meneillään.Olin alkumetreillä niin väsynyt,että nukuin lähes vuorokauden putkeen.
Minulla oli keskiviikkona,kun tyttäreni lähti todellinen "unikeon"vuorokausi.
Olen neljän lapsen kanssa lähes yksinhuoltajana joutunut melkoisten haasteiden eteen,mutta lasten kehitys on aina kulkenut eteenpäin jaollut palkitsevaa.
Tämä viides lapseni on erilainen,kun siinä kehitys kulkee eri suuntaan,se masentaa ja passivoi hoitajaansa.
Eilen olin matoongella ja isoja körmyniskoja kiskoin minäkin ylös,
oli se elämystä kun siimat eivät olleet jatkuvasti sekaisin,niinkuin mieheni kanssa onkimisessa useimmiten ovat.
Ruunperi kertoi myös olleensa ahvenongella ja saalistakin oli tullut pilvinpimein.
Olin varautunut niihin rajuihin ukkospuuskiin,mutta eivät ne tänne yltäneet,luojan kiitos.
Nyt menen kokemaan katiskat,että neljä kissaani saan pankolta alas,hyvää viikonloppua teille kaikille myötäeläjille ama
Aman ansaittu lomaviikko
20
103
Vastaukset
- sini-sirkku ek
Samoin kiitos ama :) Siellä järvimaisemassasi nauti nyt vapaana olemisesta, kaikesta mikä antaa iloa ja onnentunnetta!
terkkuja, iloitsen lepopäivistäsi, moikka! Kiitos sini-sirkku kannustuksesta.Nyt alkavat asiat luistaa.Saan mieheni kolmenviikon välein hoitojaksolle ja jotain rahallista korvaustakin alan saada,kun saan neuroloogilta C lausunnon.
Olin niin alamaissa itsekin,etten enää pystynyt kaikkea pyrokratiaa tsemppaamaan.
Kun toi suomalainen avunsaanti on niin kimuranttia,juokse sille luukulle,jos aiot saada sitä tukea ja taas toiselle luukulle menet kertomaan,ettet vaan saa liikaa rahaa,jota et edes ole ansainnut.
Olen tullut siihen tulokseen,että hautaustoimisto vasta realisoi nämä murheet,mutta se se vasta maksaakin,eikä minulla nyt ole edes varaa kuolla.Voi tätä elämän kurjimustaNo, onhan ollut taistoa :) Hyvinkin alkaa valkenemaan sillä rintamalla, jo se, että säännöllinen lomatauko on tiedossa tekee terää, saat nähdä. Tuo, jos mikä on työ, jossa on hoitajan aivan pakko saada viettää *normaali* elämäänsä välillä, loppuuhan se energia, jos ei uusia tuulia mistään saa.
Vaikka kuinka rakastaa, ja tottuukin rakkaan ihmisen läsnäolemiseen sellaisena kun hän on,...ei se riitä :D
Puolisoa en ole kokenut sillälailla, mutta anoppini yöt ja päivät! Sentään tapasin paljon muitakin ihmisiä, mutta välillä oli lähdettävä tuvasta hengittämään:D
Hieno juttu, onneks' olkoon! ≈≈≈ < valssiaskelinOlet sinä sini-sirkku ihmeellisen empatian omaava henkilö.Kuinka jaksat jatkuvasti kirjoittaa niin kannustavasti,vaikka olen sinuakin tiettävästi loukannut kirjoituksillani.
Olet mielestäni sellainen hyväntuulenlähettiläs,jota palsta todella tarvitsee.Mistä sinä sitä voimaa ammeennat,kun joskus minusta tuntuu,että kahden korvan kanattelukin vaatii liikaa voimaa.
Olet luova taiteellinen persoona,kaiketi se antaa sinulle voimaa.
Olet joutunut useiden hyökkäysten kohteeksi ja upeasti klaarannut ne voitoksesi.rituliini_38 kirjoitti:
Olet sinä sini-sirkku ihmeellisen empatian omaava henkilö.Kuinka jaksat jatkuvasti kirjoittaa niin kannustavasti,vaikka olen sinuakin tiettävästi loukannut kirjoituksillani.
Olet mielestäni sellainen hyväntuulenlähettiläs,jota palsta todella tarvitsee.Mistä sinä sitä voimaa ammeennat,kun joskus minusta tuntuu,että kahden korvan kanattelukin vaatii liikaa voimaa.
Olet luova taiteellinen persoona,kaiketi se antaa sinulle voimaa.
Olet joutunut useiden hyökkäysten kohteeksi ja upeasti klaarannut ne voitoksesi.Jotain inhimillistä meissä ihmisissä asuu,joku oli lukenut tämän ketjun ja miikat antanut,voi kuinka se lämmittää loppuunpalanutta ihmissydäntä.
Välitetäänhän me eläimistäkin,minkätähden ei vanhuksistakin.Se vanhuskin on meidän lähimmäinen
En minä näe koneellani kuin plussia?, vaikka en nyt niin paljon painoa ole niille antanutkaan, ihmetellyt alussa systeemiä kun tuommoisen keksivät laittaa.
Kaipa se on samaa kautta linjan, Facessakin *peukaloidaan*
Älähän nyt liioittele, osaan kiukutellakin jos on tarve, ja räiskähtää ja mitä kaikkea,...
Yleensä, jos surullinen olen, menen hiljaisuuteen, luontoon ja selvittelen välini siellä, tai sängyssä nyyhkin suruni.
Sitten onkin se saatu pois sydämeltä:D Elämä on hyvä opettamaan, jos lapsuus vaivaa :D terveMe ihmiset olisimme tunteettomia,jollei tunteita näyttettäis.Tottakai elämä on yhtä tunteidenmyrskyä varsinkin meillä naisilla,kun hormoonit vielä saavat kaaoksen aikaan.Jos on liikaa testosteroiiniä,olet kiukkuinen ja se estrogeeni joka kuuluu siihen naisellisuuteen häippäsee sen menopaussin tultua veke niin ole siinä nainen kaikkien vaatimusten mukaan.
En minä niitä ole tiedostanut, ei niitä näe hormooneja muka :D
vitamiinejä näen väreissä sentään, jotka vetää,..
Sitä munkoisoa en oikein tiedä, en osaa sen väristä syödä, ja onko siinä mitään makuakaan, paitsi sen minkä siihen laitan mausteeksi?
Tänään pitää varustautua rippijuhliin klo 16.00, hiukset sain jo aisoihin, kun tuppaa olemaan kohta kuin Outi Heiskasen harjas:D villi on ! Kasvaakin niin, mutta kasvakoon, en ala joka 3 viikko muotoiluttamaan kampaajalla lyhyttä mallia, kun en viihdy!
Olis' meillä höpötettävää pariksi päiväks varmaan, puida mualiman asiat reilaan:D, mutta ehkä taas osallistut kun saat vapaatakin sitten! Muistutat ystävätärtäni Doddia tyypiltäsi, menevä. tekevä ja painavasti sanova sipoolaisemäntä!
Kyllä tekstiä tuli, kun oli tarvis! moi taasKaiketi se Seurassa oli se kirjoitus naisten hormooni myllerryksestä.Lähes kaljuuntuminen ja kiukkustuminen.
Minä söin hormooneja lähes viisitoista vuotta,kunnes sain näköhäiriöitä jotka viittasivat aivoperäiseen verenkiertoon.
Sillä nuorekkuudellakin on oma hintansa.
Voimme ruualla ehkä pidentää elinkaartamme ja liikunnalla.
Jos pääsis terveenä hautaan olisi elämän loppumetreillä varteenotettava toivomus.
Meille kaikille naisille puhtia huomispäivään
- Liisa S.
Samoin sinulle, Rituliini, terveyttä ja jaksamista!
Ajatelkaa,me "nykymummot"olemme aikaamme seuraavia liikkuvia naisia.Minä tosin liikun mummotaxsilla,kun se Saabin perkules sanoi yhteistyösopimuksensa irti.Olin sen kanssa samaa pataa 25vuotta,kun sen sain velkarahalla ostettua uutukaisena ja valmetlaisena satsasin omaan "firmaan"kun sen henkilökuntaalennuksen sain.
Emme me kaiketi mitään airasamuleita ole,mutta elämme täysillä ja seuraamme aikaamme
Emme ole airasamuleita, emmekä haluakaan olla. Joku raja sentään nuorekkuudellakin.
Kaksi saman ikäistä naista Aira Samulin ja Jutta Zilliacus, ero kuin yöllä ja päivällä .
Jutta Zilliacus on nuorekas ja tyylikäs, menemättä mauttomuuteen.
Jos joku nyt sanoo, että menen arvostellessani henkilökohtaisuuksiin, niin käsi sydämelle: Emmekö keskustellessamme yleensä mene, kun puhumme julkisuuden henkilöistä?- Kyllä olen niin
samaa mieltä kanssasi. Aira Samulin oli mainostamassa Nooa-pankkia joskus muutamia vuosia sitten tilaisuudessa, johon olin kutsuttu, ja silloin toden totta ajattelin, että jotain rajaa voisi olla nuorekkuudellakin.
Minä liikuin eilen tosi lujaa,kun mustakyy lähti mustikkametsässä samalta mättäältä,josta hamusin mustikoita.
Vaikka lähdimme eri suuntiin,niin vedin henkeä vasta sadan metrin päässä
- Ihailuni, rituliini
Simpsakan näköinen olet tuossa kuvassa, tukka nätisti ja hoikkakin olet.
joopajoo miehet näkee vain ulkokuoren.Olen omaishoitajanpersoonassa vielä järkiihminen.kaikki inkkarit kanootissa ja yläkerta asuttuna,joskus tunnen etten ole mitään.Olen vain muutama henkilötieto rekisterissä ja soronnoo.Sukuhautakivessä lukee pienillä kirjaimilla nimeni ja unohdus valtaa reviirini,jota niin ansiokkaasti puolustin
- Anlis3ek
Niin siinä käy, että kun lähdemme tästä ajasta ei meitä muista kuin korkeintaan aivan lähimmät. Sitten kun he poistuvat, ei ole ketään muistamassa. hautausmaalla kävellessä näkee hautapaikkoja, jotka on kokonaan jätetty hoitamatta, kivessä saattaa nähdä vielä nimen,sekin on usein melkein niin kulunut, ettei saa selvää kuka j milloin syntynyt ja kuollut siihen on haudattu.
Tämä ei ole mitään turhaa synkistelyä, vaan tervettä realismia.
ei edessä, kauempana tai jopa lähellä oleva ajallinen kuolema saa viedä elämänhaluamme.
Lutherhan sanoi kysyttäessä, että mitä hän tekisi jos tietäisi, että huomenna tulisi maailmanloppu.
vastaus oli ollut:"istuttaisin hedelmäpuun".Mieheni esiisä on haudattu Turun tuomokirkonkryptaan ja olen siitä todella ylpeä.Tämä iisakki oli jämäkkä arkkipiispa ja samaa jämäkkyyttä löytyy miehestäni,vaikka muisti pettää,suvun historia on minulle tärkeä
- väsyny miäs
Jos Lutherin Mara on sanonut noin, niin hän on lukenut kiinalaisia filosofeja. Joku muistaa varmaan nimenkin. Samalta suunnalta on sekin lausuma: jos haluat päivän olla onnellinen....
Sitten viikon, kuukauden - lopuksi koko elämän. Siihen ohje kuului: perusta puutarha. Tuli mieleen Lin Jutang tai sinne päin. Luin nuorena miehenä hänen filosofiaa käsittelevän kirjansa. - Keijo Nevaranta kir-
väsyny miäs kirjoitti:
Jos Lutherin Mara on sanonut noin, niin hän on lukenut kiinalaisia filosofeja. Joku muistaa varmaan nimenkin. Samalta suunnalta on sekin lausuma: jos haluat päivän olla onnellinen....
Sitten viikon, kuukauden - lopuksi koko elämän. Siihen ohje kuului: perusta puutarha. Tuli mieleen Lin Jutang tai sinne päin. Luin nuorena miehenä hänen filosofiaa käsittelevän kirjansa.joittaa:
"Kirjoja hyllystäni Lin Jutang: Maallinen onni
Joutilaisuuden taito
Joutilaisuuden harjoittamiseen olen saanut paljon apua kiinalaiselta filosofi-kirjailija Lin Jutangilta, jolta vuonna 1937 ilmestyi kirja ”Maallinen onni”. Suomeksi kirja ilmestyi ensimmäisen kerran jo 1948, mutta uusintapainoksia on ilmestynyt siitä lähtien jatkuvasti. Kirjahyllyssäni on kymmenes painos vuodelta 1992.
Lin Jutang vertailee kirjassa kiihkeää länsimaista elämäntapaa ja kiinalaista laiskotteluun taipuvaista luonteenlaatua. Molemmissa on ansionsa, mutta länsimaiset ihmiset voisivat ottaa oppia idän filosofiasta ja kiireettömästä elämäntavasta.
Hän kirjoittaa myös asioista, jotka me kiireemme keskellä olemme unohtaneet tai jotka ovat jääneet meiltä huomaamatta."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062419
- 1061902
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161794Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921412Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41345- 57947
- 64946
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125938- 76910