Ulkopuolisen silmin nähtynä Parkano on kaunis ja mukava paikka. Olen kulkenut tuhannesti ohi ja monesti siellä piipahtanutkin viettämässä aikaa. Ihmiset vaikuttavat leppoisilta, kiireen tuntua ei ole. Liikeenteenkään kanssa ei ole koskaan mitään ongelmia kuten esim. Porissa on.
Ennen kaikkea pidän Parkanon maisemista. Ihania järviä ja mökkirantoja, joita kelpaa ihastella.
Junatkin vievät ja tuovat.
Olkaa parkanolaiset ylpeitä paikkakunnastanne älkääkä aina mollatko itseänne ja toisianne!
Parkano on upea paikka!
45
2350
Vastaukset
- tyytyväinen parkanol
Itse parkanolaisena olen tyytyväinen kauniiseen kaupunkiimme, jossa on hyvä olla ja asua. Erityisesti viihtyisä uusi päiväkotialue on oikea ylpeyden aihe. Peruspalvelut löytyvät ja ne ovat kattavat ja helposti saatavilla Vielä kun saisimme yritykset pysymään ja lisääntymään paikkakunnallamme, niin hyvä.
- 277537
Ois upeeta asuu parkanossa ja 22.5 v siellä käenkoskella ja perheineen
- pori-haapamäki rata
Niin junat toki vievät,enemmän kuin tuovat....muuttotappiohan on kovaa?
- minä vaan
pori-haapamäki rata vastaan.no ootko seurannut .esim yhdistymistä parkanon kanssa yrittäneen kankaanpään mutto tapio edistymistä on nimittäin aika hyvää vauhtia täs vähän tietoa siitä joskus.80-90.luvun vaihtessa huiput .n.14000.asukasta.nyt vuoden vaihtessa pudottin alle.12000.ja työ paikkoja menetetty kuten reimasta.n.800 työpaikka ja toi casatino toden näköisesti loppuu siitä iso halli veron maksajien maksettavaksi,
- *Heinähiipijä
Luontoa riittää tosiaan vähän joka lähtöön. Siinä ne Parkanon antimet sitten melkein olikin.
- azdggj
Ois upeeta menna tonne ja asuu mm tampereella lentavanniemi.kaleva.viinikka.liekahti.kaleva.viinikka
- leena_591
Tyytyväinen minäkin Parkanoon.Olen asunut täällä n 50v.Kunhan vaan töitä immeisille saataisiin.Ja nämä vähät yditykset säilymään.Mutta sitä usein ihmettelen,että miksi me Parkanolaiset olemme vaan niin usein tyytymättömiä???Siispä nauttaan vaan luontorikkaasta kaupungistamme.
- parkanolainen4
Itse pidän Viinikanjoen maisemista, on kyllä aivan ainutkertainen luonto. Emme vaan jotenkin osaa sitä hyödyntää.
- <<<
JOS LÄHTIS TAI MUUTTAS JOHONKI NI TONNE < OIS UPEETA SOLMII TÄNNE SUHTEITA JA SIT AJAA TÄÄLLÄ VAIKKAPA MOTOCROSSIA. JÄÄRATAA JA JOPA RALLIA JA PELATA TÄÄLLÄ JOPA JÄÄKIEKKOA
- <<<<
LÄHTISIN ILMAN MUUTA TONNE KOSKA TÄÄLLÄ EI VARMAAN OO SITÄ HESASTA TUTTUA < KAIKKI MULLE HETI NYT MEININKIÄ
- <<<
OIS UPEETA ASUU PARKANOSSA JA VIIHTYÄ SIELLÄ
- joujou11290
Kyllä. Täällä on hyvä asua. Mutta jos sitten tarvitse jotakin vähänkin uutuutta tai
erikoisempaa, niin Tampereelle saa mennä.
Eipä löudy Kankaanpäästäkään... - <<<<
OIS KIVA VIIHTYÄ ESIM PARKANOSSA JA PIIPAHDELLA SIELLÄ
- alfa-702
ois kiva solmia suhteita parkanoon. ja asuakki siella ja sit pitaa yhta eraan parkanolaiskaunottaren eli hannelen kanssa ja asua mm tampereella kaleva ja parkanossa ja nekalassa
- <<<
tänne ku pääsis
olisi upeaa viettää aikaa akselilla Ikaalinen-parkano-hämeenkyrö-Lapua.-virrat-tampere-vaasa
- Parkanossa alamäki
Parkano on hieno paikka, harmi vaan, että kaupunginvaltuuston puheenjohtaja on erittäin huono. Kaupungin alamäki on nähtävissä tämän tyypin ansiosta, Parkanoon ei ole tullut yhtään lisää potkua vaan pikemminkin loputkin liikkeet lähtevät Parkanosta pois.Ojennuksesta eli persuista on kyse. Sama pätee kepun kunnallisjärjestön puh.johtajaan, ei mitään uutta rintamalla, vain ilmeisesti oman edun tavoittelua koko ajan.
- järki käteen
Älä nyt ole naurettava. Meinaat, että keväällä paikoillensa valitut ihmiset olisivat saaneet Parkanon alamäkeen. Salli minun nauraa. Alamäki, jos sitä nimitystä haluat käyttää, on kyllä alkanut jo vuosiakausia sitten. Eiköhän katseet pidä kääntää sinne aikaisempiin päättäjiin, niihin pieniin piireihin, jotka asioista ovat päättäneet vuosikausia. Kyllä se Parkanon mahdollinen "paha" kaiku on paljon vanhempaa perua kuin muutaman kuukauden takaa, jos paikka ei vedä oikein millään muotoa.
Itse aikanaan kaupungilla työskennelleenä ei voinut olla huomaamatta näitä ympyröitä. Oman paikkakunnan asiat silti kiinnostavat edelleen ja olisi mukava palata, mutta sieltä on mahdoton saada töitä. - Lycka till
........... ja tällaisista rakkikoirista kuten saamme yllä olevan tekstin perusteella todeta; paranee yhtään mikään?
Suurimmat kuminat kuuluu tyhjistä tynnyreistä. - järki käteen
Lycka till kirjoitti:
........... ja tällaisista rakkikoirista kuten saamme yllä olevan tekstin perusteella todeta; paranee yhtään mikään?
Suurimmat kuminat kuuluu tyhjistä tynnyreistä.Jos tarkoitit kommenttisi minulle, niin olisiko sinulla mitään perusteluita kyetä kirjoittamaan.
- sivustaseu
järki käteen kirjoitti:
Älä nyt ole naurettava. Meinaat, että keväällä paikoillensa valitut ihmiset olisivat saaneet Parkanon alamäkeen. Salli minun nauraa. Alamäki, jos sitä nimitystä haluat käyttää, on kyllä alkanut jo vuosiakausia sitten. Eiköhän katseet pidä kääntää sinne aikaisempiin päättäjiin, niihin pieniin piireihin, jotka asioista ovat päättäneet vuosikausia. Kyllä se Parkanon mahdollinen "paha" kaiku on paljon vanhempaa perua kuin muutaman kuukauden takaa, jos paikka ei vedä oikein millään muotoa.
Itse aikanaan kaupungilla työskennelleenä ei voinut olla huomaamatta näitä ympyröitä. Oman paikkakunnan asiat silti kiinnostavat edelleen ja olisi mukava palata, mutta sieltä on mahdoton saada töitä.asiaa joka sana,ongelmat on perua vuosien takaa,on hoidettu vaan omaa ja sukulaisten etua tuolla päättävissä elimissä ja tässä sitten ollaan
- walk first
Nyt meillä on valtuustossa eka kokenut kansanedustaja. Jos hän ymmärtää pienen kaupungin tarpeet johon on muuttanut. Tuulivoimala on muutenkin tarpeen kuin sähköä tuottamaan. Voimia ja Ymmärrystä kokeneelle!
- kunnollisia kehiin
Totta, Parkanossa on todella hiljaista pääväylällä tällä hetkellä. Uudet miehet ja naiset kehiin. Viime vaalit eivät toteutuneet oikein, vallankahvaan halusivat sellaiset, jotka eivät siihen äänimäärillä olisi missään tapauksessa kuuluneet.
Parkanossa naisvalta muutamissa puolueissa tuo tuhon koko kaupungille. - katttia kans
Taitaa totuus kuiteskin olla vaan siinä että ruoho on mukamas aidan toisella puolella vihreämpää.
Kaukana mistään ihanne paikasta asua tää parkano.
Täällä myös oppii takuu varmasti kadehtimaan toista... - syksyn tyttö
Kyllä minä olen sitämieltä,että jokaisella on peiliin katsomisen paikka jos ei Parkanossa viihdy.Valittamista aina löytyy,sellaiselle ihmiselle joka haluaa valittaa,asui sitten missä vaan.Pitäisikö meidän jokaisen vaan mennä pikkasen itseemme,ja ajatella missähän se vika mahtaneekaan olla,jos ei aina valitamme?
- Z<<<<<
OIS KIVA VIETTÄÄ AIKAA PARKANO-IKAALINEN-HÄMEENKYRÖ-TAMPERE-NOKIA LINJALLA JA ASUA MM PARKANOSSA JA SIT AJAA SINNE TAMPEREEN KAUTTA
- Parkano rehellisille
Porukka, joka söi entisen kaupunginjohtajan Parkanosta pois, katsokoon omaan naamaansa. Ei kommentit siitä, että muka heitäkin olis pyydetty johtajan virkaan, ole mistään kotoisin. Toivottavasti Parkanon tietyt tyypit, siis kyynärpäätaktikoijat lähtevät Parkanosta pois. Parkano on fiksu paikka ilman heitä.
Nyt on ollut jo mahdollisuus noilla tyypeillä näyttää, mihin kykenevät ja valitettavasti tulos on negatiivinen ja huimasti. Siis totuus on totuus. - Parkano nousuun
Joo, Parkanossa pitää vaihtaa osa nykyisistä ihmisistä/päättäjistä pois. Ei olla enää lasten hiekkalaatikolla leikkimässä tai pullalaatikolla ja omaa etua valvomassa, vaan osa entisiä hyvistä päättäjiä kehiin takaisin ja muutama nykyinen, esim. tuo äänikungas ja sitä rataa. Parkanolla on kaikki edellytykset menestyä.
- ask 576
Olisi upeaa viettää aikaa parkanossa ja seurustella sadun kanssa
- siska
Olen samaa mieltä kanssasi.Täällä Parkananossa on todella pieni piiri, joka pyörii tai ainakin on pyörinyt muutaman henkilön johdolla ja sillä siisti. Siitä olen aikaisemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä, ettei uudet valtuutetut/ hallituksen ja valtuuston johtajat ole saaneet tilannetta tähän, missä olemme.
Parkanossa on ollut tietyt asiat niinkuin ne ovat aina olleet ja muuttaminen on vaikeaa.
Toivon voimia ja rohkeutta uusille päättäjille ottaa huomioon mm. parlkanolaiset asioita päätettäessä, eikä todellakaan niin, että joku "kuppikunta " vai virkamies yksin tekee päätöksiä.
- Koti Parkanossa
Parkano on mäkinen kaupunki, josta ei saa oikein mitään kuvaa. Muuttaessani Parkanoon ja tullessani Jyväskylän suunnasta, itkin, tosi surkea näkymä! En tiedä mistäpäin kaupunki näyttää kauniilta. Ohikulkutietä varmaankin., Asuinpaikkana kuitenkin mukava.
- ,.-,..-
EI kovin nätti paikka ,mut menettelee,aina varaa komeuttaa.
- Jarva59
Täh?? Näin eri tavalla me sitten voidaan asiat nähdä! Olen asunut yli 20 vuotta Parkanossa, ja minusta tämä on TODELLA KAUNISTA SEUTUA! En tarkoita nyt keskustan tyhjiä liiketiloja vaan LUONTOA. Upeita koskia, puistoja, vehreyttä, puita kuten koivuja tai pihlajia istutettu teiden varteen jne. Nyt kesällä ilahduttavat monet patsaat. Mitä TE sitten katselette, joitten mielestä tämä ei ole nättiä??
- asfy558
Jarva59 kirjoitti:
Täh?? Näin eri tavalla me sitten voidaan asiat nähdä! Olen asunut yli 20 vuotta Parkanossa, ja minusta tämä on TODELLA KAUNISTA SEUTUA! En tarkoita nyt keskustan tyhjiä liiketiloja vaan LUONTOA. Upeita koskia, puistoja, vehreyttä, puita kuten koivuja tai pihlajia istutettu teiden varteen jne. Nyt kesällä ilahduttavat monet patsaat. Mitä TE sitten katselette, joitten mielestä tämä ei ole nättiä??
Ois upeeta asuu parkanossa ja ajaa siellä taksia.bussia ja rekkaa ja lihajalosteita ja soraa ja tehda uraa sahkoasentajana ja taksikuskina ja rekkakuskina
- paikkakunnalle muutt
Mahtavat on maisemat hyvät marjametsät,kalavedet,komiat naise etenki hän joka myy hyvinvointituotteita esim. jalkahierontalaitteita ovelta ovelle.
- uusia tuulia
Jos Parkanoa meinataan saada vielä kehityksen radalle, niin uudet päättäjät kehiin ja heti. Ojennus täysi pelle valtuustonpuheenjohtajana ja persujen keulana. Sama pätee kepuun, todella huono ja kyynärpäätaktiikan omaava vetäjä tällä hetkellä. Kokkareissa taitaa olla edes jotain kohdillaan, SDP vetää koko ajan alta lipan.
- Haikailee ihmisiin..
Voi kumpa täältä osais lähtee pois... Ajois...
- karviasta mallia
Miksei Parkanoonkin vois tehdä sellaisia mainioita taideteoksia kuin Karviassa eli niitä olkinukkeja.Ovat hienoja ja piristävät autoilijan tylsää päivää.
- 778023
Ois upeeta asuu parkanossa ja tampereella ja nokialla ja perheineen parkanossa
- Peräkylän Duutsonit
Parkanos asustelee traktori miehiä ja tyämiehiä sitten siellä lymyilee
kuorma-automiehiä ja linjuri miehiä. Sitten siellä hymyilee mettän
harvennus miehiä. Paljon muita tyhjän toimittajia jotka kyttää
yhteiskunnalta toimeentuloa. Kaikille pitäis antaa rahaa kun eivät
itse pysty järkeileen mitään.- 77527
Ois upeeta asuu akselilla tampere.akaa.viiala.tampere.kangasala.viiala.kangasala.tampere.hameenkyro.jamijarvi.parkano ja parkano-ikaalinen-tampere-ikaalinen-parkano linjalla
- 44572
77527 kirjoitti:
Ois upeeta asuu akselilla tampere.akaa.viiala.tampere.kangasala.viiala.kangasala.tampere.hameenkyro.jamijarvi.parkano ja parkano-ikaalinen-tampere-ikaalinen-parkano linjalla
Ois upeeta asuu parkanossa..
- 44572
77527 kirjoitti:
Ois upeeta asuu parkanossa..
Parkano on kyllä mennyt ylöspäin noin kymmenen vuoden takaisesta. Ensikertaa astuttuani Parkanon maaperälle, vaikutelma oli pieni, harmaa ja masentavan näköinen kylä. Näkymä on muuttunut vähän kauniimmaksi nyt nykyään, kukkaistutuksia vaan voisi hoitaa paremmin(esim kirjaston vieressä oleva kapea korotettu kukkaistutus, jonka villiviini on vallannut).
Luonto keskustan ulkopuolella on nättiä, vaikkakin ihmiset voisivat opetella käyttämään roskiksia eikä luontoa kaatopaikkana. Mutta se taitaa olla jokaisen paikkakunnan ongelma muutenkin. :D
Asuttuani Parkanossa liikenne takkuili paljonkin, nykyään ollaan edistytty niinkin paljon, että jalankulkijat pääsevät tien yli odottamatta viittätoista minuuttia. Myös liikenteen kanssa on etenkin PANKKIAUTOMAATTIEN kohdalla ongelmia, auton voisi jättää parkkipaikalle, eikä automaattien eteen(tietääkseni maahan ei ole noissa kohdissa maalattu parkkipaikkojen reunoja).
Palvelut ovat uhkaavasti siirtymästä Parkanosta pois. Kirjakauppa lopetti, ties mitä seuraavaksi. Posti typerästi s-marketin yhteydessä, se jo saa palvelun takkuilemaan pahasti. Olisiko jokin muu systeemi parempi? Esim pieni posti, voisi työllistää jonkin verran ihmisiä = uusia työpaikkoja?
Ja loppuun teille parkanolaisille, hymyilkää edes joskus! Pienikin hymy ja positiivisuus tuovat Parkanoon jo jotain plussaa. Ei aina tarvitse naama väärinpäin kulkea kadulla, ei elämä ole ikinä niin huonoa vaikka siltä tuntuu, ja saatte hyvän mielen myös toisille! Hyvää syksyä ja alkavaa talvea!- 57782
Ois upeeta asuu parkanossa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .492988Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3421715- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101782Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780- 44739