clearblue digitaalinen viikkonäyttö

minkkinen2

Testi näytti raskaana 2-3..(eli hedelmöittymisestä kulunut aika).. kuinka luotettavat nuo viikot ovat? Voiko olla lyhyempikin aika hedelmöittymisestä vaikka väittää 2-3??

5

3864

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turhia

Voi. Minulla näytti liian vähän viikkoja vaikka raskaus oli pidemmällä ultran mukaan :P

• ei tarkka ei

Minua vähän ihmetyttää, miten ihmiset ylipäätään kuvittelevat, että ne testit näyttäisivät viikot ehdottoman tarkasti?! Testihän arvioi viikot virtsan hormonipitoisuuden perusteella. Sen lisäksi, että testiolosuhteet eivät välttämättä ole oikeat (on esim. juonut runsaasti, jonka takia virtsa on laineaa ja hormonipitoisuus pienempi, kuin oikeasti olisi), on raskaushormonin muodostuminen virtsaan ihmisellä aika yksilöllistä. Osalla lähtee hormonipitoisuus nousemaan hitaammin, osalla nopeammin. Jotain viitettä testistä voi tietysti saada, mutta eihän se nyt mikään ultran veroinen menetelmä ole raskauden keston arviointiin...

• Testit..

harvemmin näyttää raskautta, kun hedelmöittymisestä on alle 2 viikkoa. Siksi tuossa testissäkin se on se "aikaisin vaihtoehto". Että aika lähellä se sitä totutta kuitenkin on, montaa päivää lyhyempi aika tuskin voi olla.

• Aapapd

Clearbluen nettisivuilta suoraan: Hedelmöitymistiedon tarkkuus on 92 %, kun teet testin aamuvirtsasta. Arvio perustuu virtsan hCG-pitoisuuteen. HCG-pitoisuus vaihtelee eri naisilla, ja siksi on mahdollista, että viikkonäyttö saattaa joskus antaa harhaanjohtavia tuloksia.
      Jos teet testin yli 6 viikkoa hedelmöitymisen jälkeen, viikkonäyttö voi antaa odottamattomia tuloksia. Tämä johtuu siitä, että virtsan hCG-pitoisuus on liian suuri, jotta testi voisi antaa tarkan arvion hedelmöitymisestä kuluneesta ajasta.

• Anonyymi

Up

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      382
      909
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      198
      695
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      80
      670
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      70
      639
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    7. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      66
      624
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      35
      614
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      571
    Aihe