Olenko huono äiti, kun joudun pakosta tekemään muutaman illan viikosta muutaman tunnin pituisia työkeikkoja mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen. En edes tiedä, että minkä ikäisen vauvan voin jättää hyvillä mielin muille hoitoon. Lapsen isä on siis ensisijainen lapsenvahti. Lapsen isä pystyy varmasti hoitamaan vauvaa hyvin :) , vaikka ei tietenkään imettämään. Mietin, että 3kk olisi sopiva ikä?
Töihin meno vähän mietityttää, mutta on aivan välttämätöntä taloudellisen tilanteen takia. Mitä teen?
Pakko palata pian töihin ):
4
202
Vastaukset
- Ei kannata.
Menetät noilta päiviltä äitiyspäivärahat, joten et tienaa sen enempää.
- Ei kannata.
Paitsi jos pystyt tehdä pelkkiä sunnuntaita, sunnuntailta ei äitiyspäivärahaa makseta joten silloin sitä ei menetäkään.
- Tee kuten haluat
Hyvän äidin ja huonon äidin määritelmä ei ole niin yksinkertainen. Kotiäiti, joka on ollut vaikkapa 25 vuotta kotona lasten kanssa voi olla silti ihan hemmetin huono äiti.
- tyghfgj
Eniten vaikuttaa se imetätkö kaiken rinnnasta vai lypsätkö pulloon jolloin isä voi syöttää poissaollessasi. Ja tietysti se onko työaika 2 h jaksoissa kotonasi (eli vauvan nukkuessa) vai 4 h plus matkat.
Minulla on nyt 1 kk vauva ja olen jo ollut töissä muutamana sunnuntaina 4-6 tuntia. Vauva on pärjännyt hyvin isänsä kanssa. Pullossa on maitoa josta voi antaa kun vauvalla on nälkä ja kaiken muun isä voi hoitaa yhtä lailla.
Eniten varmaan ratkaisee, kuinka itse toivut synnytyksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4313673Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181612- 1161446
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851409Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991368Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591326- 501246
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi891169Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331037- 40975