Huomasin, että olen jo pitkään tehnyt elämässäni päätökset/ratkaisut päässä tai mielessä olevan äänen perusteella. Se kertoo, miten minun tulee toimia kussakin tilanteessa. Se voi kertoa esim. "mene vaan" tai "hyvä on". Ja tältä ääneltä haen siis vastauksia ihan tavallisiin toimintoihin kuten esim. otanko kahvia? "No voit ottaa" saattaa viesti tulla. Ja minä uskon tuohon ääneen, koska uskon sen olevan minulle edullinen ääni.
Mitä tämä tämmöinen on? Pakko-oireita, ahdistusta vai mitä? Olen tosin melko pelokas ihminen ja kokenut koviakin takaiskuja elämässä menneinä vuosina. Mutta haluaisin kuitenkin tehdä ratkaisut ja elää realistisesti. Ja ennen kaikkea niin, että minulla on valta päättää ja tehdä päätökset realistiselta pohjalta. Nyt huomaan, että olen jo pitkään suosinut tuota ääntä ja tehnyt ratkaisut sen mukaisesti.
Mieleni on kyllä ollut viime vuosina melko raskas ja on tullut ajateltua paljon kaikenlaista. Myös ns. pakkoajatukset ovat vaivanneet minua. Kadulla vastaani saattaa tulla lihava ihminen ja päähäni tulee ajatus "víttu mikä läski luuseri!" Vaikka en näin halua ajatellakaan. Kiusallista.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai osaako joku muuten auttaa?
Mitä tämä on?
tämmöistä
2
169
Vastaukset
- etwt
Se on sisäinen äänesi .
- tämmöistä
Mielestäni sisäinen ääni on tunne, miten tulee toimia ja se on hyväksi, kun tekee isoja päätöksiä elämässään. Tuskin sitä tulee käyttää ihan perus toiminnoissa kuten päätöksessä ottaako esim. kahvia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4626574Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1863907Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1092521Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262040Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1371424Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751315- 681166
- 631095
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te771089- 451028