MF 165 (1967), mikä malli oikeasti?

Tyhmältä tuntuu...

Isäni osti aikoinaan kyseisen traktorin ja oli kuulemma ostettaessa MF185. No nyt kun aloin sitä paremmin tutkimaan kun omaakin kiinnostusta sen rassaamiseen olisi, niin joku Massikka nero voisi kertoa mikä malli oikeasti kyseessä?
- Rekisteriotteessa lukee 00.00.1967
- Pakoputki repsikan puolella
- Startti ja laturi oikealla puolella
- Startti semmoinen pötkö malli, jossa ei ole erillistä solenoidia.
- Kuivat jarrut, jumittaa :)
- Pyöreä vetoakselikotelo
- Ei ole MultiPoweria

Lisätietoja annetaan, jos joku ymmärtää kysyä. Eiköhän noilla jo joku asiaan perehtynyt pysty jotain sanomaan.

15

4564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dieselasentaja

      Miksi rekisteriotteesta ei traktorin tyyppi selviä?????????????

      Ruiskutuspumpun tyyppi Pumpun tyyppikilvestä.

      Startin tyyppi startin rungosta

      Moottorin tyyppi ja sarjanumero stanssattu laturin taakse lohkoon.

      Saadaan aluksi moottori selville

      • Tyhmä taas

        Tuota itsekin ihmettelin että otteessa ei lue kuin, Traktori; Massey Ferguson. Muutenhan asiaa olisikin ollut turha täällä kysellä :)

        Ulkoa kun muistelen, niin startti oli merkkiä CAV, semmonen pötkö. Olisko ollu numeroita joku 45 tyypissä myös, muistelin kun veikkailin että sillä on jotain tekemistä virran kanssa. Eikö noissa ollut alkujaan 45A DC laturit. Itselläni jälkiasennuksena joku halpis vaihtovirta laturi ja tuntuu toimivan ihan ok.

        Olisko edes jotain haarukointi veikkausta, mistä pelistä kyse? Pääsen tarkistamaan ehkä vasta tiistaina nuo kysytyt tiedot.


      • sama11
        Tyhmä taas kirjoitti:

        Tuota itsekin ihmettelin että otteessa ei lue kuin, Traktori; Massey Ferguson. Muutenhan asiaa olisikin ollut turha täällä kysellä :)

        Ulkoa kun muistelen, niin startti oli merkkiä CAV, semmonen pötkö. Olisko ollu numeroita joku 45 tyypissä myös, muistelin kun veikkailin että sillä on jotain tekemistä virran kanssa. Eikö noissa ollut alkujaan 45A DC laturit. Itselläni jälkiasennuksena joku halpis vaihtovirta laturi ja tuntuu toimivan ihan ok.

        Olisko edes jotain haarukointi veikkausta, mistä pelistä kyse? Pääsen tarkistamaan ehkä vasta tiistaina nuo kysytyt tiedot.

        Ja lisänä vielä että on 4-pyttyinen perkiinssi...


      • sama t
        sama11 kirjoitti:

        Ja lisänä vielä että on 4-pyttyinen perkiinssi...

        Ja vielä lisää. Siinä on pyöreät lokarit, ei siis sellaiset kulmikkaat, joita on ainakin nettikoneen 165:t tyypillisesti..


      • tuskin 185
        sama t kirjoitti:

        Ja vielä lisää. Siinä on pyöreät lokarit, ei siis sellaiset kulmikkaat, joita on ainakin nettikoneen 165:t tyypillisesti..

        Muistelen että 185 tuli markkinoille silloin kun oli jo turvakoppipakko eli on kulmikkaat lokarit. Oli myös kantikkaat banjot ja märkäjarrut. Sama pätee 165S:ään.

        Perus-165 oli pyöreillä banjoilla ja kuivajarruilla samoin kuin 185:n edeltäjä 175. Moottorien tyyppinumeroita en muista mutta 185 oli jotain 3,8 - 4 litran ja 165 jotain 3,3 litran kieppeillä olevilla koneilla.

        Eli sanoisin muistikuviini peruustuen että kuivajarrullinen ei ole 185.

        Muistan yhden tapauksen jossa konepellin kyljissä olleet pyöreät mallinumeroteipit pois repäisemällä paljastui alta 165 itse teipin oltua isompi numero. Hankkijan myyjällä meni selittelyn puolelle...


      • Aloittaja .

        Startti:
        CAV
        VA45D12 9
        SNo 13200912

        Ruiskupumppu:
        DPA324 0968
        SET: MP50/500/8/jotain lisänumeroita...
        SER: 38809/jotain lisänumeroita...

        Lohko:
        BILCHROME
        N266
        Lohko sen verran sontanen etten alkanut peseen että olis nähny paremmin, myös tehostajan pumppu on hieman edessä...
        Mistä kohtaa tarkalleen voisi koittaa katsoa koneen tyyppinumeroa? Siis ellei toi N266 ole semmoinen?


        Tyyppikilpi:
        H 532292
        165

        -------
        Olisinpa älynnyt etsiä tuon tyyppikilven jo aiemmin :)
        Vuosi ja tarkempi malli on vielä hakusessa, vaikka ruiskutuspumpun numeroista voikin päätellä jotain :))


      • oppiiko aina uutta
        Aloittaja . kirjoitti:

        Startti:
        CAV
        VA45D12 9
        SNo 13200912

        Ruiskupumppu:
        DPA324 0968
        SET: MP50/500/8/jotain lisänumeroita...
        SER: 38809/jotain lisänumeroita...

        Lohko:
        BILCHROME
        N266
        Lohko sen verran sontanen etten alkanut peseen että olis nähny paremmin, myös tehostajan pumppu on hieman edessä...
        Mistä kohtaa tarkalleen voisi koittaa katsoa koneen tyyppinumeroa? Siis ellei toi N266 ole semmoinen?


        Tyyppikilpi:
        H 532292
        165

        -------
        Olisinpa älynnyt etsiä tuon tyyppikilven jo aiemmin :)
        Vuosi ja tarkempi malli on vielä hakusessa, vaikka ruiskutuspumpun numeroista voikin päätellä jotain :))

        Onko tosiaan niin että tuossa ruiskutuspumpussa on perimmäiset lukemat muotoa kk vuosi eli tuossa yllä olevassa esimerkiksi olisi kuukausi 09 ja vuosi 68, noinko se menee?


    • Pönttö Einari

      Ei voi olla mikään 185 Massikka, vaan ihan jotain muuta. Jos isäsi ei ole ostanut traktoria aivan uutena, voi ko. traktori olla vaikka mitä. Jopa pyöreät lokari viittaa siihen, että kyseessä voi olla jopa vanhempikin Massikka 65, jonka joku on viritellyt purkaamosta ostetuilla pelleillä uudemmaksi, rekisteriotekaan ei vielä todista oikeastaan mitään, kun noita papereitakin taidetaan kauppailla erikseen.
      Joitakin vanhempia traktoreita kun ei ole lainkaan rekisteröity aikanaan ja sitten myöhemmin niitä on laitettu rekisteriin, voi otteessa olla aika erikoistakin tekstiä.
      Aika harvoin traktoreita tuodaan muuttokuormien mukana ulkomailta, mutta sekään ei ole mitenkään mahdotonta, jolloin traktori voi olla mitä hyvänsä.

    • Kunttajussi

      Kuuluihan tuohon 135-165-175 sisarussarjaan se suurin, eli 178. Mitä eroa sillä nyt sitten oli 175:en, niin kertokoot ne jotka tietää. Täällä meilläpäin oli eräällä isännällä juuri tuo malli. Konedata näyttäis, että moottori oli suurempi ja tämän mallin sitten korvasi 185. Jottei vain ole tuo 178 kyseessä. Täytyy muistaa noista rekisteriotteista, että kun ne muuttui uudenmallisiksi, niin vanhimpien traktorien "syntymäpäiviä" ei enää merkattu päiväntarkkuudella. Niissä tuon aikaisissa alkuperäisissä ja harmahtavissa oli tiedot aika tarkkaankin. Muistettava on, että isännät venytti loppuvuodessa ostettuja traktoreita vuotta nuoremmiksi hakemalla kilven seuraavan vuoden alussa. Olihan vuotta nuorempi kone seuraavassa vaihdossa arvokkaampi välirahaa laskettaesssa.

      • Pönttö-Einari

        Tuota rekisteröinnin venyttämistä tulee kyllä itsekin harrastettua, eli kyllä joka kerta kun tulee ostettua Suolahdesta uusi traktori, ajelen sen sieltä siirtokilvillä kotosalle ennen joulua ja sitten seuraavan vuoden alussa tulee haettua kilvet.
        Noissa vanhemmiss traktoreissa tosiaan on joskus aika erikoisiakin juttuja vuosimallien suhteen ja rekisteröintien kanssa. Traktorit nyt harvemmin seisoi kenenkään maahantuojan varastoissa vuosikausia, mutta jollakin tehtaalla saattoi olla vuosia nurkissaan traktori rekisteröimättä, kun sillä ei ajettu tehdasalueen ulkopuolella. Muutaman tälläisen traktorin olen tavannut vuosien varrella. Itselläni on kokoelmissa yksi suomalainen traktori, jota ei ole koskaan rekisteröity, siitäkin vaan Koneviestin toimittajan kanssa arveltiin valmistenumeron perusteella vuosimallia.


    • vanha3

      Se on se vanhemman moottorimallin 165.Vähän ennen kuin tuli koppipakko 1.7.1969,oli jo se uudemman moottorin malli.

    • konsrvatiivi

      Veikkaan 165,si. Jos renkaat takana on 12-36 tai 14-30 ja edessä 7.5-16. 185,set tulivat aina 12-38 tai 14-34 renkailla.

    • 920
      • Massikkamies 47

        Katselen tässä Hankkijan myyntikirjaa vuodelta 71 ja silloin oli massikoista myynnissä mallit :135,165,175s,178,1080.Lokareiden ja startin sijoituksen suhteen arvaukseni on tuo 135.Muissa startti on vasemmalla puolella.


    • tikkamies

      Massey-Ferguson 165 on varustettu Perkins moottorilla AD 4203(vanhempi malli) tai AD 4212 (uudempi malli). Moottorit erottaa päällisin puolin siitä että vanhemmassa mallissa pakoputki on kuljettajan paikalta katsoen vasemmalla puolen ja startti oikealla puolen,uudemmassa mallissa molemmat päinvastoin.
      MF 185 tuli markkinoille Elokuussa 1971,meillä on käytössä kyseinen traktori,otettu käyttöön elokuussa -71.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. R.I.P Marko lämsä

      Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

      otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

      Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

      Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

      Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

      naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

      Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

      olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

      Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe