En nyt todellakaan ole varma sopiiko tämä aihe tälle palstalle, mutta.. Minulla on hirveitä pelkoja hyönteisiin, vaikka tiedän kyllä ettei siinä ole järkeä. Olen nuori nainen, ja koen pelkoni ehkä vähän naurettaviksi. Mutta ne kyllä rajoittavat elämää.
Viime yönä tunnelmoin ukkosta ja istuin pimeässä huoneessa sängyn laidalla, sitten laitoin valot päälle ja lattialla oli oksettava, iso, musta ötökkä, jolla oli pitkät piikit peräpäässä. Melkein kiljuin ja sain sen paperilla ja mukilla vietyä vessaan ja vedin alas, katsoin kuin se huuhtoutui pönttöön, minusta se ansaitsi sen. Minusta välillä tuntuu että ötökät on pahoja ja ne ansaitsee kuolla.
No sitten en moneen tuntiin saanut unta ja melkein itkin ja höpisin itsekseni, yritin tsempata itseäni. Pelotti että niitä on lisää, että niillä on pesä jossain, koska huoneessani on ollut ennenkin sellainen, mutta pienempi. No tutkin nurkkia ja kävin sänkyäni läpi, ettei löydy enää. Minua oksetti ajatus, että kun nukun niin ne ötökät tunkee mun korviin ja auki olevan suuhun ja hiuksiin.. Se on kammottavaa jos on hiuksissa ötökkä eikä se lähde pois. Me asuimme kerran vanhassa hirsitalossa, jossa yöllä alkoi kuulua kopinaa kun katonrajasta tippui koppakuoriaisia.. Se oli hirveää aikaa.
Kun muutin lapsena helsingistä maalle, ja näin ensimmäistä kertaa serkkuni pihalla, pressun päällä olevassa vesilammikossa ison, mustan, kiiltävän koppakuoriaisen, kiljuin niin että se kuului varmaan kilometrin päähän. Ajattelin sillä sekunnilla etten ikinä pysty asumaan maalla, jos täällä on tälläisiä ötököitä. Ja pakkohan se on sanoa, että maalla on vaikeampaa elää, kun rumia hyönteisiä on jokapuolella.. Ja olen miettinyt, että voiko tämä hyönteiskammoni olla ihan sisäsyntyinen juttu, kun olen lapsesta asti vihannut ötököitä?
Miksi ötökällä täytyy sojottaa kaksi jumalatonta piikkiä perseessä?? Siis sehän on ihan kauhuelokuvan kuvastoa. Vähemmästäkin syntyy mielikuva, että elukka on paskiainen. Vaikkei se mitään pahaa tekisikään. Minusta vaan tuntuu, että hyönteiset on jotain pahan lähettiläitä. Ne on kaikkein pienimpiä, mutta vittumaisimpia. Ne tunkee sisälle taloon joka helvetin reiästä. Ne ei jätä ketään rauhaan.
Vihaan muurahaisia, etenkin isoja ja kusiaisia.. Ja koppakuoriaisia, pitä isompi, sen oksettavampi. No pörröiset mehiläiset nyt vielä menee kunhan eivät vain pistäisi. Perhoset on ok kun niillä on siivet, toukat yököttää. Kaiken maailman mönkiäiset ja toukat ja lentävät pikku paskat, maasiirat ja vesiötökät, ja just tollaset kauhuelokuvasta revityt piikkiperseet.. Hyi vittu. Voi kumpa tämä maapallo toimisi ilman niitä. Kuvitelkaa nyt, miten paljon niitä on! Maa kuhisee niitä. Jokaista ihmistä ja eläintä kohden on miljardeja pikku ötököitä. Ne voisi halutessaan tappaa kaikki maaeläimet täällä.
Haluan tuhkauksen jo ihan senkin takia, ettei ole kauheampaa ajatusta, kuin että madot ja kaikki ruumiita järsivät kuoriaiset tunkisivat mätänevään ruumiiseeni ja söisivät sitä. Hyi olkoon. Olen nähnyt kuolleita lintuja ja eläimiä, jouden sisällä on matoja ja niitä keltaisia kuoriaisia. Nämä näyt ovat juurtuneet verkkokalvoilleni ikiajoiksi. Joo joo, ne tekevät vain työtään, hajoittavat ruumiin, muttakun minusta tuntuu että ne häpäisevät viattoman, kuolleen eläimen.
