lopputili ja ulosotto

hair-proofht

Olen vaihtamassa ammattia ja näinollen myös työpaikkaa.Kertokaapa miten poislähtö entisistä töistä tulisi toteuttaa noin niinkuin käytännössä kun viimeinen tilihän on varsin muhkea,varsinkin jos ottaa pitämättömät lomatkin rahana.Ulosotto toimii kuitenkin koko ajan mutta pitäisikö poislähtö toteuttaa vapaakuukausien yhteyteen?Onko tietoa/kokemusta kenelläkään?

14

6272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • titityyti

Kyllä juuri näin. Hae/ilmoita uh;hon että haluat vapaakk vaikka syyskuussa, palkanmaksuun sitten ilmoitus että maksavat kaikki lomarahat(ja lopputilin) ym vapaakuukauden tiliin.
      Älä ilmoita tietenkään uo;hon että vaihdat duunia tai ylipäätänsä mitään muutakaan sinne ei pidä/tarvitse kertoa.
      Hyvällä säkällä sillä menee kuukausia että huomaavat ettei mitattavaa kierry, ja vielä jos ohjaat palkan vieraalle tilille tahi otat käteisenä voi mennä pitempäänkin. Jee.

• titityyti

Ja ylimääräisiä rahoja ei sitten kannata seisottaa tilillä, ihan varmuuden vuoksi....

• Hdddsrill
        titityyti kirjoitti:

Ja ylimääräisiä rahoja ei sitten kannata seisottaa tilillä, ihan varmuuden vuoksi....

Niin ja sitten on tietenkin se rehellinen vaihtoehto eli maksaa velkojaan pois enemmän kun kerran tulee rahaa..

• sähän ovela olet.

ettet olisi ulosottomies? eikö jo kaiken antaneet ja köyhyydessä elävät ole mieletäsi antaneet tarpeeksi? vieläkö viimeisestä pitäisi saada näpsästyä? runkku.

• Hdddsrill

Anteeksi, en ole ulosottomies vaan tavallinen ihminen, joka myös ollut ulosotossa vuosia - enää en onneksi.
        Aloittajan tilannettahan en tiedä (mistä velka tullut, miksi maksamatta jne.) mutta kai voin sanoa mielipiteeni siitä, että jos jättää laskunsa maksamatta niin ulosottoohan ne menee, eikä siitä kyllä voi ketään muuta syyttää kuin itseään. Ihmettelen näillä palstoilla niitä, jotka eivät esim ota perintöä vastaan koska rahat menisi ulosottoon. Minä olisin ollut niin onnellinen jos muutama vuosi sitten olisin saanut perinnön jolla maksaa pois velkani!! No, en saanut ja kituuttelin, ja AINA kun sain ylimääräistä rahaa/oli vähemmän kuluja kuukaudessa, maksoin enemmän velkaani pois. Ihan vaan siitä itsekkäästä syystä, että halusin ns puhtaan pöydän. Voin olla sitten runkku ihan hyvin jos kehotan muitakin tähän. Mukavampihan se olis elää "vapaana", eikö?

• hair-prooft
        Hdddsrill kirjoitti:

Anteeksi, en ole ulosottomies vaan tavallinen ihminen, joka myös ollut ulosotossa vuosia - enää en onneksi.
        Aloittajan tilannettahan en tiedä (mistä velka tullut, miksi maksamatta jne.) mutta kai voin sanoa mielipiteeni siitä, että jos jättää laskunsa maksamatta niin ulosottoohan ne menee, eikä siitä kyllä voi ketään muuta syyttää kuin itseään. Ihmettelen näillä palstoilla niitä, jotka eivät esim ota perintöä vastaan koska rahat menisi ulosottoon. Minä olisin ollut niin onnellinen jos muutama vuosi sitten olisin saanut perinnön jolla maksaa pois velkani!! No, en saanut ja kituuttelin, ja AINA kun sain ylimääräistä rahaa/oli vähemmän kuluja kuukaudessa, maksoin enemmän velkaani pois. Ihan vaan siitä itsekkäästä syystä, että halusin ns puhtaan pöydän. Voin olla sitten runkku ihan hyvin jos kehotan muitakin tähän. Mukavampihan se olis elää "vapaana", eikö?

Riippuen tilanteesta.Jos velkaantunut muiden syystä(takausvelat)Ei niitä kunnon tilejä viitsi myöskään muille jaella.Keskustelu leviää aina muualle pois varsinaisesta kysymyksestä.Ts.miten lopputilin saa sulavasti haltuunsa?

• 7878

"Riippuen tilanteesta.Jos velkaantunut muiden syystä(takausvelat)Ei niitä kunnon tilejä viitsi myöskään muille jaella.Keskustelu leviää aina muualle pois varsinaisesta kysymyksestä.Ts.miten lopputilin saa sulavasti haltuunsa? "

Väitätkö takausvelan maksumieheksi joutumista muiden syyksi ! takauksessa olet ilmoittanut olevasi maksuvelvollinen, ellei velallinen itse maksa !!!!?? Ihan oma syy, dorka !

• Hdddsrill

Niin, kyllähän ne takausvelatkin on ihan itse aiheutettuja, kun on mennyt takaamaan eikä olekaan maksukykyä.
        Kuinkahan takaajaksi edes kelpaa sellainen ihminen - no tilanteet voivat toki muuttua.. Itse en lähtisi takaamaan kenenkään lainas jos mulla ei oikeasti olis ko. summas laittaa vaikka heti pöytään.

• Elikä sitten

Kannattaa myös vuotuiset lomarahatkin ottaa maksuuvapaana kuukautena?
      Minun uo kyllä sanoi että saan ainoastaan maksuvapaan kuukauden jos tarvii hankkia jotain, esim pesukoneen yms niin ensiksi pitää itse maksaa ja kuittia vastaan saan maksuvapaan kuukauden?

• jjjjoooop

Jos on pienituloinen, "velalliselle on ulosottokaaren mukaan annettava tulorajaulosmittauksessa vuosittain kaksi vapaakuukautta", näin sanotaan kirjeessä "vapaakuukauden antaminen viran puolesta", joka tuli ulosottomieheltä... Itse otin juuri vapaakuukausiksi kuukaudet jolloin tulee lomarahat, niiden aikana ei toimiteta ulosottopidätyksiä....

• hdjdjdjd

Kyllä normi uossa pitää kirjallisesti hakea.
      Pitää varmaa kuitit sitten toimittaa.
      Joskus erehdyin kysymään

• mdy

Aivan pienituloiset saavat automaattisesti vapaakuukaudet kalenterivuosittain (ns. tulorajaulosmittaus). Muiden pitää hakea ja perusteiden pitää olla oikeasti hyvät. Hammasremontti, silmälasit, jotain mistä myös kuitit.

• pillumies

HAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAA VELKAA ENÄÄ 1300E!!!!!!! KOHTA OLLAAN KUIVILLA!!! TAI NO KOSTEISSA MERKEISSÄ MUTTA KUIVILLA KUITENKIN!!!!!!!!!!!!!! HAJOTKAA VELKOIHIN!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe