Hamsterin hoidosta

Minäjatulevahamsteri

Saan parin viikon päästä syyrialaisen hamsterin.

8

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäjatulevahamsteri

      Syökö hamsteri pahvia?Mietein vaan kun aattelin tehä sille semmoseen pahvilaatikosta "leikkialueen"

    • Parasta kuiviketta on kutterikuivike, eli siis sellasta "tavallista" purua. Mahdollisimman pölytäntä, eikä seassa saa olla teräviä tikkuja. Suosittelen Hunter-merkkistä purua. Sitä saa Agrimarketista.

      Vessassa olen ennen käyttänyt tavallista purua. Toimi ihan hyvin. Puupellettiäkin on tultu kokeiltua, mutta hamsuni nakersi niitä vessapellettejä, joten en suosittele sitä. Jos taas aiot käyttää kissan hiekkaa, niin sen pitää olla paakkuuntumatonta.

      Juu, eläinkaupasta löytyy sopivia ruokakippoja. Hamstereille käy mm. muovinen tai keraaminen.

      Voit vaikka piilottaa terraarioon/häkkiin herkkuja. Tai voit ripotella kaikki kuivaruoat purujen sekaan, niin hamsu saa etsiä niitä, eikä pitkästy. Muista antaa hamsterillesi mm. pahvia jyrsittäväksi. Voit antaa huoletta, koska hamsterit vain jyrsivät sitä, eivät syö. :)

      Aitauksen voi rakentaa itsekin, mutta muistaakseni joku oli ostanut jonkinlaisen aitauksen (todella pienen kylläkin) Mustista&Mirristä. Zooplus-nettieläinkaupassa taisin nähdä joskus sellaisen. Jaloittelualueen kannattaa olla iso ja siellä pitäisi olla myös mökkejä yms. piilopaikoiksi. Hamsterit eivät viihdy aukeilla paikoilla. :)

      • minäjamuntulevahamsteri

        Kiitti vastauksistasi.Mut voiko sen jaloittelutarhan tehä ite?Mut mistä?:);):);)


      • minäjamuntulevahamsteri kirjoitti:

        Kiitti vastauksistasi.Mut voiko sen jaloittelutarhan tehä ite?Mut mistä?:);):);)

        Voi tehdä itse. mm. puulevyt käyvät materiaaliksi hyvin. En ole koskaan kokeillut, koska mun jyrsijät saavat olla välillä vapaana siihen tarkoitetussa huoneessa. Aitaus kannattaa tehdä sellaiseksi "koottavaksi". Jos et osaa yms. niin sitten voisit koittaa tehdä jostakin huoneesta hamsteriturvallisen poistamalla sähköjohdot, myrkylliset huonekasvit ja muut sellaiset. Hamsteria ei saa jättää vapaaksi valvomatta. :)


      • Kahden hamsterin isä tässä. Juu ostettiin mustista ja mirristä hamstereiden aitaus.No yli nuo kaverit siitä meni että hujahti...


    • PikkuHamsteri

      Faunattaresta löytyy ruoka kippoja!
      Puru!
      Keinulaudan voi tehdä itse!
      HUOM!Hamsterin häkki pitää olla niin suuri että sinne mahtuu:Juoksupyörä,Ruokakuppi,JuomapulloHeinää ja Heinäpesä Wc/Talous rullia

      • Ottakaa-asioista-selvää

        Hamsteriyhdistys suosittelee, että syrkille sopiva on pinta-alaltaan 80*40*30 vähintään. Mieluiten enemmänkin. Ja heinäpesä on ehkä vähän huono määritelmä, heinä ei ole pakollista, ja pesämökki tulisi olla tarpeeksi suuri, että hamsteri mahtuu sinne. Juoksupyörän halkaisija mieluusti yli 25cm. Myös muita virikkeitä, kuten riippumattoja, puuputkia, kiipeilytelineitä, erilaisia mökkejä, siltoja jne on hyvä olla. Mielikuvitus on vain rajana


    • Hamsu93

      Puru on halpa kuivike, tosin meidän hamsteri pöllyytti sitä. Piti ostaa puru tavan ruokakaupasta, kun eläinkauppa oli noin 20 km päässä eikä autoa ollut. Purua oli kuivikkeena, hamsteri alkoi kutista paljon. Ajattelin hamsun olevan allerginen purulle (mikä on mahdollista) ja vaihdoin kuivikkeen hakekuivikkeeseen (puupohjainen, tilattu Petenkoiratarvikkeesta) ja se sopii meidän hamsterille. Eli kaikille ei käy välttämättä puru.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe