Kaksi yksinäistää gerbiiliä

Huolestunutomistaja

2 tyttögerbiiliäni, yli vuoden vanhoja, alkoivat tapella. Toinen haavoittui pahasti ja pelkää nyt toista. Eläinlääkäri sanoi, ettei niitä varmaan voi ikinä enää pitää yhdessä. Nyt molemmat ovat omissa terraarioissaan, eikä kumpikaan oikein näytä viihtyvän yksin, mitä tehdä? Uusia ei vanhempani halua ostaa seuraksi.

6

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anssuuuu

Minullakin ensimmäiset tyttögerbuni alkoivat tapella. Teimme väliseinän rautakaupasta ostetusta pienireikäisestä verkosta, johon ei kuitenkaan kuono jäänyt kiinni, ja laitoimme tytsyt eri puolille (tietenkin!:D). Vaihtelin puolia tasaisesti, ja parin viikon kuluttua testasin ottamalla väliseinän pois. Sitten ne olivatkin jo tottuneet, eivätkä enää tapelleet :3. Mutta siinä neuvoni, toivottavasti auttoi ;)!

• Saattaa olla. Oman kokemukseni mukaan gerbiilit, jotka ovat tapelleet keskenään (verisesti) eivät välttämättä enää koskaan totu toisiinsa. Ja jos tottuvat, totutuksessa voi kestää kuukausi(a). Naaraat ovat kuitenkin yleensä vaikeampia tapauksia totuttamisen suhteen kuin urokset.

• Sedä

Hölynpölyä.Olet täysin väärässä tämän asian suhteen!

• Sedä kirjoitti:

Hölynpölyä.Olet täysin väärässä tämän asian suhteen!

Kyllä olen kuule ihan oikeassa. Oman kokemukseni perusteella kirjoitin tuon viestin. Mutta mielipiteensä kullakin. :)

• aloittajayhä

En oikein usko, että totutus enään onnistuu, joten olisiko mahdollista, että gerbiilit kuitenkin pärjäisivät yksin?

• unguiculatus

No jos ne eivät ole enää kovin nuoria niin sitten periaatteessa voisi. Siis jos ovat jo vähän vanhahkoja. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1124
    2. 75
      1121
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1014
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      968
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      935
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      33
      717
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      704
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      52
      617
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      607
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      557
    Aihe