Muori kuunteli kansanradiosta myyränhävityskonstin: Stridi myyränkoloon niin myyrät häipyy, no, minäpä kävin stridimässä pari viikkoa sitten ja sen jälkeen ei ole alueelle kekoja ilmestynyt, tätä ällistelin eilen ruohoa leikatessa?
Myyrät katosi!!!
21
362
Vastaukset
- yks tyhmä
Mitä on Stridi ?
- Kolavan kotka
Pissaa!
Oikein pelästyin. onko mun pissa noin myrkyllistä? - yks tyhmä
Kolavan kotka kirjoitti:
Pissaa!
Oikein pelästyin. onko mun pissa noin myrkyllistä?Ai pissaa, luulin ensin että stidejä, tulitikkuja, rikinhajua.
Vähemmästäkin sitä luokkaantuu jos lorottelit.
- ...
Se vaan, mitä myyriä. Maamyyrä on koko suomessasuojeltu eläin.
Muista myyrälajeista ei tietoa. Asia tuli vastaan itellä taannoin, kun ajoin ruohonleikkurilla keon yli, ihmettelin keon kokoa. Sitten näin heppulin, ihan samannäköinen kuin Masa Maamyyrä ja googlailemalla selvisi, että hyvin harvinainen täällä vain muutama havainto, sekä siis rauhoitettu.
Peltomyyrät jatkuva riesa, se ei ole rauhoitettu. Mutta se on älytön lisääntymään. Nyt kun mökki keskellä pottupeltoa, niitä piisaa, samaten rottia, hiiriä, mustavariksia jne.
Eelukat juu kuuluu luontoon. Mutta harvempi niitä pihalleen haluaa.
=DW= Kiitos vinkistä, itse en meinaa kyykistää mutta kerronpa isännälle, jospa sillä on vielä sihti kohillaan. Kontiaisen kekoja ei ole tänä vuonna näkynyt, mutta vesimyytiä ja mitälie muita on tontilla ja varsinkin kasvimaalla kyllä. Miten se otus osuukin möngertämään porkkanapenkin alla juuri pituussuuntaan... ;-/
Mutta porkkana- tai perunapenkin viereenkään ei tietenkään tähän aikaan vuodesta saa liriä. Pitää lisätä ohjeistukseen. Onneksi ne varsinaiset pesäkolojen ilma-aukot näkyy olevan muualla.- Kolaan kotka
Tämä meillä majaileva on ilmeisesti vesimyyrä, naapuri biologi kertoi.
- -------
Kiva olisi tällaisen tallukankin, kuin minä, ymmärtää, mitä aloittaja tekstillään tarkoittaa.
Eikö myyrät tule ja mene, kuin ainakin maailman matkaajat.
Jos ne ovat lähteneet Seiväsmatkoille joutessaan.
Kansanradio on kuin tämä palsta, tietää ja osaa kaiken ihmimillisen, ja paljon muutakin.- ...
Sivusta.
Eläinkannat vaihtelevat, johtuu monistakin syistä. Suurin ongelma on ihminen, joka vaan lisääntyy ja valloittaa maan. Siitä seurauksena koko muun eläinkunnan lähteminen ja uusien tuleminen tilalle, aikanaan. Tulee jos tulee, eipä olla näkemässä mitä ja milloin.
Aloituksessa sun näkökulmaan, ehkä annettiin ymmärtää, että ihminen kucee kaikki muut eläinlajit pois maapallolta. Mitä sitten, synteettistä lihaako? Sen oletetaan tulevan kauppoihin joittemkien vuosien kuluttua. Synteettistä ihmistä kehitellään kaikenmaailman keinoilla, mutta miksi, ihmiset kuvittelee, että ihmisiä edelleen liian vähän, vaikka todellisuudessa muutamiakin miljardeja liikaa jo nyt. Kuka meidät täältä hävittää. ihminen itse.
=DW= - Kolavan kotka
Väinö Linnan kirjassa Täällä pohjantähden alla Janne Kivivuori palaa kansanedustajana, pojanpoikansa kanssa pentinkulmalle ja pojanpoika ilmoittaa automatkalla: Pysäytä, mun täytyy stridiä. (näkiköhän myyränkeon)
Nämä meidän tontin myyrät ovat ahkeroineet n. 10-vuotta, ei ne ole ennen minnekään menneet, saa nähdä koska keko ilmestyy, olen passissa ja juonut vettä litrakaupalla.
- ehkä kärpäsiä kerää
Ei se ihme jos myyrät häipyivät, kun pissaamalla rajasit oman reviirisi. Mites naapurit? Tohtivatko astua jalallaan tontillesi? Kyllä se kesähelteellä alkaa haista niin äkkiä ja pahalle, että jokainen elävä kaihtaa sitä hajua.
- ...
Sivusta
Ulkona kuceskelu on ekologinen teko. Suotta kaataa ämpärillistä vettä pyttyyn, pienen lirauksen takia. - ei portaan pieleen
... kirjoitti:
Sivusta
Ulkona kuceskelu on ekologinen teko. Suotta kaataa ämpärillistä vettä pyttyyn, pienen lirauksen takia.Mutta kannattaa kuseskella vähän syrjemmälle, se tosiaan lemuaa kesäkuumalla ellei vettä sada viikkoihin.
- ...
... kirjoitti:
Sivusta
Ulkona kuceskelu on ekologinen teko. Suotta kaataa ämpärillistä vettä pyttyyn, pienen lirauksen takia.Höh.
Piti lisäämäni, kuci luonnon lannoite, suotta ostaa kemiallista lannoitetta, kun saatavilla luonnonlannoitettakin kotoakin.
Toimii hyvin isoilla pihoilla, pienillä pihoilla vain satunnaisti käytettynä. Etenkin kesällä, jos sattuu satamaan, että vistsa laimenee ja imeytyy tasaisemmin maaperään. Talvella eri asia.
Lapsille tapana ollut sääntö: "keltaista lunta ei saa syödä".
=DW= - ....
... kirjoitti:
Höh.
Piti lisäämäni, kuci luonnon lannoite, suotta ostaa kemiallista lannoitetta, kun saatavilla luonnonlannoitettakin kotoakin.
Toimii hyvin isoilla pihoilla, pienillä pihoilla vain satunnaisti käytettynä. Etenkin kesällä, jos sattuu satamaan, että vistsa laimenee ja imeytyy tasaisemmin maaperään. Talvella eri asia.
Lapsille tapana ollut sääntö: "keltaista lunta ei saa syödä".
=DW=Kusi rehevöittää liikaa. Ainakaan pernat eivät kasva, puskevat vain vartta.
- minä ja kompotti
Moni pappa hiipii hiljaa illan hämyn vallatessa maisemaa pissille kompostiin.
Talvella sitten nakellaan mukaan kaupasta ostettua herätettä, kuka mitäkin.
Eihän ystävä vaa ihan talviuneen uinahtaa. - k/k
Ei mennyt hukkaan tääkään päivä,selvitit vanhan sanonnan merkityksen.
Ns ,kun k.....taan silmään .
Oikein selkee esimerkki mitä on sanonnan takana.- Kolavan kotka
En tiedä osuko kusi myyrää silmiin vai mihin, pari kissaakin on ja nurmikkoa on noin puoli hehtaaria, siitä myyrillä on ollut käytössä 5-6 aaria.
Ennen ruohikon leikkuuta käyn potkimassa myyränkasat tasaseksi, jottei terät tylsyynny myyrien nostamiin pikku kiviin, nyt ei ole tarvinnut tasoitella, voi olla kissoillakin osuutta asiaan mutta kissat ei ole ennen näin tehokkaita olleet.
- .....
Meillä kissa pitää huolen myyräkannasta.
On vuosia että ei ole lainkaan myyriä eikä hiiriä. Kissa turhautui kun ei ollut tappamista. Lintujen syöttöpaikka on keväisin katille kuin valintatalon tiski, käy tusta vain nappaamassa hiiren tai myyrän.Pari päivää sitten näin oikean maamyyrän, kontiaisen, tosin ruumiina. Tyttären kissa oli sen ilmiselvästi pyydystänyt ja tuonut portaan juureen "näytille".
Meillä ei ole kissaa, ei edes naapurissa. Onneksi tuli tuo aloittajan vinkki ;-D)))
Vesimyyrä (?) rellestää myös hautausmaalla. Ilmeisesti vain ja ainoastaan ns. hoidetuilla haudoilla - sieltä kun kai löytää matosiakin ravinnokseen? Hautaistutukset on juuret ilmassa harvasekerta kun käyn kukkia kastelemassa.
Olen miettinyt miten ottaisin yhteyttä seurakuntaan, eikös heidän asiansa ole tehdä asialle jotain? En oikein ilkeäisi komentaa puoliskoa sinne k-seskelemaan...- myyräkoiranmamma
Meillä puolestaan kissaa pienempi koira toi kesämökin pirttiin myyränraadon. Kehuttiin häntä kovasti, pian toi toisen, silloin jo moitittiin.
Viisas kun oli, asetti ilveensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1137097Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945251Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463230Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t362302Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681138- 1111133