Jos Haapsalun tankkauspisteessä (Grand Holm Marina) on polttoainemittari sisällä satamakapteenin kopissa eikä laiturilla, tankkaus kanistereihin on kielletty ja dieselin kulutus sattuu olemaan 15 % suurempi kuin normaalisti, niin onko syytä epäillä että tulin kusetetuksi? Mistä muusta syystä kanistereihin tankkaus olisi kiellettyä? Varapolttoainekanisteri lienee kuitenkin aika yleinen.
Tankkaus Haapsalussa
3
212
Vastaukset
- älä
kanisteri voi vaurioittaa herkän mittarin jota täytyy pitää suojassa
- virhelähteitäkin on
Ehkä on muitakin mahdollisia syitä siihen, että tankkiin mahtui enemmän polttoainetta kuin luulit.
Tässä muutamia virhelähteitä:
- edellisessä tankkauksessa veneen tankki jäi vajaaksi (ehkä dieseli kuohui tankatessa)
- pa-mittarisi ei näytä ihan oikein tai pa-laskelmissasi oli virhemerkintä
- koneajossa oli vastatuulta tai veneen pohjassa/potkurissa kasvullisuutta
- meribensiksen mittarin kalibrointi saattoi heittää (tällaisenkin olen olen havainnut mahdolliseksi: Englannissa tankkasin meriaseman mittarin mukaan 150 litraa, vaikka veneeni tankin tilavuus on 140 litraa eikä tankki ollut läheskään tyhjä). - 17+10
Kanisteritankkauksen kieltoa en ymmärrä, mutta kun itse olen viimeksi Haapsalussa tankannut (mistä tosin taitaa olla jo kuutisen vuotta, kun se kylä tuntuu nähdyltä eikä sataman pitkä lähestymistaivalkaan oikein kiehdo), oli siellä mittari myös siinä laiturilla olevassa kaapissa, josta satamakapteeni kävi käynnistämässä pumpun ja hän näytti minulle mittarilukeman tankkauksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5026527Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2982431Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871984- 1241169
- 301112
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51094- 77912
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60894Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel94892- 39774