Diakonia ammattikorkeakoulu

...

Kokemuksia diakonia amk:ssa opiskelusta? Millaista opiskelu kyseisessä koulussa? Ajattelin
hakea sairaanhoitajalinjalle...

8

3235

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annanna

Eiköhän se lie ole aika samanlaista kuin muissakin amk:ssa. Itsellä ei tosin muista kokemusta, diakissa olen opiskellut 3 v. sosionomiksi. Monilla käsitys että koulussa on yhtä "jeesustelua" yms. uskontoon liittyvää. Toki koulussa pidetään hengellisiä aamunavauksia tms. mutta itse en ole ikinä osallistunut. Siis kaikki tällaiset jutut on vapaaehtoisia. Että tällaista.

• ...

Onko tähän kouluun vaikea päästä? Millaiset valintakokeet on sairaanhoitajan koulutukseen?

• .....
        ... kirjoitti:

Onko tähän kouluun vaikea päästä? Millaiset valintakokeet on sairaanhoitajan koulutukseen?

eiköhän ne oo ihan samat, ei kai nyt toisessa koulussa voi olla eri tutkintorakennetta tai valintakokeita...samat kriteerit.

• annanna
        ... kirjoitti:

Itse pääsin toisella yrittämällä sosionomiksi. Ja eipä kai sinne ole sen vaikeampi/helpompi päästä kuin muihinkaan amk:iin. Tietysti pienempien paikkakuntien (kuten Pieksämäki) diakiin on varmastikin helpompi päästä kuin suurempien kaupunkien, jonne on enemmän hakijoita...näin ainakin luulen ma.

• jep...
        annanna kirjoitti:

Itse pääsin toisella yrittämällä sosionomiksi. Ja eipä kai sinne ole sen vaikeampi/helpompi päästä kuin muihinkaan amk:iin. Tietysti pienempien paikkakuntien (kuten Pieksämäki) diakiin on varmastikin helpompi päästä kuin suurempien kaupunkien, jonne on enemmän hakijoita...näin ainakin luulen ma.

paitsi tänä syksynä kun sitä on niin täällä hehkutettu että varmaan kaikki hakee sinne kuin ovat varmoja että sinne pääsee heti sisään. Joten jep, kaikki vaan hakemaan Pieksämäen diakiin ni varppina ootte sisällä, hihii. Minä haenkin sitten muualle ;) pitäähän sitä taktikoida ;)))

• ex-opiskelija
        jep... kirjoitti:

paitsi tänä syksynä kun sitä on niin täällä hehkutettu että varmaan kaikki hakee sinne kuin ovat varmoja että sinne pääsee heti sisään. Joten jep, kaikki vaan hakemaan Pieksämäen diakiin ni varppina ootte sisällä, hihii. Minä haenkin sitten muualle ;) pitäähän sitä taktikoida ;)))

Pori on yksiköistä pienin ja Helsinki suurin. Hakijoiden määriä ja opiskelemaan päässeitä voi vertailla nettisivuilla.Diakin yksiköistä seuraavissa valmistuu sh-amk:ta; Helsinki, Lahti; Oulu, Pieksämäki ja Pori.
        Diakki menetti otettaan kristillisyyteen amk uudistuksen yhteydessä. Meillä suomalaisilla on suunnaton uskontopelko ja esimerkiksi diakin Järvenpään yksikössä se näkyy, kun muutamat yhteiskunta puolen lehtorit suhtatuvat kristillisyyteen kuin pahimpaan viholliseen. Kuitenkin ovat valinneet paikakseen diakin.

• tilastoja
        ex-opiskelija kirjoitti:

Pori on yksiköistä pienin ja Helsinki suurin. Hakijoiden määriä ja opiskelemaan päässeitä voi vertailla nettisivuilla.Diakin yksiköistä seuraavissa valmistuu sh-amk:ta; Helsinki, Lahti; Oulu, Pieksämäki ja Pori.
        Diakki menetti otettaan kristillisyyteen amk uudistuksen yhteydessä. Meillä suomalaisilla on suunnaton uskontopelko ja esimerkiksi diakin Järvenpään yksikössä se näkyy, kun muutamat yhteiskunta puolen lehtorit suhtatuvat kristillisyyteen kuin pahimpaan viholliseen. Kuitenkin ovat valinneet paikakseen diakin.

Siis mistä ne vertailut oikein löytyy?En diakin sivuilta löytäny!Hakija/päässeet ja vuosi...

• ----
        ex-opiskelija kirjoitti:

tuo kristillisyyden vähentyminen on tosi harmi, koska on ihmisiä, jotka haluaisivat niin suuntautua, eikä kunnon kristillistä kirkollista koulutusta/kaksoispätevyyttä (esim.sosionomi-diakoni tai diakonissa-sairaanhoitaja) kohta olekaan helppo löytää.
        tavallisia sosiaali-ja terveydenalan amk:ja on kyllä niille, jotka kammoksuvat kristillisyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe