Sepelvaltimoahtauman jälkeen olen syönyt seuraavia lääkkeitä
- Verenpainelääke
- Betasalpaajalääke
- Koleseterolilääke
- Primaspan
- Pallolaajennuksen jälkeinen lääke (1 vuosi)
Nyt olen huomannut, että iholle tulee tavallista herkemmin mustelmia, jos
esimerkiksi kantaa raskaampia tavaroita.
Onko noilla lääkkeillä vaikutusta noiden mustelmien syntyyn?
Lääkkeiden
11
5088
Vastaukset
- Läpänheittoa
Mikä pallolaajennuksen jälkeinen lääke ? Marevanko ? Se ainakin herkistää mustelmille.
- Kysyjä
Lääke on Clopidogrel. Aiheuttaako se mustelmia?
- Miina Muikku
Kysyjä kirjoitti:
Lääke on Clopidogrel. Aiheuttaako se mustelmia?
Kyllä aiheutti miehelleni ja varsinkin silmien seutuun, oli kun nyrkillä oli pamautettu silmäkulmaan. Primaspan oli 100 mg tuon vuoden lääkkeen ja muiden sydänlääkkeiden kanssa. Kun tuli mustelma nostelusta ym. hän otti 50 mg omin päin primaspania kunnes musta silmä parani. Meikkasin ukkoa monta kertaa kun talvella varsinkin näkyi musta silmät ja kaikki tutut luuli että joku on tintannut kunnolla.
Mutta lääkkeen loputtua ei ole ollut ongelmia.
Soitin kerran lääkärille että mitä ihmettä? Ukko kulkee mustanaamana vähän väliä, lääkäri sanoi ettei haittaa, sydän on tärkein.
Tsemppiä, kyllä se siitä, olet jo hyvällä tiellä kun pallolaajennus on ohitse.
- hm.
Jep, Clopidogrel aiheuttaa mustelmia ja Primaspan voi myös osaltaan hieman pahentaa asiaa. Yritä kuitenkin sinnitellä se vuosi ja vaikka välttää raskaampia ponnistuksia, koska lääkkeellä on tärkeä tehtävä.
- Saituri eläkeläinen
Onko kokemuksia kolesterolilääkkeiden tarpeellisuudesta ja vaikutuksista. Tuttavalta alkoi menemään jalat alta ja alkoivat mustumaan tulehdusten kera. Joutui sitten lasareettiin, mutta syytä ei löydetty.
- lääkettä massuuun
Lisää lääkkeitä vaikkei tarvitseisikaan jos massu ja pää kestää, sillä eihän muuten lääkefirmat tee valtavia voittoja ja kestitse lääkäreitä ...
- Palstalainen
Ei sillä kolesterolilla ole mitään väliä, vaikka ois 15. Kysykää vaikka Veijolta.....
Ei tuota Veijolta tarvitse kysyä, sillä julkinen "salaisuus" on ettei kukaan eikä mikään ole tutkinut kolesterolilääkityksen tarpeellisuutta ja kukaan ei toedä sen oikeaa tasoa. Käyttö on lääketeollisuuden bisnestä, eli rahat pois sairailta.
Se tiedetöön ettei rasvoilla ole mitään yhteyttä kolesteroliarvoihin, mutta liiat hiilihydraati nostavat sydän- ja verisuonisairauksien riskin kohoamista tutkitun mukaan 90 % parinkymmenen vuoden aikana.
Sekin tiedetään, että kolesterolilääkkeillä kuolee niiden käytön aloitusvuonna noin 6 henkilöä 1000 kohden ja suurella osalla nuo lihaskivut tulevat koviksi, kun jäävät henkkin, mutta uskokaa kuka haluaa, minä lopetin lääkityksen.
- luettavaa
Verta ohentavat lääkkeet aiheuttaa mustelmia.
Kalkkeutumisen ehkäiseminen olisi parasta, niin ei tule ahtautumia.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/Suomalainen_ravitsemuspolitiikka.htm - haittavaikutus.
Lehdessä just luki, että lähes kaikki syövät turhaan statiineita.
pari tuttua on meinannu "kuolla" haittavaikutuksiin ja ovat omakätisesti lopettaneet statiinit. - neljänelonen
Sain 41-vuotiaana sydäninfarktin ja lääkitykseni on lähes sama kuin aloittajalla. Kuulun ryhmään huonotuuriset eli sain infarktin ilman riskitekijöitä. Infarktista on kulunut kolme vuotta ja klopidogreeli jäi pois ensimmäisen vuoden jälkeen ja mustelma herkkyys hävisi myös. Kuulun myös siihen ryhmään kenen kannattaa syödä statiineja. Tutkimusten mukaan nuorehkot sepelvaltimotautia sairastavat hyötyvät statiinien syömisestä. Lääkitys on joskus pakollinen jos haluaa että henki säilyisi vähän pidempään. Ei kukaan lääkkeitä huvikseen syö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849