LUKEKAA JA JAKAKAA, KIITOS!

Suvi Korhonen

FB:stä löytyy minun kirjoituksen ÄIDIN TUSKA, ELÄMÄÄ HUOSTAANOTON AIKANA.
Pyydän, että mahdollisimman moni lukisi ja jakaisi sen, että me kaikki perheet, joiden lapset sossu on ottanut väärin perustein/laittomasti huostaan, saisimme vihdoin laajasti äänemme kuuluville! KIITOS JO ETUKÄTEEN

53

1551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

      Voisitko laittaa linkin, kiitos.

      • Tai mieluummin

        suoran kopion.
        Meitäkin on, jotka eivät käytä FB:a.


    • en jaanut

      Sulla taitaa olla Suomen yleisin nimi. Aika noloa niitä Suvi Korhosia kohtaan, joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Kenellä äidillä olisi aikaa etsiä kirjoitustasi "sadan suvikorhosen" joukosta?

    • yksi jakaja
      • En jakanut

        En jakanut, koska en hyväksy, että alaikäisten lasten kuvia on netissä.
        Kiireelliselle huostaanotolle ei tapauksessa löydy perusteita, vaan tukitoimet olisivat riittäneet ja tuoneet paremman lopputuloksen. Nythän kaikki meni täysin poskelleen ja koko perheen elämä ja lasten tulevaisuus on pilattu.
        Väkivallan kierteen voi katkaista eikä huonoja kasvatumetodeja tarvise jatkaa eteenpäin. Perhesuunnittelulla olisi vanhempien jaksamista hoitaa olemassa olevia lapsiaan parannettu huomattavasti. Perhe olisi tarvinut neuvoja ja tukea, ei huostaamista.


      • jannisiren
        En jakanut kirjoitti:

        En jakanut, koska en hyväksy, että alaikäisten lasten kuvia on netissä.
        Kiireelliselle huostaanotolle ei tapauksessa löydy perusteita, vaan tukitoimet olisivat riittäneet ja tuoneet paremman lopputuloksen. Nythän kaikki meni täysin poskelleen ja koko perheen elämä ja lasten tulevaisuus on pilattu.
        Väkivallan kierteen voi katkaista eikä huonoja kasvatumetodeja tarvise jatkaa eteenpäin. Perhesuunnittelulla olisi vanhempien jaksamista hoitaa olemassa olevia lapsiaan parannettu huomattavasti. Perhe olisi tarvinut neuvoja ja tukea, ei huostaamista.

        Ei noin pieniä lapsia viedä "syyttä". Siinä vaiheessa kun oikeat olosuhteet tulevat selville, on aivan varmaa että sääli kohdistuukin lapsiin eikä vamhempiim jotka menettivät lapset. Niin kuin tämä video josta kohistiin et äiti oli keksiny juttui ja lapset vietiin vuorotellen isältä. Niih, no sii nyt oli sattunu käymään niin et molemmat lapset eri äitien, mut kuitenki ekaa kertaa yökyläs. Ja kas kummaa, isä oli kaks viikkoa pitäny vähä ylimääräst lapsia luonaan. Et nöin


      • En jakanut
        jannisiren kirjoitti:

        Ei noin pieniä lapsia viedä "syyttä". Siinä vaiheessa kun oikeat olosuhteet tulevat selville, on aivan varmaa että sääli kohdistuukin lapsiin eikä vamhempiim jotka menettivät lapset. Niin kuin tämä video josta kohistiin et äiti oli keksiny juttui ja lapset vietiin vuorotellen isältä. Niih, no sii nyt oli sattunu käymään niin et molemmat lapset eri äitien, mut kuitenki ekaa kertaa yökyläs. Ja kas kummaa, isä oli kaks viikkoa pitäny vähä ylimääräst lapsia luonaan. Et nöin

        Voit olla oikeassa tuosta, että kiireelliseen huostaanottoon pitää löytyä paremmat perusteet kuin "ilmianto", mikä tässä oli nyt rivien välissä luettavissa. Vanhemmat myöntävät aiemmin piiskanneensa lapsia ja ei se todellakaan ole oikeanlaista kasvatusta. Miten kukaan raaskii lapsiaan piiskata? Jos sellainen ajatuskin tulee päähän, olisi haettava mielenterveysongelmiinsa ja väsymykseensä apua pikaisesti.


      • sannisiren
        En jakanut kirjoitti:

        Voit olla oikeassa tuosta, että kiireelliseen huostaanottoon pitää löytyä paremmat perusteet kuin "ilmianto", mikä tässä oli nyt rivien välissä luettavissa. Vanhemmat myöntävät aiemmin piiskanneensa lapsia ja ei se todellakaan ole oikeanlaista kasvatusta. Miten kukaan raaskii lapsiaan piiskata? Jos sellainen ajatuskin tulee päähän, olisi haettava mielenterveysongelmiinsa ja väsymykseensä apua pikaisesti.

        En usko että syynä on ollut piiskaaminen.. jotain muutakin täytyy olla, koska ei keneltäkään lasta siksi viedä, koska jos vietäis ni hemmetti suomes ois paljon huostaanotettuja lapsia sen perusteella. Jotain muuta on mistä ei kerrota.


