Mitä tämä on?

tämmöistä

Huomasin, että olen jo pitkään tehnyt elämässäni päätökset/ratkaisut päässä tai mielessä olevan äänen perusteella. Se kertoo, miten minun tulee toimia kussakin tilanteessa. Se voi kertoa esim. "mene vaan" tai "hyvä on". Ja tältä ääneltä haen siis vastauksia ihan tavallisiin toimintoihin kuten esim. otanko kahvia? "No voit ottaa" saattaa viesti tulla. Ja minä uskon tuohon ääneen, koska uskon sen olevan minulle edullinen ääni.

Mitä tämä tämmöinen on? Pakko-oireita, ahdistusta vai mitä? Olen tosin melko pelokas ihminen ja kokenut koviakin takaiskuja elämässä menneinä vuosina. Mutta haluaisin kuitenkin tehdä ratkaisut ja elää realistisesti. Ja ennen kaikkea niin, että minulla on valta päättää ja tehdä päätökset realistiselta pohjalta. Nyt huomaan, että olen jo pitkään suosinut tuota ääntä ja tehnyt ratkaisut sen mukaisesti.

Mieleni on kyllä ollut viime vuosina melko raskas ja on tullut ajateltua paljon kaikenlaista. Myös ns. pakkoajatukset ovat vaivanneet minua. Kadulla vastaani saattaa tulla lihava ihminen ja päähäni tulee ajatus "víttu mikä läski luuseri!" Vaikka en näin halua ajatellakaan. Kiusallista.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai osaako joku muuten auttaa?

2

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etwt

Se on sisäinen äänesi .

• tämmöistä

Mielestäni sisäinen ääni on tunne, miten tulee toimia ja se on hyväksi, kun tekee isoja päätöksiä elämässään. Tuskin sitä tulee käyttää ihan perus toiminnoissa kuten päätöksessä ottaako esim. kahvia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      64
      3580
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      65
      3344
    3. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      77
      3151
    4. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      54
      2612
    5. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      71
      2432
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      56
      2141
    7. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      47
      1201
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      1065
    9. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      117
      1042
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1028
    Aihe