Tappelu!

apua tarvitseva

Mun 2 urosgerbiiliä alko tappeleen. Terrassa asuu myös 3 kuukaútinen poika ja nämä kaksi olivat n 1.5 vuotta. Ennen ei mitään ole ollut. Pari viikkoo sit totutin pojan niihin vanhempiin. Alussa kaikki oli hyvin, mut eilen kun menin siivoon terraa niin yks vanhempi gerbu tuli mökistä ja oli ihan verinen. Leuassa, takatassussa selässä ja rinnassa puremajälkiä. nostin sen pois terrasta ja puhdistin haavat ja pistin kuljetuslaatikkoon. Aloin etsimään muita gerbiileitä terrasta. Pienemmällä ei ollut yhtään mitään haavoja tai naarmuja. Mutta vanhempi (pippuri) makasi mökissä selällään paikallaan. nostin sen hädissäni pois. Selkä ja kuono olivat täynnä puremia. silmäluomessa oli naarmu ja silmän ympärillä verta. puhdistin haavat ja gerbiili virkosi. Nyt olen erottanut vanhemmat gerbiilit toisistaan. ¨toinen asuu väliaikaisesti laatikossa ja toinen terrassa pienemmän kanssa. tämä joka asuu terrassa kyhjöttäää vain paikallaan. Laatikossa oleva on ihan pirteä ja jyrsii innokkaasti pahvia. auttakaa mitä teen sen heikomman kanssa!

14

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vie gerbiilisi eläinlääkäriin. Toki se saattaa olla vain shokissa, mutta sillä saattaa olla myös kovia kipuja, jos loukkaantui pahasti. Tarkkaile, etteivät gerbiiliesi haavat pääse tulehtumaan. Puhdista ne joka päivä. Vaikka gerbiilit tulisivat välillä ihan hyvin toimeen keskenään, silti joskus saattaa tulla tappeluita. Kun haavoittuneet gerbiilit ovat taas terveitä, voit miettiä miten teet jatkossa. Jos kolme gerbiiliä eivät enää hyväksy toisiaan, kannattaa varmaan hankkia uusi terraario yksin jääneelle ja sitten sinne sille mieluiten 2 luovutusikäistä kaveria. Tai sitten sun pitää luopua siitä yksinjääneestä... :/

      • ...

        okei kiitti vinkeistä :)


    • ...

      tuo toinenkin gerbiili virkistyi ja alkoi innolla jyrsimään rullia ja on taas normaalin oloinen. Putsaan haavoja joka päivä. seurailen tilannetta :))

      • No hyvä. Pian se on täysin parantunut. :)) Kannattaa tosiaan alkaa miettiä, mitä teet sitten, kun gerbiilisi haavat ovat parantuneet. Joudutko myymään sen? Ostamaan uuden terraarion? Vaiko 2 luovutusikäistä kaveria yksinjääneelle? :)


    • .....

      Yksinjäänyt siirtyy asumaan väliaikaisesti yksin terraarioon. Hankin sille pari kaveria jossain kohtaa :)

      • Tosiaankin kannattaa hankkia mielellään kaksi keskenään saman ikäistä kaveria, koska sitten kun se tällä hetkellä yksin oleva kuolee, niin jäljelle jää vielä kaksi gerbiiliä, joista on seuraa toisilleen.

        Jos hankkisit esim. vain yhden gerbiilin, niin myöhemmin se uusi olisi yksin ja joutuisit hankkimaan taas uuden ja uuden... :)


      • gerbujaaaaa

        Mulla olis luovutus ikäisiä gerbuja turussa 40 e 3gerbuu :) ja ne on tottunu muihin gerbuihin ja on käsikesyjä :) ota yhteyt jos kiinnostaa mun s posti: [email protected]


      • gerbujaaaaa

        Mulla olis turussa luovutusikäisiä gerbuja kaikki poikia 40 e 3 gerbuu ne on tottunu muihin gerbuihin ja on käsikesyjä ota yhteyt jos kiinnostaa :) mun s posti [email protected]


    • ....

      Kiinnostaisi mutta asun toisella puolella suomea :/

      • gerbujaaa

        Voi ei :( onnee etsimiseen :)


    • lflfkfl

      Kumpi voitti?

    • .......

      Mitenniin kumpi voitti?

      • Sedä

        Niin että kumpi voitti tappelun?


    • .......

      vanhin gerbiili

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8208
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4638
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2240
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1945
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1825
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1736
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe