Miksi ei tule kuulutuksia ruotsiksi? Oikeus ja kohtuus tähänkin asiaan. Ajatelkaa niitä kaikkia ruotsia puhuvia jotka eivät ymmärrä muita kieliä, kuinka pahalta heistä mahtaa tuntua kun ei saa tolkkua lähtevien/saapuvien junien menemisistä ja tulemisista?
Vastaukset 2
- äläs äläs
Siellähän kuulee ruotsia. Tosin ihan käsittämättömässä paikassa. Matkustin juuri allegrolla ja kun se saapui Pietariin, kuulutettiin myös ruotsiksi että nyt ollaan perillä, kiitos matkasta ja tervetuloa uudelleen. Siinä oli kaikki mitä ruotsiksi sanottiin. Rajatarkastusohjeita ym. "vähemmän tärkeää" ei ruotsiksi kerrottu. Varmaan oli suurikin hyöty ruotsinkielisille matkustajille. En suinkaan kuullut olemattomia vaan puoli vaunua hörähteli hämmästyksestä.
- pientä rajaa
Junissa on kuulutukset niiden maiden kielillä joissa juna kulkee. Ei Virossakaan ole venäjänkielistä kuulutusta vaikka 29 % asukkaista puhuu venäjää.
Suomalaiset on aivopesty 5 %:n kielivähemmistön paapomiseen. Sellaista ei ole missään muussa maapallon maassa. Esim. Sveitsissä on useita virallisia kieliä mutta ihmisiä ei velvoiteta osaamaan muiden kielialueiden puhetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761540
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.98740En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48536
- 126536
- 37526
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50518Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25483