Huomasin, että olen jo pitkään tehnyt elämässäni päätökset/ratkaisut päässä tai mielessä olevan äänen perusteella. Se kertoo, miten minun tulee toimia kussakin tilanteessa. Se voi kertoa esim. "mene vaan" tai "hyvä on". Ja tältä ääneltä haen siis vastauksia ihan tavallisiin toimintoihin kuten esim. otanko kahvia? "No voit ottaa" saattaa viesti tulla. Ja minä uskon tuohon ääneen, koska uskon sen olevan minulle edullinen ääni.
Mitä tämä tämmöinen on? Pakko-oireita, ahdistusta vai mitä? Olen tosin melko pelokas ihminen ja kokenut koviakin takaiskuja elämässä menneinä vuosina. Mutta haluaisin kuitenkin tehdä ratkaisut ja elää realistisesti. Ja ennen kaikkea niin, että minulla on valta päättää ja tehdä päätökset realistiselta pohjalta. Nyt huomaan, että olen jo pitkään suosinut tuota ääntä ja tehnyt ratkaisut sen mukaisesti.
Mieleni on kyllä ollut viime vuosina melko raskas ja on tullut ajateltua paljon kaikenlaista. Myös ns. pakkoajatukset ovat vaivanneet minua. Kadulla vastaani saattaa tulla lihava ihminen ja päähäni tulee ajatus "víttu mikä läski luuseri!" Vaikka en näin halua ajatellakaan. Kiusallista.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai osaako joku muuten auttaa?
Mitä tämä on?
tämmöistä
2
162
Vastaukset
- etwt
Se on sisäinen äänesi .
- tämmöistä
Mielestäni sisäinen ääni on tunne, miten tulee toimia ja se on hyväksi, kun tekee isoja päätöksiä elämässään. Tuskin sitä tulee käyttää ihan perus toiminnoissa kuten päätöksessä ottaako esim. kahvia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1504057
Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1312646- 252248
SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.472144Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!
Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää191728Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s331661Mitä tapahtuu?
Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?301644- 61403
Murtautuminen uimahalliin
17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?321104- 931052