Rellun/Nissanin dieselmoottoriöljyt (hiukkassuodatin)

öljy?

Laatuluokitus Rellun 2,0 dCi-moottoriin on ACEA C4/RN 0720. Nyt on moottorissa Elf Solaris 5W30 DPF. Kohta olisi öljynvaihto edessä, mutta huoltoliikkeiden litrahinnat ovat halvimmillaan 16.50. Saksasta saisi toimituskuluineen 7 litraa hintaan 62-67 euroa, jolloin litrahinnaksi tulee n. 8,85-9,60. Öljymerkit ovat jo mainittu Elf, sekä Saksassa valmistetut Rowe ja Addinol. Kaikki mainitut ovat ACEA C4/RN 0720 laatuluokkaa. Rowe ja Addinol ovat minulle ihan vieraita merkkejä, mutta olisiko tämän palstan asiantuntijoilla kokemusta em. öljyistä?

Tietysti jos täältä kotimaasta tai muualta löytyy vielä edullisemmin, saa mainita.

46

3828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa kuraa
      • ilhoi

        Noilla pienillä purkittajilla ei ole edes taloudellisia mahdollisuuksia valmistaa omia formuloitaan. Joutuvat tyytymään lisäainevalmistajien myymiin --> aika monet piensekoittamoiden öljyt ovat samaa shaipaa erinäköisessä paketissa.

        Homma kun ei toimi niin, että jos sulla on tarvittavat raaka-aineet olemassa, että siitä vaan sekoittelet sopivan öljyn, tai toimii, mutta moottoritestit maksavat miljoonia / luokitus, ja niitähän saattaa öljykannun kyljessä olla useita. Halvempaa on esim. ostaa Infineumilta esim. ACEA C4 -formula joka on jo nämä kalliit testit maksanut, maksaa siitä nimellinen korvaus royaltit per myyty kilo. Erona tässä on hinnan lisäksi se, että raaka-aineiden täytyy olla samat mitkä lisäainevalmistajan formulassa.

        Eri sitten nämä isot ja suuret yhtiöt, joiden varsinkin lippulaivatuotteet ovat yleensä omatekosia. Mutta niillähän on millä mällätä. Usein vielä omistavatkin osan noista lisäainefirmoista. Esim. Infineum on 50/50 Exxonin/Shellin.


      • III ryhmän krakattua
        ilhoi kirjoitti:

        Noilla pienillä purkittajilla ei ole edes taloudellisia mahdollisuuksia valmistaa omia formuloitaan. Joutuvat tyytymään lisäainevalmistajien myymiin --> aika monet piensekoittamoiden öljyt ovat samaa shaipaa erinäköisessä paketissa.

        Homma kun ei toimi niin, että jos sulla on tarvittavat raaka-aineet olemassa, että siitä vaan sekoittelet sopivan öljyn, tai toimii, mutta moottoritestit maksavat miljoonia / luokitus, ja niitähän saattaa öljykannun kyljessä olla useita. Halvempaa on esim. ostaa Infineumilta esim. ACEA C4 -formula joka on jo nämä kalliit testit maksanut, maksaa siitä nimellinen korvaus royaltit per myyty kilo. Erona tässä on hinnan lisäksi se, että raaka-aineiden täytyy olla samat mitkä lisäainevalmistajan formulassa.

        Eri sitten nämä isot ja suuret yhtiöt, joiden varsinkin lippulaivatuotteet ovat yleensä omatekosia. Mutta niillähän on millä mällätä. Usein vielä omistavatkin osan noista lisäainefirmoista. Esim. Infineum on 50/50 Exxonin/Shellin.

        Infineum on toisena.. http://www.gurufocus.com/news/126030/lubrizol-and-the-oligopoly-that-is-additives

        Lisäaineet on tärkeitä, kun perusöljy on heikkoa.


    • 10+19

      ota se tuttu ja turvallinen tehtaankin testaama elf

      • öljy?

        No tilasin sitten tuota Elfin öljyä 4x5 litraa, kun nuo toimituskulut oli ihan samat kuin pienemmässä määrässä. Riittää just kolmeen öljynvaihtoon, kun kerralla menee 6,6-6,7 litraa. Litrahinnaksi jää 6,13 euroa.
        Kiitokset vastaajille, tietoa tuntuu löytyvän.


