No niin, siis mulla menee joskus silmät ns.kieroon jos oon väsynyt ja yritän saada unta , ja sitten kun nousen ylös, näen kaiken kahtena. En saa "suoristettua" silmiä (paitsi ehkä tarkentaessa lähelle, mutta vaikeaa) vasta kun seuraavana aamuna
Mitä tämä on ? Muilla vastaavaa? Tarkoittaako tämä että joudun joskus käyttämään silmälaseja?
Kiitos vastanneille !
Silmät kieroon väsyneenä?
3
1402
Vastaukset
- Karsastus
Tämä kuullostaa ihan karsastukselta. Silmät katsovat kieroon ja näet kahtena. Karsastus myös ilmenee usein väsyneenä.
Noin kaksi kolmasosaa ihmisistä kärsii jonkinlaisesta karsastuksesta. Usein se on piilokarsastusta, jota ei tarvitse korjata. Jos karsastus vaivaa (esim. päänsärkyä), siihen määrätään silmälaseissa ns. prismakorjaus. Ihmisillä voi olla siis silmälasit pelkästää karsastuksen takia, vaikka muuten he näkevät hyvin.
Käy silmälääkärillä (tai ainakin optikolla), joka pystyy helposti toteamaan mahdollisen karsastuksen. - karsastuksesta
Ei silmälaseja määrätä pelkän karsastuksen takia. Itselläni on piilokarsastusta joka aiheuttaa päänsärkyä, pääsen suoraan leikkaukseen ilman prismalasien käyttöä.
- Karsastus
Silmälaseja määrätään pelkän karsastuksen takia, jos ihmisellä ei ole muuta vaivaa silmissä eikä tarvetta leikkaukselle. Kaikkia karsastuksesta kärsiviä (2/3 ihmisistä) ei suinkaan leikata, jos ihminen saa prismalaseista apua.
Usein karsastuksesta kärsivällä on tosin myös jokin taittovirhe tai hajataittoa, jotka myös vaativat silmälasien käyttöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257047Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291128- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43763