Runsaat menkat alussa ?

15-vuotias

Moi, oon 15-vuotias ja ekat menkat tuli tämän vuoden helmikuussa, kesti 3 päivää ja oli ihan tosi niukat, pärjäsi normaalilla pikkuhousunsuojalla. Seuraavat myös, kestivät sen 10 päivää mutta oli melko niukkaa, viimeisenä päivänä vähän runsaampaa. Tänä kesänä, heinäkuussa tuli seuraavat jotka olivat myös melko niukat ja kestivät sen neljä päivää.

Viisi päivää sitten alkoi taas! Tiistaista asti ovat olleet runsaat, pakko vaihtaa side parin tunnin välein ettei tule läpi, onko ihan normaalia että neljännet menkat voivat olla näin runsaat? Ei ole vielä säännölliset kuitenkaan. Nyt on kestänyt viisi päivää eikä loppua näy, tänään oli erittäin runsaat.

Koulutkin alkavat viikon päästä ja sitten ketuttaa jos jatkossakin vuoto on niin runsasta, että pitää joka tunti juosta vessassa. Toivon ihan asiallisa kommentteja (: kiitos !

14

625

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppiä(kö)

Mooi sori jos vastaus/mun tietämys ei vastaa ihan sitä mitä odotit, mut joo.
      Oon 13v ja mun menkat alko vappuna ja mun kaveril alko kans saman päivän (kiinnosti). Ja mul oli alus ihan niukat sit oli runsaat ja sit se on heitelly ihan sikana mut nyt tuntuu et se ois jo säännöllinen ja menkkojen pitäis alkaa just niin päivin ku koulu taas alkaa (jee...). Anteeks ku jouduit lukee näi hitosti tekstii, mut mun ja mun kavereitten perusteel ne heittelee aika paljo siin alus :) (anteeks tän pituus!)

• 15-vuotias

Joo näin on, ne heittelee aika paljon. Ihmettelin vaan, että tähän asti ollut niin niukkaa että siten yhtäkkiä onkin niin runsaat, ja tulin yhteen kuukauteen kahdet menkat.

• 15-vuotias

Huomenna pitäis mennä ratsastamaan oma poni, ei yhtään huvittaisi kun saa tallilla ollessa pelätä milloin tulee läpi.

• tallityty

vuodon määrä vaihtelee usein! joten se on ihan normaalia. ja laita vaikka tamponi ja side niin ei tulisi läpi :)

• 15-vuotias

Joo..en viitti tamponia vielä kokeilla, pitää yrittää pärjätä siteillä.

• 6lk

Mitä ihmettä? Ite oon 12v ja käytän nyt ekaa kertaa tampoonia, muuten mukava mut istumine sattuu vähän.

• jepppppppp

Voin lähettää erittäin hyvän siteen sulle testattavaks annatko sähköposti osoitteen niin kerron lisää

• älkää tilatko

Ei anneta! Siteitä saa kaupoista tai nettikaupoista. Toivottavasti kukaan ei mene tuohon lankaan, että tilaisi sinulta yhtään mitään. Sorry, mutta näin on!!

• normaalia on

Runsas vuotokin on ihan normaalia ja vuodon määrän vaihtelu sinun iässäsi. Kyllä se vuoto todennäköisesti loppuu pian.
      Siteitä on erilaisia juuri vuodon määrän ja vuorokaudenajan mukaan käytettäväksi. Supersiteessä on imukykyä enemmän kuin normaalisiteessä. Yösiteen kanssa menee yö kivasti.

• tätsyli

Tuosta tuli mieleen, että ratsastuksessa yöside saattaisi tuoda mukavuutta siinä mielessä, että olisi varmempi olo ja ehkä se suuri side tuntuisi muutenkin mukavalta tuossa menossa. Ei ole sanottu ettei yösidettä saisi käyttää päivälläkin ja itse ja moni muukin tekee sitä, että runsaimpaan aikaan kunnon suojus niin ei tarvitse koko ajan pelätä milloin tulvii!

Mutta tuo on niin totta, että aina pitäisi ajatella millainen se side on, onko se tarkoitettu niukkaan vuotoon vai runsaaseen, sillä tottahan huono imuinen tulee hetkessä yli jos menkat ovat runsaat, että kiinnittäkää huomiota siihen onko oikeanlainen side käytössä! Itse käytän mielummin liian imukykyistä kuin ohuita muoviläpyköitä! Ja unohtamatta kestoja runsaiden menkkojen aikaan, ne ovat melkeinpä parhaita!

• jeppppppppp

Öööö... miks en vois lähettää e ota mtn rahaa

• 13 w typsy

Moi. Mä oon 13 w ja mulla on ollu menkat jo 1,5 vuotta ja on säännölliset. Mulla on runsaat menkat ja kestää aina. 7 päivää plus tiputtelut.. Käytän öisin ja päivisin pirkka siivellistä yö sidettä.. Tykkään itse siitä ja laitan vessa paperia vielä varmuuden siteen päihin.. Pärjään sillä. Mutta alussa menkat heittelee ja kyllä säännöllisinäkin. Esim mulla yks kerta oli et tuli vaa muutama tippa ja 3 päivää. Ja seuraavalla kerralla taas runsaat.. Et ne heittelee.. Mutta pärjäilkää ja ajatelkaa kuukautiset positiivisesti ! :) vähän sama asia kuin valkovuoto mut runsaampi ja verta :DD

• 24v

Itselläni alkoi kuukautiset 12-vuotiaana(olen nyt 24-vuotias). Ensimmäiset olivat hyvin niukat ja lyhyet. Seuraavat olivatkin sitten jo erittäin runsaat. Sai tunnin välein vaihtaa sidettä pahimmillaan. Kestivät yleensä kymmenen päivää.

Tässä elämän varrella on ollut paljon vaihtelua. Kipu on muuttunut pahemmasta helpommaksi edes takaisin. Vuotokin on ollut nykyään niukempaa ja kesto on lyhentynyt viiteen päivään.

Kyllä se siitä tasaantuu ajan kanssa :) Tsemppiä kaikille!

• Anonyymi

Moi oon 14 vuotias mun menkat on ihan vitun runsaat täytyy vaihtaa isokin side varmaan puolen tunnin välein onko tää vaarallista!!? Mun isosisko on 20 sen menkat on myös tosi runsaat ja se kävi sen takii lääkärissä jotain 12 vuotiaana lääkäri sanoi että jos menkat on vielä vähän runsaammat täytyy tulla uudestaan ja mulla on paljon runsaammat ku sillä niin pitäiskö mun nyt käydä lääkärissä auttakaa mua pelottaa tää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5127
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3353
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3185
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2407
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      247
      1490
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      80
      1237
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1188
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      131
      1097
    Aihe