Vastuuttomat tai tietämättömät lääkärit.

SSRI-vaara!

Olen käyttänyt Escitalom propramia noin kaksi vuotta, kokemusta on 5, 10, 15mg:n käytöstä, sama lääke paremmin tunnetaan tuotenimellä Cipralex, eli kyse on SSRI-lääkkeestä.

Miten lääkärit voi niinkin helposti antaa reseptin, miten olen itse saanut ja monet muutkin näihin lääkkeisin vain muutaman minuutin keskustelun jälkeen, vaikka vaarana on koko elämän, kuten työpaikan, koulun, ihmisuhteiden yms häviäminen, puhumattakaan vaarasta palaa omaan taloonsa, kun ei herää edes palohälyttimeen, johtuen hyvin syvistä unitiloista joita tulee jo 10mg:n annostuksella, eli siis minulla on kolme herätys kelloa, joista kaksi voimakasta ääntä pitävää digitaali kelloa, joskus nukun kaksikin tuntia vielä siittä kun kellot on alkanu soida, usein kellot tulee uniin, tiesminä laivanuppoamis unina.. Lisäksi herättyä todellisuuden taju on ,niin sumea että kouluun saattaa jäädä menemättä ja sittenkun 14 tunnin unilta herää iltapäivällä, niin todella soimaa omatunto kun kouluun ei mennyt..
Sitten jos on käynyt, niin et on nukkunut sen 4-tuntia yöllä ja menee aamulla kouluun, sitkun sieltä pitäisi palata klo-16 on rattiin nukahtaminen oikesti lähellä ja peloissaan pitää ajella tuuletin ja radio täysillä, sekä muutenkin huomio kyky aivan muuta luokkaa, kuin ilman lääkkeitä vaikka olisikin väsyny..

Lääkäreille pitäisi opettaa, että joku voi todella menettää henkensä vain ja ainostaan ssri-lääkkeen syömisen takia, joten kannattaisi ehkä hieman miettiä hoitomuotoja ja sitä kuka todella hyötyy kyseisistä lääkkeistä.

24

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SSRI-vaara

      Siis Escitalopram*

    • 15+2

      Minulla Seronil (fluoksetiini). Tarvitsen sitä vaikeaan OCD-häiriöön, minkä peruslääke se on. Mitään sivuvaikutuksia ei ole 15 vuoden aikana ilmaantunut.

      • SSRI-vaara

        Joo elikkä en ole sanonut, että näistä lääkkeistä ei olisi apua jollekkin, ja että haittavaikutuksia on kaikilla yms... kyse on siittä, että kaikilla näin ei ole tai, että kuinka naurettavan lyhyen keskustelun jälkeen näitä annetaan


      • 15+2
        SSRI-vaara kirjoitti:

        Joo elikkä en ole sanonut, että näistä lääkkeistä ei olisi apua jollekkin, ja että haittavaikutuksia on kaikilla yms... kyse on siittä, että kaikilla näin ei ole tai, että kuinka naurettavan lyhyen keskustelun jälkeen näitä annetaan

        Tuossa olet oikeassa. Psyykenlääkkeitä määrätään nykyisin liian heppoisin perustein kun psykoterapiaan käytettävät varat käytetään pääosin Kreikan talouden tukemiseen. Siksi lähetinkin Kataiselle postia.


    • 15+2 assi

      Potilaan ei tarvitse syödä ammattitaidottoman lääkärin hänelle määräämää lääkettä, mikäli kokee sen olevan soveltumaton itselleen.

      • SSRI-vaara

        Ei niin, mutta voi olla yllättävänkin vaikeaa tajuta tai huomata, että asiat ei ole nyt ihan normaalisti tai samalla tavalla kun ennen lääkeitä, koska lääke vaikuttaa aivoihin, eikä jalan vointiin jonka vointia voi arvioida lääkkeettömillä aivoillaan, myös moni käyttää huumeita ja tupakoi vaikka tiedostaa haitat ! Lisäksi SSRI- lääkkeeseen jää hyvin rajusti riippuvaiseks. Itsekkin syön lääkettä vaikkakin pitkinhampain ja hieman harmissani, mutta en kauaa enään.


