Kumma juttu,vuosi sitten lopetin alkoholin käytön, no sen kanssa ei ongelmia, mutta tupakka jonka lopetin viime marraskuussa, joka päivä ja montakertaa pukkaa mieleen.
Yksin eläjänä luppo aikaa vissii liikaa, joo periksi en meinaa antaa, vaikka tuskastuttaa turhan usein vieläkin.Onko kohtalo tovereita, jaksellaa.
Raittiina pysyminen
39
638
Vastaukset
- Tase pappa
pera puhuu asiaa. Helmikuussa loppui kytö piippuni pesästä. Helkkari, jotta kaipaan tuota ajatusten ahjoa, mieleni muusaa. Mutta kun kaikkea pitää kokeilla, sanotaan.
55 vuotta se siinä leuassa sauhusi, naapurien kiusaksi.
Vapaaehtoista ei lopetus kumminkaan ollut. Nuo nykyaikaiset Lääkärit ovat keksineet pirullisen konstin panna vanha koirakin istumaan.
Nuo ruojat ilmoittivat, jotta pumppua ei hoideta, jos kessuttelu ei lopu heti.
Viinan käyttö meni aikoinaan hulvattomasti yli kohtuukäytön. Harrastukset alkoivat haitata työn tekoa.
Eräänä heikkona hetkenä marssin katkolle. Siellä oli terapiaryhmää ja sitä ja tätä viisasta ymmärtämässä meikäläistä.
Yhtenä aamuna tuli sitten vuoro mennä vanhan, tunnetun Psykiatrin pakinoille.
Aikansa juteltuamme Hän lausui seuraavaa, " minä kirjoitan antabus-reseptin. Osta ne, mutta ennen kun otat ainuttakaan niin mieti, mieti tarkkaan. Kysy itseltäsi, kumpi heiluttaa, lasi sinua, vai sinä lasia. On turhanaikaista elämän tuhlausta leikkiä raitista, jos pystyy ja haluaa hallita itse juomistaan." Se kolahti ja kovin. Sen jälkeen olen vissiin ollut yhden kerran oikeasti kännissä. Paukun otan jos paikkaan passaa, tai työ vaatii. Mutta vain paukun. Eipä tuota enemmästä väliäkään. Hauskaa voi pitää selvinkin päin. Mutta sitä Piippua kaipaan aina vähän väliä. Olen huomannut, että tietyt rutiinihommat kun on tehnyt, niin aina ennen piti mennä sauhulle. Automaattisesti samassa tilanteessa alkaa tehdä mieli sauhuja.
Perskutarallaa- periksi ei anneta. Semppiä sinnekin päin. Pärjäillään.- k/k
Epäreilua sanoisin ,nimittäin lääkärien puheet.
Olen ikäni kuntoillut apinan raivolla,olen täysin raitis ja tupakan vihollinen kolestrolit on ain ollu alle viiren nyt jopa 2,7.
Olisit nähny tohtorin ilmeen kun alettiin puhumaan elämäntapojen vaikutuksesta sydämeen.
Ei auttanu elämäntavat kun geeneis oleva sepelvaltimo tauti iski.
Tuurinkauppaa tää eläminen ,aika vähän omat valinnat vaikuttaa. - pera-48
Tere, hetken luulin että kirjoittelet minun elämän tarinaa, sen verran omaltani tuntui.Joo kyllähn tähän ikään (65) on tapahtunut, jonkunmoinen kirja elämänkertomus tulis.Melkein 50 v. tuli savuteltua, kymmeniä tupakkalakkoa sisältyen, suussa oli aina paha maku, ei oo ennee, vaikka välistä himo ottaa päähän, vaikka hammasta purren jatketaan.
Alkoholin takia monta asiaa meni perseelleen, siitä kärsi aikoinaan työ ja avioliitto että silleen.Olosuhteisiin nähden oon kohtuullisen tyyväinen, no eimuuta kuin jaksellaan. pera-48 kirjoitti:
Tere, hetken luulin että kirjoittelet minun elämän tarinaa, sen verran omaltani tuntui.Joo kyllähn tähän ikään (65) on tapahtunut, jonkunmoinen kirja elämänkertomus tulis.Melkein 50 v. tuli savuteltua, kymmeniä tupakkalakkoa sisältyen, suussa oli aina paha maku, ei oo ennee, vaikka välistä himo ottaa päähän, vaikka hammasta purren jatketaan.
Alkoholin takia monta asiaa meni perseelleen, siitä kärsi aikoinaan työ ja avioliitto että silleen.Olosuhteisiin nähden oon kohtuullisen tyyväinen, no eimuuta kuin jaksellaan.Isot oikeet raavaat mukavat miehet kirjoittaa asiaa suoraan omista kokemuksista omin sanoin. Rehellistä tosimiehen puhetta eletystä elämästä kaikki em. kommentit. Näissä asioissa ei loppujen lopuksi ole kahta prikulleen samanlaista historiaa sen paremmin kuin tulevaisuuttakaan, vaikka samankaltaisuutta tietysti voi löytyä sieltä sun täältä...
Ei voi kuin ihailla elämänkokemusta, tehtyjä ratkaisuja, eteenpäin katsomisen optimismia ja uskoa huomiseen. Koskaan ei ole liian myöhäistä - niin kauan kuin elävien kirjoissa ollaan. Tsemppiä kaikille- pl-48
saimaantaka kirjoitti:
Isot oikeet raavaat mukavat miehet kirjoittaa asiaa suoraan omista kokemuksista omin sanoin. Rehellistä tosimiehen puhetta eletystä elämästä kaikki em. kommentit. Näissä asioissa ei loppujen lopuksi ole kahta prikulleen samanlaista historiaa sen paremmin kuin tulevaisuuttakaan, vaikka samankaltaisuutta tietysti voi löytyä sieltä sun täältä...
Ei voi kuin ihailla elämänkokemusta, tehtyjä ratkaisuja, eteenpäin katsomisen optimismia ja uskoa huomiseen. Koskaan ei ole liian myöhäistä - niin kauan kuin elävien kirjoissa ollaan. Tsemppiä kaikilleKiva kun tulee yksinäiselle tekstiä, saimaantaka jostain saimaan takkaa, ite kun melkein joka viikolla tullee veneityä saimaala, Ensimmäistä kertaa oon keskustelulinjalla ja kirjoitustaito on mitä on.Pöytäkoneella olis helpompi naputella, siihen tuli pikku vika, joutuu nyt tabletilla touhuumaan yhellä sormella.Joo , ei muuta kun illan jatkoa, saimaan takkaa.
pl-48 kirjoitti:
Kiva kun tulee yksinäiselle tekstiä, saimaantaka jostain saimaan takkaa, ite kun melkein joka viikolla tullee veneityä saimaala, Ensimmäistä kertaa oon keskustelulinjalla ja kirjoitustaito on mitä on.Pöytäkoneella olis helpompi naputella, siihen tuli pikku vika, joutuu nyt tabletilla touhuumaan yhellä sormella.Joo , ei muuta kun illan jatkoa, saimaan takkaa.
Kiitos pl ystävällisestä vastauksesta. Toivottavasti jaksat pysyä "linjoilla" sillä uusia mukavia kirjoittajia tänne kaivataankin. Mahdolliset näppylöintivirheet ei haittaa.
Koeta olla tiukkana tekemäsi tupakkalakonkin kanssa, olethan jo voiton puolella - on mukavampaa päästä kiittämään kuin moittimaan itseään :-).
Yleensäkin on syytä haastaa itseään. Minulta on vähän "toistaitoisena" jääneet viime päivinä kuntoilut väliin, mutta yritän terästäytyä... Jatkoja sinulle!
- ...
Tupakin polton lopettaminen erittäin helppoa. Erittäin vaikeaa on välttää uudestaan aloittaminen.
En ole ollut ikinä tupakkilakossa. Kerran lopettanut. Se siitäkin kokeilusta. Vaikka kuvittelllee olevansa jo kuivilla tupakasta, sitä vaan huomasi yhdessä tilanteessa ostavansa tupakkia ja istuvansa tupakilla. Stressijuttu, tarkoitus oli polttaa oikeasti hermosavut, siitä aikaa muutaman kymmenen vuotta. En tiedä, kaitpa se stressi loppui, mutta tupakointi jatkuu.
Ahtaumaa pukkaa. Ajatellut sillain, että kun kerran tupakoimalla ahtaumani hankkinut, sama maksaa tupakkiveroja mahdollisimman paljon, olla lyhyesti sairaalassa kuolemassa, että ei jää kitumaan loispummina vuosikausiksi.
Juopottelun lopettaminen hankalampaa. OK, jos osaa alasajon, fyysisistä oireista selviää muutamassa päivässä. Polttimon kasaan kerääminen sitten viekin aikaa. Typerintä mitä voi tehdä, on katkaista dokaaminen kerralla. Delirium painaa parin päivän päästä päälle. Josselviää siitä, polttimon kasaan kerääminen vie jo todella pitkään.
Mutta mun mielestä tupakki on hankalampi asia kuin juopotteleminen.
Jostain kummasta syystä puhutaan aina vaan viinasta tai tupakista. Mitens nettiaddiktit, kofeinistit, uskikset jne. Pahin huume maailmassa on uskonto.
=DW= - tiinaex...
tupakanpolton lopetin kolmekymppisenä yhdeksäntoista vuotta tupakoineena oli muuten elämäni vaikein juttu en tiedä onko nää mun elämäntavat nyt mitenkään terveellisiä vieläkään mutta siltä osin kumminkin en oo sen jälkeen tupakkaa uskaltanut maistaa koukkuun jäisin kumminkin alkoholi ei oo koskaan niin hallinnut mun elämää että sen kanssa olis pitänyt laittaa välit poikki ja absolutistiksi ruvettava mun mielestä se on vähän sama juttu jos lopettais lihan syömisen ei siitäkään mitään haittaa kellekkään on joku vaan päättää ettei se oo hänen juttu-
- pl-48
Tere, onhan noita kiusoja yhellä su toisella, varsinkin kun ollaan käännytty iltapuolelle, viime talvella hiihtäessä puuskutti ko höyryveturia konsanaan, muuten ihan mukavasti on kunto pitänyt. Määräsihän lääkäri mullekkin mietoja verenohennus pillereitä, Eläkkeellä ollaan, vapaa aikaa liian kanssa, välillä meinoo laiskuus yllättää, talven marjat ja sienet vielä kerättävä, kalalle ois lähettävä , veneiltävä kans.no heihei.
- L - L
Minulle alkoholi on sekä-että. Tupakka on joko-tahi.
En ole vieläkään lopettanut tupakointia mutta tähän mennessä viimeisen savukkeeni sytytin 03.01.1982 klo 22.30 -5min.
Sitä ennen olin lopettanut useita kertoja.
Tuon viimeisen jälkeen olin kipeä. Päätä koski, vatsa oli sekaisin, kädet vapisivat.
Muutaman päivän jälkeen aloin heräilemään painajaisiin. Poltin unissani ja heräsin kun "unisätkä" alkoi polttamaan sormia.
Tuskaa kesti pari kuukautta.
Nyt on mennyt jo useita vuosia ilman mielitekoa mutta vieläkään en uskaltaisi kokeilla ensimmäistäkään.
Alkon kanssa olen ollut aina sovussa. Jäätyäni kokoaikaisesti kotiin aloin hiljalleen lipsumaan mutta vaihdoin lipsumisen punttisaliin.
Salilla 5 - 6 kertaa viikossa niin kaljoittelu ei mahdu mihinkään väliin.
Kotioloissa tulee vuoden mittaan jokunen poikkeus.
Matkat, ja varsinkin luumuilu loma-asunnollamme tekee poikkeuksen.
Maistelu on päivittäistä mutta juomat ovat pääosin mietoja ja määrät kohtuullisia.
Yritän käydä salilla ainakin kerran viikossa mutta nytkin, myöhäiskesän ja alkusyksyn helteet tulevat pitämään huolen, etten mene ilmastoimattomalle salille.
Oloni on jakomielinen. Kotona ei alko maistu ja loma-asunnollamme se ei ole maistumatta.
Kotona kulutan rasvatonta maitoa päivittäin 1,5l.
Espanjalaisten iskukuumennettu ei mene suustani alas kuin kahvimaitona joten olut tai viini on maidon korvikkeena.
3kk:n rupeaman aikana totesin, ettei sielläkään päivittäinen kaljoittelu sovi elämänrytmiini.
Ei elämäni ole aina ollut näin askeettista mutta koskaan ei ole ollut "tasapainohäiriöitäkään".- cafe con leche
Espanjassa ihan hyvä maito on Pulevan leche del dia, oletko sitä maistanut?
- pl-48
Tere, mukavasti taitaa mennä, eka kertaa kestelupalstalla tässä, onhan kiva ko tammosia paikkoja missä voi joutessaan muutaman rivin raapustaa, asioitaan julki tuoda.
Tupakka mielessä , niin, mutta tekis mieli vähän ylvästellä, tomerana on oltava, 9 kk polttamatta .Tässä meiän ikäsarjassa voi vielä tehdä päätöksiä omaksi hyväkseen.
Alkoholin suhteen täytyy meikäläisen olla absoluuttinen, liian paljon kokemuksia repsahduksista, niitäkö oli niin viikko kaks meni helposti.mitäs noita suremaan, menny mikä menny , palaillaan, öitä vaan. - L - L
cafe con leche kirjoitti:
Espanjassa ihan hyvä maito on Pulevan leche del dia, oletko sitä maistanut?
Olen moneen kertaan tarkastanut lähikauppojen, Manperin ja Uppersin maitohyllyt.
Valikoima on moninkertainen meikäläisiin verrattuna mutta päivän maitoa ei ole osunut silmiini.
Täytyy vielä kerran tarkastaa Mecadonnan maidot vaikka muuten kierränkin sitä puotia sen ruuhkaisuuden vuoksi.
Matkaakin on satoja metrejä! - havainnoitsijatar
L - L kirjoitti:
Olen moneen kertaan tarkastanut lähikauppojen, Manperin ja Uppersin maitohyllyt.
Valikoima on moninkertainen meikäläisiin verrattuna mutta päivän maitoa ei ole osunut silmiini.
Täytyy vielä kerran tarkastaa Mecadonnan maidot vaikka muuten kierränkin sitä puotia sen ruuhkaisuuden vuoksi.
Matkaakin on satoja metrejä!Eivät ole samassa hyllyssä ikuisuusmaitojen kanssa, katso kylmäaltaasta.
Tupakanpoltto loppui minulla kuin seinään vuonna 1997 helmikuussa. Katsoin ikkunasta kun alakerran 60-vuotiasta rouvaa vietiin ambulanssiin. Hän oli ketjupolttaja.
Katsoin makuuhuoneeseen, jossa nukkui kaksi pientä poikaani, jotka olin tehnyt aikuisiällä. Ajattelin pojat tarvitsevat minua vielä kauan.
Naapurin rouva ei koskaan palannut siltä reissulta.
Laitoin vajaan marlboro askini kirjakaapin hyllylle, josta sen heitin myöhemmin roskiin, en ole kaivannut tupakkia, päin vastoin sain inhon tupakin hajuunkin.
Viinistä tykkään, en juo väkeviä. Kieltämättä nausuhumala on best ,: ))- -47...-.
Pieniä on kansalla huolet, on ollut vain yksi huoli nuuska koska olen asunut Ruotsissa kymmeniä vuosia 20 vuotta käytin oli tosia vaikeaa päästä eroon piti aloittaa sikarin poltto tosin sillä jäi nuuska ja poltot.
Viina kyllä käytän tosin seuraavina päivinä ei vaan maistu viini ja kalja samoin.
Kaikki olemme kuolevaisia syöt tai teet mitä tahansa.- pl-48
Tere, pienet huolet voivat joskus tuntua isoilta, taas isot pieniltä, elikkä kärpäsestä tuleekin äkkiä härkänen, johtuska tuo paljolti mielialasta, minua viisaimmat sen tietäis.
Sen oon iänmyötä huomannu, että asiotten laatu muuttuu.terve mies on tyytyväinen kun on vaattet ja katto päällä, sekä maha täynnä, Öitä
- Savutononneton
Sen että lopetit ryyppäämisen , sen ymmärrän, mutta tupakkalakkoon menon syytä voisit selventää.
- -47
Kaikella on eri tasot käyttämisellä.
Tasot ihmisillä ovat myös erilaiset. - pl-48
Tere, mulla oli lievä aivoverenkierto häiriö, tai oli parikin kertaa, lääkärin vaatimuksesta .Olin yrittäny lopettaa lukemattomia kertoja onnistumatta, vaikka ei tää vieläkään kirkossa oo kuulutettu, sen voin sanoa ettei ole suussa pahaa makua, öitä
- -47
pl-48 kirjoitti:
Tere, mulla oli lievä aivoverenkierto häiriö, tai oli parikin kertaa, lääkärin vaatimuksesta .Olin yrittäny lopettaa lukemattomia kertoja onnistumatta, vaikka ei tää vieläkään kirkossa oo kuulutettu, sen voin sanoa ettei ole suussa pahaa makua, öitä
Minulla syöpää, sydän ja moni muu---- ei maistu viikkoon, tosin on akateemista seuraa ....
Hyvää jatkoa sinulle, kyllä varmaan pärjäät elämässä. - monni66
En ole päässyt eroon alkosta, harvemmin otan , mutta silloin kunnon känni päälle. Kaikkea olen kokeillut raittiuteen. AA ei anna tarpeeksi tukea. Yks konsti on vielä kokeilematta, nimittäin alkaa selvin päin kulkea ravintoloissa. Aloin tutustumaan viinaa ravintoloissa jotta saisin rohkeutta lähestyä naisia. Nykyään sitä vain juo jos menee tansseihin.
- mimmimum-..mi
monni66 kirjoitti:
En ole päässyt eroon alkosta, harvemmin otan , mutta silloin kunnon känni päälle. Kaikkea olen kokeillut raittiuteen. AA ei anna tarpeeksi tukea. Yks konsti on vielä kokeilematta, nimittäin alkaa selvin päin kulkea ravintoloissa. Aloin tutustumaan viinaa ravintoloissa jotta saisin rohkeutta lähestyä naisia. Nykyään sitä vain juo jos menee tansseihin.
Pitikö sinun hakea arkistoista neljänvuoden vanhaa taas.....miksi et tehnyt uutta....kyllä tänne mahtuu..
- ö-Öö
Yp
Kvartaali lopussa, koittavat saada portaalia menestyneen näköiseksi. Siis nostatellaan vanhoja aloituksia, että mainostilaa myydessä ostajat tutkiessaan tuotetta luulevat tätäkin palstaa varsinaiseksi yleisömagneetiksi. Ostajahan tutkii tilastoja, mainosklikkauksia, sekä käyttäjämääriä. Jos avaa keskustelut ja vilkaisee, koitetaan saada näyttämään siltä, että päivittäin pitkiä keskusteluketjuja runsaasti.
Näin ollut jo pitkät ajat. Aikanaan täällä oli paljon käyttäjiä, suurin osa häipynyt muihin somekuvioihin, täällä jäljellä enää pienet porukat. Uusia ei oikein enää ilmesty. Kuoleva portaali.
