vaaka nolo?

olen vaaka...

onko vaaka nolo horoskooppi? musta tuntuu aina siltä että on noloa kertoa olevani vaaka,jos joku kysyy?

20

3015

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mrs. Oikeus

Mua jurppi joskus olla vaaka, ja vieläpä nainen. Sitten tajusin: muut katsoo meitä jostain syystä usein alakanttiin ja leimaa helposti pintaliitäjiksi: joko me ollaan muka vähä sillai sosiaalisia pikku party-tipusia tai sitten ihme ailahtelijoita. Ei kyllä pidä paikkaansa - ei meidän tartte tollasta soopaa uskoa! Vaa'assa on ääripäitä myöten kaikki, mm. taito kehittyä. Vaaka on älykäs (myös tunneälyä), oikeudenmukainen, osaa katsoa asioita monesta näkökulmasta yhtä aikaa, ei jää junnaamaan paikoilleen ja tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa, muutamia plussia mainitakseni. Vaakapersoona saattaa typistyä, jos sillä on ymmärtämätön = tyhmä kumppani tai sitä muuten kohdellaan huonosti, mutta hyvässä seurassa vaaka on monipuolinen ja upea. Jokainen vaaka ansaitsee kukoistuksensa.

Jos tuomaria tarttetaan, niin vaa'alla on luontainen oikeudentunto, älyä päästä opiskeleen lakia ja valmistua (!), bisnessilmää kyky pärjätä alan kilpailussa, taito esiintyä laatia straterioita juonitella hienovaraisesti, jos asia niin vaatii. Vaaka osaa käyttää tarpeen tullen heikkouksiaankin ovelasti edukseen. Siinä ei oo mun mielestä mitään noloa.

• Kiira

Jos/kun vaaka sanojasi lainaten "typistyy", vika on kuten jo kerroitkin vaakan mielestä varmasti muissa kuin hänessä.

• Ascaorë
        Kiira kirjoitti:

Jos/kun vaaka sanojasi lainaten "typistyy", vika on kuten jo kerroitkin vaakan mielestä varmasti muissa kuin hänessä.

Vaa'an, ei vaakan ;)

Ja kyllä minä sanoisin että usein, tähtimerkeistä riippumatta, seurustelushteessa kaksi ihmistää tulevat "typistäneiksi" molemmat toisiaan. Toisen menoja rajoitetaan, toisen joistain ystävistä ei pidetä ja siksi näiden kanssa ei vietetä aikaa...

Itse elin ennen kesää suhteessa, jossa toinen osapuoli oli arvaamaton ja väkivaltainen, ja jos nyrkkien ja tylyn puheen halkoessa ilmaa ei painu henkisesti kasaan, niin ei sitten missään. Ja se ei ihan varmasti ole kenenkään muun kuin sen arvaamattoman taukin vika jos toinen ei tarpeeksi kaun höykytystä kestettyään enää uskalla avata suutaan -___-;; Kaikissa meissä löytyy sen verran romantikkoja, että jos ei oma "rakas" pidä hyvänä ja osoita sekä teoillaan että sanoillaan rakkautta, vaan pikemminkin päinvastaista, alamme kutistua. Varsinkin romantiikan nälköinen vaaka ^__~

• Mrs. Oikeus
        Kiira kirjoitti:

Kenen luulet tässä maailmassa pitävän vaa'an puolta, ellei hän itse sitä tee? Kokemukseni mukaan vaaka jos kuka mielellään mukautuu ja sopeutuu vallitseviin olosuhteisiin, idioottiin kumppaniinkin, ja sittenhän siinä väkisinkin typistyy. Vaa'alla on taipumusta ottaa mieluummin vaikka turpaan ku antaa takasin... Tää seuraava liittyy siihen kykyyn mahdollisuuteen kehittyä: perusvaa'an yksi suuri haaste olis itsenäistyä niin, ettei sopeutuisi liikaa ja tekisi sitä kautta itselleen vääryyttä.

Toi kyky mukautua on joissain olosuhteissa tosi ihana ja käytännöllinen ominaisuus, mutta ääritilanteissa se alkaa tosiaankin toimia ihmistä itseään vastaan. Käyn parhaillaan kovaa aivotyötä 8-vuotiaan kultaisen ja sopeutuvaisen vaakatyttäreni sielunrauhan takia: hän antaa muka-bestiksensä (neitsytpaskiainen), pikkukylän ainoan samanikäisen tytön, kiusata ja käyttää häntä hyväkseen. Hän kärsii, tahtoisi muuttaa tilanteen, muttei osaa eikä uskalla. Tekisi mieli puuttua asiaan, kun tyttö ilmiselvästi etsii apua, mutta toisaalta hän itse pelkää kaikenlaisten sekaantumisten vaikutuksia, eli että kiusaaja saa lisää vettä myllyynsä. Itsekin vähän pelkään, koska ton kiusaajan uskovainen äiti uskoo sokeasti kaikki valheet, mitä tenava syöttää.

Jotain asialle teen, en voi olla toimimatta, mutta mikähän vaan olisi viisain siirto??

• Dulcinea
        Mrs. Oikeus kirjoitti:

Kenen luulet tässä maailmassa pitävän vaa'an puolta, ellei hän itse sitä tee? Kokemukseni mukaan vaaka jos kuka mielellään mukautuu ja sopeutuu vallitseviin olosuhteisiin, idioottiin kumppaniinkin, ja sittenhän siinä väkisinkin typistyy. Vaa'alla on taipumusta ottaa mieluummin vaikka turpaan ku antaa takasin... Tää seuraava liittyy siihen kykyyn mahdollisuuteen kehittyä: perusvaa'an yksi suuri haaste olis itsenäistyä niin, ettei sopeutuisi liikaa ja tekisi sitä kautta itselleen vääryyttä.

Toi kyky mukautua on joissain olosuhteissa tosi ihana ja käytännöllinen ominaisuus, mutta ääritilanteissa se alkaa tosiaankin toimia ihmistä itseään vastaan. Käyn parhaillaan kovaa aivotyötä 8-vuotiaan kultaisen ja sopeutuvaisen vaakatyttäreni sielunrauhan takia: hän antaa muka-bestiksensä (neitsytpaskiainen), pikkukylän ainoan samanikäisen tytön, kiusata ja käyttää häntä hyväkseen. Hän kärsii, tahtoisi muuttaa tilanteen, muttei osaa eikä uskalla. Tekisi mieli puuttua asiaan, kun tyttö ilmiselvästi etsii apua, mutta toisaalta hän itse pelkää kaikenlaisten sekaantumisten vaikutuksia, eli että kiusaaja saa lisää vettä myllyynsä. Itsekin vähän pelkään, koska ton kiusaajan uskovainen äiti uskoo sokeasti kaikki valheet, mitä tenava syöttää.

Jotain asialle teen, en voi olla toimimatta, mutta mikähän vaan olisi viisain siirto??

Luin kirjoituksesi tyttäresi kaverista, ja mieleeni nousi oma lapsuuteni, nyt jo kaukaisuuteen hämärtyneenä, mutta jotkut tunteet nousi sieltä pinnalle.

Ensinnäkin olen itse vaaka ja miellyttäminen on vaaálle yhtä tärkeää kuin hengittäminen. Sinulla äitinä on suuri mahdollisuus tukea tämän lapsesi itseluottamusta. Olen varma että lapsesi tietää, millainen tämä hänen ystävänsä oikeasti on, mutta hän ei siitä välitä, sillä hän haluaa ystävän eikä halua olla yksi. Joten älä missään tapauksessa moiti tätä ystävää, sillä vain pahoitat tyttäresi mielen. Se mitä voit tehdä ja mitä sinun pitäisi tehdä on vahvistaa hänen itsetuntoaan.

Koska vaaka-lapset ovat todella kilttejä, he niin usein jäävät ilman sitä rakkautta ja lämpöä ja huomiota, jota he niin kovasti kaipaavat. Vaaka lapsi oppii hyvin nuorena kuuntelmaan pitkillä korvillaan kuinka vanhemmat kertovat ihmisille kuinka kiltti ja helppo lapsi hän on.
        Tästä hän tekee päätelmän että isä ja äiti rakastavat häntä, kun hän on oikein kiltti. Ja hänen ei pitäisi antaa olla niin kiltti!!

Miksi lapselle on haittaa siitä että hän haluaa olla kiltti? Sen vuoksi että silloin kun lapsi on kiltti,niin häntä ei huomata. Häntä ei katsota eikä reagoida hänen tekemisiinsä tai sanomisiinsa, sillä ei ole tarvetta, kun hän käyttäytyy niin hyvin. Mutta kun kaikki lapset kaipaavat huomiota ja rakkautta ja tekevät mitä tahansa saadakseen sen. Toiset lapset ovat huomanneet että kun on oikein hankala, niin sillä saa huomion osakseen, vaaka ei tee niin koskaan.

Kun tämä lapsesi on oikein kiltti, niin älä kehu häntä siitä! Kysy mieluummin että tekikö hän nyt niin kun hän itse halusi, tai että miksi hän toimi näin. Jos huomaat että hän toimii niin vain miellyttääkseen, niin kerro hänelle että on tärkeämpää että hän tekee niin kuin hän haluaa, tai ainakin ilmaisee sen mitä hän mieluummin tekisi. Laita häntä tilanteisiin missä hän joutuu valitsemaan kahden tai useamman vaihtoehdon välillä, älä ohjaa häntä mihinkään vaihtoehtoon, pistä hänet valitsemaan. Ja tue häntä siinä hänen valinnassaan.

Kerro tyttärellesi että sinusta tuntuu pahalta katsoa kun hänen ystävättärensä toimii niin tai näin, sillä sinä rakastat häntä ja hän on sinulle niin kovin tärkeä. Mutta että jos hän haluaa olla tämän tytön kaveri niin tietenkin hän saa olla, mutta sinä toivoisit että hän pitäisi puoliaan, sillä ei tämä hänen kaveri häntä jätä vaikka hän ei joka asiaan suostuisikaan.

Tämä taisi nyt olla vähän sekava sepustus, mutta toivon sydämestäni että ymmärsit mitä ajan takaa. Eli tue tytärtäsi toimimaan enemmän "ei kiltisti" ja anna hänen ymmärtää että häntä rakastetaan vaikka hän olisi tuhmakin, sillä hän on aina hän.

Kaikkea hyvää sinulle ja tyttärellesi
        T. Dulcinea

• toinen vaaka

minusta vaaka on hyvä merkki.. jokaisesta tähtimerkistä löytyy heikkoudet ja vahvuudet.. (about 50/50 niin kuin me vaa'at yleensä tykätään sanoa ;)) mutta jos heikkoudet tiedostaa, niitä voi joko yrittää välttää, niille voi koettaa tehdä jotakin.. tai joillekin niistä voi ainakin/jopa nauraa.. ja pidän vaa'an 'vahvuuksista'.

mieluiten olen vaaka.. jos en olisi, valitsisin jonkin toisen ilmamerkin.. ehkä.. tai sittenkin.. :)

ja ensin pitäisi päättää uskonko horoskooppeihin ollenkaan..

• edellinen

ja pieni lisäys.. heikkouksiinkin piti lisätä ' ' merkit.. tai sitten tasapuolisuuden vuoksi poistaa ne tosta 'vahvuudet' sanasta..

sori, perfektionisti ei mahda itselleen mitään :D

oiskohan mussa hiukka neitsyttä ehkä? hmm.

• K Kauris

Kun olet päässyt niin pitkälle, että ymmärrät mikä ero on vaa`alla ja keinulaudalla, ei ole enää mitään syytä nolostella.

• Vaaka81

Vaaka ja ylpeä siitä. =)
      Vaa'at on mun mielestä ihan mukavia ihmisiä, vaikka tietenkin huonojakin puolia löytyy, mut hyviä enemmän...

Itse on tosin haluasin seurustella toisen vaa'an kanssa, koska tietää et millainen itse olen, niin se toinen vois pian olla aika samanlainen. Pitäähän suhteessa olla edes se toinen joka tekee ne päätökset, jun vaa'alla se tuntuu kestävän... ja kestävän...

Mut en todellakaan voisi itseeni kuvittella muuna kuin vaakana!

• vaaka-fani

mitäs vaa,assa vikaa olisi? parhaat ystäväni ovat vaakoja, läheisimmät sukulaiseni ovat vaakoja. itse olen lahjakas, vaatimaton ja mutkaton neitsyt, mutta nautin älynystyröiden hieronnasta vaakojen kanssa. rakastettuni on vaaka joka vei jalat alta sillä sekunnilla kun kun ilmestyi näköpiiriini. kauniimpaa, magneettisempaa, hauskempaa, eroottisempaa ja mystisempää olentoa en ole koskaan tuntenut. en menisi lainkaan aliarvioimaan vaakaa ja hänen viehätysvoimaansa, puhumattakaan sosiaalisista taidoista, jotka ovat yleensä huippuluokkaa. kun vaaka on paikalla, voidaan puhua todellisesta kaunosielusta ja merkittävästä diplomaatista. miten ne ranskalaiset tähän sanoiskaan..muistaako joku..chicque..vai hik..? ;)

• yks vaaka v

vaaka on aivan hyvä merkki, kiinalainen vuosi tosin muuttelee eri vaakaluonteita.
        Vaaka on hyvä toiselle sydämensä pohjasta autaa ja jakaa oikeudenmukaisuutta, mutta entäs vaaka itse itsellensä? Mikä kärsimys, sysää omat tarpeensa aina autaakseen rakaitaan.

• libra

vaa'at ovat älykkäitä, taiteellisia ja sosiaalisesti lahjakkaita. mitä noloa siinä on? eikä vaaka ole ollenkaan niin manipuloiva, yliutelias tai varsinkaan niin pinnallinen kuin aluksi saattaisi luulla. sosiaalisuus on vain osa vaakaluonnetta, mutta löydät enemmän, jos tahdot ottaa selvää.

yksi vaa'an todellisista vioista on kuitenkin se, että vaaka koittaa ehkä sopeutua liikaa. joskus pitäisi antaa itselleen lupa sanoa ääneen radikaaleimmatkin ajatuksensa tai kertoa muille hassuimmat unelmansa.

tuli vaan mieleen.

peace & love.

• tarkkailija*

...vaan, että vaakojen sosiaalisuus on usein silmiinpistävän valikoivaa.

• arcon
        tarkkailija* kirjoitti:

Mitä tarkoitat tällä ?

• juulia
        tarkkailija* kirjoitti:

hmm.. en oo kyllä samaa mieltä. vaaka haluais olla kaikkien ystävä ja että kaikki pitäisivät häntä hyvänä tyyppinä (oikeestaan melko mahdoton ajatus)..

mutta periaatteessa, eikö kaikkien ihmisten sosiaalisuus ole valikoivaa?

• bystander1
        tarkkailija* kirjoitti:

minä pidän erilaisten ihmisten seurasta
        ja tulen monenlaisten kanssa ihan hyvin toimeen.muista vaaoista en osaa sanoa.

• tarkkailija*
        juulia kirjoitti:

hmm.. en oo kyllä samaa mieltä. vaaka haluais olla kaikkien ystävä ja että kaikki pitäisivät häntä hyvänä tyyppinä (oikeestaan melko mahdoton ajatus)..

mutta periaatteessa, eikö kaikkien ihmisten sosiaalisuus ole valikoivaa?

laitoit oivalluksesi sulkumerkkeihin!

• Q-tamo

Min oon myös vaaka..minuu hävettää toisinaan sanoa siitä..Ei enää niinkään,ennen enemmän.Mie olen mein luokalta ainut vaaka,olin ala-asteella,yläasteella ja nyt peruskoulunkin jälkeen..Onko se sattumaa vai eikö meikäläisiä vain ole enempää..? :) Ei sen saisi antaa hävettää..Yritä kestää,niin miekin..

• square

yhtä nolo ku 11 muutaki merkkiä

• tosi-oinas

Olen oinas, ja musta tuntuu kans aina nololta sanoa se ääneen. Paremmalta kuulostais vaikka pässi tai kilipukki, pienenä en ees tajunnu mikä eläin se semmoinen oinas oikein on...Ei oo varmaan ihmisen minäkuvalle pitemmän päälle terveellistä koittaa yleistää itseään johonkin katekoriaan vain horoskoopin perusteella, me voidaan olla millasia vaan jos halutaan ja uskotaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33