      • Eihän tuota

        pääse edes lukemaan jos ei omaa tunnuksia...


      • tietäjävaan
        Eihän tuota kirjoitti:

        pääse edes lukemaan jos ei omaa tunnuksia...

        Niin, ei pääsekkään. Ja tarina on se verran pitkä, ettei se mahdu tähän viestikenttään, jotta tekstinkään kopioisi tänne.


      • >8(
        tietäjävaan kirjoitti:

        Niin, ei pääsekkään. Ja tarina on se verran pitkä, ettei se mahdu tähän viestikenttään, jotta tekstinkään kopioisi tänne.

        Jos olis oivallusta, niin voisihan se kopioida useammas erässä. ;) Minä en viitsi, koska minulle tuli lukemastani huonot fiiliset, enkä viitsi sellaista muille jakaa.


      • tietäjävaan
        >8( kirjoitti:

        Jos olis oivallusta, niin voisihan se kopioida useammas erässä. ;) Minä en viitsi, koska minulle tuli lukemastani huonot fiiliset, enkä viitsi sellaista muille jakaa.

        Kopioikoon kuka viitsii, itelläni on tunnukset, niin tiedän mitä siellä lukee. :P

        Jos vaikka AP haluaa jakaa enemmän tarinaansa, niin laittakoon hän.


      • >8(
        tietäjävaan kirjoitti:

        Kopioikoon kuka viitsii, itelläni on tunnukset, niin tiedän mitä siellä lukee. :P

        Jos vaikka AP haluaa jakaa enemmän tarinaansa, niin laittakoon hän.

        Joo, kyl määkin tiedän, mitä siellä lukee. Onhan noi tunnukset jo melkein kakilla. :P


      • niin luulis
        sannisiren kirjoitti:

        En usko että syynä on ollut piiskaaminen.. jotain muutakin täytyy olla, koska ei keneltäkään lasta siksi viedä, koska jos vietäis ni hemmetti suomes ois paljon huostaanotettuja lapsia sen perusteella. Jotain muuta on mistä ei kerrota.

        Niin sitä luulee, ettei vietäisi. Siksi onkin pöyristyttävää, että viedään. Sossu ei tekemisiään korjaa,vaikka ne osoittautuisivat vääriksi. Vääriä kirjauksia ei korjata. Lapsia ei kotiuteta eikä kodin olosuhteita edes tutkita. Kun lapset on viety, niin takaisin ei anneta, vaikka huostaanotto pitäisi olla aina väliaikainen, ja kotiuttaminen pitää tapahtua heti kun olosuhteet sen sallivat. Näin siis laki, mutta laista viis. Perheiden oikeusturva on olematon. Sääli niitä viranomaisia, jotka hajoittavat perheitä oletettujen tai suhteettoman pienten syiden takia. Ei kai vanhempien tarvitse olla täydellisiä, jotta saavat lapsensa pitää? Kysyn nyt vaan.


      • En jakanut
        niin luulis kirjoitti:

        Niin sitä luulee, ettei vietäisi. Siksi onkin pöyristyttävää, että viedään. Sossu ei tekemisiään korjaa,vaikka ne osoittautuisivat vääriksi. Vääriä kirjauksia ei korjata. Lapsia ei kotiuteta eikä kodin olosuhteita edes tutkita. Kun lapset on viety, niin takaisin ei anneta, vaikka huostaanotto pitäisi olla aina väliaikainen, ja kotiuttaminen pitää tapahtua heti kun olosuhteet sen sallivat. Näin siis laki, mutta laista viis. Perheiden oikeusturva on olematon. Sääli niitä viranomaisia, jotka hajoittavat perheitä oletettujen tai suhteettoman pienten syiden takia. Ei kai vanhempien tarvitse olla täydellisiä, jotta saavat lapsensa pitää? Kysyn nyt vaan.

        Täydellisyyttä ei vaadita, mutta ainakin fyysinen kuritus on kiellettyä


      • ei piiskaa
        sannisiren kirjoitti:

        En usko että syynä on ollut piiskaaminen.. jotain muutakin täytyy olla, koska ei keneltäkään lasta siksi viedä, koska jos vietäis ni hemmetti suomes ois paljon huostaanotettuja lapsia sen perusteella. Jotain muuta on mistä ei kerrota.

        Suomessa lapsen fyysinen kurittaminen on kielletty jo aikaa sitten. Tokihan tuon huostaanoton taustalla voi olla muutakin mutta en ihmettele jos viranomaiset ovat puuttuneet asiaan. Lpasen pahoinpitely tai lieväkin fyysinen kurittaminen kun ei tule aina esille.


    • Peiliin voisit katsoa

      Ei sossu turhaan huostaan ota.

      • spk

        Et ole tainnut lukea some:sta kuinka paljon meitä on jotka kärsimme syyttä sossujen toiminnasta. Kannattais perehtyy asiaan, niin silmät aukeis.


      • sannisiren
        spk kirjoitti:

        Et ole tainnut lukea some:sta kuinka paljon meitä on jotka kärsimme syyttä sossujen toiminnasta. Kannattais perehtyy asiaan, niin silmät aukeis.

        Niinpä, netistä voi lukea mitä tahansa. Niin kuin minäkin katsoin sen surullisen videon missä tyttö viedään isältään. Kunnes rupeen miettimään et miten ihmeessä isä oli osannu aittaa kameran päälle ennen ku nesosssu ja poliisit tuli. No selvis et sille oli soitettu aikasemmi et tulevat hakemaaan, ja no olipa soiteltu jo pidempäänki sille. Nimittäin toinenki tytöistä haettiin myöhemmin kun olivat olleet isillä ekaa kerrtaa yökylässä mut isi oli aatellu et tytöt vois olla vähän pidempää, mihin hänellä ei siis tietenkään ollut lupaa. Minäkin voisin kirjoittaa nettiin kivan tarinan exästäni, lapseni isästä. Vaikkakin siinä tapauksessa taas paljastuisi että sekin on vale kun exäni oikeasti on varaallinen meitä molempia kohtaan.


      • oknon wer

        Kova on luotto Suomen järjestelmään. Kannattaisi ehkä perehtyä asiaan ennenkuin alkaa tuollaisia heittoja heittelemään ja itseäsi typeräksi tekemään.


    • Naga

      Niin noh. Kun nykysuomessa luunappikin on laiton, niin "pyllylle anto" ainakin varmasti on. Mitä se sitten lie tarkoittaakaan. Laki on mielestäni liian ankara, mutta typeriä ovat myös ne vanhemmat, jotka eivät lakia noudata. Jos tekee rikoksen, siitä yleensä jää kiinni, ja siitä yleensä seuraa rangaistus. Lasten pahoinpitely on Suomessa laitonta ja jopa luunappikin katsotaan pahoinpitelyksi.

      Olisiko kannattanut vähän

      a) tutustua Suomen lakiin
      b) noudattaa sitä
      c) miettiä omaa jaksamistaan ennen kuin ryhtyy pentutehtailijaksi?

      • poisko vaan?

        Otetaan siis huostaan kaikki luunappeja saaneet ja hiuksista tukistetut. Niitä kun yhdessä koululuokassakin on useita. En hyväksy luunappeja enkä hiuksista vetämistä, mutta lasten vieminen on liian ihan kohtuutonta . Vanhempia tulisi tukea kasvatustehtävissä eikä vaatia täydellisyyttä. On luonnotonta, elleivät vanhemmat koskaan hermostu tai väsy. Vai onko? Ei ihme, että lapset hyppivät silmille ja määräävät aikuisten tahdin. Nagalla ei taida olla omia lapsia. Ei monilla sossuillakaan, jotka nappaavat lapset pois ihan tavisperheistä. Tää on tätä päivää, vaikkei uskois. Ihmetellään naapurissakin meidän suomalaisten hurskaiden meininkiä.


      • Naga (Mama)
        poisko vaan? kirjoitti:

        Otetaan siis huostaan kaikki luunappeja saaneet ja hiuksista tukistetut. Niitä kun yhdessä koululuokassakin on useita. En hyväksy luunappeja enkä hiuksista vetämistä, mutta lasten vieminen on liian ihan kohtuutonta . Vanhempia tulisi tukea kasvatustehtävissä eikä vaatia täydellisyyttä. On luonnotonta, elleivät vanhemmat koskaan hermostu tai väsy. Vai onko? Ei ihme, että lapset hyppivät silmille ja määräävät aikuisten tahdin. Nagalla ei taida olla omia lapsia. Ei monilla sossuillakaan, jotka nappaavat lapset pois ihan tavisperheistä. Tää on tätä päivää, vaikkei uskois. Ihmetellään naapurissakin meidän suomalaisten hurskaiden meininkiä.

        Nagalla on kaksi lasta, koska Naga tietää, että jaksaa ja pärjää kahden lapsen kanssa yksinkin. Naga käy töissä ja on yksinhuoltaja. Naga tietää, että kolme olisi ollut liikaa, ja siksi näitä on vain kaksi.

        Sanoin jo, että munkin mielestä LAKI ON LIIAN ANKARA, mutta kun se nyt sattuu olemaan olemassa, niin sitä on silloin noudatettava. PISTE.

        Vanhempi ei välttämättä ole huono vanhempi sen takia, että antaa luunapin (piiskaaminen on mun mielestä sitten jo ihan kokonaan toinen juttu...), vaan siksi, että antamalla sen luunapin asettaa lapsensa siihen vaaraan, että hänet viedään vanhemmiltaan. Huono vanhempi siis mieluummin antaa piiskaa kuin huolehtii siitä että lapset pysyvät kotona eivätkä joudu huostaan.

        Mä en voi tajuta miten kukaan voi olla niin sairas, että PIISKAA omia lapsiaan. Jonkun luunapin ymmärtäisin ihan ääritilanteissa, jos se ei sattuisi olemaan laitonta.

        Meillä ei kumpikaan tenava ole koskaan kokenut ruumiillista kuritusta, eikä meillä silti hypitä aikuisten silmille, eikä varsinkaan määrää minun tahtiani. Minun lapsilla on rajat ja niitä noudatetaan. Pikemminkin aloittajan lapset kuulostavat ihan hänen omien puheidensa mukaan siltä, ettei niitä rajoja ole ollut. Ei niitä rajoja millään piiskaamisella saavuteta, vaan johdonmukaisella käytöksellä ja auktoriteetilla. Niin kiva kuin olisikin olla lasten paras kaveri, niin se ei ole äidin tehtävä sen enempää kuin isänkään.

        Kyllä mäkin välillä väsyn ja hermostun, mutta en ikinä löis lastani tai antais tilanteen mennä siihen pisteeseen et joudun jonnekin hourulaan ja lapset otetaan multa pois. Sitä varten mä olen sopinut mulle läheisten ja tärkeiden ihmisten kanssa, että mullakin on välillä omaa aikaa, ja joku läheinen ottaa lapset vaikka yökylään. Ja vaikka mullakin nyt sattuu olemaan sellainen diagnoosi kuin paniikkihäiriö, niin silti olen ihan hyvin pärjännyt, kun olen osannut pyytää aina apua ajoissa ja sopinut äitini kanssa lasten hoidon niin, että saan kasattua itseni ennen kuin lapset palaavat hemmottelulomalta mummolasta.

        Ja nykyään kaikkia kiinnostaa vain oma napa. Aina pitäisi yhteiskunnan olla tukemassa joka helvetin asiassa, ja mitään ei saisi keneltäkään vaatia. Kaikilla pitäisi olla oikeus löysäillä just tasan niin paljon kun sielu sietää, piiskata pentujaan ja tehdä vaikka se seittemäntoista pentua, vaikka ei ole aikomustakaan edes yrittää elättää niitä itse. Kun yhteiskunnan pitää tukea vanhempia kasvatustehtävässä. Pitää olla oikeus suuttua pienelle lapselle niin että lyö sitä piiskalla. Pitää olla oikeus tehdä kakaroita, vaikka ei jaksais tai osais niistä huolehtia.

        Aikuisilla on kyllä ihan helvetisti oikeuksia, mutta missä sen piiskatun lapsen oikeudet on? Missä sen nälässä ja toisten vanhoissa vaatteissa kulkevan lapsen oikeudet on? Missä sen lapsen oikeudet on, joka tekee mitä ikinä huvittaa ja vanhemmat vain mumisee, että voi meidän pikku Pyry-Jessika kun ei noin saisi tehdä, voi Pyry-Jessika, kun tuohon Pirjo-Kaaleppiin voi vaikka sattua. Voi Pyry-Jessika, nyt Pirjo-Kaaleppiin sattui. Voi voi.
        Ei se ole lapsen vika, että vanhemmat ei osaa kasvattaa.

        Ja kannattais varmaan miettiä sitä omaa jaksamista jo ennen kuin alkaa tehtailemaan niitä pentuja.


      • hoida ite lapses
        Naga (Mama) kirjoitti:

        Nagalla on kaksi lasta, koska Naga tietää, että jaksaa ja pärjää kahden lapsen kanssa yksinkin. Naga käy töissä ja on yksinhuoltaja. Naga tietää, että kolme olisi ollut liikaa, ja siksi näitä on vain kaksi.

        Sanoin jo, että munkin mielestä LAKI ON LIIAN ANKARA, mutta kun se nyt sattuu olemaan olemassa, niin sitä on silloin noudatettava. PISTE.

        Vanhempi ei välttämättä ole huono vanhempi sen takia, että antaa luunapin (piiskaaminen on mun mielestä sitten jo ihan kokonaan toinen juttu...), vaan siksi, että antamalla sen luunapin asettaa lapsensa siihen vaaraan, että hänet viedään vanhemmiltaan. Huono vanhempi siis mieluummin antaa piiskaa kuin huolehtii siitä että lapset pysyvät kotona eivätkä joudu huostaan.

        Mä en voi tajuta miten kukaan voi olla niin sairas, että PIISKAA omia lapsiaan. Jonkun luunapin ymmärtäisin ihan ääritilanteissa, jos se ei sattuisi olemaan laitonta.

        Meillä ei kumpikaan tenava ole koskaan kokenut ruumiillista kuritusta, eikä meillä silti hypitä aikuisten silmille, eikä varsinkaan määrää minun tahtiani. Minun lapsilla on rajat ja niitä noudatetaan. Pikemminkin aloittajan lapset kuulostavat ihan hänen omien puheidensa mukaan siltä, ettei niitä rajoja ole ollut. Ei niitä rajoja millään piiskaamisella saavuteta, vaan johdonmukaisella käytöksellä ja auktoriteetilla. Niin kiva kuin olisikin olla lasten paras kaveri, niin se ei ole äidin tehtävä sen enempää kuin isänkään.

        Kyllä mäkin välillä väsyn ja hermostun, mutta en ikinä löis lastani tai antais tilanteen mennä siihen pisteeseen et joudun jonnekin hourulaan ja lapset otetaan multa pois. Sitä varten mä olen sopinut mulle läheisten ja tärkeiden ihmisten kanssa, että mullakin on välillä omaa aikaa, ja joku läheinen ottaa lapset vaikka yökylään. Ja vaikka mullakin nyt sattuu olemaan sellainen diagnoosi kuin paniikkihäiriö, niin silti olen ihan hyvin pärjännyt, kun olen osannut pyytää aina apua ajoissa ja sopinut äitini kanssa lasten hoidon niin, että saan kasattua itseni ennen kuin lapset palaavat hemmottelulomalta mummolasta.

        Ja nykyään kaikkia kiinnostaa vain oma napa. Aina pitäisi yhteiskunnan olla tukemassa joka helvetin asiassa, ja mitään ei saisi keneltäkään vaatia. Kaikilla pitäisi olla oikeus löysäillä just tasan niin paljon kun sielu sietää, piiskata pentujaan ja tehdä vaikka se seittemäntoista pentua, vaikka ei ole aikomustakaan edes yrittää elättää niitä itse. Kun yhteiskunnan pitää tukea vanhempia kasvatustehtävässä. Pitää olla oikeus suuttua pienelle lapselle niin että lyö sitä piiskalla. Pitää olla oikeus tehdä kakaroita, vaikka ei jaksais tai osais niistä huolehtia.

        Aikuisilla on kyllä ihan helvetisti oikeuksia, mutta missä sen piiskatun lapsen oikeudet on? Missä sen nälässä ja toisten vanhoissa vaatteissa kulkevan lapsen oikeudet on? Missä sen lapsen oikeudet on, joka tekee mitä ikinä huvittaa ja vanhemmat vain mumisee, että voi meidän pikku Pyry-Jessika kun ei noin saisi tehdä, voi Pyry-Jessika, kun tuohon Pirjo-Kaaleppiin voi vaikka sattua. Voi Pyry-Jessika, nyt Pirjo-Kaaleppiin sattui. Voi voi.
        Ei se ole lapsen vika, että vanhemmat ei osaa kasvattaa.

        Ja kannattais varmaan miettiä sitä omaa jaksamista jo ennen kuin alkaa tehtailemaan niitä pentuja.

        " mä olen sopinut mulle läheisten ja tärkeiden ihmisten kanssa, että mullakin on välillä omaa aikaa, ja joku läheinen ottaa lapset vaikka yökylään."

        Joo just tämmösiä pentutehtailijoita tarvitaankin, mitkä lykkää koko ajan penikoitaan muiteen huostaan. Ei tullut sitten mieleen lapsia tehtäessä, että niistä pitäis pitää huoltakin, eikä lykätä naapureille ja puolitutuille hoitoon että äiti saa "omaa aikaa" lue: Baariin vetämään perskännit ja ettimään uutta iskää lapsille tai ainakin muuten vaan jakamaan.

        Pitäs kyllä huostaan ottaa lapset tommoselta!!


    • kissojen vikako?

      Jos muuten olisi perheessä hyvin asiat, on sitten seuraavat seikat otettava huomioon:

      Ei saa saada häätöä
      Ei saa olla velkaa, ellei velkojen maksua olla velkaneuvojan kautta suunniteltu
      Jos tulee nimetön ilmoitus lastensossuun, on heidän annettava tulla esteittä käymään ja kerrottava todelliset faktat.

      Meillä kävi lastensosiaalityöntekijä, koska naapurista oli kerrottu liioiteltua tarinaa lapsi- ja 2 kissan, sekä kahden aikuisenperheasetelmista. Kuulemma raapimisjälkiä lapsella sen jälkeen, kun oivalsi meidän kantavan kissanruokaa ja hiekkasäkkejä. Meillä ei kyllä raapimisjälkiä ole, kissat raapivat ainoastaan raapimispuuta. Totesi tuo sos.puolen henkilö ei aihetta toimenpiteisiin ja tämä kirjattiin perättömänä ilmiantona, myöhemmin sai tuo asukas vielä häädön, sillä emmehän olleet ainoat joita kiusasi. Eläinsuojelusta kävi meidän kerrostalossa aika usein, koska useammalla koiria ja kissoja.

    • fb-kaveri

      En ole jakanut kirjoitusta, koska tiedän, ettei siinä kaikki asiat ole totta. Harmillista on se, että sosiaalisessa mediassa saa jauhaa viranomaisista mitä tahtoo, ja heillä ei ole vaitiolovelvollisuuden takia mahdollisuutta puolustautua.

    • Outoa on

      Ihmeellistä, miten tunnollisia nämä viranomaiset olivat ja ovat, kun sitten toisaalta jättivät pienen Eerikan kuolemaan älyvapaitten aikuisten käsiin, vaikka läheiset ihmiset olivat tehneet useita valituksia ja tutkimuspyyntöjä hänen takiaan.

      Paneudutaanko asioiihin, joissa voi toimia vain vallankäyttäjänä ja kyykyttää ihmisiä?
      Jos vastapuoli on peloittava, ei mennä sekaantumaan. Vedotaan liian suuren työmäärään.

    • ihmetystä

      pienellä kunnalla ei varmaankaan ole varaa ottaa noin monta lasta huostaan ihan vaan kiusatakseen vanhempia.sehän maksaakin ihan sikana...:O
      ...ja jos jo kerran olette lapsenne saaneet takasin,niin miksi ihmeessä ne uudelleen vietiin...??

      • äiti-77

        Minäkin kovasti ihmettelen tässä jutussa olevia aukkoja, lapsethan palautettiin vanhemmille, mutta miksi ihmeessä otettiin huostaan uudestaan??? Kaikki ei voi olla hyvin?


    • taikakuu

      "En ole jakanut kirjoitusta, koska tiedän, ettei siinä kaikki asiat ole totta. Harmillista on se, että sosiaalisessa mediassa saa jauhaa viranomaisista mitä tahtoo, ja heillä ei ole vaitiolovelvollisuuden takia mahdollisuutta puolustautua"

      ASIAA

    • Kinkkisiä juttuja

      Asioilla on yleensä monta puolta.
      "Ei savua ilman tulta".
      Kukaan ei voi tyhjentävästi esittää asiaansa tällaisella keskustelupastalla, ja joka tapauksessa viranomaisten kanta jää kuulematta, koska heitä sitooo vaitiolovelvollisuus. He eivät voi edes puolustautua, jos syytteet ovat epäoikeudenmukaiset.

      Tapahtuma on varmasti perheelle raskas. Voimia teille.
      Toivotaan kuitenkin, että lasten etu tässäkin tapauksessa olisi ensi sijalla.

      • jjansku1

        Tällaisella netissä tapahtuvalla hyökkäyksellä ei saa mitään aikaan. Kannattaisiko keskittyä ihan siihen, miksi näin on tapahtunut? Ei niitä lapsia viedä, jos kasvuympäristö on turvallinen, lapset saavat ruokaa ja hoivaa sekä heidän puhtaudesta pidetään huoli. Pienet lapset tarvitsevat huolehtijan 24 tuntia vuorokaudessa.


    • suklaatisuklaa

      Ilman media-ja nettikirjoittelua sossut saavat jatkaa laitonta toimintaansa.Lastensuojelu on tabu asia Suomessa ja toimittajatkaan juuri uskalla kirjoitella lehtiin.Suomi on saanut Euroopan Ihmisoikeustuomioistuimessa tuomioita lastensuojeluasioissakin mm. vauvan huostaamisesta suoraan synnytyssalista ilman lupaa.

      • Ei onnistu

        Nettikirjoittelun sijaan kannattaa keskittyä tiukkaan asialinjaan. Napakka valitus hallinto-oikeuteen on järkevämpi tapa.


    • Ei onnistu

      En voi ottaa kantaa tapaukseen, josta tiedän vain toisen osapuoen kertomuksen. Sossuilla on vaitiololvelvollisuus, eikä heillä ole mitään mahdollisuutta oikaista vääriä tietoja tai edes omaa näkemystään.

      Aika usein unohtuu tämä, kun lehdissä joku yksittäinen valittaa lääkärin, poliisin tai sosiaalityöntekijän toiminnasta. Ehkä kaikki asiaan liittyvä mainittiin, ehkä ei. Kun minullakaan ei parempaa tietoa ole, en puutu.

      Ja lopeta se lasten kuvien jakaminen. Muutenkin keksi aikuisempia keinoja, tässä ei fb-kampanjat ja säälnkerjuu auta.

    • äiti x 9

      Jaa sä vain sitä persettäs!

    • älä satuta lasta!

      Juurikin niin nimim Ei onnistu. Me emme tiedä kuin äidin version tapahtuneesta. Samankaltainen tapaus taisi olla savonlinnan alueella, jossa äiti kirjoitti ison tekstin nettiin.. (oli kuulemma lievästi kehitysvammainen, ja siksi lapset vietiin.)
      Me luemme sen, mitä vanhemmat kertoo, mutta jos sostt. olisi oikeus kertoa heidän näkemyksensä asioista, rikkomatta vaitiolovelvollisuuttaan, asiat selkeytyisi huomattavasti.
      Jos ei tiedä/tunne tapausta molemmilta osapuolilta, kannattaisi pysyä puolueettomana. Mitäs jos, tässä olisikin oikeasti kysymys isommasta väkivallasta? entä jos ilmiantajalla oli ihan aiheellinen syy tehdä ilmoitus? Ehkä ei kannata heitellä niitä kiviä, jos ei tiedä koko totuutta. Sosiaalityöntekijät tekee vain työtään, ja ovat kovin ylityöllistettyjä. Valitettavasti välillä jää puuttumatta perheeseen jossa kaikki on todellakin huonosti. Missä vaiheessa Suomen valtio on ''kussut'' asiansa näin pahoin? Itselläni 2 lasta, ja meillä kurituskeino ei ole fyysistä minkäänlaista väkivaltaa, vaan kotiaresti, tai vapauksien vähentäminen. Esimerkiksi tv/tietokone/puhelin pois pariksi päiväksi.
      Millainen ihminen käyttää kurittamiseen fyysistä väkivaltaa pientä lasta kohtaan, joka ei todellakaan osaa puolustaa itseään? Kuten mainitsin aiemmin, tässä asiassa kannattaisi pysyä puolueettomana, mutta minä puollan enemmän sosiaaliviranomaisia, vain siksi että lasta on kuritettu fyysisesti.

      • kaukana suomesta

        "Jos ei tiedä/tunne tapausta molemmilta osapuolilta, kannattaisi pysyä puolueettomana."

        Ehka et ole ymmartanyt mita puolueettomana oleminen tarkoittaa.

        Jos tiedat vain yhden osapuolen kannan et voi harjoittaa puolueettomuutta.


    • pennipotaatti

      meidän perhettä on sossu vainonnut jo raskauden puolivälistä alkaen. tyttö on kohta 2v ja kaikki on mennyt loistavasti. sitä ei vaan sossu usko. aina löytyy lisää "huolen"aiheita meidän "tilanteesta". kysymyksiin ei vastata, tietoja pimitetään ja ollaan "kiireellisiä". yks kiireellinen sijoitus ( =huostaanotto) - väärin perustein - on jo tapahtunut ja koko ajan joutuu seuraavaa pelkäämään. perheemme kokee tämän vainoamiseksi. meidän tyttö saatiin kotiin lakimiehen turvin. ja olen valmis pitempäänkin taisteluun sosiaalia vastaan jotta voisimme elää turvallista elämää.

      • ----------

        Seli seli...

        SIIHEN ON AINA JOKU SYY, JOS LAPSET OTETAAN HUOSTAAN.

        Jos teillä kaikki oikeasti menisi "loistavasti", niin miksi ihmeessä edes olette sossun listoilla? Miksi alunperinkään sinne jouduitte?


      • fb-kamu
        ---------- kirjoitti:

        Seli seli...

        SIIHEN ON AINA JOKU SYY, JOS LAPSET OTETAAN HUOSTAAN.

        Jos teillä kaikki oikeasti menisi "loistavasti", niin miksi ihmeessä edes olette sossun listoilla? Miksi alunperinkään sinne jouduitte?

        Ihan turha sanoa, että lapset ovat on otettu syyttä huostaan. Eikä lastensuojelu todellakaan ole kunnille bisnestä. Lastensuojelulaitoksille se voi sitä olla, mutta sehän ei ole kunnan tai sosiaalityöntekijöiden vika tai ansio. Pakkohan niille huostaanotetuille on löytyä paikka, kun sijaisperheitäkään ei tarpeeksi ole.

        Ei kenenkään lapsia tule poliisit yllättäen hakemaan aiheettoman ilmiannon takia. Tulee tunne, että perheestä on annettu ilmoitus ihan lähipiiristä, koska sossut ovat tarttuneet toimeen poliisivoimin ja yllättäen. Ei mikään hyvänpäivän tuttu tällaista saa aikaan.

        Lopeta se parjaaminen fb:ssä ja tee yhteistyötä sosiaalitoimen kanssa. Myönnä virheet.


      • toinen fb-kamu
        fb-kamu kirjoitti:

        Ihan turha sanoa, että lapset ovat on otettu syyttä huostaan. Eikä lastensuojelu todellakaan ole kunnille bisnestä. Lastensuojelulaitoksille se voi sitä olla, mutta sehän ei ole kunnan tai sosiaalityöntekijöiden vika tai ansio. Pakkohan niille huostaanotetuille on löytyä paikka, kun sijaisperheitäkään ei tarpeeksi ole.

        Ei kenenkään lapsia tule poliisit yllättäen hakemaan aiheettoman ilmiannon takia. Tulee tunne, että perheestä on annettu ilmoitus ihan lähipiiristä, koska sossut ovat tarttuneet toimeen poliisivoimin ja yllättäen. Ei mikään hyvänpäivän tuttu tällaista saa aikaan.

        Lopeta se parjaaminen fb:ssä ja tee yhteistyötä sosiaalitoimen kanssa. Myönnä virheet.

        "Ihan turha sanoa, että lapset ovat on otettu syyttä huostaan. Eikä lastensuojelu todellakaan ole kunnille bisnestä. Lastensuojelulaitoksille se voi sitä olla, mutta sehän ei ole kunnan tai sosiaalityöntekijöiden vika tai ansio. Pakkohan niille huostaanotetuille on löytyä paikka, kun sijaisperheitäkään ei tarpeeksi ole.

        Ei kenenkään lapsia tule poliisit yllättäen hakemaan aiheettoman ilmiannon takia. Tulee tunne, että perheestä on annettu ilmoitus ihan lähipiiristä, koska sossut ovat tarttuneet toimeen poliisivoimin ja yllättäen. Ei mikään hyvänpäivän tuttu tällaista saa aikaan.

        Lopeta se parjaaminen fb:ssä ja tee yhteistyötä sosiaalitoimen kanssa. Myönnä virheet."

        veit sanat suustani, sen sijaan että perheen äiti tekisi yhteistyötä, hän keskittyy haukkumaan sosiaalitoimea.

        j


    • sipulisanni

      järkyttävää kommentointia todellisesta hädästä.kertoo vain sen tosiasian miten vähän totuutta ymmärretään ja sosiaalitoimen valtakoneistoa. vasta kun sosiaalitoimessa on asioinut muutaman kerran ymmärtää mistä siellä on kysymys.
      eikä tarvitse olla asioimassa näissä merkeissä.

      valitettavasti totuus on se että hyvin heikoissa kantimissa on suomen lastensuojelu.
      jopa sotalasten aikaan asiat olivat paremmin. toki tämä aika muistuttaa sitä aikaa kovasti. suomessa on aina ollut asiat huonosti lasten suhteen yhteiskunnan taholta. se vain on piiloutunut jotenkin kaikenlaiseen muuhun. totuus on että meillä täydellisyydentavoittelu ja todellinen taito lasten suhteen ovat yhteneviä. tai ne ymmärretään yhdeksi ja samaksi. periaatteessa lapset ja vanhemmat eivät enää edes tunne toisiaan koska lapset ovat vauvasta asti hoidossa. terve ja normaali suhde vanhempaan ei synny. ja vanhempi ei enää ymmärrä millainen lapsi oikeasti on. eli siis mitä on lasten kanssa eläminen on sellainen illuusio josta vain harvat näyttävät tietävän. kauheasti kyllä puhutaan lastenkasvatuksesta ja sen alan koulutuksesta mutta fakta on se että kulttuurimme jo itsessään vierastaa tervettä lasten kanssa arjessa vietettyä aikaa. jos menemme italiaan tai muihin vastaaviin maihin niin lapset kuuluvat normaaliin arkeen ja ovat osa elämää. perhenjäseniä. meillä lapset ovat ylimääräisiä, rahastettavia tai ainakin jossain määrin ylimääräisiä olentoja joiden kanssa elämästä tehdään tahallisesti vaikeata.

      aika usein juuri näillä sossu ihmisillä on avaimet hukassa lasten suhteen. ammattitaitoa ei ole ja omatkin lapset on hoidettu vähän niin ja näin.
      olen kotisiivoojana useasti siivonnut sossu ihmisten koteja ja täytyy sanoa että jos yksinhuoltaja uskaltaisi elää niin niin ongelmia tulisi.

      lisäksi olen huomannut että ihmiset jotka ovat valmiita tällaiseen lynkaamiseen kuin täällä ovat usein ihmisiä joilla on luurankoja kaapissa ja oma elämä pielessä. sellainen järjetön tunteettomuus on vallalla sossussakin.

      tsemppiä sinulle äiti. taistele. älä luovuta !!!

    • 67hghg

      Voimia lapsensa parhaasta taisteleville vanhemmille.

      Jos syytä vaaditaan, niin sehän voipi olla vaikka väärin tehty makaronilaatikko. Ihm

    • veikkonenvaan

      Eikö se nyt uutisissa näy osaltaan, miksi huostaanotto on tehty. Lukekaa vaikka lööppilehtiä. Tosin raakuudessaan se yllätti minutkin.

      • niimpä...

        ....ja tuolle vielä lapset takaisin :/
        Voi mitä lööperiä on ihminen "puhunut" kaiken aikaa...ja voi teitä jotka niitä "puolustuskirjelmiä" oletta kirjoittaneet.HÄVETKÄÄ !!!


    • Kritiikki

      Ihan tiedoksi kerrottakoon, että Iltalehti uutisoi tästä casesta jokunen päivä sitten näin:

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288707473686.html

      Mistä tiedän, että tämä uutinen ja tämän keskustelun aihe liittyvät yhteen? Koska keskustelun avaaja kommentoi itse julkisella FB-seinällään tuota uutista.

      ...jakamisesta yleisesti voisi ajatella vaikka näin:

      http://jussivaitniemi.blogspot.fi/2014/02/noitavainoa-ala-2000-luku.html

      ...että nyt ihan oikeasti (ja puhun myös itselleni) miettikää nyt kaksi kertaa ja käyttäkää lähdekritiikkiä huolella ennen kuin menette jakamaan kaiken, mitä joku pyytää jaettavaksi.

    • TyhmyydestäSakotetaa

      Eli se lasten fyysinen kuritus oli kuin olikin kaiken takana. Maksettavaa tuli 26 000, joten, jos ei muuten opi, niin ehkä silloin, kun se käy kukkaron päälle. Heikonpaansa ei saa lyödä.

    • fb-kaveri

      Toivottavasti lapsilla on nyt kaikki hyvin.

    • Sossutpuroon

      Hauska yhteensattuma mutta Helsingin kaupungin veemäinen sossu on myös nimeltään Suvi Korhonen. Ihan tyypillinen tapaus, dogmiensa vanki...

      • Kukkishattu

        Onko se se Lassilan lastensuojelusta oleva sosiaalityöntekijä Suvi Korhonen?
        Yritti ottaa huostaan 6 v poikani 2017 mutta ei onnistunut.


    • Vaahto-Eki

      FB:stä löytyy myös minun kirjoitukseni "!ÄIDIN PASKA."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe