Aloitin BG2: SoA ja ToB:n uudelleen

pelaajamies vm. 77

Varastoa penkoessa löysin molemmat Baldurit lisäosineen. Päätin jostain syystä asentaa Baldur Kakkosen koneelle ja aloitin pelaamisen.

Alku oli vähän nihkeää, kun on tottunut pelaamaan Xboxilla uusimpia pelejä. Mutta pian tajusin että hemmetti, onhan hyvä peli vieläkin! Aikoinaan näiden Biowaren taidonnäytteiden kanssa tuli vietettyä valtavia määriä aikaa.

Ykkösen pelasin kahdesti läpi, Kakkosen ainakin kolmesti. Katsotaan miten aika ja into riittää. Onhan tuo SoA paras pc-roolipeli koskaan, ei siitä yli eikä ympäri pääse. Päähahmona monk, mukaan ainakin Keldorn, Jan, Aerie, ja tavoitteena korvata heti kun paukut riittää Umar Hillseille, Minsc ja Jaheira Valygarilla ja Mazzyllä.

Siitä se lähtee!

4

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelaajamies vm. 77

      Vielä taustoistani.. olin aikoinaan vuosikausia tämän palstan sheriffi... nimimerkillä Pelimies-77. Arkistosta löytyy. Kävin äsken läpi viestejä, näköjään lokakuussa 2006 viimeksi aloittanut pelailun, kohta jo seitsemän vuotta siitäkin.

      13.6.2008 viestissä käy ilmi että lopetin sheriffinä kun kyrsiinnyin täysin Suomi24:n toimintaan. Sen jälkeen palstalla ei nyt ole muutenkaan ollut enään juurikaan keskustelua.

      Aika kultaa muistot, mutta kyllä Baldureiden osalta on ollut valtavat määrät keskustelua tällä palstalla tuolta reilun 10 vuoden takaa.

    • Itse aloitin kanssa Baldurin portit kakkosen peluun, tais olla kesällä. SOA:n pelasin läpi tässä 2-3 viikkoa sitten.

      Itse oon pelannut Balduri kakkosen läpi ainakin 6 kertaa ja ykkösen läpi yhden kerran.

      Tässä mun ryhmä TOB:ssa

      Druidi (päähahmo)
      wizard/thieft/fighter (kakkos hahmo)
      Aeriel cleric/mage
      Keldorn Inkusiittori paladin
      Mazzy fighter
      Anomen cleric

      Modeja mulla taitaa olla asennettuna noin 10 kappaletta.

    • rutrev

      Itekin olen monet kerrat Palturi kakkosta pelannut milloin milläkin hahmoluokalla. Koneelleni olis peli kyllä mahdollista asentaa, mutta ku ei vaan ole tullu tehtyä - vielä. BG2:seen pelailu onkin sitten jäänyt. BG1:n ja TOB:n olen kokonaan missannut.

      • Voltigern89

        Pelasin Baldurs Gate kakkosen alusta lisäosan loppuun asti. Nyt on tullut lopullisesti aika päästää tuo peli hautaan asti.

        Olen pelannut Baldurs Gate kakkosta monilla eri hahmoilla.

        Ensimmäinen päähahmoni oli velho, kerran bardi, muutaman kerran archer, kerran munkki ja tällä viimeisellä kerralla druidi. Monipuolisesti olen siis tätä pelannut.

        Muistikuvieni mukaan olen pelannut pelin läpi ehkä noin 8 kertaa. Yhden kerran pahiksilla ja loput hyviksillä. Hyviä hetkiä tuli tuon pelin kanssa vietettyä mutta ehkä on parempi keskittää energiat työelämään tai elokuvien katsomiseen ja muuhun elämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe