Ateistien ja teistien ero

Yrittäkää teistit jo vähitellen ymmärtää sen, että ateisti on suvaitsevaisempi kuin teistit? Me ateistit emme vastusta kuin kristinuskovia, mutta te teistit vastustatte kaikkea muuta kuin teistejä?!

Päivi Räsäsen sihteerikin minulle kirjoitti tänään että Päivi Räsänen on ihmisoikeuksien kannattaja! Minulta pääsi viikon parhaimmat naurut. Mielenkiintoista tuo teistien maailma, jossa voi heittää "aivopierun" ja tarkoittaa myöskin sitä. Jos Päivi Räsänen ois ihmisoikeuksien kannattaja niin hän ei olisi puhunut yhtä epäoikeudelliseen sävyyn koskaan tänä kesänä homoseksuaaleista, abortista, eutanasiasta jne. niin kuin puhui.

Paras takinkääntö sihteeriltä oli. Minun pitäisi jatkossa jutella jonkun helkkarin pastorin kanssa. Voi Juudas!! :)

23

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FUCKIFUU

      Kyllä teistit vastustavat ennenkaikkea muita teistejä. Enkä nyt tarkoita kristittyjen muslimi ja Jehovan Todistaja vihaa vaan ihan kristityt vihaavat toisia eri lahkon kristittyjä. Olen sanonut sen aiemminkin. Kristityn pahin vihollinen ei ole ateisti vaan toinen kristitty.

      Eikä tuo yleistys ateisteistakaan pidä paikkansa, en minä ainakaan suvaitse kristittyjä, siedän kyllä mutten suvaitse. Monikulttuurisuus ja muu roska on haihattelua.

      • Jep olet oikeassa teistien osalta. helluntailainen vs. baptisti? Kaikki nuo äärikristityt vihaavat ev.lut. -kirkkoa kun Suomessa ev.lut -kirkko omistaa tilat. Kateutta? Siksi piti laittaa Päivi Räsänen horisemaan ?

        Noh, minäkin vihaan agnostismia yhtälailla kuin "kiihkoantiateisteja"! :)

        Joka päivä kuitenkin eroaa ihmisiä kirkosta. Olisiko aika jo valtion erota kirkosta? En jaksa kuulla/katsella enää sitä että jokaisiin valtiopäivien avajaisissa on mukana joku pappi/kirkkoherra/piispa/arkkipiispa ja kaikki kansanedustajat seisoo kirkossa tai ennen kirkkoon menoa.


      • goddeloos

        "Kyllä teistit vastustavat ennenkaikkea muita teistejä"
        - Teistit ei vastusta... eivätkä ole puolesta. Fundamentalistinen osa taas vastustaa... tai ei hyväksy sitä tosia asiaa että kaikki eivät usko kuten he...


      • Log_
        ateisti1982 kirjoitti:

        Jep olet oikeassa teistien osalta. helluntailainen vs. baptisti? Kaikki nuo äärikristityt vihaavat ev.lut. -kirkkoa kun Suomessa ev.lut -kirkko omistaa tilat. Kateutta? Siksi piti laittaa Päivi Räsänen horisemaan ?

        Noh, minäkin vihaan agnostismia yhtälailla kuin "kiihkoantiateisteja"! :)

        Joka päivä kuitenkin eroaa ihmisiä kirkosta. Olisiko aika jo valtion erota kirkosta? En jaksa kuulla/katsella enää sitä että jokaisiin valtiopäivien avajaisissa on mukana joku pappi/kirkkoherra/piispa/arkkipiispa ja kaikki kansanedustajat seisoo kirkossa tai ennen kirkkoon menoa.

        Kiihkoilu ei koskaan tuota mitään hyvää, mutta miksi vihaat agnostismia? Gnostisuus/Agnostisuushan vastaa kysymykseen onko jumalista tietoa. Teismi/ateismi vastaa kysymykseen uskooko jumalien olemassaoloon.

        Itse ole agnostinen ateisti. Toisinsanoen minulla ei ole mitään tietoa mistään jumalasta, mutta en myöskään usko minkään jumalan olemassaoloon. Luulempa, että suurin osa ihmisista niin ateisteista kuin teisteistäkin ovat nimenomaan agnosteja. Kovin harva väittää todella tietävänsä jotain jumalan olemassaolosta. Eiköhän monen teistinkin usko on nimenomaan uskoa ei tietoa.


    • En hyväksy Suomeen Päivi Räsäsen ajamaa teokratiaa, jossa hyväksyttäisi ihmiset jotka olisivat vain uskonnollisia...Suomen väestö pienenisi huomattavasti eli 2% 5miljoonaa on 100 000 kansalaista. Teokratiahan on ainut hallitusmuoto jolla ihmisten tulisi kannattaa Raamatun lakeja!!

      • Nasse

        Vajakki. Kyllä uskonvapaus kuuluu Päivillekin


    • ihan shaiba ketju

      Tämähän oli vitsikäs ketju =D

    • Nasse.

      Päivin ihmiskäsitys on toisenlainen ja heillä kaikilla on kaikki ne ihmisoikeudet mitä Päivi katsoo tarpelliseksi, sopivassa laajuudessa.

      Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

      Jos homoseksuaalisesti suunatutunut ihminen viettää ikuiseuuden helvet1n liekeissä ja kärsimyksissä, niin eikö ole perin jaloa koittaa saada hänet pidättäytymään moisien taipumuksien toteuttamisesta tämän lyhyen maallisen vaelluksen aikana?

      Suorastaan jaloa Päiviltä tuo lähimmäisen pyyteetön auttaminen ja rakastaminen.

      • "Jos homoseksuaalisesti suunatutunut ihminen viettää ikuiseuuden helvet1n liekeissä ja kärsimyksissä, niin eikö ole perin jaloa koittaa saada hänet pidättäytymään moisien taipumuksien toteuttamisesta tämän lyhyen maallisen vaelluksen aikana?"

        Tänne se elämä melko lyhyeksi jää suhteessa siihen heille tarkoitettuun ikuiseen elämään. Mä en ainakaan halua että mun elämäni on sekunttiakaan pitempi sen jälkeen mitä olen jo ollut kuollut. Monet hautajaiset olen käynyt ja pappi on sönköttänyt vaan että "maasta olet tullut, maaksi pitää sinun jälleen tuleman". Siellä mistään paratiiseista tai hel-vetistä ole puhuttu. Jos se olisi ollut mahdollista niin kyllä siitä oltaisi omaisille pappi ilmoittanut!

        Kristitty naamioi pierunkin aina röyhtäykseksi, eikä varmastikaan tunnusta pierasseensa vaikka vieressä alkais haisee. Kristitty ei koskaan tunnusta olevansa väärässä. Kun kristityltä kysyy paskasiks housuusi niin ei voi myöntää, vaikka pas-ka pursuis housuista ulos. Kristitty ei myönnä juonneensa pullollisen viinaa vaikka alkometri näyttäisi 1,5 promillea. Todisteet ei paljon todista heille mitään, mutta vain Jumala todistaa. Nää meidän "kristinuskoiset natsit" on sitten erikivoja ...ei ne tytötkään tunnusta vaikka ne ois raiskattu kun uskoo että joku salama osui emättimeen! :)

        Nasse: klo 21 Yle Teemalta alkaa Dawkinsin maailma.


      • nasse
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Jos homoseksuaalisesti suunatutunut ihminen viettää ikuiseuuden helvet1n liekeissä ja kärsimyksissä, niin eikö ole perin jaloa koittaa saada hänet pidättäytymään moisien taipumuksien toteuttamisesta tämän lyhyen maallisen vaelluksen aikana?"

        Tänne se elämä melko lyhyeksi jää suhteessa siihen heille tarkoitettuun ikuiseen elämään. Mä en ainakaan halua että mun elämäni on sekunttiakaan pitempi sen jälkeen mitä olen jo ollut kuollut. Monet hautajaiset olen käynyt ja pappi on sönköttänyt vaan että "maasta olet tullut, maaksi pitää sinun jälleen tuleman". Siellä mistään paratiiseista tai hel-vetistä ole puhuttu. Jos se olisi ollut mahdollista niin kyllä siitä oltaisi omaisille pappi ilmoittanut!

        Kristitty naamioi pierunkin aina röyhtäykseksi, eikä varmastikaan tunnusta pierasseensa vaikka vieressä alkais haisee. Kristitty ei koskaan tunnusta olevansa väärässä. Kun kristityltä kysyy paskasiks housuusi niin ei voi myöntää, vaikka pas-ka pursuis housuista ulos. Kristitty ei myönnä juonneensa pullollisen viinaa vaikka alkometri näyttäisi 1,5 promillea. Todisteet ei paljon todista heille mitään, mutta vain Jumala todistaa. Nää meidän "kristinuskoiset natsit" on sitten erikivoja ...ei ne tytötkään tunnusta vaikka ne ois raiskattu kun uskoo että joku salama osui emättimeen! :)

        Nasse: klo 21 Yle Teemalta alkaa Dawkinsin maailma.

        Onko lääkkeet otettu?


      • nasse
        nasse kirjoitti:

        Onko lääkkeet otettu?

        Oli muuten turhanpäiväinen ohjelma. Tulipahan nähtyä sen neidin koira.


      • Nasse.
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Jos homoseksuaalisesti suunatutunut ihminen viettää ikuiseuuden helvet1n liekeissä ja kärsimyksissä, niin eikö ole perin jaloa koittaa saada hänet pidättäytymään moisien taipumuksien toteuttamisesta tämän lyhyen maallisen vaelluksen aikana?"

        Tänne se elämä melko lyhyeksi jää suhteessa siihen heille tarkoitettuun ikuiseen elämään. Mä en ainakaan halua että mun elämäni on sekunttiakaan pitempi sen jälkeen mitä olen jo ollut kuollut. Monet hautajaiset olen käynyt ja pappi on sönköttänyt vaan että "maasta olet tullut, maaksi pitää sinun jälleen tuleman". Siellä mistään paratiiseista tai hel-vetistä ole puhuttu. Jos se olisi ollut mahdollista niin kyllä siitä oltaisi omaisille pappi ilmoittanut!

        Kristitty naamioi pierunkin aina röyhtäykseksi, eikä varmastikaan tunnusta pierasseensa vaikka vieressä alkais haisee. Kristitty ei koskaan tunnusta olevansa väärässä. Kun kristityltä kysyy paskasiks housuusi niin ei voi myöntää, vaikka pas-ka pursuis housuista ulos. Kristitty ei myönnä juonneensa pullollisen viinaa vaikka alkometri näyttäisi 1,5 promillea. Todisteet ei paljon todista heille mitään, mutta vain Jumala todistaa. Nää meidän "kristinuskoiset natsit" on sitten erikivoja ...ei ne tytötkään tunnusta vaikka ne ois raiskattu kun uskoo että joku salama osui emättimeen! :)

        Nasse: klo 21 Yle Teemalta alkaa Dawkinsin maailma.

        Pahus, toivottavasti löytyy Teemalta, kiitti vinkistä :)

        PS: joku hihu on taas ruvennut omaperäiseksi ja käyttänyt aivonystyränsä ihan tappiin, eli arvattavasti nassea vilahtelee enemmänkin :))


    • xxxxxx Jos Päivi Räsänen ois ihmisoikeuksien kannattaja niin hän ei olisi puhunut yhtä epäoikeudelliseen sävyyn koskaan tänä kesänä homoseksuaaleista, abortista, eutanasiasta jne. niin kuin puhui xxxxxxx

      Ihmisoikeuksiin ei kuulu homoseksi, abortti, eutanasia eikä mikään muukaan synti.
      Päivin sihteeri oli aivan oikeassa!

      • foksmalder

        Kyllä ihmisoikeuksiin kuuluu oikeus päättää omasta ruumiistaan, vaikka joku pitäisikin sitä irrationaalisesti syntinä.


    • Atestien ja teistien ero ?

      "Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa, sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
      Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
      Ja miten sopivat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      Sentähden: Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias." (2.Kor.1:14-18)

      • goddeloos

        "Atestien ja teistien ero ?"
        - I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me.

        "Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?"
        - "Are you insane? Of course I want to leave the Dursleys! Have you got a house? When can I move in?"

        "Ja miten sopivat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?"
        - "I'm going to Hagrid's, I've got a good feeling about going to Hagrid's."

        "Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."
        - "This is night, Diddykins. That's what we call it when it goes all dark like this."

        "Sentähden: Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."
        - "You can try," said Harry indifferently. "But you seem cleverer than Fudge, so I'd have thought you'd have learned from his mistakes. He tried interfering at Hogwarts. You might have noticed he's not Minister anymore, but Dumbledore's still headmaster. I'd leave Dumbledore alone, if I were you."


    • foksmalder

      Mitä vittua sekoilet?

      • foksmalder

        *pedofiilit


    • *Faith*

      "Ateistien ja teistien ero"

      Ateistien ja teistien ero menee periaattessa siinä, että ateistien mielestä teistit uskovat "Jumalan valheet", ja teistien mielestä ateistit uskovat maailman valheet.

      Kummat ovatkaan loppupeleissä oikeassa? :)

      • foksmalder

        Väärin. Ainoa aito ero ateistien ja teistien välillä on se, että teistit uskovat johonkin jumalaan ja ateistit eivät usko.


      • *Faith*
        foksmalder kirjoitti:

        Väärin. Ainoa aito ero ateistien ja teistien välillä on se, että teistit uskovat johonkin jumalaan ja ateistit eivät usko.

        Kyllä sinäkin vielä uskot.


      • foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

        Kyllä sinäkin vielä uskot.

        Kaikki on mahdollista mutta kaikki ei ole todennäköistä. Uskon siihen mihin on syy uskoa, sinun jumalaasi ei ole syytä uskoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe