Miksi ei tule kuulutuksia ruotsiksi? Oikeus ja kohtuus tähänkin asiaan. Ajatelkaa niitä kaikkia ruotsia puhuvia jotka eivät ymmärrä muita kieliä, kuinka pahalta heistä mahtaa tuntua kun ei saa tolkkua lähtevien/saapuvien junien menemisistä ja tulemisista?
Allegro-juniin ruotsinkieliset kuulutukset!
2
185
Vastaukset
- äläs äläs
Siellähän kuulee ruotsia. Tosin ihan käsittämättömässä paikassa. Matkustin juuri allegrolla ja kun se saapui Pietariin, kuulutettiin myös ruotsiksi että nyt ollaan perillä, kiitos matkasta ja tervetuloa uudelleen. Siinä oli kaikki mitä ruotsiksi sanottiin. Rajatarkastusohjeita ym. "vähemmän tärkeää" ei ruotsiksi kerrottu. Varmaan oli suurikin hyöty ruotsinkielisille matkustajille. En suinkaan kuullut olemattomia vaan puoli vaunua hörähteli hämmästyksestä.
- pientä rajaa
Junissa on kuulutukset niiden maiden kielillä joissa juna kulkee. Ei Virossakaan ole venäjänkielistä kuulutusta vaikka 29 % asukkaista puhuu venäjää.
Suomalaiset on aivopesty 5 %:n kielivähemmistön paapomiseen. Sellaista ei ole missään muussa maapallon maassa. Esim. Sveitsissä on useita virallisia kieliä mutta ihmisiä ei velvoiteta osaamaan muiden kielialueiden puhetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882