Migeeniä vai jotain muuta?

huolissaan2

Heips kaikki! Olen 14 vuotias poika (joulukuussa 15v)
Minulla on nyt ollut päänsärkyä about 2 kuukautta, mutta ei ole ollut kovin pahaa särkyä.
Kaikki alkoi keskeltä päätä pienestä nippaisusta, sen jälkeen ei ollut särkyä varmaankin 2 päivään, kun eräänä päivänä silmissä alkoi vähän sumenemaan ja tuntui muutenkin oudolta, näin pienen/pieniä palloja ja se "kohtaus" kesti joku 5 sekuntia, sen pidempiä "kohtauksia" ei ole ollut, näin on käynyt joku 2-3 kertaa, ei enempää... Nytten päätä särkee silloin kuin särkee, välillä ei särje päätä päivän aikana ollenkaan ja joskus särkee... Särky kohdistuu vasemman korvan ja takaraivon väliin, se on enemmänkin jomottavaa jne... sitten joskus toiselle puolelle päätä särkee samaan kohtaan ja joskus silmien alle ja leuka luuhun (en tiedä oikeaa nimeä), joskus särkee myös korvien taakse ja vielä ohimoon/ohimoihin. Elikkäs monia särkyjä on. Olen aika paljon tietokoneella, mutta en tiedä johtuuko se siitä. Kävin terkkarilla ja se sano, että nuorelle on yleistä jännityspäänsärky ja migreeni. Minulla ei ole ennen ollut yhtään migreeni kohtausta tai mitään vastaavaa...
Käyn vielä ensiviikolla optikolla ja katsotaan jos on jotain hajataittoa... Kun olin rippikoulussa niin sielä ei särkenyt päätä paljon mitään... Rippikoulun puolessa välissä särki hieman päätä taas tuonne korvan ja takaraivon keskelle, muuta särkyä ei tainut olla :) Kun raavin päätä siitä kohdasta mihin särkee, niin se raapiminen tuntuu samalta kuin se särky. Tunnen päässäni jonkun ihmeellisen patin tai oikeastaan en edes tiedä onko se patti vai joku luu, kun kerran tässä iässä pää kai kasvaa? Äitini ei huomaa / tunne sitä pattia, mutta minä itse taidan olla ainoa joka sen tuntee... Oikeastaan päänsärky kohdistuu juuri siihen pattiin eli siihen vasemman korvan ja takaraivon väliin (en osaa oikein selittää)
Ja jokainen särky mikä minulla nyt on ollut tässä 2 kuukauden aikana kestää joku 5-20 sekuntia (tarkkaa aikaa en tiedä)...
Olisi kiva jos joku teistä tietäisi / olis kokemuksia samasta asiasta :)
Pikaista vastaustanne odotellen :)

2

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihasten rentous

Onko sinulla niskat jumissa? Jos on ja vaikka ei olisikaan, niin niille pitää saada liikettä. Tietokoneella ne eivät sitä saa. Rippikoulussa et varmaan istunut tietokoneella yhtä paljon kuin muuten.

Oletko kokeillut lääkkeitä? Eli jotain särkylääkettä aamulla, päivällä ja illalla viikon ajan. Vähentääkö se särkyjä?

Oletko juonut riittävästi vettä?

Jos optikko ei löydä mitään, niin lääkäri voisi löytää. en tuota vaivaasi migreeniksi luokittelisi ainakaan näillä tiedoilla.

• huolissaan2

On kyllä oikeastaan jumissa.
        Oikeassa olet, en kyllä istunut yhtään koneella rippikoulussa :D

Tänään juuri otin Pamol F:n, kyllä vähentää, mutta olen aika paljon koneella niin se särky tulee sitten ohimoon...

Viimeaikoina en ole juonut paljoa vettä, vaan jotain limua, mutta rippikoulussa join vain mehua.
        Ja unohdin kertoa tuossa jutussa, että korvat on aika tukossa, ennen tätä koko särkyä, mutta söin purkkaa niin ne sitten aukesi, mutta nyt ne ovat edelleen tukossa. Ihankuin korvissa olis painetta, mutta sielä on ainakin likaa... Kun olen koneella niin pidän korvalappustereoitani päässä, joskus tulee hetkellinen tinnitys. Luulen että tämä on selitys siihen korvan tukkoisuuteen, mutta sanoinpahan kuitenkin... Menen optikon jälkeen sitten fysioterapialle, jos se optikko ei löydä mitään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe