Huomasin, että olen jo pitkään tehnyt elämässäni päätökset/ratkaisut päässä tai mielessä olevan äänen perusteella. Se kertoo, miten minun tulee toimia kussakin tilanteessa. Se voi kertoa esim. "mene vaan" tai "hyvä on". Ja tältä ääneltä haen siis vastauksia ihan tavallisiin toimintoihin kuten esim. otanko kahvia? "No voit ottaa" saattaa viesti tulla. Ja minä uskon tuohon ääneen, koska uskon sen olevan minulle edullinen ääni.
Mitä tämä tämmöinen on? Pakko-oireita, ahdistusta vai mitä? Olen tosin melko pelokas ihminen ja kokenut koviakin takaiskuja elämässä menneinä vuosina. Mutta haluaisin kuitenkin tehdä ratkaisut ja elää realistisesti. Ja ennen kaikkea niin, että minulla on valta päättää ja tehdä päätökset realistiselta pohjalta. Nyt huomaan, että olen jo pitkään suosinut tuota ääntä ja tehnyt ratkaisut sen mukaisesti.
Mieleni on kyllä ollut viime vuosina melko raskas ja on tullut ajateltua paljon kaikenlaista. Myös ns. pakkoajatukset ovat vaivanneet minua. Kadulla vastaani saattaa tulla lihava ihminen ja päähäni tulee ajatus "víttu mikä läski luuseri!" Vaikka en näin halua ajatellakaan. Kiusallista.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai osaako joku muuten auttaa?
Mitä tämä on?
tämmöistä
2
152
Vastaukset
- etwt
Se on sisäinen äänesi .
- tämmöistä
Mielestäni sisäinen ääni on tunne, miten tulee toimia ja se on hyväksi, kun tekee isoja päätöksiä elämässään. Tuskin sitä tulee käyttää ihan perus toiminnoissa kuten päätöksessä ottaako esim. kahvia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110954
- 525230
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452443- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421554Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301241Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351176Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892