Kyse on aikuiskoulutuksesta. Vai onko se sama 3 vuotta kuten nuorisokoulutuksessa?
Voiko merkonomiksi kouluttautua 2 vuodessa?
8
1680
Vastaukset
- Hiljaa hyvä tulee
Mulla kesti 4 vuotta kouluttautua. Nyt oon merkonomi ja hyvissä hommissa.
- Hyviä opiskeluja
Mulla kesti 4 vuotta opiskella. Mut nyt oon merkonomi ja hyvissä hommissa.
- Paragraafikko
Siis 3-vuotiset perustutkinnot suoritetaan aikuiskoulutuksessa täysipäiväisesti opiskellen säännönmukaisesti 2 vuodessa.
Jos tutkinto on tarkoitettu työn ohella tehtäväksi, se voi joskus kestää pidempään. Usein se menee silloinkin kahdessa vuodessa, koska työssäolo käytännössä korvaa osan opinnoista. - merkonomi2
Alle 2 vuotta meni ja tutkinto suoritettu
- 1-3 vuotta
Ylioppilailla (tai jonkin muun toisen asteen tutkinnon jälkeen) kestää kaksi vuotta useimmat erikoistumisvaihtoehdot. Pankkilinja ja datanomi kestävät vuoden, mutta sihteeri-, julkishallinnon, laskentatoimen ja markkinoinnin koulutukset kaksi vuotta toisen asteen koulutuksen jälkeen.
Siis suoraan peruskoulun jälkeen kestää kolme vuotta, muulloin kaksi, poikkeuksena nuo kaksi erikoistumisvaihtoehtoa.- Pankkineidiksi
Moi 1-3 vuotta! Minua kiinnostas juurikin tuo pankkilinja, mutta meillä ei omalla paikkakunnalla löydy sitä. Missä päin tuota linjaa löytyisi?
- erik.opinnot
Pankkineidiksi kirjoitti:
Moi 1-3 vuotta! Minua kiinnostas juurikin tuo pankkilinja, mutta meillä ei omalla paikkakunnalla löydy sitä. Missä päin tuota linjaa löytyisi?
Ainakin Helsingin, Kemin ja Porin kauppaoppilaitoksissa (siis toisen asteen koulutus) on ko. pankkilinja. Luulisi löytyvän muistakin kauppiksista, ei välttämättä kaikista. Selaa useampien kaupunkien kauppisten kotisivuja ja/tai opintosuunnitelmia erikoistumisopintojen osalta.
- Pankkineidiksi
erik.opinnot kirjoitti:
Ainakin Helsingin, Kemin ja Porin kauppaoppilaitoksissa (siis toisen asteen koulutus) on ko. pankkilinja. Luulisi löytyvän muistakin kauppiksista, ei välttämättä kaikista. Selaa useampien kaupunkien kauppisten kotisivuja ja/tai opintosuunnitelmia erikoistumisopintojen osalta.
Kiitos vinkistä. Kemi olisi sopinut minulle hyvin, mutta sieltä oli ehditty kauppaoppilaitos jo lakkauttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275