eskari/viskari

ruut4

Hei, lapseni aloittaa päivähoidossa, viisivuotias. Paikassa järjestetään eskareille esiopetusta, mutta myös viskareille on oma "oppimistuokionsa." He eivät siis esim.ulkoile silloin, kun eskarit tekevät tehtäviään. Kertokaapas, millaisia tehtäviä viskareille teetetään, heille ei varmaankaan kirjoja ole joiden mukaan edetään, kuten isommilla? Onko viskarissa numeroita, kirjaimia ym.samankaltaista opetusta kuin eskarilaisille vai pelkästään leikkejä jne.

Minkälaisia kokemuksia teidän lapsillanne on viskarista?

Kiitos vastauksista, kyselen vain hieman ennakkoon!

5

3456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukjhg

onko ketään joka tietäisi?

• eskun äiti

Omani oli viskarissa ja kävivät läpi mm.oman nimen kirjaimet monin tavoin, käsitteitä kuten alla, päällä jne. värejä...retkiä kirjastoon ja postiin yms. Kerran viikossa oli viskaripäivä ja lapsi tykkäsi.
      Nyt meni eskuun ja saa nähdä mitä tää vuosi tuo tullessaan.

• pkoti

Viskareille ei ole virallista omaa "oppimissuunnitelmaa". Tärkeää siinä iässä on harjoitella oman toiminnan ohjausta, leikkitaitoja kavereiden kanssa, ohjeiden kuuntelemista ja noudattamista, omatoimisuutta jne. Kirjaimet ja numerot ovat sivuseikka, mutta muuten kielellisiä valmiuksia vahvistetaan monin tavoin esim. kaikki laulut, lorut, sadut jne. Näitä kaikkia voidaan harjoitella monin tavoin ja hyvä olisikin harjoitelle monipuolisesti.

• päiväkotilainen

Itse en ole koskaan pitänyt tuota "viskaria", koska se on ihan tarpeetonta. Alle eskari ikäisille kaikki normaalit päiväkodin jutut on tuota "viskaria" ei siihen tarvita mitään erillisiä "viskarituokioita", kunhan vaan saadaan vanhemmille yksi nimike lisää "hienompaan" toimintaan. Ihan tavallisia askartelu, tehtävä, musiikki, retki ym. juttuja niillä tuokioilla tarkoitetaan, joita meillä tehdään ihan osana arkipäivää kaiken ikäisten lasten kanssa.

• voivaintoivoa

Voi vain toivoa, ettet ole päiväkodissa töissä. Tyypillistä päiväkodin tädin surkeaa suomea. Miten voit opettaa lapsia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      122
      4592
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3900
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3549
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3290
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2982
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2549
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2452
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2196
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      17
      1849
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1745
    Aihe