Miksi ei tule kuulutuksia ruotsiksi? Oikeus ja kohtuus tähänkin asiaan. Ajatelkaa niitä kaikkia ruotsia puhuvia jotka eivät ymmärrä muita kieliä, kuinka pahalta heistä mahtaa tuntua kun ei saa tolkkua lähtevien/saapuvien junien menemisistä ja tulemisista?
Allegro-juniin ruotsinkieliset kuulutukset!
2
200
Vastaukset
- äläs äläs
Siellähän kuulee ruotsia. Tosin ihan käsittämättömässä paikassa. Matkustin juuri allegrolla ja kun se saapui Pietariin, kuulutettiin myös ruotsiksi että nyt ollaan perillä, kiitos matkasta ja tervetuloa uudelleen. Siinä oli kaikki mitä ruotsiksi sanottiin. Rajatarkastusohjeita ym. "vähemmän tärkeää" ei ruotsiksi kerrottu. Varmaan oli suurikin hyöty ruotsinkielisille matkustajille. En suinkaan kuullut olemattomia vaan puoli vaunua hörähteli hämmästyksestä.
- pientä rajaa
Junissa on kuulutukset niiden maiden kielillä joissa juna kulkee. Ei Virossakaan ole venäjänkielistä kuulutusta vaikka 29 % asukkaista puhuu venäjää.
Suomalaiset on aivopesty 5 %:n kielivähemmistön paapomiseen. Sellaista ei ole missään muussa maapallon maassa. Esim. Sveitsissä on useita virallisia kieliä mutta ihmisiä ei velvoiteta osaamaan muiden kielialueiden puhetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk782717Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911646Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll721421Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641385- 1291315
- 1461216
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1571184- 741097
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901079Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur761078