Eli Lopella nähty suuri, reilun kämmenen kokoinen täysin valko vartaloinen perhonen. Lensi ikkunaan pimeällä, perhosella oli puhtaan valkoiset siivet joissa oli mustia kuvioita. Vartalo oli ikään kuin valkoisen puuterin peitossa! Mikäköhän laji on ollut kyseessä? Apua!
Mikä perhonen??
8
796
Vastaukset
- Nilla
Jos se oli keväällä ja pimeän aikaan, niin oikeastaan vain Isohangokas voisi olla tuollainen iso valkovartaloinen yöperhonen. Muut valkoiset yöperhoset ovat reilusti pienempiä tai sitten tummavartaloisia.
Se voisi ola myös Isomittari, joka on kuitenkin vaaleanvihreä väritykseltään. Se on iso ja lentää yöllä.
Mikään päiväperhonen tuskin lähtee lentämään valolle. Värien suhteen Kaaliperhonen voisi kyllä tulla kyseeseen. Sen koko ei kyllä ole noin kertomasi iso.- Iso vaalee
Joo siis se oli viime viikolla! Tai siis paremminkin viime viikonloppuna.
- Vandaali
Iso vaalee kirjoitti:
Joo siis se oli viime viikolla! Tai siis paremminkin viime viikonloppuna.
Iso Siilikehrääjä?
- Hussi
Ikkunassa pimeää taustaa vasten valaistuna useimmat perhset näyttä vaaleilta varsinkin jos ne räpyttelevät siipiään.
- Nilla
liikkeellä on itseasiassa yksi iso perhonen, Suomen suurin yökkönen itse asiassa, Siniritariyökkönen (Catocala fraxini). Se on hyvinkin melkein naisen käden kokoinen levittäessään siipensä.
http://www.funet.fi/pub/sci/bio/life/insecta/lepidoptera/ditrysia/noctuoidea/noctuidae/catocalinae/catocala/index.html#fraxini
Kuten tuossa joku mainitsikin, niin tummaa yötä vasten ikkunan valossa tummakin perhonen näyttää vaalealta. Itse perhonen kyllä on enemmänkin tumma kuin vaalea.- kaitschu
siniritariyökkönen on alapuolelta valkeahko mustin
kuvioin, siipien kärkiväli jopa 10 cm.
- näsä
Lopussa huudat apua. Onkohan se perhonen kovinkin vaarallinen ;-)
- Iso Vaalee
Kiitos kaikille vastauksista!!! Mukavaa kun autoitte!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628