=DW=
Teenpä tiivistelmän lausunnoistani aikaisenpiin aloituksiin aiheesta.
1964 aloitin paheeni, naiset, tupakka ja viina.
Viina ja naiset ovat huomattavasti vähentyneet, vaan tupakka ei.
Mutta kaipaus minullekin jäi.
Onneksi 63-vuoden ikä ei enää aiheuta henkisiä vaivoja, eikä tarvetta minkäänlaisiin selibaatteihin, tai tuska-tiloihin.
H.- pl-48
Tere, on vähän kiirettä, osiolaisille kuuluu varmaan pelkkää hyvää, jos ei niin otan osaa.Raapustelen myöhemmin, täytyy lähteä on vielä pikkusen kiire, hei hei.
- kahvista-eroan-ko
Minun tekisi mieli alkaa ryypätä, nyt kun on aikaakin, että voisi sitten tekovirallisesti lähteä raitistumaan ja kertoa kuinka pääsin eroon viinasta.
Noh. Viinanjuontiin / lopettamiseen lie se yksinkertainen konsti. Ei avaa sitä korkkia. Tai jos on avannut, korkki kiinni. Miksi se raitistuminen on muka monimutkaisenpaa?
Vanha avaus, vanha virsi. Mutta tauti on jokapäiväistä osalla suomen kansaa. - PaheidenSummaOnVakio
Yli yhdeksän vuotta polttamatta ja vieläkin joskus unessa on sätkä huulessa. Nykyään tosin enää harvoin. Ensimmäiset pari kolme vuotta harvase aamu heräsin ja tajusin, vasta herättyäni etten ollutkaan sortunut polttamaan. Ihmeen sitkeässä istuu.
Alkoholia käytän vieläkin. Se ei ole ikinä ollut sellainen ongelma, että olisin edes yrittänyt irti. Pitkän hikilenkin jälkeen kylmä olut maistuu taivaalliselta ja jos lenkki on ollut kyllin pitkä, yksi keskari kihahtaa jo päähän. Känniä en ota ainakaan tässä iässä enää koskaan ja harvoin otin nuorenakin. Lasi tai kaksi punaviiniä ennen nukumaanmenoa on minulla melko yleistä.
Olen sanonut aikuisille lapsillenikin, että jos minulla olisi taipumusta alkoholismiin, niin eiköhän se olisi jo iskenyt. Tein ainakanan komennushommia ympäri Suomea ja vähän Ison Veden takanakin erinäisiä vuosia. Jos parinkymmenen vuoden "hotellikuolema" ei saanut minulle aikaan alkoholismia, niin tuskin saa eläkkeellä tissuttelukaan.
Laulu ja naiset ovat jo jääneet vähemmälle, eikä tuota viiniäkään ihan ylenmäärin kulu. - rappiolla
Alkaa tulla jo kolme ja puol vuotta tupakoimatta. Olin pelkästään alkoholin kanssa polttaja, joten alkuun hiukan teki mieli siinä ohessa, nyt ei ollenkaan. Laatikossa on yhä avaamaton aski, mutta heitän roskiin kun ei polttavaa vierasta ole käynyt.
Pari kertaa viikossa polttajalle luopuminen ei tehnyt tiukkaa. Pari lasillista viiniä tai jotain muuta menee kyllä yhä muutaman päivän välein. Kyllä se tupakka vähitellen unohtuu aina vain pidemmäksi aikaa. Muutaman vuoden päästä et juuri muistakaan. Näin on tupakoitsijat kertoilleet.
En ole varsinaisesti polttanut koskaan, maistellut olen, ei ollut minun juttuni.
Toivotan onnea tupakoinnin lopettamiseen.- flegmaatti
Ryyppäämisen lopettaminen on niin mukavaa, että teen lopetuksen vuosittain 5 - 6 kertaa. 1:n - 6:n viikon opettelun jälkeen.
Aina yhtä riemastuttava kokemus!
Viimeisen savukkeeni polttamiseen on aikaa 35 vuotta, 2kk ja 20 päivää.
Lopetin niin monta kertaa, että nyt olen vain siirtänyt seuraavan sytyttämistä.
Sauhuttelin päivittäin yli 30 savuketta. Alkuun Bostonia, sitten punaista Norttia ja loppuajat Camelia. Vähentäminen ei onnistunut.
Viimeisen jälkeen olin kipeä. Päänsäryn ja vatsan sekoilun vuoksi kävin lääkärissä. Muutaman kuukauden heräsin öisin painajaisiin.
Hermoilin.
Vielä nykyään, joskus mutta hyvin harvoin, toisen polttaman savukkeen haju on tuoksua nenässäni mutta varsinaseen mielitekooni on jo niin paljon aikaa, etten edes pysty laskemaan.
Aloitan ryyppäämisen huhtikuun jälkipuoliskolla ja lopetan toukokuussa kunnes otan uuden startin heinäkuun puolivälissä. On vain viikon mittainen.
Seurava startti tulee syyskuussa ja sen jälkeen marraskuun lopussa jos entiset tavat säilyvät.
Raitistuminen on aina yhtä antoisaa!- New-age
Älähän loukkaannu, kun mua rupes naurattamaan "dokaaminen".
Miten joku v o i aikatauluttaa ryyppäämisen? Miten siippa ottaa asian? Liittyykö näihin joku juttu, kun sijoittelet nuo "putket" noin.
Oma kulutus on olematonta, muuntolaskuna noin seitsemän olutta vuodessa, joten Alkon taseessa se ei näy. Olen myös sillai pihi, että ajattelen, miten nopeasti juoma on vedenpuhdistamon kautta Suomenlahdella. Ja tuleeko morkkis, jos menee päivänkin yli. - flegmaatti
New-age kirjoitti:
Älähän loukkaannu, kun mua rupes naurattamaan "dokaaminen".
Miten joku v o i aikatauluttaa ryyppäämisen? Miten siippa ottaa asian? Liittyykö näihin joku juttu, kun sijoittelet nuo "putket" noin.
Oma kulutus on olematonta, muuntolaskuna noin seitsemän olutta vuodessa, joten Alkon taseessa se ei näy. Olen myös sillai pihi, että ajattelen, miten nopeasti juoma on vedenpuhdistamon kautta Suomenlahdella. Ja tuleeko morkkis, jos menee päivänkin yli.Aikataulutus ja elämänrytmi. Kotona ollessamme kuntoilen täysin raittiina.
Olemme keväät ja syksyt Espanjassa jolloin päivittäinen maistelu on tullut tavaksi. Yritän käydä salilla kerran viikossa jolloin pari, kolme päivää ovat alkottomia tai rajoittuvat yhteen, kahteen oluuseen.
Noiden lisäksi joskus myöhäissyksyllä viikon risteily ja jokainen marras-joulukuu Keski-Euroopan joulumarkkinamatka. Viikko.
Sydäntalvella risteily, kiertomatka tai parin viikon paketti niin noista se vuoden kierto ja ohjelmointi alkaa syntymään.
Lisäykset ovat sattumanvaraisia mutta eivät poikkeuksellisia.
Nyt huhtikuun lähtö ja heinäkuu ovat varattuina.
Siipan asenne? Kun tissuttelen kohtuullisestikin niin 69v vaimo kokeen sen lomana itselleen. Sinänsä minua loukkaava ilmaisu!
Eräs tuttavamme tekee oluttölkkien nipsuttimista jotain laukkuja ems. Joku syksy vaimoni laski asunnollamme kyseisen nipsutinsaaliin, 141 nipsutinta. Herra jumala! Mikä määrä. Rauhoittui kun kehoitin ajattelemaan, ettei se ole paljoakaan näin moneen mieheen ja pitkälle ajalle.
Viiniä kulutan jonkin verran. Teräviä niukasti. Vaimoni on aikaisemminkin ollut kehno ryyppykaveri mutta viineiset 17 vuotta hän on ollut, lääkityksestään johtuen, absolutisti. - New-age
flegmaatti kirjoitti:
Aikataulutus ja elämänrytmi. Kotona ollessamme kuntoilen täysin raittiina.
Olemme keväät ja syksyt Espanjassa jolloin päivittäinen maistelu on tullut tavaksi. Yritän käydä salilla kerran viikossa jolloin pari, kolme päivää ovat alkottomia tai rajoittuvat yhteen, kahteen oluuseen.
Noiden lisäksi joskus myöhäissyksyllä viikon risteily ja jokainen marras-joulukuu Keski-Euroopan joulumarkkinamatka. Viikko.
Sydäntalvella risteily, kiertomatka tai parin viikon paketti niin noista se vuoden kierto ja ohjelmointi alkaa syntymään.
Lisäykset ovat sattumanvaraisia mutta eivät poikkeuksellisia.
Nyt huhtikuun lähtö ja heinäkuu ovat varattuina.
Siipan asenne? Kun tissuttelen kohtuullisestikin niin 69v vaimo kokeen sen lomana itselleen. Sinänsä minua loukkaava ilmaisu!
Eräs tuttavamme tekee oluttölkkien nipsuttimista jotain laukkuja ems. Joku syksy vaimoni laski asunnollamme kyseisen nipsutinsaaliin, 141 nipsutinta. Herra jumala! Mikä määrä. Rauhoittui kun kehoitin ajattelemaan, ettei se ole paljoakaan näin moneen mieheen ja pitkälle ajalle.
Viiniä kulutan jonkin verran. Teräviä niukasti. Vaimoni on aikaisemminkin ollut kehno ryyppykaveri mutta viineiset 17 vuotta hän on ollut, lääkityksestään johtuen, absolutisti.Onhan niin, että mitä sinä tai muut tekevät on kunkin oma asia. Aikuisia. Oikeastaan ei kuulu minulle. Kivasti kuitenkin kirjoitit omasta tyylistäsi. Mutta ymmärtänet, miksi tinkasin selitystä juttuusi. Nuorena tuli biletettyä, mutta perheen perustamisen jälkeen aloin suhtautua toisin. Taidan olla vähän vanhanaikainen, koska, jos tämänikäinen nainen huojuisi päissään viikonloppuisin tuolla turuilla ja toreilla ja pubeissa, olisi se vähintäänkin surullista. Pubi ei oikein ole koskaan tuntunut houkuttelevalta. Muutoin ei ole tarvinnut kenellekään koskaan selitellä. Ystävät kun tuntevat. Ginger ale on ihan hyvää.
Niistä oluttölkin nipsuista oli iltapäivälehdessä vinkki, miten hengariin saa näpsästi niillä toisen hengarin ja seuraavan jne., nipsu vain pujotetaan hengarin kaulaan (rautakoukullinen) - tilansäästö. Hih.
Vaimosi valinta lääkkeiden takia on ymmärrettävää.
- Himmelsauge
Jaha, tulipa mieleeni että onkohan kellarissa vielä "Siltu" kuohuviiniä?
Pitääpä käydä katsomassa, parivuottasitten ostin 8 pikkupulloa (20cl per pullo) ja sherry Amontilladoa pullon. Sherry on juotu mutta Siltsua saattaa olla vielä, en erikoisemmin tykkää siitä.
Tämä on nykyään tahti juopottelussani, ei huono! 😊🍾🐕🐈- Himmelsauge
Pakko korjata: Jari Sillanpää kuohuviiniä siis Siltsua eikä mitään Siltua eikä Iitin Tiltua 😊
Nuorena vähän poltin tupakkaa ei ollut vaikeuksia lopettaa mutta tämä nuuska oli vaikeaa piti ottaa vähän sikaria.
Viinaa kyllä menee vanhaan tahtiin siinä ei ole siivellä kukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5571828Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18887- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2717- 63715
- 68695
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74638- 65543