Eli ole 16 vuotias. Pääsin peruskoulusta keväällä ja hain kauneudenhoitoalalle jonne pääsinkin. Nyt olen ollut muutaman päivän koulussa ja asuntolassa eikä tämä tunnu olevan oma juttuni.. Ainakaan asuntola!!! Täällä on niin hiljaista että rupeaa pelottamaan ja koti-ikäväkin tulee.. :
pidänkö opiskelupaikkani vai ulkomaille opiskelemaan??
1
206
Vastaukset
- jsdflskmfmsd
Muutaman päivän perusteella EI pidä tehdä isoja ratkaisuja kuten koulun lopettamista, anna siis itsellesi edes hieman enemmän aikaa sopeutua.
Koulun aloittaminen ulkomailla on ihan sama juttu, alussa voi tulla voimakas ahdistus, mutta itselleen pitää antaa aikaa ennen kuin tekee päätöksiä koulun jättämisestä.
Ulkomaat eivät katoa mihinkään ja sinulla on loppuikä aikaa matkustella, joten sinuna odottaisin muutaman vuoden ja kävisin jonkin koulutuksen loppuun Suomessa, ainakin ammattikoulun tai lukion ja suuntaisin vasta sitten ulkomaille (näin tein itse). Parin vuoden päästä olet kypsempi ja saatat tietää hieman paremmin, että mitä haluat tehdä opiskelun ja töiden suhteen.
Töiden saaminen on tuossa iässä hyvin vaikeaa ihan missä tahansa. Täysi-ikäisenä on hieman paremmat mahdollisuudet työllistyä ja etenkin, jos sinulla on edes jokin koulutus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271904
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001660Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561246Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?521131Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47886Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51883Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet42837Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798