Eli ole 16 vuotias. Pääsin peruskoulusta keväällä ja hain kauneudenhoitoalalle jonne pääsinkin. Nyt olen ollut muutaman päivän koulussa ja asuntolassa eikä tämä tunnu olevan oma juttuni.. Ainakaan asuntola!!! Täällä on niin hiljaista että rupeaa pelottamaan ja koti-ikäväkin tulee.. :
pidänkö opiskelupaikkani vai ulkomaille opiskelemaan??
1
165
Vastaukset
- jsdflskmfmsd
Muutaman päivän perusteella EI pidä tehdä isoja ratkaisuja kuten koulun lopettamista, anna siis itsellesi edes hieman enemmän aikaa sopeutua.
Koulun aloittaminen ulkomailla on ihan sama juttu, alussa voi tulla voimakas ahdistus, mutta itselleen pitää antaa aikaa ennen kuin tekee päätöksiä koulun jättämisestä.
Ulkomaat eivät katoa mihinkään ja sinulla on loppuikä aikaa matkustella, joten sinuna odottaisin muutaman vuoden ja kävisin jonkin koulutuksen loppuun Suomessa, ainakin ammattikoulun tai lukion ja suuntaisin vasta sitten ulkomaille (näin tein itse). Parin vuoden päästä olet kypsempi ja saatat tietää hieman paremmin, että mitä haluat tehdä opiskelun ja töiden suhteen.
Töiden saaminen on tuossa iässä hyvin vaikeaa ihan missä tahansa. Täysi-ikäisenä on hieman paremmat mahdollisuudet työllistyä ja etenkin, jos sinulla on edes jokin koulutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019