En halua liikkua metsässä enkä luonnossa muutenkaan paljon, en edea vähä rehottavalla pihalla, koska tiedän, mitä siellä kuhisee. Tai en tarkalleen kyllä tiedä enkä haluakaan. Hyönteisiä kumminkin. Pysyisivät edes siellä pusukoissa, mutta kun tunkevat sisälle taloon.. Jättäisivät rauhaan.. Joskus kun minulla on oma talo, se on kaupungissa, kaukana metsästö ja ryteiköstä. Ja jos siinä on piha, niin se on korkeintaan muutama neliömetri millin korkuiseksi ajattua nurmikkoa, ja yksi istutettu, trimmattu pieni puu. En tahdo että pihassani sikiää niitä helvetin paskiaisia, jotka tunkevat sisälle taloon.
Joo.. Voisikohan tälläisestä kauhusta yrittää opetella pois? Onke kellään samanlaisia ajatuksia? Ja en sitten tahdo loukata tällä ketään, ihmisillä on varmasti vaikeampiakin ongelmia, mutta on tämä minunkin pelkoni todellinen.
Ötökät oksettaa ja pelottaa..
6
1627
Vastaukset
- worm hater
minä pelkään aivan helvetisti kastematoja... en voi sietää niitä, olen 19 vuotias nainen ja edelleenkin kun kävelen/lenkkeilen sateella en voi olla hyppimättä kastematojen yli... en tietääkseni ole koskaan astunut kastemadon päälle ja pelkään astuvani vahingossa... tiedän kyllä että olen varmasti astunut joskus mutta minua pelottaa että se tartuu kenkään ja lentää vaikka kengän sisään....välillä meinaa tulla itkukin kun kädet täristen väistelen niitä.... ongelmana ei ole se että pelkäisin niiden tekevän jotain vaan siinä että saan paniikki kohtauksen aina jos osun kastematoon enkä voi sille mitään.... onko kellään täällä mitään neuvoja? en tahtoisi aina panikoida niin naurettavasta asiasta.....
- Anonyymi
Hyvä, kun viestit aiheesta. Huh. Olen kokenut hieman samanlaista. Nyt helteillä alkaa näkyä enemmän ällöttäviä ötököitä. Säikähdän aina, kun jokin uusi laji ilmestyy jostain kotona, kenties mistä. Varmaankin ovesta. Luulen nopeasti sulkevani oven sisään tullessa, mutta en kai sitten. Ihan kuin viime vuosina ötököitä olisi alkanut olla enemmän kuin ennen. Välillä melkein oksentamaan... ...
- Anonyymi
Jo on ihmisillä ongelmat, ei voi muuta sanoa.
- Anonyymi
Mul on nyt parina päivänä lenkillä ollessa mennyt joku pieni kärpänen tai mikä lie niin suuhun. Siitä päässyt helpolla eroon muutamalla sylkäisyllä. Ottanut urheilujuomaa suuhun ja sylkäissyt sen ulos. Ei enää ötökkää.
- Anonyymi
Nyt löytyi samaistuttava keskustelu! Olen myös nuori nainen, ja ihan täysin samoja juttuja olen miettinyt. Varsinkin nyt, kun asunnossani on ollut pieni ötökkäongelma. Ötököitä ei missään nimessä ole kasoittain, mutta minä menen jo yhdestä ötökästä paniikkiin, joten minulle se oli liikaa. Nyt olenkin muuttamassa toiseen asuntoon, mutta uutta vuokra-asuntoa on aivan hirveän vaikea löytää. Kaikkiin asuntoihin on vähintään 7 muuta hakijaa, ja kyllä voin sanoa että tässä vaiheessa alkaa tuntua tyhmältä muuttaa ötököiden takia, kun kämppää on niin vaikea saada! Tiedostan kuitenkin, että näin en tuntenut, kun irtisanoin vuokrasopimuksen. Ötököistä koituva ahdistus oli minulle liikaa.
Varmaankin tuo ötökkä minkä näit, oli sokeritoukka tai paperitoukka. Ainakin siltä se kuulostaa. Niitä voi olla isompia tai pienempiä, minkä kokoisia vaan.
Minua kiinnostaisi tietää, onko tämän viestin kirjoittajalla edelleen yhtä paha pelko? 11 Vuotta on kuitenkin kulunut. Ehkä jos minäkin joskus yli 10 vuoden päästä pääsisin tästä pelosta...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003184570- 162226
- 1922066
- 1071466
- 771343
- 74982
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57947IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2899Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119824Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59746