Har ett yrke och studierna gjort på svenska, söker nästa år till svenskspråkigt universitet. Har ett år på mig att träna mitt svenska bättre. Har ni något råd om var jag kunde ta svenska kurser? Gymnasie/ öppet universitet/ folkskolor osv. Det verkar vara omöjligt att hitta en skola hällst i södra finland som jag kunde studera svenska för svenskspråkiga och inte finskspråkiga.
Skolningshjälp!
Desperat-svenska
3
110
Vastaukset
- borgåbo+++++
Hur skulle det vara med någon folkhögskola eller medborgarinstitut för svenskspråkiga ?
- 228w
Flytta till en plats där det mest bor svenskspråkiga och försök få en arbetsplats.Bäst lär man sig språket när man använder det varje dag.
- Söderman
Jag vill tipsa dig om Nordsnakk.com som är till för de som vill lära sig inte bara svenska, men också norska och danska. Det projektet kan hjälpa dig mest med är den muntliga svenskan. Men frågor om grammatik och stavning ges också(gratis). Nordsnakk finns också på facebook.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 922107
- 1291388
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231350Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291298- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371028- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?54891- 122787
- 82776