Röntgen - hoitajan paperit?

Omaan luonnontieteiden taustan, ja olen kiinnostunut hankkimaan röntgen - hoitajan paperit. AMK:ssa aikuisten linjalla kelpoisuusvaatimus -pisteytyksissä luetaan eduksi opisto - asteen ammattitodistus, jota kuitenkaan en omista ainakaan vielä. Voiko esimerkiksi Turussa suorittaa tutkinnon? Ainakaan ammatti - instituutissa ei ole röntgen - hoitajan koulutusta saatavilla. Käsittääkseni opisto - aste on vanhentunut termi toisen asteen tutkinnolle?

Valaiskaa minua, miten keski - ikäinen mies pääsee alkuun matkalla kohti röngten - hoitajan koulutusta! Aikomuksena suorittaa ensin ammattitutkinto.

4

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettele!

      "Röntgen - hoitajan"? Opettele ensin kirjoittamaan!

    • Hei me kuvannetaan

      "AMK:ssa aikuisten linjalla kelpoisuusvaatimus -pisteytyksissä luetaan eduksi opisto - asteen ammattitodistus, jota kuitenkaan en omista ainakaan vielä."

      Et valitettavasti tule omistamaankaan. Viimeiset opistoasteen röntgenhoitajat valmistuivat 1990-luvulla. Opistotutkinto ei ole vanhentunut termi toisen asteen tutkinnolle, vaan jotain muuta.

      Ei siellä sanota, että luetaan eduksi, vaan että luetaan hyväksi. Kyse on tuossa tapauksessa muuntokoulutuksesta. Siis vanha opistotutkinto muunnetaan ammattikorkeakoulututkinnoksi.

      "Omaan luonnontieteiden taustan". Tarkoittanee, että olet datanomi (tai jos ajattelet luovasti, laborantti). Jos olet suorittanut kolmivuotisen perustutkinnon, niin voit pyrkiä suoraan sillä opiskelemaan röntgenhoitaja AMK:ksi. Voit toki opiskella ensin lisäksi jonkin muunkin tutkinnon, jos siltä tuntuu. Todistuksen pitää olla huippuluokkaa ja pääsykokeissa pitää menestyä erinomaisesti. Ensisijaisista hakijoista valituksi tuli Turkuun viime vuonna joka 10:s (ja kaikista hakijoista noin joka 29:s).

    • En ole datanomi, se on ihan turha tutkinto, maksimi on tietojenkäsittelytieteen tohtori datanomin papereilla, eikä datanomit työllisty mihinkään. Datanomit voi myös jatkaa tradenonimiksi, mutta nekään ei työllisty mihinkään, tradenomit on toiseksi suurin työttömien ryhmä kortistossa tilastojen mukaan. En ole edes koskaan harkinnut kyseistä ammattitutkintoa. Olen ihan yleissivistävästi yiopplias ilman ammattitutkintoa, ja voin hakea ylioppilastodistuksellani röntgen - hoitajan AMK - tutkintoon johtavaan koulutukseen. Sen voisi ainakin ottaa harkintaan.

    • oiuhg3

      Röntgenhoitajaksi valmistutaan ammattikorkeakoulusta eikä ammattikoulusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1685
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      283
      1237
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      917
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      865
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      229
      824
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      20
      749
    9. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    10. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      39
      722
    Aihe