Laatuluokitus Rellun 2,0 dCi-moottoriin on ACEA C4/RN 0720. Nyt on moottorissa Elf Solaris 5W30 DPF. Kohta olisi öljynvaihto edessä, mutta huoltoliikkeiden litrahinnat ovat halvimmillaan 16.50. Saksasta saisi toimituskuluineen 7 litraa hintaan 62-67 euroa, jolloin litrahinnaksi tulee n. 8,85-9,60. Öljymerkit ovat jo mainittu Elf, sekä Saksassa valmistetut Rowe ja Addinol. Kaikki mainitut ovat ACEA C4/RN 0720 laatuluokkaa. Rowe ja Addinol ovat minulle ihan vieraita merkkejä, mutta olisiko tämän palstan asiantuntijoilla kokemusta em. öljyistä?
Tietysti jos täältä kotimaasta tai muualta löytyy vielä edullisemmin, saa mainita.
Rellun/Nissanin dieselmoottoriöljyt (hiukkassuodatin)
46
4180
Vastaukset
- Samaa kuraa
Eurol ja Wolf tekee näitä krakattuja öljyjä.
http://www.eurol.com/en/37-products/614-eurol-actence-5w-30.html
http://www.wolflubes.com/EN_EU/products/product_65608.aspx?cat=17563
Moni öljyhtiö purkittaa omalla OEM kannulla näiltä.
Addinol oli DDR:n ykkösmerkki. Aloittivat krakkaamisen jo 1974.
http://www.addinol.de/History.101.0.html?&L=2&ftu=9e52577e060add1d5a07849286f29087
Rowe on pieni sekoittamo: http://www.rowe-mineraloel.com/en/company/rowe/- ilhoi
Noilla pienillä purkittajilla ei ole edes taloudellisia mahdollisuuksia valmistaa omia formuloitaan. Joutuvat tyytymään lisäainevalmistajien myymiin --> aika monet piensekoittamoiden öljyt ovat samaa shaipaa erinäköisessä paketissa.
Homma kun ei toimi niin, että jos sulla on tarvittavat raaka-aineet olemassa, että siitä vaan sekoittelet sopivan öljyn, tai toimii, mutta moottoritestit maksavat miljoonia / luokitus, ja niitähän saattaa öljykannun kyljessä olla useita. Halvempaa on esim. ostaa Infineumilta esim. ACEA C4 -formula joka on jo nämä kalliit testit maksanut, maksaa siitä nimellinen korvaus royaltit per myyty kilo. Erona tässä on hinnan lisäksi se, että raaka-aineiden täytyy olla samat mitkä lisäainevalmistajan formulassa.
Eri sitten nämä isot ja suuret yhtiöt, joiden varsinkin lippulaivatuotteet ovat yleensä omatekosia. Mutta niillähän on millä mällätä. Usein vielä omistavatkin osan noista lisäainefirmoista. Esim. Infineum on 50/50 Exxonin/Shellin. - III ryhmän krakattua
ilhoi kirjoitti:
Noilla pienillä purkittajilla ei ole edes taloudellisia mahdollisuuksia valmistaa omia formuloitaan. Joutuvat tyytymään lisäainevalmistajien myymiin --> aika monet piensekoittamoiden öljyt ovat samaa shaipaa erinäköisessä paketissa.
Homma kun ei toimi niin, että jos sulla on tarvittavat raaka-aineet olemassa, että siitä vaan sekoittelet sopivan öljyn, tai toimii, mutta moottoritestit maksavat miljoonia / luokitus, ja niitähän saattaa öljykannun kyljessä olla useita. Halvempaa on esim. ostaa Infineumilta esim. ACEA C4 -formula joka on jo nämä kalliit testit maksanut, maksaa siitä nimellinen korvaus royaltit per myyty kilo. Erona tässä on hinnan lisäksi se, että raaka-aineiden täytyy olla samat mitkä lisäainevalmistajan formulassa.
Eri sitten nämä isot ja suuret yhtiöt, joiden varsinkin lippulaivatuotteet ovat yleensä omatekosia. Mutta niillähän on millä mällätä. Usein vielä omistavatkin osan noista lisäainefirmoista. Esim. Infineum on 50/50 Exxonin/Shellin.Infineum on toisena.. http://www.gurufocus.com/news/126030/lubrizol-and-the-oligopoly-that-is-additives
Lisäaineet on tärkeitä, kun perusöljy on heikkoa.
- 10+19
ota se tuttu ja turvallinen tehtaankin testaama elf
- öljy?
No tilasin sitten tuota Elfin öljyä 4x5 litraa, kun nuo toimituskulut oli ihan samat kuin pienemmässä määrässä. Riittää just kolmeen öljynvaihtoon, kun kerralla menee 6,6-6,7 litraa. Litrahinnaksi jää 6,13 euroa.
Kiitokset vastaajille, tietoa tuntuu löytyvän.
- mutta miksi?
En kyllä lakkaa ihmettelemästä tätä tarvetta säästää öljynvaihossa pari kymppiä kun polttoaine kulut öljynvaihtovälillä on pari tonnia... ja ulkomailta asti pitää tilailla? Ei mene järkeen. Kunnon öljy, vaikka Mobil 1 ESP 5W30 ei nyt niin kallista ole että sillä mitään merkitystä olisi uudehkon diesel auton vuosikustannuksissa jotka on tuhansia euroja!
- 1111100011101001111
Ja se sun Mobil 1 ESP 5W-30 nyt vaan ei täytä tuon autonvalmistajan vaatimuksia.
Ei näytä menevän järkeen... - jgkglyj
1111100011101001111 kirjoitti:
Ja se sun Mobil 1 ESP 5W-30 nyt vaan ei täytä tuon autonvalmistajan vaatimuksia.
Ei näytä menevän järkeen...No on niitä muitakin öljyjä vaikka kyllä moiseen rellun räppänään nyt käy vaikka mikä markettiöljy... ja takuulla toimisi tuolla huippu Mobilillakin.
- 10101010101010101111
jgkglyj kirjoitti:
No on niitä muitakin öljyjä vaikka kyllä moiseen rellun räppänään nyt käy vaikka mikä markettiöljy... ja takuulla toimisi tuolla huippu Mobilillakin.
Ja sinä tiedät sen markettiöljyn sopivuuden siis mistä?
Onko em. Mobililla kyseisen autonvalmistajan luokitus vaiko ei? - jghjhg
10101010101010101111 kirjoitti:
Ja sinä tiedät sen markettiöljyn sopivuuden siis mistä?
Onko em. Mobililla kyseisen autonvalmistajan luokitus vaiko ei?Ei tässä nyt siitä ollutkaan kyse mikä öljy sopii mihinkin
- 1010101010101111100
jghjhg kirjoitti:
Ei tässä nyt siitä ollutkaan kyse mikä öljy sopii mihinkin
Ai jaa??? Minusta ketjun aloittaja kysyi nimenomaan omaan autoonsa sopivaa valmistajan määrittämän luokituksen täyttävää moottoriöljyä eikä mitään Esson baarin mututuntumaa.
- c4 rn0720
1111100011101001111 kirjoitti:
Ja se sun Mobil 1 ESP 5W-30 nyt vaan ei täytä tuon autonvalmistajan vaatimuksia.
Ei näytä menevän järkeen...tuon rellun tiukka tuhkapitoisuusluokitus ei todellakaan löydy monesta öljystä.Suomessa yleisesti myytävistä elf(total?)liki ainut ja hintakin sen mukainen.Merkkihuollotkin laittavat usein väärää öljyä uusien rellujen huolloissa(eli huonompaa c3 mobil esp esim)joten 6,13 euroa litra vrt merkkihuollon väärä 20e/oikea 30e KERTAA 6litraa on n 84/144 säästö per huolto.Itsellä sama homma foordin kanssa,hakemal motonetista foordin omat öljyt suodatin säästää per 20 tkm väli n 110euroa varaosa putkista löytyy paljon ford/motorcraft orkkis osia/suodattimia.olen senverran pihi että säästän näin jarru osissa vuodessa sen 1000euroa vrt kaikki merkkiliikkeen kautta.tulee hyvä tuntipalkka ostoksia hakies.Ajoa siis n 65tkm diesel mondeolla per vuosi.
- jkhkjkj
1010101010101111100 kirjoitti:
Ai jaa??? Minusta ketjun aloittaja kysyi nimenomaan omaan autoonsa sopivaa valmistajan määrittämän luokituksen täyttävää moottoriöljyä eikä mitään Esson baarin mututuntumaa.
Kyse oli enemmän onko järkevää säästää pari kymppiä vaihto välillä tilaamalla jostain öljyt kun muut kulut vaihtovälillä on tuhansia. Etkä voi ikinä tietää mitä kamaa sieltä tulee, kas kun öljyjäkin väärennetään... enkä oikein usko että 6 euron litra hinnalla saa kunnollista öljyä muutenkaan. Öljy on moottorin tärkein suoja, ja te säästätte siinä kymppejä laittamalla jotain nettiöljyä? Kun jo yksi tankilinen dieseliä maksaa satasen. Ja vielä melko uusissa autoissa kun kerran DPF löytyy. En tosiaan ymmärrä.
- jkjkjj
c4 rn0720 kirjoitti:
tuon rellun tiukka tuhkapitoisuusluokitus ei todellakaan löydy monesta öljystä.Suomessa yleisesti myytävistä elf(total?)liki ainut ja hintakin sen mukainen.Merkkihuollotkin laittavat usein väärää öljyä uusien rellujen huolloissa(eli huonompaa c3 mobil esp esim)joten 6,13 euroa litra vrt merkkihuollon väärä 20e/oikea 30e KERTAA 6litraa on n 84/144 säästö per huolto.Itsellä sama homma foordin kanssa,hakemal motonetista foordin omat öljyt suodatin säästää per 20 tkm väli n 110euroa varaosa putkista löytyy paljon ford/motorcraft orkkis osia/suodattimia.olen senverran pihi että säästän näin jarru osissa vuodessa sen 1000euroa vrt kaikki merkkiliikkeen kautta.tulee hyvä tuntipalkka ostoksia hakies.Ajoa siis n 65tkm diesel mondeolla per vuosi.
Löytyy Castrolilta C4 öljyä. Itse laitan tdci Mondeoon DPF llä Mobilin 1 ESP koska se Fordin oma öljy ei ole mitään laadukasta lieko edes vähätuhkaista. Minusta myös liian ohutta dieseliin (5w30 mutta ihan alarajalla, lähes 5w20 tasoa). Fordillahan ei ole erikseen öljyä bensa ja dieselkoneisiin. 2 litran tdci kone on sitä paitsi PSA valmiste ja valmistaja itse suosittaa juuri Mobil 1 ESP 5w30 eikä mitään Fordin litkuöljyä.
- 878654
jkjkjj kirjoitti:
Löytyy Castrolilta C4 öljyä. Itse laitan tdci Mondeoon DPF llä Mobilin 1 ESP koska se Fordin oma öljy ei ole mitään laadukasta lieko edes vähätuhkaista. Minusta myös liian ohutta dieseliin (5w30 mutta ihan alarajalla, lähes 5w20 tasoa). Fordillahan ei ole erikseen öljyä bensa ja dieselkoneisiin. 2 litran tdci kone on sitä paitsi PSA valmiste ja valmistaja itse suosittaa juuri Mobil 1 ESP 5w30 eikä mitään Fordin litkuöljyä.
Kaveri pitää autohuoltoa. Se laittaa kaikkiin autoihin tätä öljyä.
http://www.ebay.com/itm/180569382555?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#shId
Tilaa 20 pakettia kerralla. Öljynvaihdon se tekee 70€ hinnalla ja sanoo laittavansa "täyssynteettistä" tätä öljyä. laittaa tätä relluihin ja sitikkoihin ja pösöönkin oli sitten pdf tai mikä vaan ja hyvin pelittää. - Ihan hyvä öljy
878654 kirjoitti:
Kaveri pitää autohuoltoa. Se laittaa kaikkiin autoihin tätä öljyä.
http://www.ebay.com/itm/180569382555?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#shId
Tilaa 20 pakettia kerralla. Öljynvaihdon se tekee 70€ hinnalla ja sanoo laittavansa "täyssynteettistä" tätä öljyä. laittaa tätä relluihin ja sitikkoihin ja pösöönkin oli sitten pdf tai mikä vaan ja hyvin pelittää.Sama öljy WOlffin omalla merkillä.
http://www.wolflubes.com/EN_EU/products/product_65607.aspx
Parempaa kun Tokmannin myymä Eurol - 10111010111
Ihan hyvä öljy kirjoitti:
Sama öljy WOlffin omalla merkillä.
http://www.wolflubes.com/EN_EU/products/product_65607.aspx
Parempaa kun Tokmannin myymä EurolMeijän huolto laittaa Shellin Rimulaa kaikkiin autoihin ja se toimii hyvin.
http://www.hyvamaa.fi/ - tlhli
c4 rn0720 kirjoitti:
tuon rellun tiukka tuhkapitoisuusluokitus ei todellakaan löydy monesta öljystä.Suomessa yleisesti myytävistä elf(total?)liki ainut ja hintakin sen mukainen.Merkkihuollotkin laittavat usein väärää öljyä uusien rellujen huolloissa(eli huonompaa c3 mobil esp esim)joten 6,13 euroa litra vrt merkkihuollon väärä 20e/oikea 30e KERTAA 6litraa on n 84/144 säästö per huolto.Itsellä sama homma foordin kanssa,hakemal motonetista foordin omat öljyt suodatin säästää per 20 tkm väli n 110euroa varaosa putkista löytyy paljon ford/motorcraft orkkis osia/suodattimia.olen senverran pihi että säästän näin jarru osissa vuodessa sen 1000euroa vrt kaikki merkkiliikkeen kautta.tulee hyvä tuntipalkka ostoksia hakies.Ajoa siis n 65tkm diesel mondeolla per vuosi.
Siinä Mobilin öljyä Renaultiin. Mobil Super 3000 Formula R 5W-30.
http://www.mobil.com/UK-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_Super_3000_Formula_R_5W-30.aspx - 101010101110001
jkhkjkj kirjoitti:
Kyse oli enemmän onko järkevää säästää pari kymppiä vaihto välillä tilaamalla jostain öljyt kun muut kulut vaihtovälillä on tuhansia. Etkä voi ikinä tietää mitä kamaa sieltä tulee, kas kun öljyjäkin väärennetään... enkä oikein usko että 6 euron litra hinnalla saa kunnollista öljyä muutenkaan. Öljy on moottorin tärkein suoja, ja te säästätte siinä kymppejä laittamalla jotain nettiöljyä? Kun jo yksi tankilinen dieseliä maksaa satasen. Ja vielä melko uusissa autoissa kun kerran DPF löytyy. En tosiaan ymmärrä.
Mutta suosittelet vaan edelleen tuohon aloittajan Renaultiin Mobil 1 ESP öljyä vaikka se ei täytä autonvalmistajan luokituksia sen sijaan että siihen tilaisi luokitukset täyttävää öljyä?
- 101010101111000111
10111010111 kirjoitti:
Meijän huolto laittaa Shellin Rimulaa kaikkiin autoihin ja se toimii hyvin.
http://www.hyvamaa.fi/Kannattaa se teijän huolto siinä tapauksessa kiertää kaukaa kun Rimulalla ei ole edes bensaluokituksia.
- 1011011100110101
Ihan hyvä öljy kirjoitti:
Sama öljy WOlffin omalla merkillä.
http://www.wolflubes.com/EN_EU/products/product_65607.aspx
Parempaa kun Tokmannin myymä EurolParempaa miten?
- 119982636848
jkjkjj kirjoitti:
Löytyy Castrolilta C4 öljyä. Itse laitan tdci Mondeoon DPF llä Mobilin 1 ESP koska se Fordin oma öljy ei ole mitään laadukasta lieko edes vähätuhkaista. Minusta myös liian ohutta dieseliin (5w30 mutta ihan alarajalla, lähes 5w20 tasoa). Fordillahan ei ole erikseen öljyä bensa ja dieselkoneisiin. 2 litran tdci kone on sitä paitsi PSA valmiste ja valmistaja itse suosittaa juuri Mobil 1 ESP 5w30 eikä mitään Fordin litkuöljyä.
Hieno homma että osaamisesi ja ymmärryksesi voiteluasioista on korkeammalla tasolla kuin Fordin omalla henkilöstöllä.
- jkjkjkk
878654 kirjoitti:
Kaveri pitää autohuoltoa. Se laittaa kaikkiin autoihin tätä öljyä.
http://www.ebay.com/itm/180569382555?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#shId
Tilaa 20 pakettia kerralla. Öljynvaihdon se tekee 70€ hinnalla ja sanoo laittavansa "täyssynteettistä" tätä öljyä. laittaa tätä relluihin ja sitikkoihin ja pösöönkin oli sitten pdf tai mikä vaan ja hyvin pelittää.Motonetissä 25e/5L tuo GM öljy, ei välttämättä huono valinta, vaikkei ihan parhaitakaan. Opeleihin tuota laittaa merkkihuollot. C3 luokan öljy eli sopii myös useimpiin DPF koneisiin. Litra hinta siis 5e Suomessakin, ei paljon kannata tilailla. Harkitsin tuota diesel-Mondeoon mutta päädyin kuitenkin Mobilin ESP hen mikä on kyllä kolme kertaa kalliimpaa...
- jkjkjj
119982636848 kirjoitti:
Hieno homma että osaamisesi ja ymmärryksesi voiteluasioista on korkeammalla tasolla kuin Fordin omalla henkilöstöllä.
Opettele sinä lukemaan...
- jkjkjj
101010101110001 kirjoitti:
Mutta suosittelet vaan edelleen tuohon aloittajan Renaultiin Mobil 1 ESP öljyä vaikka se ei täytä autonvalmistajan luokituksia sen sijaan että siihen tilaisi luokitukset täyttävää öljyä?
En ole suositellut siihen mitään, opettele lukemaan. Ja ymmärrä lukemasi.
- 10111001010111
jkjkjj kirjoitti:
Opettele sinä lukemaan...
Opettele ymmärtämmään lukemasi. Yritä edes.
- höpö höpö
jkjkjj kirjoitti:
Löytyy Castrolilta C4 öljyä. Itse laitan tdci Mondeoon DPF llä Mobilin 1 ESP koska se Fordin oma öljy ei ole mitään laadukasta lieko edes vähätuhkaista. Minusta myös liian ohutta dieseliin (5w30 mutta ihan alarajalla, lähes 5w20 tasoa). Fordillahan ei ole erikseen öljyä bensa ja dieselkoneisiin. 2 litran tdci kone on sitä paitsi PSA valmiste ja valmistaja itse suosittaa juuri Mobil 1 ESP 5w30 eikä mitään Fordin litkuöljyä.
Jösses mitä mutupashaa viitsit kirjoittaa. Pistä faktaa siitä ford-öljystä! On muuten castrollia...
- jkjkk
höpö höpö kirjoitti:
Jösses mitä mutupashaa viitsit kirjoittaa. Pistä faktaa siitä ford-öljystä! On muuten castrollia...
Mitä faktaa? Se on hemmetin ohutta, "polttoaineen säästö-öljyä", halpaa eikä ole Castrolia nähnytkään. Puolisynteettistä lientä. Et kai kuvittele että vitosen litra hinnalla saa täyssynteettistä huippu öljyä? Älä ole yksinkertainen...
- 01011100011010101111
jkjkjj kirjoitti:
En ole suositellut siihen mitään, opettele lukemaan. Ja ymmärrä lukemasi.
"Kunnon öljy, vaikka Mobil 1 ESP 5W30"
"ja takuulla toimisi tuolla huippu Mobilillakin."
Niinpä niin. - hfgdrtew
jkjkk kirjoitti:
Mitä faktaa? Se on hemmetin ohutta, "polttoaineen säästö-öljyä", halpaa eikä ole Castrolia nähnytkään. Puolisynteettistä lientä. Et kai kuvittele että vitosen litra hinnalla saa täyssynteettistä huippu öljyä? Älä ole yksinkertainen...
Se on kyllä ihan Fordin speksaamaa Fordin luokitukset täyttävää moottoriöljyä.
Älä nyt ole noin teini. - jkjkk
hfgdrtew kirjoitti:
Se on kyllä ihan Fordin speksaamaa Fordin luokitukset täyttävää moottoriöljyä.
Älä nyt ole noin teini.Halpaa kuraa se on. Liian ohutta dieseliin.
- jkjkk
01011100011010101111 kirjoitti:
"Kunnon öljy, vaikka Mobil 1 ESP 5W30"
"ja takuulla toimisi tuolla huippu Mobilillakin."
Niinpä niin.En ottanut mitään kantaa rellun öljyihin, vaan yleisesti parin kympin säästämisen öljyn vaihdossa kun pitää ruveta tilailemaan ämpärikaupalla öljyjä. Luetun ymmärrys heikko vai?
- 101110111
jkjkk kirjoitti:
Halpaa kuraa se on. Liian ohutta dieseliin.
Ja silti Fordin suunnittelijat ovat tuota speksanneet dieseleihinsä.
- 10111011111
jkjkk kirjoitti:
En ottanut mitään kantaa rellun öljyihin, vaan yleisesti parin kympin säästämisen öljyn vaihdossa kun pitää ruveta tilailemaan ämpärikaupalla öljyjä. Luetun ymmärrys heikko vai?
Tässä edellä on puhuttu vain ja ainoastaan ketjun aloittajan Renaultiin sopivista öljyistä.
Ymmärryksesi heikko? - jkj
101110111 kirjoitti:
Ja silti Fordin suunnittelijat ovat tuota speksanneet dieseleihinsä.
Eikä ole vaan bensakoneisiin, se 2.0 dieseli edes ole Fordin tekemä. Säästävät vaan kun yksi öljy muka käy joka paikkaan. Moottorin valmistaja ei A1 öljyä tuohon speksaa.
- jkjkjj
10111011111 kirjoitti:
Tässä edellä on puhuttu vain ja ainoastaan ketjun aloittajan Renaultiin sopivista öljyistä.
Ymmärryksesi heikko?Aloittaja haki mahdollisimman halpaa öljyä relluunsa, sopivuus oli jo selvillä. Luepa nyt se aloitus uudestaan. Vaikka tavaamalla.
- 10111100011
jkjkjj kirjoitti:
Aloittaja haki mahdollisimman halpaa öljyä relluunsa, sopivuus oli jo selvillä. Luepa nyt se aloitus uudestaan. Vaikka tavaamalla.
Ja sen piti olla RN 0720-luokituksen täyttävää.
- 11010111111
jkj kirjoitti:
Eikä ole vaan bensakoneisiin, se 2.0 dieseli edes ole Fordin tekemä. Säästävät vaan kun yksi öljy muka käy joka paikkaan. Moottorin valmistaja ei A1 öljyä tuohon speksaa.
WSS-M2C913-B on Fordin luokitus bensa- ja dieselkoneisiin.
- jkjkjj
11010111111 kirjoitti:
WSS-M2C913-B on Fordin luokitus bensa- ja dieselkoneisiin.
Tietämättömät voi uskoakin sen. Tietävät osaa valita paremmin. Ja uskoa moottorin valmistajaa.
- 111010111101111
jkjkjj kirjoitti:
Tietämättömät voi uskoakin sen. Tietävät osaa valita paremmin. Ja uskoa moottorin valmistajaa.
WSS-M2C913-B luokituksen sisällön löydät helposti googlettamalla.
Tietävät osaavat lukea käyttöohjekirjasta autonvalmistajan määrittämän öljyluokituksen ja hankkia sen mukaista öljyä.
Helppoa, eikö vaan? - jkjkk
111010111101111 kirjoitti:
WSS-M2C913-B luokituksen sisällön löydät helposti googlettamalla.
Tietävät osaavat lukea käyttöohjekirjasta autonvalmistajan määrittämän öljyluokituksen ja hankkia sen mukaista öljyä.
Helppoa, eikö vaan?Ei tietävän tartte googlettaa tai lukea enää mitään kun ne jo tietää mikä on parasta. Yksinkertaiset pölhöt voi tavata ohjekirjojaan ja googletella kun eivät muuta osaa. Mutta se onkin liian vaikeeta sulle, tyydy vaan helppoon, et kuitenkaan muuta tajua vaikka selittäisi.
- ihdfbjhbsd
jkjkk kirjoitti:
Ei tietävän tartte googlettaa tai lukea enää mitään kun ne jo tietää mikä on parasta. Yksinkertaiset pölhöt voi tavata ohjekirjojaan ja googletella kun eivät muuta osaa. Mutta se onkin liian vaikeeta sulle, tyydy vaan helppoon, et kuitenkaan muuta tajua vaikka selittäisi.
Älä selitä.
- C4-ÖLJYLUOKITUS-UUSIIN
Mobil Super 3000 Formula R 5W-30.
On oikea öljy vm 2011 jälkeisiin Quaqai-Renault dieseleihin.
Muista C4 luokitus uusiin dieseleihin. - Anonyymi
101010101110001 kirjoitti:
Mutta suosittelet vaan edelleen tuohon aloittajan Renaultiin Mobil 1 ESP öljyä vaikka se ei täytä autonvalmistajan luokituksia sen sijaan että siihen tilaisi luokitukset täyttävää öljyä?
Tuo nyt menee jo tyhmyydeksi. Täytyy olla ACEA C4 luokitus. Mobil ESP ei täytä tuota.
- C4öljy
Champpion 5w-30 C4 5 litraa 39.90 € suomessa
- viimasuojalla
No ei ole kallista ökelii, ranskan raksuttajaan! Ja kierroksia motarilla vitun tamppooni puhdistuu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627116
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264108- 473467
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1423166- 512916
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262306- 432286
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722023Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291876