Jos Haapsalun tankkauspisteessä (Grand Holm Marina) on polttoainemittari sisällä satamakapteenin kopissa eikä laiturilla, tankkaus kanistereihin on kielletty ja dieselin kulutus sattuu olemaan 15 % suurempi kuin normaalisti, niin onko syytä epäillä että tulin kusetetuksi? Mistä muusta syystä kanistereihin tankkaus olisi kiellettyä? Varapolttoainekanisteri lienee kuitenkin aika yleinen.
Tankkaus Haapsalussa
3
193
Vastaukset
- älä
kanisteri voi vaurioittaa herkän mittarin jota täytyy pitää suojassa
- virhelähteitäkin on
Ehkä on muitakin mahdollisia syitä siihen, että tankkiin mahtui enemmän polttoainetta kuin luulit.
Tässä muutamia virhelähteitä:
- edellisessä tankkauksessa veneen tankki jäi vajaaksi (ehkä dieseli kuohui tankatessa)
- pa-mittarisi ei näytä ihan oikein tai pa-laskelmissasi oli virhemerkintä
- koneajossa oli vastatuulta tai veneen pohjassa/potkurissa kasvullisuutta
- meribensiksen mittarin kalibrointi saattoi heittää (tällaisenkin olen olen havainnut mahdolliseksi: Englannissa tankkasin meriaseman mittarin mukaan 150 litraa, vaikka veneeni tankin tilavuus on 140 litraa eikä tankki ollut läheskään tyhjä). - 17+10
Kanisteritankkauksen kieltoa en ymmärrä, mutta kun itse olen viimeksi Haapsalussa tankannut (mistä tosin taitaa olla jo kuutisen vuotta, kun se kylä tuntuu nähdyltä eikä sataman pitkä lähestymistaivalkaan oikein kiehdo), oli siellä mittari myös siinä laiturilla olevassa kaapissa, josta satamakapteeni kävi käynnistämässä pumpun ja hän näytti minulle mittarilukeman tankkauksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663105
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262193Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681759Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251627Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161361- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281210Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631067