    • mutta miksi?

      En kyllä lakkaa ihmettelemästä tätä tarvetta säästää öljynvaihossa pari kymppiä kun polttoaine kulut öljynvaihtovälillä on pari tonnia... ja ulkomailta asti pitää tilailla? Ei mene järkeen. Kunnon öljy, vaikka Mobil 1 ESP 5W30 ei nyt niin kallista ole että sillä mitään merkitystä olisi uudehkon diesel auton vuosikustannuksissa jotka on tuhansia euroja!

      • 1111100011101001111

        Ja se sun Mobil 1 ESP 5W-30 nyt vaan ei täytä tuon autonvalmistajan vaatimuksia.

        Ei näytä menevän järkeen...


      • jgkglyj
        1111100011101001111 kirjoitti:

        Ja se sun Mobil 1 ESP 5W-30 nyt vaan ei täytä tuon autonvalmistajan vaatimuksia.

        Ei näytä menevän järkeen...

        No on niitä muitakin öljyjä vaikka kyllä moiseen rellun räppänään nyt käy vaikka mikä markettiöljy... ja takuulla toimisi tuolla huippu Mobilillakin.


      • 10101010101010101111
        jgkglyj kirjoitti:

        No on niitä muitakin öljyjä vaikka kyllä moiseen rellun räppänään nyt käy vaikka mikä markettiöljy... ja takuulla toimisi tuolla huippu Mobilillakin.

        Ja sinä tiedät sen markettiöljyn sopivuuden siis mistä?

        Onko em. Mobililla kyseisen autonvalmistajan luokitus vaiko ei?


      • jghjhg
        10101010101010101111 kirjoitti:

        Ja sinä tiedät sen markettiöljyn sopivuuden siis mistä?

        Onko em. Mobililla kyseisen autonvalmistajan luokitus vaiko ei?

        Ei tässä nyt siitä ollutkaan kyse mikä öljy sopii mihinkin


      • 1010101010101111100
        jghjhg kirjoitti:

        Ei tässä nyt siitä ollutkaan kyse mikä öljy sopii mihinkin

        Ai jaa??? Minusta ketjun aloittaja kysyi nimenomaan omaan autoonsa sopivaa valmistajan määrittämän luokituksen täyttävää moottoriöljyä eikä mitään Esson baarin mututuntumaa.


      • c4 rn0720
        1111100011101001111 kirjoitti:

        Ja se sun Mobil 1 ESP 5W-30 nyt vaan ei täytä tuon autonvalmistajan vaatimuksia.

        Ei näytä menevän järkeen...

        tuon rellun tiukka tuhkapitoisuusluokitus ei todellakaan löydy monesta öljystä.Suomessa yleisesti myytävistä elf(total?)liki ainut ja hintakin sen mukainen.Merkkihuollotkin laittavat usein väärää öljyä uusien rellujen huolloissa(eli huonompaa c3 mobil esp esim)joten 6,13 euroa litra vrt merkkihuollon väärä 20e/oikea 30e KERTAA 6litraa on n 84/144 säästö per huolto.Itsellä sama homma foordin kanssa,hakemal motonetista foordin omat öljyt suodatin säästää per 20 tkm väli n 110euroa varaosa putkista löytyy paljon ford/motorcraft orkkis osia/suodattimia.olen senverran pihi että säästän näin jarru osissa vuodessa sen 1000euroa vrt kaikki merkkiliikkeen kautta.tulee hyvä tuntipalkka ostoksia hakies.Ajoa siis n 65tkm diesel mondeolla per vuosi.


      • jkhkjkj
        1010101010101111100 kirjoitti:

        Ai jaa??? Minusta ketjun aloittaja kysyi nimenomaan omaan autoonsa sopivaa valmistajan määrittämän luokituksen täyttävää moottoriöljyä eikä mitään Esson baarin mututuntumaa.

        Kyse oli enemmän onko järkevää säästää pari kymppiä vaihto välillä tilaamalla jostain öljyt kun muut kulut vaihtovälillä on tuhansia. Etkä voi ikinä tietää mitä kamaa sieltä tulee, kas kun öljyjäkin väärennetään... enkä oikein usko että 6 euron litra hinnalla saa kunnollista öljyä muutenkaan. Öljy on moottorin tärkein suoja, ja te säästätte siinä kymppejä laittamalla jotain nettiöljyä? Kun jo yksi tankilinen dieseliä maksaa satasen. Ja vielä melko uusissa autoissa kun kerran DPF löytyy. En tosiaan ymmärrä.


      • jkjkjj
        c4 rn0720 kirjoitti:

        tuon rellun tiukka tuhkapitoisuusluokitus ei todellakaan löydy monesta öljystä.Suomessa yleisesti myytävistä elf(total?)liki ainut ja hintakin sen mukainen.Merkkihuollotkin laittavat usein väärää öljyä uusien rellujen huolloissa(eli huonompaa c3 mobil esp esim)joten 6,13 euroa litra vrt merkkihuollon väärä 20e/oikea 30e KERTAA 6litraa on n 84/144 säästö per huolto.Itsellä sama homma foordin kanssa,hakemal motonetista foordin omat öljyt suodatin säästää per 20 tkm väli n 110euroa varaosa putkista löytyy paljon ford/motorcraft orkkis osia/suodattimia.olen senverran pihi että säästän näin jarru osissa vuodessa sen 1000euroa vrt kaikki merkkiliikkeen kautta.tulee hyvä tuntipalkka ostoksia hakies.Ajoa siis n 65tkm diesel mondeolla per vuosi.

        Löytyy Castrolilta C4 öljyä. Itse laitan tdci Mondeoon DPF llä Mobilin 1 ESP koska se Fordin oma öljy ei ole mitään laadukasta lieko edes vähätuhkaista. Minusta myös liian ohutta dieseliin (5w30 mutta ihan alarajalla, lähes 5w20 tasoa). Fordillahan ei ole erikseen öljyä bensa ja dieselkoneisiin. 2 litran tdci kone on sitä paitsi PSA valmiste ja valmistaja itse suosittaa juuri Mobil 1 ESP 5w30 eikä mitään Fordin litkuöljyä.


      • 878654
        jkjkjj kirjoitti:

        Löytyy Castrolilta C4 öljyä. Itse laitan tdci Mondeoon DPF llä Mobilin 1 ESP koska se Fordin oma öljy ei ole mitään laadukasta lieko edes vähätuhkaista. Minusta myös liian ohutta dieseliin (5w30 mutta ihan alarajalla, lähes 5w20 tasoa). Fordillahan ei ole erikseen öljyä bensa ja dieselkoneisiin. 2 litran tdci kone on sitä paitsi PSA valmiste ja valmistaja itse suosittaa juuri Mobil 1 ESP 5w30 eikä mitään Fordin litkuöljyä.

        Kaveri pitää autohuoltoa. Se laittaa kaikkiin autoihin tätä öljyä.

        http://www.ebay.com/itm/180569382555?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#shId

        Tilaa 20 pakettia kerralla. Öljynvaihdon se tekee 70€ hinnalla ja sanoo laittavansa "täyssynteettistä" tätä öljyä. laittaa tätä relluihin ja sitikkoihin ja pösöönkin oli sitten pdf tai mikä vaan ja hyvin pelittää.


      • Ihan hyvä öljy
        878654 kirjoitti:

        Kaveri pitää autohuoltoa. Se laittaa kaikkiin autoihin tätä öljyä.

        http://www.ebay.com/itm/180569382555?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#shId

        Tilaa 20 pakettia kerralla. Öljynvaihdon se tekee 70€ hinnalla ja sanoo laittavansa "täyssynteettistä" tätä öljyä. laittaa tätä relluihin ja sitikkoihin ja pösöönkin oli sitten pdf tai mikä vaan ja hyvin pelittää.

        Sama öljy WOlffin omalla merkillä.

        http://www.wolflubes.com/EN_EU/products/product_65607.aspx

        Parempaa kun Tokmannin myymä Eurol


      • 10111010111

      • tlhli
        c4 rn0720 kirjoitti:

        tuon rellun tiukka tuhkapitoisuusluokitus ei todellakaan löydy monesta öljystä.Suomessa yleisesti myytävistä elf(total?)liki ainut ja hintakin sen mukainen.Merkkihuollotkin laittavat usein väärää öljyä uusien rellujen huolloissa(eli huonompaa c3 mobil esp esim)joten 6,13 euroa litra vrt merkkihuollon väärä 20e/oikea 30e KERTAA 6litraa on n 84/144 säästö per huolto.Itsellä sama homma foordin kanssa,hakemal motonetista foordin omat öljyt suodatin säästää per 20 tkm väli n 110euroa varaosa putkista löytyy paljon ford/motorcraft orkkis osia/suodattimia.olen senverran pihi että säästän näin jarru osissa vuodessa sen 1000euroa vrt kaikki merkkiliikkeen kautta.tulee hyvä tuntipalkka ostoksia hakies.Ajoa siis n 65tkm diesel mondeolla per vuosi.

        Siinä Mobilin öljyä Renaultiin. Mobil Super 3000 Formula R 5W-30.

        http://www.mobil.com/UK-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_Super_3000_Formula_R_5W-30.aspx


      • 101010101110001
        jkhkjkj kirjoitti:

        Kyse oli enemmän onko järkevää säästää pari kymppiä vaihto välillä tilaamalla jostain öljyt kun muut kulut vaihtovälillä on tuhansia. Etkä voi ikinä tietää mitä kamaa sieltä tulee, kas kun öljyjäkin väärennetään... enkä oikein usko että 6 euron litra hinnalla saa kunnollista öljyä muutenkaan. Öljy on moottorin tärkein suoja, ja te säästätte siinä kymppejä laittamalla jotain nettiöljyä? Kun jo yksi tankilinen dieseliä maksaa satasen. Ja vielä melko uusissa autoissa kun kerran DPF löytyy. En tosiaan ymmärrä.

        Mutta suosittelet vaan edelleen tuohon aloittajan Renaultiin Mobil 1 ESP öljyä vaikka se ei täytä autonvalmistajan luokituksia sen sijaan että siihen tilaisi luokitukset täyttävää öljyä?


      • 101010101111000111
        10111010111 kirjoitti:

        Meijän huolto laittaa Shellin Rimulaa kaikkiin autoihin ja se toimii hyvin.

        http://www.hyvamaa.fi/

        Kannattaa se teijän huolto siinä tapauksessa kiertää kaukaa kun Rimulalla ei ole edes bensaluokituksia.


      • 1011011100110101

      • 119982636848
        jkjkjj kirjoitti:

        Löytyy Castrolilta C4 öljyä. Itse laitan tdci Mondeoon DPF llä Mobilin 1 ESP koska se Fordin oma öljy ei ole mitään laadukasta lieko edes vähätuhkaista. Minusta myös liian ohutta dieseliin (5w30 mutta ihan alarajalla, lähes 5w20 tasoa). Fordillahan ei ole erikseen öljyä bensa ja dieselkoneisiin. 2 litran tdci kone on sitä paitsi PSA valmiste ja valmistaja itse suosittaa juuri Mobil 1 ESP 5w30 eikä mitään Fordin litkuöljyä.

        Hieno homma että osaamisesi ja ymmärryksesi voiteluasioista on korkeammalla tasolla kuin Fordin omalla henkilöstöllä.


      • jkjkjkk
        878654 kirjoitti:

        Kaveri pitää autohuoltoa. Se laittaa kaikkiin autoihin tätä öljyä.

        http://www.ebay.com/itm/180569382555?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#shId

        Tilaa 20 pakettia kerralla. Öljynvaihdon se tekee 70€ hinnalla ja sanoo laittavansa "täyssynteettistä" tätä öljyä. laittaa tätä relluihin ja sitikkoihin ja pösöönkin oli sitten pdf tai mikä vaan ja hyvin pelittää.

        Motonetissä 25e/5L tuo GM öljy, ei välttämättä huono valinta, vaikkei ihan parhaitakaan. Opeleihin tuota laittaa merkkihuollot. C3 luokan öljy eli sopii myös useimpiin DPF koneisiin. Litra hinta siis 5e Suomessakin, ei paljon kannata tilailla. Harkitsin tuota diesel-Mondeoon mutta päädyin kuitenkin Mobilin ESP hen mikä on kyllä kolme kertaa kalliimpaa...


      • jkjkjj
        119982636848 kirjoitti:

        Hieno homma että osaamisesi ja ymmärryksesi voiteluasioista on korkeammalla tasolla kuin Fordin omalla henkilöstöllä.

        Opettele sinä lukemaan...


      • jkjkjj
        101010101110001 kirjoitti:

        Mutta suosittelet vaan edelleen tuohon aloittajan Renaultiin Mobil 1 ESP öljyä vaikka se ei täytä autonvalmistajan luokituksia sen sijaan että siihen tilaisi luokitukset täyttävää öljyä?

        En ole suositellut siihen mitään, opettele lukemaan. Ja ymmärrä lukemasi.


      • 10111001010111
        jkjkjj kirjoitti:

        Opettele sinä lukemaan...

        Opettele ymmärtämmään lukemasi. Yritä edes.


      • höpö höpö
        jkjkjj kirjoitti:

        Löytyy Castrolilta C4 öljyä. Itse laitan tdci Mondeoon DPF llä Mobilin 1 ESP koska se Fordin oma öljy ei ole mitään laadukasta lieko edes vähätuhkaista. Minusta myös liian ohutta dieseliin (5w30 mutta ihan alarajalla, lähes 5w20 tasoa). Fordillahan ei ole erikseen öljyä bensa ja dieselkoneisiin. 2 litran tdci kone on sitä paitsi PSA valmiste ja valmistaja itse suosittaa juuri Mobil 1 ESP 5w30 eikä mitään Fordin litkuöljyä.

        Jösses mitä mutupashaa viitsit kirjoittaa. Pistä faktaa siitä ford-öljystä! On muuten castrollia...


      • jkjkk
        höpö höpö kirjoitti:

        Jösses mitä mutupashaa viitsit kirjoittaa. Pistä faktaa siitä ford-öljystä! On muuten castrollia...

        Mitä faktaa? Se on hemmetin ohutta, "polttoaineen säästö-öljyä", halpaa eikä ole Castrolia nähnytkään. Puolisynteettistä lientä. Et kai kuvittele että vitosen litra hinnalla saa täyssynteettistä huippu öljyä? Älä ole yksinkertainen...


      • 01011100011010101111
        jkjkjj kirjoitti:

        En ole suositellut siihen mitään, opettele lukemaan. Ja ymmärrä lukemasi.

        "Kunnon öljy, vaikka Mobil 1 ESP 5W30"
        "ja takuulla toimisi tuolla huippu Mobilillakin."

        Niinpä niin.


      • hfgdrtew
        jkjkk kirjoitti:

        Mitä faktaa? Se on hemmetin ohutta, "polttoaineen säästö-öljyä", halpaa eikä ole Castrolia nähnytkään. Puolisynteettistä lientä. Et kai kuvittele että vitosen litra hinnalla saa täyssynteettistä huippu öljyä? Älä ole yksinkertainen...

        Se on kyllä ihan Fordin speksaamaa Fordin luokitukset täyttävää moottoriöljyä.

        Älä nyt ole noin teini.


      • jkjkk
        hfgdrtew kirjoitti:

        Se on kyllä ihan Fordin speksaamaa Fordin luokitukset täyttävää moottoriöljyä.

        Älä nyt ole noin teini.

        Halpaa kuraa se on. Liian ohutta dieseliin.


      • jkjkk
        01011100011010101111 kirjoitti:

        "Kunnon öljy, vaikka Mobil 1 ESP 5W30"
        "ja takuulla toimisi tuolla huippu Mobilillakin."

        Niinpä niin.

        En ottanut mitään kantaa rellun öljyihin, vaan yleisesti parin kympin säästämisen öljyn vaihdossa kun pitää ruveta tilailemaan ämpärikaupalla öljyjä. Luetun ymmärrys heikko vai?


      • 101110111
        jkjkk kirjoitti:

        Halpaa kuraa se on. Liian ohutta dieseliin.

        Ja silti Fordin suunnittelijat ovat tuota speksanneet dieseleihinsä.


      • 10111011111
        jkjkk kirjoitti:

        En ottanut mitään kantaa rellun öljyihin, vaan yleisesti parin kympin säästämisen öljyn vaihdossa kun pitää ruveta tilailemaan ämpärikaupalla öljyjä. Luetun ymmärrys heikko vai?

        Tässä edellä on puhuttu vain ja ainoastaan ketjun aloittajan Renaultiin sopivista öljyistä.

        Ymmärryksesi heikko?


      • jkj
        101110111 kirjoitti:

        Ja silti Fordin suunnittelijat ovat tuota speksanneet dieseleihinsä.

        Eikä ole vaan bensakoneisiin, se 2.0 dieseli edes ole Fordin tekemä. Säästävät vaan kun yksi öljy muka käy joka paikkaan. Moottorin valmistaja ei A1 öljyä tuohon speksaa.


      • jkjkjj
        10111011111 kirjoitti:

        Tässä edellä on puhuttu vain ja ainoastaan ketjun aloittajan Renaultiin sopivista öljyistä.

        Ymmärryksesi heikko?

        Aloittaja haki mahdollisimman halpaa öljyä relluunsa, sopivuus oli jo selvillä. Luepa nyt se aloitus uudestaan. Vaikka tavaamalla.


      • 10111100011
        jkjkjj kirjoitti:

        Aloittaja haki mahdollisimman halpaa öljyä relluunsa, sopivuus oli jo selvillä. Luepa nyt se aloitus uudestaan. Vaikka tavaamalla.

        Ja sen piti olla RN 0720-luokituksen täyttävää.


      • 11010111111
        jkj kirjoitti:

        Eikä ole vaan bensakoneisiin, se 2.0 dieseli edes ole Fordin tekemä. Säästävät vaan kun yksi öljy muka käy joka paikkaan. Moottorin valmistaja ei A1 öljyä tuohon speksaa.

        WSS-M2C913-B on Fordin luokitus bensa- ja dieselkoneisiin.


      • jkjkjj
        11010111111 kirjoitti:

        WSS-M2C913-B on Fordin luokitus bensa- ja dieselkoneisiin.

        Tietämättömät voi uskoakin sen. Tietävät osaa valita paremmin. Ja uskoa moottorin valmistajaa.


      • 111010111101111
        jkjkjj kirjoitti:

        Tietämättömät voi uskoakin sen. Tietävät osaa valita paremmin. Ja uskoa moottorin valmistajaa.

        WSS-M2C913-B luokituksen sisällön löydät helposti googlettamalla.

        Tietävät osaavat lukea käyttöohjekirjasta autonvalmistajan määrittämän öljyluokituksen ja hankkia sen mukaista öljyä.

        Helppoa, eikö vaan?


      • jkjkk
        111010111101111 kirjoitti:

        WSS-M2C913-B luokituksen sisällön löydät helposti googlettamalla.

        Tietävät osaavat lukea käyttöohjekirjasta autonvalmistajan määrittämän öljyluokituksen ja hankkia sen mukaista öljyä.

        Helppoa, eikö vaan?

        Ei tietävän tartte googlettaa tai lukea enää mitään kun ne jo tietää mikä on parasta. Yksinkertaiset pölhöt voi tavata ohjekirjojaan ja googletella kun eivät muuta osaa. Mutta se onkin liian vaikeeta sulle, tyydy vaan helppoon, et kuitenkaan muuta tajua vaikka selittäisi.


      • ihdfbjhbsd
        jkjkk kirjoitti:

        Ei tietävän tartte googlettaa tai lukea enää mitään kun ne jo tietää mikä on parasta. Yksinkertaiset pölhöt voi tavata ohjekirjojaan ja googletella kun eivät muuta osaa. Mutta se onkin liian vaikeeta sulle, tyydy vaan helppoon, et kuitenkaan muuta tajua vaikka selittäisi.

        Älä selitä.


      • C4-ÖLJYLUOKITUS-UUSIIN

        Mobil Super 3000 Formula R 5W-30.
        On oikea öljy vm 2011 jälkeisiin Quaqai-Renault dieseleihin.
        Muista C4 luokitus uusiin dieseleihin.


      • Anonyymi
        101010101110001 kirjoitti:

        Mutta suosittelet vaan edelleen tuohon aloittajan Renaultiin Mobil 1 ESP öljyä vaikka se ei täytä autonvalmistajan luokituksia sen sijaan että siihen tilaisi luokitukset täyttävää öljyä?

        Tuo nyt menee jo tyhmyydeksi. Täytyy olla ACEA C4 luokitus. Mobil ESP ei täytä tuota.


    • C4öljy

      Champpion 5w-30 C4 5 litraa 39.90 € suomessa

    • viimasuojalla

      No ei ole kallista ökelii, ranskan raksuttajaan! Ja kierroksia motarilla vitun tamppooni puhdistuu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe