Luin vasta että Ruotsissa Renault megane on 10. eniten myyty auto. Mikä täällä suomessa tökkii Renun myynissä? No tosi itse ajan kanssa Meganella vm. 2010 ja olen yrittänyt vaihtaa uudempaa, mutta eipä tuu kauppoja nykyisten Renumyyjien kanssa, eli onko ne nämä jälleenmyyjäliikeet jotka myyntiä jarruttaa?
Mikä suomessa tökkii...
2
222
Vastaukset
- ex-rellu
Suomessa on ollut jo pitkään niin, että rellukauppiaat luulevat, että rellu menee kaupaksi ihan itsekseen, ilman että heidän tarvii tehdä mitään. (paitsi järjestää ostajien jono kahteen jonoon) Ruotsissa ja muualla sivistyneessä automaailmassa auton myyminen on tekemistä, työtä. Ja auton jo hankkineista on myös pidettävä huolta ja niile on oltava hyvänä, muutoin ne pirkuleet menevät ja vaihtavat merkkiä...(kuten allekirj.)
- kyllä se kiiltää :)
Myyjäliikkeitä on useita, eikä ne kaikki voi mokata kauppojaan. Ruotsissa on 5 vuoden takuu, meillä 4 vuotta. Ruotsissa saa rahoituksen 7 vuodeksi, meillä saa kysyä myyjältä tarjousta.
Mutta olennaista lienee se että Ruotsi on historialtaan Länsi-Eurooppaa (monarkia), meille sopii tsekkiläinen tai japanilainenkin tuote.
Toukokuussa 2005 oli Suomessa Megane 6. paikalla rekisteröinneissä, ja vuotta myöhemmin se löytyy sijalla 13, vuonna 2007 se oli vajonnut sijalle 26, vuonna 2008 se ei mahtunut top30:een...
Toukokuussa 2010 se käväisi sijalla 20., vuonna 2011 se oli taas poissa.
Vaihtohyvitys eli väliraha lienee huono jos se pitää myydä vaihtoautona halvemmalla kuin ne kärkimerkit jotka myyvät uutenakin. Minulle ovat kelvanneet,ja olen kyllä ollut Skodan matkustajana eikä niistä ole silti syntynyt omistushalua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1236374Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816187Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie706108Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443982Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482405Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42355Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1281439- 131279
- 1871118
- 63934