      • Tosiaankin tarvii, taikka uhataan piikillä.


    • psykiatri

      Olet väärässä, neuroleptejä on pakko syödä jos on tietty diagnoosi.

      • SSRI-vaara

        Mikäs psykiatri sä olet, kun et osaa edes lukea:D


      • ethjetj

        Tämä on äärimmäisen sairas menettely.


    • 146

      ÄOn selvittäminen selkeyttää joissakin tapauksissa tilannetta

      • Hoitajien ÄO on aika varmasti tiedossa melkein numerolleen että taso on mitä on.Vaikeaa ,kun hoitaja on ei niin älykäs jakäyttäytyy kuin pikku lapsi raivoissaan...


    • 2+20

      Kuka vastaa tämän foorumin kirjoitusten nollaamisesta? Kaikki asialliset ja fiksut kommentit nollataan ja idioottimaisimmat itsetuhoviestit saavat plussaa kymmeniä pisteitä?

      • SSRI-vaara

        Jos koet, että 18v ihmisen kokemusten jakaminen tästä lääkkeestä on jotenkin idioottimainen tai luulet, että valehtelen noista sivuvaikutuksista joiden kokijana en ole ainut, niin taidat olla aika vajaa.


      • 146
        SSRI-vaara kirjoitti:

        Jos koet, että 18v ihmisen kokemusten jakaminen tästä lääkkeestä on jotenkin idioottimainen tai luulet, että valehtelen noista sivuvaikutuksista joiden kokijana en ole ainut, niin taidat olla aika vajaa.

        Oletko siis itse 18 v tai nuorempi? MIkset tänne kirjoittamisen sijaan tai sen lisäksi ilmoittaisi sivuvaikutuksista viranomaistaholle?

        http://www.fimea.fi/


      • Asinfo
        SSRI-vaara kirjoitti:

        Jos koet, että 18v ihmisen kokemusten jakaminen tästä lääkkeestä on jotenkin idioottimainen tai luulet, että valehtelen noista sivuvaikutuksista joiden kokijana en ole ainut, niin taidat olla aika vajaa.

        Sinulle sanoisin vielä, ettei kannattaisi kirjoitella ilkeästi minulle. Puolustan nuorten sekä sairaiden oikeuksia kaikkialla päivittäin. Myös sinun. Tahdotko, että ilmoitan ko. lääkkeestä puolestasi eteenpäin vain tahdotko tehdä sen itse?


      • SSRI-vaara
        146 kirjoitti:

        Oletko siis itse 18 v tai nuorempi? MIkset tänne kirjoittamisen sijaan tai sen lisäksi ilmoittaisi sivuvaikutuksista viranomaistaholle?

        http://www.fimea.fi/

        melkein 19 v, niinhän sitä vois ei vain ole aikasemmin tullu mieleen. Toinen vakavan tuntuinen juttu oli kun lääkäri vaihto propralin disaprololiin, jos sen lääkkeen nimeä nyt oikein muistan ja kävi sitten, niin et yöllä heräsin siihen kun koko ylävartalo oli eloton, joiduin ihan paniikkiin kun menin makuu asennosta istuma asentoon jo kädet veti ympäri löllömäisesti kuin kuolleella enkä tuntenu sydämmen lyöntiä.. Apteekkarikin jotain ihmetteli et tä on sit sydänlääke, ajattelin vain et niinhän propralkin on ja sitä käytetään ahdistukseen, paniikkihäiriöön, kahvikuppineuroosin yms...en tiä mitä myrkkyä mulle annettiin ja jota sinisilmäsenä menin syömään, toivottavasti sydänpysähdys ei nyt ihanlähellä ollut:D


      • SSRI-vaara
        SSRI-vaara kirjoitti:

        melkein 19 v, niinhän sitä vois ei vain ole aikasemmin tullu mieleen. Toinen vakavan tuntuinen juttu oli kun lääkäri vaihto propralin disaprololiin, jos sen lääkkeen nimeä nyt oikein muistan ja kävi sitten, niin et yöllä heräsin siihen kun koko ylävartalo oli eloton, joiduin ihan paniikkiin kun menin makuu asennosta istuma asentoon jo kädet veti ympäri löllömäisesti kuin kuolleella enkä tuntenu sydämmen lyöntiä.. Apteekkarikin jotain ihmetteli et tä on sit sydänlääke, ajattelin vain et niinhän propralkin on ja sitä käytetään ahdistukseen, paniikkihäiriöön, kahvikuppineuroosin yms...en tiä mitä myrkkyä mulle annettiin ja jota sinisilmäsenä menin syömään, toivottavasti sydänpysähdys ei nyt ihanlähellä ollut:D

        niin ja jalat vapisi disaprololin oton jälkeen vaikka beetasalpaajanhan pitäisi poistaa vapina:D sit tuli valtavia ahdistus ja neuroosi kohtaukstia vain johtuen disaprololin ottamisesta, onneks keksin heikenneen tilan yhteyden juuri vaihdettuun lääkkeeseen, muuten oisin aika epätoivonen ollut.


    • Asinfo

      ps. lähetä sinne fimeaan lääkärin nimi ja sivuvaikutukset mitä olet lääkkeestä saanut, kerro myös lääkettä määränneen lääkärin esimiehelle asiasta. voit tehdä sen kirjallisesti, jolloin saat todennäköisimmin myös todisteita siitä, miksi sinulle määrätty lääkettä joka ei sovi eikä lääkäri ole välittänyt mitään siitä. lääkäriliittoon voit myös tiedoksiantaa, mikäli joku lääkäri on mielestäsi toiminut ammattitaidottomasti.

      http://www.laakariliitto.fi/liitto/etiikka/

    • -M-

      l imagine that right now you're feeling a bit like Alice. . .tumbling down the rabbit hole?

      You don't like the idea that you are not in control of your life.
      l know exactly how you feel.

      What you know, you can't explain. But you feel it.
      Like a splinter in your mind. . . .driving you mad.

      lt is the world that has been pulled over your eyes. . . to blind you from the truth.
      A prison. . . .for your mind.

      Unfortunately, no one can be. . . .told what the psychiatric fraud is

      You have to see it for yourself.

      This may be your last chance.
      After this, there is no turning back.

      You take the blue pill. . . .the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

      You take the red pill. . . .you stay in Wonderland. . . .and l show you how deep the rabbit hole goes.

      Remember. . . all l'm offering is the truth.

      Nothing more.



      www. breggin . com

      • -T-

        In case you decide to take the blue pill.

        areena.yle.fi/tv/1343877


    • Asinfo

      Kiitos avustanne -M- ja -T-.

    • http://keskustelu.suomi24.fi/node/11399788

      Tarkoitus ei ole kääntää keskustelua itseeni, vaan luepa myös minun tarinaani, lääkkeitä olen myöskin käytänyt paljon. Jos pystyt heitä ne roskiin ja kävele ykstyiselle tai johonkin missä et ole vielä käynyt. En tiedä vaivoistasi paljoakaan, tai sairaudestasi/sairauksista, mutta oma kokemus on myös se, että pilleriresepti kouraan ja potilas on helppo lähettää sen kanssa kotiin. Itse pyrin eroon kaikista lääkkeistä.

      • Lisäyksenä vielä se ette myös tutulleni, jolla oli silloin ikää 18 annettiin jotain tujua unilääkettä, ja hänellä ei edes evä värähtänyt kun joku tuli sisälle ja vaikka tyyliin huusi/puhui sängyn vieressä. Kyllä lääkkeiden määräämisen ja annon kanssa pitäisi olla paljon varovaisempi. Onneksi henkilö ymmärsi itse heittää ne pois. Kyllähän niistä lääkkeistä voi jossain määrin olla apua tietyssä elämäntilanteessa, kun mitään muuta keinoa ei ole enää jäljellä, mutta todellakin on erittäin suuri vääryys että ihmisille pusketaan pillerireseptejä kouraan helposti ja usein. Mutta tuskin lääkäreillekään on helppoa jos ei ole varoja niin ei ole. Terveydenhuollossa on puutteita, ja moni asia on mielestäni retuperällään. Voimia paljon sinulle. Ei ole sinun syysi jos et jaksa nousta kouluun, vaikka haluaisit. Älä syyllistä itseäsi. Eiköhän kaikki selviä aikanaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe