"Muistan olleeni kohdussa"

sadoilla muistikuvia

Tosiasia on että sadoilla-tai jopa tuhansilla on selkeitä muistikuvia jopa kohtuajastaan- tai sikiöajastaan, ja syntymästä, ja myöskin hyvin nuoresta iästä. Googleta ja lue hämmästyttäviä ,muistoja. Joillakin ajasta jopa ennen sikiämistään.
Tässä esim. linkki. Kun olet lukenut joitain, paina "näytä lisää kertomuksia" niin sivulle avautuu taas satoja eri ikäistäen ihmisten kertomuksia.

http://www.experienceproject.com/stories/Can-Remember-Being-Born/584238

Yhdellä on jopa muisto abortointiyrityksestä, kun äiti yritti tehdä sen. Toinen kertoo miten hän leikki kaksosensa kanssa kohdussa, mutta sitten toinen meni harmaaksi, kuristui napanuoraansa, yksi muistaa isän huutaneen ja pelänneen.
Kaikki ovat samanlaisia: vaaleanpunainen, turvallinen rauhaisa paikka, äänet kuuluu etäisinä, kuin veden alla, hämärää valoa, siten myöhemmin ahdas olo ja halu päästä pois- siksi vauvat potkivat. syntymä: puristava tunne, tuntui että pää murskaantui- ehkä siksi vauvat itkevät päästessään ulos! Joku muistaa lääkärin läimäyttäneen häntä takapuolelle! Jne. Yksi kertoi oppineensa tiettyjä musiikkikappaleita kohdussa kun äitinsä kuunteli niitä.

66

1924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipp

      Hyvinkin mahdollista viimeisten raskauskuukausien aikana.

    • Dara

      Olen minäkin kuullut, että joillain on muistoja kohdusta. Ihan mahdollistahan tuo varmaan on raskauden viimeiseltä kolmannekselta muistaakin. Eikös sitäole jo tutkittukin, miten paljoon ihminen on kykenevä jo syntyessään?

      http://www.tiede.fi/artikkeli/643/ihminen_on_taituri_jo_syntyessaan

      Näistä linkin kokemuksista toki täytyy huomioon ottaa se, että kyseessä on yksittäiset ketomukset, käytännössä anonyymeilta kirjoittajilta. Kyseenalaiseksi jää, kuinka paljon kyseessä on oikeat muistot ja miten paljon ne "muistot" jotka on lapselle kerrottu hänen syntymänsä jälkeen ja hänen alitajuntansa sekoittaa ne varsinaisiin muistoihin. Esim. yksi merkki mikä minua hämmästyttää, on tuo muistot väreistä kohdussa. Siis ajalta jolloin ihminen ei vielä voi mitenkään tunnistaa värejä, sillä ihminen oppii tunnistamaan värit vasta syntymänsä jälkeen, kun ne hänelle opetetaan. Ja värien ja varsinkin niiden sävyjen määrittelyhän riippuu jo ihan kulttuurisistakin tekijöistä.

      Aloittaja sanoo, että joillain on kokemuksia jo ajasta ennen sikiämistään. Tämä ei ole yksinkertaisesti mahdollista, sillä muistojen ja kokemusten muodostamiseen tarvitaan (riittävän kehittyneet) aivot, joita taas ennen sikiämistä ei kellään ole.

    • jo idussa tuntevat

      Itsellä ei kyllä ole muistikuvia, mutta eräs viulisti kertoi että hänen lapsensa oli tunnistanut heti ja pitänyt valtavasti niistä kappaleista joita hän oli soittanut jo raskauden alkuaikoina. Siis soittanut silloin alussa ja sitten harjoitellut raskauden lopussa uusia kappaleita. Ero oli ollut valtava ja kertoi että ei voi selittää sattumalla.
      Eräs venäläinen nainen kertoi asuneensa raskausajan alussa lentokentän lähellä. Jälkeenpäin tälle jo aikuiselle lapselle tulee aina jotain tiettyä mielleyhtymää kuullessa nousevan tai laskevan lentokoneen ääänen.

    • 24542

      "urbaanilegendaa" ei ole sellainen jossa moni, sadat tässä tapauksessa itse kirjoittavat experimentproject-sivustolle omia kokoemuksian.Lue ne jos osaat englantia, tule sen jälkeen sanomaan niitä valheiksi.
      Mitä tulee kielen opimiseen, moni kertoo osanneensa kielen automaattisesti, siis ymmärtäneensä, vaikei osannut puhua. Joku sanoo ajattelunsa ollen aivan aikuismaista. Mitä tulee asioihin joita ei ole vauvana ymmärtänyt, hän sanookin vasta aikuisena ymmärtäneensä esim. värin vaaleanpunainen.Esim. voin katsella väriä sininen, ja muistaa sen, ja vasta 8 vuoden kuluttua osaan yhdistää sen sanaan sininen.
      Ihminen ei ala yleensä tallentaa lyhytkestoista muistia vielä noin pienenä, mutta nämä ovat kuvia, flashbackejä, tai henkilöllä on vain supermuisti (näitäihmisiäon todistetusti olemassa).

      • Tuohan kuulostaa siltä, kuin tarkoittaisit reinkarnaatiota, jälleensyntymistä siis. Jos nyt ajatellaan niin metafyysisiä asioita kuin että ihminen voisi oppia ilman muistia tai aivoja. Miten ihminen voisi muuten saada tietoa ja kokemusta asioista, mistä hänellä ei niitä ole, koska ei ole ollut olemassakaan. Nämä menee vähän rajatiedon puolelle, sillä tällaisesta ei ole kaikesta huolimatta mitään todisteita. Tosin nyt aletaan tutkimaan sitä asiaa, että onko tietoisuutta aivojen ulkopuolella, koska kehostairtaantumiskokemuksia on monella, jotka on palanneet rajalta takaisin ja ovat raportoineet tajuttomuuden aikaisia tapahtumia esim. leikkaussalissa.

        Äidinkieltäänhän jokainen puhuu muutenkin ja oppii sen kun kaikki sitä ympärillä puhuvat. Kieli opitaan, vaikkei sitä osannut ennen syntymää, ihan totta :) Ja ymmärryshän lapsella on, vaikkei kieltä. Monilla lapsilla kielellinen kehitys tulee jälkijunassa, mutta ymmärrys pelaa kyllä.


      • Anonyymi

        Kyllä minä pidän mahdollisena siinä vaiheessa kun aivot on kehittyneet. Että kokee kohdussa. Mut tuo ei toimi ollenkaan tuo linkki.


    • skeptinenolen

      En vähättele noiden ihmisten muistoja/"muistoja", mutta olen asian suhteen hyvin skeptinen, koska ihmis aivot ovat siitä jännät että ne pystyvät myös keksimään "muistoja". Tästä ilmiöstä on tehty tutkimuksia jossa koe henkilöille on näytetty valokuvia heidän lapsuudesta sekä kuvia joihin on kuvankäsittelyohjelmalla lisätty heidät. Yllättäen koehenkilöt alkavat kertoa tapahtumasta jossa kuva on otettu vaikka kuva ei olekaan aito. Tämä on vain yksi tapa millä ilmiötä on tutkittu. Mielestäni näissä muistoissa kohdusta yms. on kyse nimenomaan tästä.

      • Dara

        Mulla oli pitkään ihan aikuisikään saakka varsin selvän oloinen muisto ajalta, jolloin olin noin kahden vanha. Muistin että olin kesäisellä niityllä vanhempieni kanssa piknikillä ja nokkonen poltti minua jalkaan. Muistin kuinka se sattui niin kovasti, että minä itkin ja paruin suureen ääneen. Ja isäni hermostui minun itkuuni ja ärjyi äidilleni, joka yritti mua lohduttaa, että etkö saa sitä likkaa hiljaiseksi.

        Tämä muisto oli minulle kirkas ja selkeä muistikuva, aina siihen saakka, kun jossain tilanteessa äidilleni siitä kerroin. Äitini kokemus asiasta vaan olikin hieman toinen: Totta on, että olimme piknikillä koko perhe juuri sillä niityllä (osasin jopa paikallistaa kyseisen niityn muistossani). Mutta ei siellä mitään nokkosia vastaan tullut eikä muutakaan ihmeellistä tapahtunut. Isäkin oli hyväntuulinen koko ajan ja meillä oli kiva päivä. Sen sijaan pari vuotta senjälkeen nokkonen poltti minun jalkaani mummolassa ja sitä itkin kyllä kovasti. Mutta sielläkään isä ei ollut edes paikalla ja kukaan muukaan ei minun itkustani hermostunut mitenkään. Päinvastoin, mut kuulemma lellittiin sinä iltana suunnilleen pilalle sukulaisten taholta, koska ilkeä nokkonen oli mua "purrut" ja ukki meni ja niitti nokkoset pois siltä kohdalta pihaa.

        Minä en vielä tänä päivänäkään tiedä, mistä olen saanut päähäni sellaista, että isä olisi suuttunut minun itkustani kun olin niin pieni lapsi. Mutta ainakin tämä osoitti minulle sen, etteivät ne kirkkaatkaan muistot aina ole oikeita ja meillä ihmisillä on tapana kehittää muistoja ihan omasta päästämmekin, alitajuisesti.


      • Anonyymi

        Ihan niin kuten kirjoitat.
        Itse intin pienenä että muistin kun synnyin ja äiti oli vihainen ettei sellaisia muisteta, kerroin että tätini joka oli kahdeksan vuotia oli tullut koulusta ja saanut ensimmäisenä nähdä minut ja että hänellä oli lumi hiutaleita villa myssyssään .
        Muistin huoneenkin muka
        Sitten kerran kun isompana kerroin taas äidille niin hän suuttui ja sanoitettu piirräppäs millainen se huone oli missä synnyit ( kotona)

        Osasin piirtää ihan muistista kaikki asiat siitä huoneesta. Vaikka en ollut siellä ollut kun vauvana .
        Äiti ihmetteli kovasti. Mutta tulimme siihen tulokseen että minulle on puhuttu siitä minun syntymä päivästäni niin monet kerrat niin vanhempien taholta kun tätienkin taholta että,olen itse luonut kuvan asiasta jälkeen päin. Sekin oli totta että täti oli tullut koulusta ihan heti minun syntymäni jälkeen .
        Minä,en tietystikkään halua uskoa mihinkään yliluonnolliseen joten uskon että kaikki kertomukset antavat lapselle aina kuvan tapahtumista mistä on kerrottu ja jos on vilkas mielikuvitus niin juttua riittää . Mutta tuo musiikki juttu voi olla totta että lapsi kohdussa on vastaanottavainen äidin kautta tuntemaan musiikin jota äiti soittelee odotellessaan


      • Anonyymi
        Dara kirjoitti:

        Mulla oli pitkään ihan aikuisikään saakka varsin selvän oloinen muisto ajalta, jolloin olin noin kahden vanha. Muistin että olin kesäisellä niityllä vanhempieni kanssa piknikillä ja nokkonen poltti minua jalkaan. Muistin kuinka se sattui niin kovasti, että minä itkin ja paruin suureen ääneen. Ja isäni hermostui minun itkuuni ja ärjyi äidilleni, joka yritti mua lohduttaa, että etkö saa sitä likkaa hiljaiseksi.

        Tämä muisto oli minulle kirkas ja selkeä muistikuva, aina siihen saakka, kun jossain tilanteessa äidilleni siitä kerroin. Äitini kokemus asiasta vaan olikin hieman toinen: Totta on, että olimme piknikillä koko perhe juuri sillä niityllä (osasin jopa paikallistaa kyseisen niityn muistossani). Mutta ei siellä mitään nokkosia vastaan tullut eikä muutakaan ihmeellistä tapahtunut. Isäkin oli hyväntuulinen koko ajan ja meillä oli kiva päivä. Sen sijaan pari vuotta senjälkeen nokkonen poltti minun jalkaani mummolassa ja sitä itkin kyllä kovasti. Mutta sielläkään isä ei ollut edes paikalla ja kukaan muukaan ei minun itkustani hermostunut mitenkään. Päinvastoin, mut kuulemma lellittiin sinä iltana suunnilleen pilalle sukulaisten taholta, koska ilkeä nokkonen oli mua "purrut" ja ukki meni ja niitti nokkoset pois siltä kohdalta pihaa.

        Minä en vielä tänä päivänäkään tiedä, mistä olen saanut päähäni sellaista, että isä olisi suuttunut minun itkustani kun olin niin pieni lapsi. Mutta ainakin tämä osoitti minulle sen, etteivät ne kirkkaatkaan muistot aina ole oikeita ja meillä ihmisillä on tapana kehittää muistoja ihan omasta päästämmekin, alitajuisesti.

        Samalla voimolla ettei vanhemmatkaan aina muista niin tarkkaan tilanteita joita tapahtuu.
        On se vaan ihmeellistä nämä ns muistot , minullakin muutamia lapsuuden ajalta enkä saa koskaan tietää kun äitiä,ei ole enää olemassa jolta vois kysellä .
        Mutta sen tiedän että oåminulla oli aika vilkas mielikuvitus pienenä kun olin naapurin lapsille lapsenlikkana niin kerroin niille ilta satuja omasta päästäni olivat tyytyväisiä . Juuri mielikuvitus voi luoda falskeja muistoja


    • LapsiOnIhminen

      Aborttiväki väittää lasta "solukasaksi" ja "suolenpätkäksi".

      • Anonyymi

        Mikä on kaksi millimetriä pieni , onko se solu möykky vai lapsi mielestäsi


    • HandyMcCoy

      Minä muistan kun keikuin isäni palleissa. Ihmettelinki että miksi minua kiinnostaa miesten vehkeet. Monesti olen seksin kanss aollu tekemissä. Koska oli niin varhainen kokemus.

    • kunhan_vastaan

      Aloittajan kuvaamailmiö on tuttu ja sitä tutkii mm. kliininen teologia. Jos jostain divarista Satutte löytämään kirjan "Johdatus kliiniseen teologiaan", niin ostakaa ja tutustukaa

      • Tylypahkasta

        Uskonto tutkii uskomuksia? Eikö ole sama jos lukee harry potterin? Eikä tarvi etsiä divarista kun saa kirjastostakin.


      • kunhan_vastaan
        Tylypahkasta kirjoitti:

        Uskonto tutkii uskomuksia? Eikö ole sama jos lukee harry potterin? Eikä tarvi etsiä divarista kun saa kirjastostakin.

        Kommentoit, vaikka et edes asiaa tunne!


      • Anonyymi
        Tylypahkasta kirjoitti:

        Uskonto tutkii uskomuksia? Eikö ole sama jos lukee harry potterin? Eikä tarvi etsiä divarista kun saa kirjastostakin.

        Ihan niin Harrynkin elämässä tapahtui ihmeitä


    • Huuhaahommia

      Miten ihminen voi muistaa jotain kehityksen vaiheessa jolloin ei ole havaintojen tekoon vaadittavia elimiäkään? Sokea syntymästään siis voi hyvin toimia kartturina rallissa, ja vielä kertoa näkemästään myöhemmin?

    • heikko.yritys.hei

      Tosiasia on, että
      - 30% ihmisistä uskoo ufoihin
      -ihminen konstruoi usein "muistoja" jälkikäteen asioista, joita ei ole tapahtunut
      -kyselytutkimuksissa voidaan vastata aivan puutaheinää
      -mistä vain aiheesta voidaan valikoida "tutkimuskia," joiden tulos sopii ennalta päätettyyn kantaan, kuten siihen että "abortti on murha" ym

      • Anonyymi

        Itse huomannut omien lasteni kanssa että yhdellä heistä on muka muistoja asioista mitä ei ole koskaan tapahtunut edes , joten en ala väittelemäänkään hänen kanssaan siinäpä muistelee menneitä 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse huomannut omien lasteni kanssa että yhdellä heistä on muka muistoja asioista mitä ei ole koskaan tapahtunut edes , joten en ala väittelemäänkään hänen kanssaan siinäpä muistelee menneitä 😂😂😂

        Lapset jotka muka muistavat asioita mitä ei ole tapahtunut , ovat hakemassa huomiota jotenkin, itselläni yski tarujen; kertoja myös . Todella kyllästyttävää kuunneltavaa kun tietää ettei asiat ole olleet koskaan sellaisia kun hän kertoo.


      • Anonyymi

        Se kertoo jotain näistä ihmisistä aika paljon.
        Kovasti se ”:tuntematon” kiinnostaa ja on aina kiinnostanut erästä ihmisryhmää.
        Haetaan mystiikkaa elämään samalla kun toiset ihmiset elävät tavallista elämää ymmärtäen missä vaiheessa vauva alkaa näkemään ja kuulemaan ynnä muita toimintoja joita vauvan kanssa on.
        Monella on niitä ” olen ollut täällä ennenkin” uskomuksia ja niistä sitten pukataan tarinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoo jotain näistä ihmisistä aika paljon.
        Kovasti se ”:tuntematon” kiinnostaa ja on aina kiinnostanut erästä ihmisryhmää.
        Haetaan mystiikkaa elämään samalla kun toiset ihmiset elävät tavallista elämää ymmärtäen missä vaiheessa vauva alkaa näkemään ja kuulemaan ynnä muita toimintoja joita vauvan kanssa on.
        Monella on niitä ” olen ollut täällä ennenkin” uskomuksia ja niistä sitten pukataan tarinaa.

        Ihan sama ku ollaan niin helkutin kiinnostuneita muiden seksielämästä. Mitä se kellekään muulle kuuluu niin kauan kuin kaikki osapuolet ovat yhtä mieltä siitä mitä tekevät.

        Se on sitten eri asia jos joku joutuu tekemään jotain vastoin tahtoaan.
        Toisaalta sit ollaan kuitenkin puolustamassa miesten oikeutta toimia himojensa mukaan ja naisen oikeutta, onnea ja autuutta olla miehen alamainen.


    • aponpelle

      Aloittaja ampui itseään jalkaan kuten aina, mutta hän ei ymmärrä asiaa, koska on maanisdepressiivinen inttäjä

    • Keihäsmatkat

      Muistan käyneeni Sirius-planeeralla. Sadat muutkin muistavat käyneensä.

    • Anonyymi

      Vanha keskustelunaloitus mutta tuli eteen googlettaessa. Kuuntelin sattumalta sängyssä erästä asmr videota joka kuulosti aivan erilaisilta ääniltä nesteen virtauksilta kehossa, kauniisti sanottuna. Ei siis mitään epämiellyttävää. Kun yhtäkkiä tuli fiilis että on ollut tilassa, pehmeyden ympäröimänä ja samoja saundeja kuunnellen ja ainoa mitä mieleen tuli, oli että äidin vatsassa. No, oli valemuisto tai ei, ajatus on varsin kiehtova. Voiko ihminen muistaa aikaa kohdussa?

      • Anonyymi

        Minä muistan selvästi elämäni jo isäni kasseissa. Oli miellyttävää mutta huomasin että tsiljoonat veljeni kuolivat ja isäni huusi kauhusta. Tunsin kuinka lämmintä oli vasemmassa lahkeessa.


      • Anonyymi

        Olen joskus ollut luennoilla ko. asiasta. Se avartaa aivan eri tavalla ihmisen tietoisuuden kehittymistä kuin yleensä suppeasti ajatellaan.
        Johonkin vastaavaan aloitukseen olen vastannutkin syystä, että tuo asia on minustakin varsin kiinnostava ja sitä on tutkittukin. Jos kierrät divareita, voit joskus tehdä ison löydön aiheesta: Ohut kirja nimeltä JOHDATUS KLIINISEEN TEOLOGIAAN, kirj. Frank Lake. Siinä kirjassa avataan tuota asiaa. Minulla on se kirja ja se antaa siitä vinkkejä syvempään ajatteluun ihmisyksilön tajunnan vaiheista. Kirjaa on vielä divareissa löydettävissä, esim https://www.finlandiakirja.fi/fi/frank-lake-johdatus-kliiniseen-teologiaan-1268890 Hintakaan ei shokeeraa, 11e.


      • Anonyymi

        Tulkita tuntemuksiaan voi miten vaan haluaa muttei se tosia niistä. Ja näitä voi käyttää myös abortinvastustuspropagandassa. Aivokuori eli kokemisen edellytys syntyy loppuraskaudessa. Ei aborttiviikkorajoilla.

        Minulle tuosta kokemuksesta tulis mieleen viimekertainen kylpylässä käynti. Lämmin vesi on rauhoittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkita tuntemuksiaan voi miten vaan haluaa muttei se tosia niistä. Ja näitä voi käyttää myös abortinvastustuspropagandassa. Aivokuori eli kokemisen edellytys syntyy loppuraskaudessa. Ei aborttiviikkorajoilla.

        Minulle tuosta kokemuksesta tulis mieleen viimekertainen kylpylässä käynti. Lämmin vesi on rauhoittavaa.

        Johtopäätökseni kirjoituksesi perusteella on, että et siis ole lukenut ko. kirjaa! Kyseessähän ei ole abortinvastustukseen liittyvä asia, vaan lääketieteen erityisala eli ovat aivan eri tason juttukin. Selität kuin tuntisit sen sisällön ja olet tulkinnut aivan mutupohjalta oppineena "asiantuntijana" asiaa tuntematta. Sitä kutsutaan trollaukseksi! Lue enemmän niin trollaat vähemmän, on oikein hyvä ohje kaikille trolleille, sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen joskus ollut luennoilla ko. asiasta. Se avartaa aivan eri tavalla ihmisen tietoisuuden kehittymistä kuin yleensä suppeasti ajatellaan.
        Johonkin vastaavaan aloitukseen olen vastannutkin syystä, että tuo asia on minustakin varsin kiinnostava ja sitä on tutkittukin. Jos kierrät divareita, voit joskus tehdä ison löydön aiheesta: Ohut kirja nimeltä JOHDATUS KLIINISEEN TEOLOGIAAN, kirj. Frank Lake. Siinä kirjassa avataan tuota asiaa. Minulla on se kirja ja se antaa siitä vinkkejä syvempään ajatteluun ihmisyksilön tajunnan vaiheista. Kirjaa on vielä divareissa löydettävissä, esim https://www.finlandiakirja.fi/fi/frank-lake-johdatus-kliiniseen-teologiaan-1268890 Hintakaan ei shokeeraa, 11e.

        Painovuosikin on ihan tätä päivää...tai abortinvastustajien elämää päivää eli 1968...

        Mitä kirjassa koetetaan todistaa? "Kliininen teologia" kertoo mulle ainakin lähinnä jostain uskomushoidoista.


      • Anonyymi

        "Kuuntelin sattumalta sängyssä erästä asmr videota joka kuulosti aivan erilaisilta ääniltä nesteen virtauksilta kehossa"

        Tämä kokemuksesi tietenkin todistaa että hedelmöittynyt munasolu ajattelee ja kokee. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painovuosikin on ihan tätä päivää...tai abortinvastustajien elämää päivää eli 1968...

        Mitä kirjassa koetetaan todistaa? "Kliininen teologia" kertoo mulle ainakin lähinnä jostain uskomushoidoista.

        Et siis ole tutustunut tuohon teokseen, mutta osaat hyvin trollimaisesti arvioida itse asiaa. Mutta totta, teos on jo iäkäs, mutta asia on hyvin ajankohtainen palstan jutuista päätellen! Biologian todelliset faktat ovat jo vanhoja, mutta erittäin ajankohtaisia nyt ja tulevaisuudessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painovuosikin on ihan tätä päivää...tai abortinvastustajien elämää päivää eli 1968...

        Mitä kirjassa koetetaan todistaa? "Kliininen teologia" kertoo mulle ainakin lähinnä jostain uskomushoidoista.

        Uskovaisten käsitykset ihan säännönmukaisesti laahaa sen 50 v jäljessä. Enemmänkin.

        Kun 50 v sitten uskikset vastusti mm ehköisyä niin nyt ehkäisy taitaa olla ehkä ok. 50 - luvulla vastustettiin naisten housuja. Ehkäisyä, naisten työssäkäyntiä, naisen sukunimeä, kaikkea. Mikä liittyy naisiin.... Voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ole tutustunut tuohon teokseen, mutta osaat hyvin trollimaisesti arvioida itse asiaa. Mutta totta, teos on jo iäkäs, mutta asia on hyvin ajankohtainen palstan jutuista päätellen! Biologian todelliset faktat ovat jo vanhoja, mutta erittäin ajankohtaisia nyt ja tulevaisuudessakin.

        Onko tuo siis biologiaa 60-luvulta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ole tutustunut tuohon teokseen, mutta osaat hyvin trollimaisesti arvioida itse asiaa. Mutta totta, teos on jo iäkäs, mutta asia on hyvin ajankohtainen palstan jutuista päätellen! Biologian todelliset faktat ovat jo vanhoja, mutta erittäin ajankohtaisia nyt ja tulevaisuudessakin.

        "Biologian todelliset faktat ovat jo vanhoja, mutta erittäin ajankohtaisia nyt ja tulevaisuudessakin."

        Ennen pidettiin faktana ettei nainen saa orgasmia ilman penetraatiota. Onkohan ajankohtainen fakta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Biologian todelliset faktat ovat jo vanhoja, mutta erittäin ajankohtaisia nyt ja tulevaisuudessakin."

        Ennen pidettiin faktana ettei nainen saa orgasmia ilman penetraatiota. Onkohan ajankohtainen fakta?

        Pidettiinkö TODELLA vai onko se joku MUTU, jota on levitetty? Perustele nyt edes jollakin faktalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen joskus ollut luennoilla ko. asiasta. Se avartaa aivan eri tavalla ihmisen tietoisuuden kehittymistä kuin yleensä suppeasti ajatellaan.
        Johonkin vastaavaan aloitukseen olen vastannutkin syystä, että tuo asia on minustakin varsin kiinnostava ja sitä on tutkittukin. Jos kierrät divareita, voit joskus tehdä ison löydön aiheesta: Ohut kirja nimeltä JOHDATUS KLIINISEEN TEOLOGIAAN, kirj. Frank Lake. Siinä kirjassa avataan tuota asiaa. Minulla on se kirja ja se antaa siitä vinkkejä syvempään ajatteluun ihmisyksilön tajunnan vaiheista. Kirjaa on vielä divareissa löydettävissä, esim https://www.finlandiakirja.fi/fi/frank-lake-johdatus-kliiniseen-teologiaan-1268890 Hintakaan ei shokeeraa, 11e.

        Kävinpäs "ylipoiston tievarastossa" (kemppiaiskieltä osaamattomolle siis yliopiston kirjastossa), "salaisissa arkistoissa" eli pyysin varastosta opuksen ja lukaisin sen saman tien.

        Ihan uteliaisuudesta googletin myös kirjoittajan eli Frank Laken. Henkilö on ollut pappi ja psykiatri joka juohevasti sekoitti teologiaa, psykiatriaa ja huumeidenkäyttöä omiin uskomuksiinsa. Lääketiedettä ei oikein hallinnut eikä siihen aikaan ollut mitään aivokuvantamismenetelmiä saatavillakaan eli tämän henkilön aktiivivuodet oli 40-60-luvuilla (kuoli 1982) ja teokset psykiatrian osalta oli löyhästi sitä aikaa. Enemmän jotain omia epäselviä ja hajanaisia ajatuksia. Muita teoksia ei ollut saatavilla.

        Päättelyihinsä oli sekoitettu myös vähän freudilaisuutta "hysteerisine"naisineen. Nythän tiedetään jo että se hysteria oli vain seksuaalista tyydyttymättömyyttä. :-). Oli vaan taitamattomia ja naisen anatomiasta tietämättömiä miehiä? Sehän oli sitä aikaa kun luultiin ettei naiset nauti seksistä ( Sic! Raskaudenpelko).

        Nykyaikaa oli äidin ja lapsen suhteen tärkeys eli kuinka vauvalle on tärkeä että äiti hyväksyy ja rakastaa. Lapsen rakkaudetta jättämisellä ja lapsen heivaamisella kierrätykseen ja adoptioon jne synnyttyään on traumaattinen vaikutus. Lapsi hakee äidin hyväksyvää katsetta.

        No se varsinainen aborttiin liittyvä asia kai tässä oli se että Frank arveli kokeillessaan LSD:tä (ilmeisesti myös itse oli ahkera käyttäjä?) että ihminen muistaa alkioajan. Frankilla ei valitettavasti ollut käytössään nykyteknologiaa jolla voidaan tutkia eri aivoalueiden aktiviteettia eri impulsseilla. Mm uskonnolliset kokemukset saadaan aikaan siten. Nyt tuleekin se Frankin teorian heikkous. Aivot ei kehity 1.trimesterillä eikä varsinkaan ne osat missä on kokemiseen ja muistamiseen tarvittava aivokuori. Mutta Frank arveli paljon asioita uskomustensa pohjalta, mutta hänellä ei ollut mitään muuta empiriaa arvelujaan tukemaan kuin LSD-hallut, joko omat tai koehenkilöiden. :-) Veikkaan omia lähinnä, sillä teksti on niin epätieteellistä, ei oikein ole selkeästi kristinuskoakaan. Joku kilpailevan lahkon edustaja nimittäisi ehkä eksyttäjäksi.

        Semmonen oli tämä Frank.


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        Kävinpäs "ylipoiston tievarastossa" (kemppiaiskieltä osaamattomolle siis yliopiston kirjastossa), "salaisissa arkistoissa" eli pyysin varastosta opuksen ja lukaisin sen saman tien.

        Ihan uteliaisuudesta googletin myös kirjoittajan eli Frank Laken. Henkilö on ollut pappi ja psykiatri joka juohevasti sekoitti teologiaa, psykiatriaa ja huumeidenkäyttöä omiin uskomuksiinsa. Lääketiedettä ei oikein hallinnut eikä siihen aikaan ollut mitään aivokuvantamismenetelmiä saatavillakaan eli tämän henkilön aktiivivuodet oli 40-60-luvuilla (kuoli 1982) ja teokset psykiatrian osalta oli löyhästi sitä aikaa. Enemmän jotain omia epäselviä ja hajanaisia ajatuksia. Muita teoksia ei ollut saatavilla.

        Päättelyihinsä oli sekoitettu myös vähän freudilaisuutta "hysteerisine"naisineen. Nythän tiedetään jo että se hysteria oli vain seksuaalista tyydyttymättömyyttä. :-). Oli vaan taitamattomia ja naisen anatomiasta tietämättömiä miehiä? Sehän oli sitä aikaa kun luultiin ettei naiset nauti seksistä ( Sic! Raskaudenpelko).

        Nykyaikaa oli äidin ja lapsen suhteen tärkeys eli kuinka vauvalle on tärkeä että äiti hyväksyy ja rakastaa. Lapsen rakkaudetta jättämisellä ja lapsen heivaamisella kierrätykseen ja adoptioon jne synnyttyään on traumaattinen vaikutus. Lapsi hakee äidin hyväksyvää katsetta.

        No se varsinainen aborttiin liittyvä asia kai tässä oli se että Frank arveli kokeillessaan LSD:tä (ilmeisesti myös itse oli ahkera käyttäjä?) että ihminen muistaa alkioajan. Frankilla ei valitettavasti ollut käytössään nykyteknologiaa jolla voidaan tutkia eri aivoalueiden aktiviteettia eri impulsseilla. Mm uskonnolliset kokemukset saadaan aikaan siten. Nyt tuleekin se Frankin teorian heikkous. Aivot ei kehity 1.trimesterillä eikä varsinkaan ne osat missä on kokemiseen ja muistamiseen tarvittava aivokuori. Mutta Frank arveli paljon asioita uskomustensa pohjalta, mutta hänellä ei ollut mitään muuta empiriaa arvelujaan tukemaan kuin LSD-hallut, joko omat tai koehenkilöiden. :-) Veikkaan omia lähinnä, sillä teksti on niin epätieteellistä, ei oikein ole selkeästi kristinuskoakaan. Joku kilpailevan lahkon edustaja nimittäisi ehkä eksyttäjäksi.

        Semmonen oli tämä Frank.

        "Lapsen rakkaudetta jättämisellä ja lapsen heivaamisella kierrätykseen ja adoptioon jne synnyttyään on traumaattinen vaikutus. Lapsi hakee äidin hyväksyvää katsetta."

        Ja tuotahan ei sitten mitenkään voi kukaan muu antaa kuin synnyttäjä..? Että parempi sitten heivata lapsi abortilla riivittynä roskiin, jollonka tosin ei saa edes vähintäkään mahdollisuutta siihen 'katseeseen' ym. rakkauteeen jota mitä todennäköisemmin olisi kuitenkin elämän aikana joltain tahoilta saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Biologian todelliset faktat ovat jo vanhoja, mutta erittäin ajankohtaisia nyt ja tulevaisuudessakin."

        Ennen pidettiin faktana ettei nainen saa orgasmia ilman penetraatiota. Onkohan ajankohtainen fakta?

        "Pidettiin faktana" ei tosiaan ole samaa kuin tieteellinen fakta! Hyvä kun huomasit. Täälläkin on paljon äärifeministikirjoittajia yms trolleja, jotka pitävät väitteitään "faktana", mutta jos vertaa niitä tunnettuihin tieteellisiin faktoihin, niin eron huomaa vanhainkodikas seniili erkkikin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lapsen rakkaudetta jättämisellä ja lapsen heivaamisella kierrätykseen ja adoptioon jne synnyttyään on traumaattinen vaikutus. Lapsi hakee äidin hyväksyvää katsetta."

        Ja tuotahan ei sitten mitenkään voi kukaan muu antaa kuin synnyttäjä..? Että parempi sitten heivata lapsi abortilla riivittynä roskiin, jollonka tosin ei saa edes vähintäkään mahdollisuutta siihen 'katseeseen' ym. rakkauteeen jota mitä todennäköisemmin olisi kuitenkin elämän aikana joltain tahoilta saanut.

        Suurinta rakkautta on estää kärsimys. Abortti on parasta tehdä silloin kun on kyse pelkästä kudoksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lapsen rakkaudetta jättämisellä ja lapsen heivaamisella kierrätykseen ja adoptioon jne synnyttyään on traumaattinen vaikutus. Lapsi hakee äidin hyväksyvää katsetta."

        Ja tuotahan ei sitten mitenkään voi kukaan muu antaa kuin synnyttäjä..? Että parempi sitten heivata lapsi abortilla riivittynä roskiin, jollonka tosin ei saa edes vähintäkään mahdollisuutta siihen 'katseeseen' ym. rakkauteeen jota mitä todennäköisemmin olisi kuitenkin elämän aikana joltain tahoilta saanut.

        Äidin ja lapsen tunneside syntyy synnytyksessä.

        Kun uutta aborttilakia suunniteltiin kuultiin myös adoptio asiantuntijoita. Heidän lausunto oli ettei adoptiota voi pitää vaihtoehtona abortille. Adoptio on lastensuojelun toimenpide. Adoptio on ihmiskaupan yksi muoto jos aletaan pakottaa naiset synnyttämään ei toivottuja lapsia ihmiskauppiaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurinta rakkautta on estää kärsimys. Abortti on parasta tehdä silloin kun on kyse pelkästä kudoksesta.

        "Suurinta rakkautta on estää kärsimys. Abortti on parasta tehdä" ? ? ? ?? Häh! Se on muuten pahinta mahdollista itsekkyyttä, jos haluat noin poistaa kärsimyksen, toisen tappamalla.

        Ei se kärsimyksen lopettaminen sillä onnistu, että tappaa ihmisiä! Silloinhan pitäisi puolet maapallon väestä tappaa kärsimyksen minimoimiseksi! Suurinta rakkautta on todella se, että hoivaa kärsivää, kulkee hänen rinnallaan, ohjaa häntä hyvään ja auttaa häntä kaikin tavoin, ei suinkaan kärsivää tappamalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suurinta rakkautta on estää kärsimys. Abortti on parasta tehdä" ? ? ? ?? Häh! Se on muuten pahinta mahdollista itsekkyyttä, jos haluat noin poistaa kärsimyksen, toisen tappamalla.

        Ei se kärsimyksen lopettaminen sillä onnistu, että tappaa ihmisiä! Silloinhan pitäisi puolet maapallon väestä tappaa kärsimyksen minimoimiseksi! Suurinta rakkautta on todella se, että hoivaa kärsivää, kulkee hänen rinnallaan, ohjaa häntä hyvään ja auttaa häntä kaikin tavoin, ei suinkaan kärsivää tappamalla!

        Eikös vielä parempi olisi, ettei se kärsimys edes ala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurinta rakkautta on estää kärsimys. Abortti on parasta tehdä silloin kun on kyse pelkästä kudoksesta.

        Tee itsellesi ja muille "suurin ja paras rakkauden palvelus" ja estä lisäkärsimyksesi, pelkkä tekopyhä kudosmuodostelma.

        "ettei adoptiota voi pitää vaihtoehtona abortille"

        Joku liberaalitrendisumutettu aborttikauppiastantta siinäkin päässyt luikertelemaan asialle.. mitään perustetta tällekään epäloogiselle sammakolle ei tainnut löytyä :D tai sitten tämäkin on vaan ihan trollin omaa mututulkintaa..
        Adoptio kun nimenomaan on juurikin se vaihtoehto tappamiselle.. täysin järjenvastaista väännellä mitään muuta.
        Lastensuojelun toimienpiteet liittyy yleensäkin huostaanottoon ja sijoitukseen, mikä on täysin eri asia kuin adoptio, joita on turha sotkea toisiinsa.

        "Adoptio on ihmiskaupan yksi muoto"

        Siinä sitä omaa höpinää alkoikin tursuta.. XD


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        Kävinpäs "ylipoiston tievarastossa" (kemppiaiskieltä osaamattomolle siis yliopiston kirjastossa), "salaisissa arkistoissa" eli pyysin varastosta opuksen ja lukaisin sen saman tien.

        Ihan uteliaisuudesta googletin myös kirjoittajan eli Frank Laken. Henkilö on ollut pappi ja psykiatri joka juohevasti sekoitti teologiaa, psykiatriaa ja huumeidenkäyttöä omiin uskomuksiinsa. Lääketiedettä ei oikein hallinnut eikä siihen aikaan ollut mitään aivokuvantamismenetelmiä saatavillakaan eli tämän henkilön aktiivivuodet oli 40-60-luvuilla (kuoli 1982) ja teokset psykiatrian osalta oli löyhästi sitä aikaa. Enemmän jotain omia epäselviä ja hajanaisia ajatuksia. Muita teoksia ei ollut saatavilla.

        Päättelyihinsä oli sekoitettu myös vähän freudilaisuutta "hysteerisine"naisineen. Nythän tiedetään jo että se hysteria oli vain seksuaalista tyydyttymättömyyttä. :-). Oli vaan taitamattomia ja naisen anatomiasta tietämättömiä miehiä? Sehän oli sitä aikaa kun luultiin ettei naiset nauti seksistä ( Sic! Raskaudenpelko).

        Nykyaikaa oli äidin ja lapsen suhteen tärkeys eli kuinka vauvalle on tärkeä että äiti hyväksyy ja rakastaa. Lapsen rakkaudetta jättämisellä ja lapsen heivaamisella kierrätykseen ja adoptioon jne synnyttyään on traumaattinen vaikutus. Lapsi hakee äidin hyväksyvää katsetta.

        No se varsinainen aborttiin liittyvä asia kai tässä oli se että Frank arveli kokeillessaan LSD:tä (ilmeisesti myös itse oli ahkera käyttäjä?) että ihminen muistaa alkioajan. Frankilla ei valitettavasti ollut käytössään nykyteknologiaa jolla voidaan tutkia eri aivoalueiden aktiviteettia eri impulsseilla. Mm uskonnolliset kokemukset saadaan aikaan siten. Nyt tuleekin se Frankin teorian heikkous. Aivot ei kehity 1.trimesterillä eikä varsinkaan ne osat missä on kokemiseen ja muistamiseen tarvittava aivokuori. Mutta Frank arveli paljon asioita uskomustensa pohjalta, mutta hänellä ei ollut mitään muuta empiriaa arvelujaan tukemaan kuin LSD-hallut, joko omat tai koehenkilöiden. :-) Veikkaan omia lähinnä, sillä teksti on niin epätieteellistä, ei oikein ole selkeästi kristinuskoakaan. Joku kilpailevan lahkon edustaja nimittäisi ehkä eksyttäjäksi.

        Semmonen oli tämä Frank.

        Et sitten lukenut esille ottamaani asiaa sieltä tai et oikein ymmärtänyt sitä. Ok. Tavallesi uskollisena sitten teitkin ihan omia mutuhuttujuttujasi, taas kerran.


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        Kävinpäs "ylipoiston tievarastossa" (kemppiaiskieltä osaamattomolle siis yliopiston kirjastossa), "salaisissa arkistoissa" eli pyysin varastosta opuksen ja lukaisin sen saman tien.

        Ihan uteliaisuudesta googletin myös kirjoittajan eli Frank Laken. Henkilö on ollut pappi ja psykiatri joka juohevasti sekoitti teologiaa, psykiatriaa ja huumeidenkäyttöä omiin uskomuksiinsa. Lääketiedettä ei oikein hallinnut eikä siihen aikaan ollut mitään aivokuvantamismenetelmiä saatavillakaan eli tämän henkilön aktiivivuodet oli 40-60-luvuilla (kuoli 1982) ja teokset psykiatrian osalta oli löyhästi sitä aikaa. Enemmän jotain omia epäselviä ja hajanaisia ajatuksia. Muita teoksia ei ollut saatavilla.

        Päättelyihinsä oli sekoitettu myös vähän freudilaisuutta "hysteerisine"naisineen. Nythän tiedetään jo että se hysteria oli vain seksuaalista tyydyttymättömyyttä. :-). Oli vaan taitamattomia ja naisen anatomiasta tietämättömiä miehiä? Sehän oli sitä aikaa kun luultiin ettei naiset nauti seksistä ( Sic! Raskaudenpelko).

        Nykyaikaa oli äidin ja lapsen suhteen tärkeys eli kuinka vauvalle on tärkeä että äiti hyväksyy ja rakastaa. Lapsen rakkaudetta jättämisellä ja lapsen heivaamisella kierrätykseen ja adoptioon jne synnyttyään on traumaattinen vaikutus. Lapsi hakee äidin hyväksyvää katsetta.

        No se varsinainen aborttiin liittyvä asia kai tässä oli se että Frank arveli kokeillessaan LSD:tä (ilmeisesti myös itse oli ahkera käyttäjä?) että ihminen muistaa alkioajan. Frankilla ei valitettavasti ollut käytössään nykyteknologiaa jolla voidaan tutkia eri aivoalueiden aktiviteettia eri impulsseilla. Mm uskonnolliset kokemukset saadaan aikaan siten. Nyt tuleekin se Frankin teorian heikkous. Aivot ei kehity 1.trimesterillä eikä varsinkaan ne osat missä on kokemiseen ja muistamiseen tarvittava aivokuori. Mutta Frank arveli paljon asioita uskomustensa pohjalta, mutta hänellä ei ollut mitään muuta empiriaa arvelujaan tukemaan kuin LSD-hallut, joko omat tai koehenkilöiden. :-) Veikkaan omia lähinnä, sillä teksti on niin epätieteellistä, ei oikein ole selkeästi kristinuskoakaan. Joku kilpailevan lahkon edustaja nimittäisi ehkä eksyttäjäksi.

        Semmonen oli tämä Frank.

        Huumeita kokeiltiin joskus menneinä aikoina psykiatriassa. Sitten ne haudattiin haittojen takia ja osin huumepoliittisista syistä ja on tulleet uudestaan tutkimuskäyttöön kun tiede ja tutkimusmenetelmät on tässäkin edistynyt. LSD on vaarallinen kun se sekoittaa oikeat muistot ja luo hallusinaatioita ja vääristää todellisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaisten käsitykset ihan säännönmukaisesti laahaa sen 50 v jäljessä. Enemmänkin.

        Kun 50 v sitten uskikset vastusti mm ehköisyä niin nyt ehkäisy taitaa olla ehkä ok. 50 - luvulla vastustettiin naisten housuja. Ehkäisyä, naisten työssäkäyntiä, naisen sukunimeä, kaikkea. Mikä liittyy naisiin.... Voi voi.

        Muistan vielä 60 lubåvullakin kun anoppiin sai ensimmäiset pitkät housut ja kun mentiin juhla tilaisuuteen niin hän ei meinannut uskaltaa mennä ihmisten joukkoon komeassa housupuvussaan , mutta me ns nuoret ylipuhuttiin hänet ja sen jälkeen osasi ottaa luonnollisemmin sen että naisillakin voi olla pitkät housut . Appi ukko kyllä viisasteli hänelle että ”nytkö tuo luulee olevansa pomo tässä perheessä.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Biologian todelliset faktat ovat jo vanhoja, mutta erittäin ajankohtaisia nyt ja tulevaisuudessakin."

        Ennen pidettiin faktana ettei nainen saa orgasmia ilman penetraatiota. Onkohan ajankohtainen fakta?

        Silloinhan naiset aina kertoivat toisilleen että ” kun pitää tuon kanssa” ja ilmeet olivat että joku olis pakottanut syömään piikkilankaa.
        Mutta se ei koskaan ollut totuus sillä siihen aikaan ei nainen muka halunnut maata miehensä kanssa , mutta kun lapset sattuivat kuuntelemaan yöllä aikuisten touhuja niin huomasivat että naiset puhuivat vastenmielisyydestä jotenkin tyyliin ” olen siveä nainen”,
        Niin että hyvä että ihmiset nykyään eivät ole näiden kirjoittamattomien lakien seuraajia vaan uskaltavat elää omilla ehdoillaan . Ja avioliittokin on molempien ehdoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan vielä 60 lubåvullakin kun anoppiin sai ensimmäiset pitkät housut ja kun mentiin juhla tilaisuuteen niin hän ei meinannut uskaltaa mennä ihmisten joukkoon komeassa housupuvussaan , mutta me ns nuoret ylipuhuttiin hänet ja sen jälkeen osasi ottaa luonnollisemmin sen että naisillakin voi olla pitkät housut . Appi ukko kyllä viisasteli hänelle että ”nytkö tuo luulee olevansa pomo tässä perheessä.”

        Mekko miehellä ei vieläkään ole kovin hyväksyttyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekko miehellä ei vieläkään ole kovin hyväksyttyä.

        Monissa kulttuureissa miehillä on mekko tai hame, juhlapukuna myöskin. Kuumissa maissa käytännöllinen ettei vaahtoa munat kuumuuudessa. Mekon alla ei pidetä housuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monissa kulttuureissa miehillä on mekko tai hame, juhlapukuna myöskin. Kuumissa maissa käytännöllinen ettei vaahtoa munat kuumuuudessa. Mekon alla ei pidetä housuja.

        Yleissivistystä taas mutujen tilalle: Eihän se muslimimiehen asu ole mikään hame vaan muslimimiesten perinneasu!

        "Dišdaša (arab. دشداشة‎, dišdāša) on arabimiesten käyttämä pitkä perinnevaate. Sitä kutsutaan dišdašaksi lähinnä Levantin alueella Välimeren itäpäässä. Persianlahdella samanlaista asua kutsutaan nimellä thawb (arab. ثوب‎). Marokossa on käytössä lyhyempihihainen kaapu, josta käytetään nimeä gandora.

        Dišdaša on yleensä valkoinen, mutta joskus myös violetti, ruskea, sininen tai musta." Wikipedia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleissivistystä taas mutujen tilalle: Eihän se muslimimiehen asu ole mikään hame vaan muslimimiesten perinneasu!

        "Dišdaša (arab. دشداشة‎, dišdāša) on arabimiesten käyttämä pitkä perinnevaate. Sitä kutsutaan dišdašaksi lähinnä Levantin alueella Välimeren itäpäässä. Persianlahdella samanlaista asua kutsutaan nimellä thawb (arab. ثوب‎). Marokossa on käytössä lyhyempihihainen kaapu, josta käytetään nimeä gandora.

        Dišdaša on yleensä valkoinen, mutta joskus myös violetti, ruskea, sininen tai musta." Wikipedia

        "Yleissivistystä taas mutujen tilalle: Eihän se muslimimiehen asu ole mikään hame vaan muslimimiesten perinneasu!"

        Kuka tässä muslimien kaavuista puhunut?


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        Kävinpäs "ylipoiston tievarastossa" (kemppiaiskieltä osaamattomolle siis yliopiston kirjastossa), "salaisissa arkistoissa" eli pyysin varastosta opuksen ja lukaisin sen saman tien.

        Ihan uteliaisuudesta googletin myös kirjoittajan eli Frank Laken. Henkilö on ollut pappi ja psykiatri joka juohevasti sekoitti teologiaa, psykiatriaa ja huumeidenkäyttöä omiin uskomuksiinsa. Lääketiedettä ei oikein hallinnut eikä siihen aikaan ollut mitään aivokuvantamismenetelmiä saatavillakaan eli tämän henkilön aktiivivuodet oli 40-60-luvuilla (kuoli 1982) ja teokset psykiatrian osalta oli löyhästi sitä aikaa. Enemmän jotain omia epäselviä ja hajanaisia ajatuksia. Muita teoksia ei ollut saatavilla.

        Päättelyihinsä oli sekoitettu myös vähän freudilaisuutta "hysteerisine"naisineen. Nythän tiedetään jo että se hysteria oli vain seksuaalista tyydyttymättömyyttä. :-). Oli vaan taitamattomia ja naisen anatomiasta tietämättömiä miehiä? Sehän oli sitä aikaa kun luultiin ettei naiset nauti seksistä ( Sic! Raskaudenpelko).

        Nykyaikaa oli äidin ja lapsen suhteen tärkeys eli kuinka vauvalle on tärkeä että äiti hyväksyy ja rakastaa. Lapsen rakkaudetta jättämisellä ja lapsen heivaamisella kierrätykseen ja adoptioon jne synnyttyään on traumaattinen vaikutus. Lapsi hakee äidin hyväksyvää katsetta.

        No se varsinainen aborttiin liittyvä asia kai tässä oli se että Frank arveli kokeillessaan LSD:tä (ilmeisesti myös itse oli ahkera käyttäjä?) että ihminen muistaa alkioajan. Frankilla ei valitettavasti ollut käytössään nykyteknologiaa jolla voidaan tutkia eri aivoalueiden aktiviteettia eri impulsseilla. Mm uskonnolliset kokemukset saadaan aikaan siten. Nyt tuleekin se Frankin teorian heikkous. Aivot ei kehity 1.trimesterillä eikä varsinkaan ne osat missä on kokemiseen ja muistamiseen tarvittava aivokuori. Mutta Frank arveli paljon asioita uskomustensa pohjalta, mutta hänellä ei ollut mitään muuta empiriaa arvelujaan tukemaan kuin LSD-hallut, joko omat tai koehenkilöiden. :-) Veikkaan omia lähinnä, sillä teksti on niin epätieteellistä, ei oikein ole selkeästi kristinuskoakaan. Joku kilpailevan lahkon edustaja nimittäisi ehkä eksyttäjäksi.

        Semmonen oli tämä Frank.

        Hallusinaatiot sopiikin uskisten touhuihin. Mitäpä sillä väliä onko ne aineilla ne elämykset saatuja vai ihan vain muuten psykoottisia harhoja.


      • Anonyymi

        "Paljastuit taas tyhmäksi.""Idari."

        Huom huom huom!!!!
        Jälleen kerran abortin suosija ALOITTI henkilöön käyvän älyä
        halventavan törkysolvausnälvinnän!! XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paljastuit taas tyhmäksi.""Idari."

        Huom huom huom!!!!
        Jälleen kerran abortin suosija ALOITTI henkilöön käyvän älyä
        halventavan törkysolvausnälvinnän!! XD

        Mistä päättelet hänen olleen "abortin suosija"?
        Kristallipallostako ihan katsoit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelet hänen olleen "abortin suosija"?
        Kristallipallostako ihan katsoit?

        Päättelykykyä saa käyttää, mikä sinulta ilmeisesti puuttuu.
        Lapsia suojelevatko täällä toisiaan haukkuisi? :D Tietyt vakiintuneet termit kuten tuo "idari" keltanaamoineen paljastaa yhden ja saman suosijatrollin missä tahansa.


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        Kävinpäs "ylipoiston tievarastossa" (kemppiaiskieltä osaamattomolle siis yliopiston kirjastossa), "salaisissa arkistoissa" eli pyysin varastosta opuksen ja lukaisin sen saman tien.

        Ihan uteliaisuudesta googletin myös kirjoittajan eli Frank Laken. Henkilö on ollut pappi ja psykiatri joka juohevasti sekoitti teologiaa, psykiatriaa ja huumeidenkäyttöä omiin uskomuksiinsa. Lääketiedettä ei oikein hallinnut eikä siihen aikaan ollut mitään aivokuvantamismenetelmiä saatavillakaan eli tämän henkilön aktiivivuodet oli 40-60-luvuilla (kuoli 1982) ja teokset psykiatrian osalta oli löyhästi sitä aikaa. Enemmän jotain omia epäselviä ja hajanaisia ajatuksia. Muita teoksia ei ollut saatavilla.

        Päättelyihinsä oli sekoitettu myös vähän freudilaisuutta "hysteerisine"naisineen. Nythän tiedetään jo että se hysteria oli vain seksuaalista tyydyttymättömyyttä. :-). Oli vaan taitamattomia ja naisen anatomiasta tietämättömiä miehiä? Sehän oli sitä aikaa kun luultiin ettei naiset nauti seksistä ( Sic! Raskaudenpelko).

        Nykyaikaa oli äidin ja lapsen suhteen tärkeys eli kuinka vauvalle on tärkeä että äiti hyväksyy ja rakastaa. Lapsen rakkaudetta jättämisellä ja lapsen heivaamisella kierrätykseen ja adoptioon jne synnyttyään on traumaattinen vaikutus. Lapsi hakee äidin hyväksyvää katsetta.

        No se varsinainen aborttiin liittyvä asia kai tässä oli se että Frank arveli kokeillessaan LSD:tä (ilmeisesti myös itse oli ahkera käyttäjä?) että ihminen muistaa alkioajan. Frankilla ei valitettavasti ollut käytössään nykyteknologiaa jolla voidaan tutkia eri aivoalueiden aktiviteettia eri impulsseilla. Mm uskonnolliset kokemukset saadaan aikaan siten. Nyt tuleekin se Frankin teorian heikkous. Aivot ei kehity 1.trimesterillä eikä varsinkaan ne osat missä on kokemiseen ja muistamiseen tarvittava aivokuori. Mutta Frank arveli paljon asioita uskomustensa pohjalta, mutta hänellä ei ollut mitään muuta empiriaa arvelujaan tukemaan kuin LSD-hallut, joko omat tai koehenkilöiden. :-) Veikkaan omia lähinnä, sillä teksti on niin epätieteellistä, ei oikein ole selkeästi kristinuskoakaan. Joku kilpailevan lahkon edustaja nimittäisi ehkä eksyttäjäksi.

        Semmonen oli tämä Frank.

        Siinäpä frankilaista ajatusmaailmaa. Se uskoo, joka tahtoo.
        Kun sisarukset kerääntyvät aikuisina kertomaan lapsuuden kokemuksiaan - usein jonkun vanhempansa hautajaisissa,
        niin samasta tapahtumasta on yhtä monta kuvausta kuin kertojaa.
        Valitettavastiusein toisistaan eroavia!
        Yksi lapsista voi nähdä tilanteen valoisana ollessaan vanhempien suosikki, kun toinen on alas painettu ja pilkattu. Samassa tilanteessa.

        Olen lukenut myös siitä viulua soittavasta äidistä, jonka syntymätön lapsi kuuli ja tunnisti kappaleet lapsena.

        Mutta olen lukenut myös tapauksista, jolloin joku on käynyt taivaassa kuolemansa jälkeen ja kaikki oli paljon ihanampaa, mutta hän valitsi palata elämään takaisin ja lääkärit saivat elvytettyä hänet.
        Kiinnostavia eroja eri kulttuureissa. Afrikassa taivas oli tietysti kansoitettu afrikalaisilla ja Intiassa tietysti intialaisilla.
        Amerikassa oli pieni poika, joka kertoi taivasvaelluksistaan.
        Näki myöhemmin maalauksen, joka oli Jeesuksen kuva.
        Joitakin vuosia myöhemmin poika oli varttunut ja kertoi sen olevan isänsä satuilua. Mutta lapset eivät koskaan valehtele!
        Tuomaritkin uskoivat kaikkia pieniä lapsia, jotka kertoivat äitinsä, sisrensa pirun vuorelle matkoista ja noitapolttoista nautittiin kauan.
        Kunnes tuomarit, usein miehiä, löysivät muita kiinnostuksen kohteita.
        Mutta sitä uskoo mihin haluaa. Minäkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumeita kokeiltiin joskus menneinä aikoina psykiatriassa. Sitten ne haudattiin haittojen takia ja osin huumepoliittisista syistä ja on tulleet uudestaan tutkimuskäyttöön kun tiede ja tutkimusmenetelmät on tässäkin edistynyt. LSD on vaarallinen kun se sekoittaa oikeat muistot ja luo hallusinaatioita ja vääristää todellisuutta.

        Mitä muuta nykyiset antidepressiivi lääkkeet ovat kuin erilaisia huumeita? Samoin ne vahvat särkylääkkeet leikkauksissa.
        Jopa kaupasta ostettavat särkylääkkeet voivat olla tappavia yliannostettuina tai lapsille annettuna.
        Riippuvaisuutta aiheuttavat myös monet nautintoaineet tai
        nämä energiajuomat, joista varsinkin nuoret saavat huumeannoksensa pysyäkseen yö kaudet hereillä näpytelläkseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paljastuit taas tyhmäksi.""Idari."

        Huom huom huom!!!!
        Jälleen kerran abortin suosija ALOITTI henkilöön käyvän älyä
        halventavan törkysolvausnälvinnän!! XD

        Abortin suosija halveksii elämää kaikissa muodoissa
        ja solvaa epätoivoisesti kaikkea ja kaikkea.
        Saa puollettua siten omaa näkemystään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä muuta nykyiset antidepressiivi lääkkeet ovat kuin erilaisia huumeita? Samoin ne vahvat särkylääkkeet leikkauksissa.
        Jopa kaupasta ostettavat särkylääkkeet voivat olla tappavia yliannostettuina tai lapsille annettuna.
        Riippuvaisuutta aiheuttavat myös monet nautintoaineet tai
        nämä energiajuomat, joista varsinkin nuoret saavat huumeannoksensa pysyäkseen yö kaudet hereillä näpytelläkseen

        Uskonto sekoittaa pään tehokkaimmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä frankilaista ajatusmaailmaa. Se uskoo, joka tahtoo.
        Kun sisarukset kerääntyvät aikuisina kertomaan lapsuuden kokemuksiaan - usein jonkun vanhempansa hautajaisissa,
        niin samasta tapahtumasta on yhtä monta kuvausta kuin kertojaa.
        Valitettavastiusein toisistaan eroavia!
        Yksi lapsista voi nähdä tilanteen valoisana ollessaan vanhempien suosikki, kun toinen on alas painettu ja pilkattu. Samassa tilanteessa.

        Olen lukenut myös siitä viulua soittavasta äidistä, jonka syntymätön lapsi kuuli ja tunnisti kappaleet lapsena.

        Mutta olen lukenut myös tapauksista, jolloin joku on käynyt taivaassa kuolemansa jälkeen ja kaikki oli paljon ihanampaa, mutta hän valitsi palata elämään takaisin ja lääkärit saivat elvytettyä hänet.
        Kiinnostavia eroja eri kulttuureissa. Afrikassa taivas oli tietysti kansoitettu afrikalaisilla ja Intiassa tietysti intialaisilla.
        Amerikassa oli pieni poika, joka kertoi taivasvaelluksistaan.
        Näki myöhemmin maalauksen, joka oli Jeesuksen kuva.
        Joitakin vuosia myöhemmin poika oli varttunut ja kertoi sen olevan isänsä satuilua. Mutta lapset eivät koskaan valehtele!
        Tuomaritkin uskoivat kaikkia pieniä lapsia, jotka kertoivat äitinsä, sisrensa pirun vuorelle matkoista ja noitapolttoista nautittiin kauan.
        Kunnes tuomarit, usein miehiä, löysivät muita kiinnostuksen kohteita.
        Mutta sitä uskoo mihin haluaa. Minäkin!

        Minä uskon kun kaverini kertoi, että hänellä on selvä muistikuva kun lensi oltuaan jossain pussissa vasemmassa lahkeessa ensin ja sitten jonkun nylkytyksen mukana johonkin lämpimään paikkaan. Sennon pakko olla totta koska kaverini kertoi tämän.


    • Anonyymi

      Onhan täällä oli se yksi joka on kirjoittanut päiväkirjojakin alkioaikanaan ja sen jälkeen vielä viemärissä. 🙄.

    • Anonyymi

      Kunnes koitti aika pakkosyntyä??? 🤪

    • Anonyymi

      On paljon myös ufosieppaus"todistuksia" ja monet uskovat muistavansa edelliset elämänsäkin.

      Uskokoo ken tahtoo. Minä en.

    • Anonyymi

      Minulla on muistikuvia kun olin isäni kasseissa. Miljoonat muutkin kertoo muistavansa. Siksi se on totta.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe