Tarvitseeko vielä muuta?

gerbiilityttö since 2013

Täällä näyttää olevan oikein gerbiilitietäjiä, joten pieni tarkistus ennen gerbiilien saantia:

Terraariossa on nyt:
- 10cm purua
- puinen mökki
- keraaminen ruokakuppi
- puinen tunneli
- puinen väännettävä silta
- kukkaruukku
- juomapullo

Eikös tossa ole aika pitkälti kaikki?
Lisään sinne vielä heinää ja pahvia.
Ja ostan kylpyhiekkaa.

Ja vielä ruoasta, olen ajatellut ostaa Festival-kaneille ja jyrsijöille. Myös Gerbil Nature on ollut vaihtoehtona. Kokemuksia, kumpi on parempaa?

12

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mooomiinn<3

      Moi! kaikki tarvikkeet näyttäis ainakin omasta mielestäni olevan kunnossa, ja itse olen käyttänyt Gerbil Naturea, ja jotain jonka nimeä en juuri nyt muista, mutta Festivalia ei ole tullut kokeiltua. Gerbil Naturessa on tosi paljon kyllä pähkinöitä ja auringonkukan siemeniä ynnä muita rasvapommeja, joka näkyi kyllä yhden gerbiilini vatsassa... kerran kokeilin ja poimin kaikki herkut sieltä pois ja tuli kokonainen hunajapurkillinen.... Muuten ihan hyvää ruokaa :)

      • gerbiilityttö since 2013

        Mooomiinn


    • Festival on aika huonolaatuista ruokaa... Se sopii mukamas sekä kaneille että jyrsijöille, vaikka näiden kahden ravintovaatimukset ovat erilaiset. Mielestäni kyseinen ruoka ei käy kummallekkaan...

      • gerbiilityttö since 2013

        unguiculatus // Kiitoa tiedosta :) Olen joistain paikoista lukenut tuota samaa, mutya ystäväni suositteli tuota ruokaa. Mites tuo Gerbil Nature sinun mielestäsi. En tahdo mistään eläinkaupoista löytää Altromin hiiri-rottapellettejä, joita kehutaan paljon. Niitä olen itsekkin ajatellut syöttää muttei löydy :(


      • gerbiilityttö since 2013 kirjoitti:

        unguiculatus // Kiitoa tiedosta :) Olen joistain paikoista lukenut tuota samaa, mutya ystäväni suositteli tuota ruokaa. Mites tuo Gerbil Nature sinun mielestäsi. En tahdo mistään eläinkaupoista löytää Altromin hiiri-rottapellettejä, joita kehutaan paljon. Niitä olen itsekkin ajatellut syöttää muttei löydy :(

        En ole syöttänyt omille gerbiileilleni Gerbil Naturea, joten en tiedä. Luulisin sen olevan edes hieman parempaa, kuin Festival. Mutta siinäkin oli muistaakseni väriaineita. Mutta itse ainakin suosittelen Rapunzel Gerbiilimixiä. Ei lisä- väri- tai säilöntäaineita, gerbiileille suunniteltua ja terveellistä. :) Mutta tosiaan en ole kokeillut sitä Gerbil Naturea.


    • GGerbiili

      Moi ! :)

      Juu, kyllä terraariossa on kaikki tarvittava. 10cm on hyvä määrä purua, mutta suosittelisin 15cm. Siinä gerbiilit saisivat tehtyä hyvin tunneleita ja voisivat kaivella. :) Ja tietenkin voi olla 20-30cm jne. Mitä enempi, sen parempi.

      Suosittelisin ruoaksi Rapunzel Gerbiilimixiä tai Altromin rotta/hiiripellettejä. Mutta kait Gerbil Naturekin on ihan OK.. Ja eikös noita rotta/hiiripellettejä löydy Faunattarista? :)

    • Gerbu

      GGerbiili// Gerbiileillehhän pitää antaa pahvia ja juuri tuota heinää, joten "puruakin" tulee aika nopeasti lisää.

      Meillä tuota Gerbil Naturea käytetty. Toinen gerbuista syö sitä vähän enemmän mutta tykkää juosta juoksupyörässä. :]

      • kurkkugerbiiliHajja

        Gerbiileillä ei saisi olla juoksupyörää ellei se ole reiätön/aukoton ja metallista tehty?


      • kurkkugerbiiliHajja kirjoitti:

        Gerbiileillä ei saisi olla juoksupyörää ellei se ole reiätön/aukoton ja metallista tehty?

        Puinenkin käy. Ja sen pitää olla umpinainen. Ja halkaisija vähintään 25 cm, koska liian pieni pyörä voi vahingoittaa gerbiilin selkää..


    • GGerbiili

      Moi!

      Gerbu// Sitä en tullutkaan ajatelleeksi, että pahvista ja heinästä tulee lisää "purua" :D

    • moigerbbu

      mää laitan mun gerbiilille 10cm puruja ja ihme kyllä se tuplaantuu siitä pahvista ja nehä saaa sitä joka päivä jotta hampaat pysyy kunnossa :) niillä on myös puisia purupalikoita ja kovalaatuista kesäheinää ja ruohoheinää josta tykkäävät rakentaa pesää :)

    • Gerbiili99

      Vaikutat tosi hyvältä gerbiilinomistajalta! En menisi antamaan mitään noista mainitsemistasi pelleteistä; kanien ja jyrsijöiden ruokavalio eroaa TÄYSIN toisistaan! Muistathan, että gerbiili on sekasyöjä, ja sille kuuluu antaa myös tuoretta ruokaa pienissä määrin esim. 4 kertaa viikossa ja lihaa (esim. jauhomatoja) vähän n. kerran viikossa! Onnellisia ja pitkiä gerbiilivuosia!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe