14v ja haluan lapsen!!

justme...

täytän tammikuussa viistoista ja oon jo parivuotta halunnu lasta ongelmana vaan on se ettei oo poikaystävää juttelin myös kerran asiasta äitini kanssa ja hän sanoi täysin tukevansa jos yksikään hänen lapsistaan saisi vahingossa lapsen.. auttakaa mitä teen?

87

6897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas näitä...

      Kasva ensin aikuiseksi, hanki koulutus ja ehkä jopa työpaikka. ;)

      • justme...

        En kaipaa nyt tollasia vastauksia kun oikeesti oon halunnu jo lasta pitkään työpaikkakin on jo tiedossa saan koulutusta tai en ja käyn töissä tälläkin hetkellä perheyrityksen takia


      • taas näitä...
        justme... kirjoitti:

        En kaipaa nyt tollasia vastauksia kun oikeesti oon halunnu jo lasta pitkään työpaikkakin on jo tiedossa saan koulutusta tai en ja käyn töissä tälläkin hetkellä perheyrityksen takia

        Sisäistätkö ollenkaan kuinka iso homma lapsen saaminen ylipäänsä on?! Ei se ole vaan sitä, että max. 8 h päivässä hoidat lasta. Se on sitoutuminen koko loppuelämäksi. En ymmärrä mikä kiire teinillä on tehdä lapsi kun ei edelleenkään ole varmuutta niistä tuloista (ota huomioon, että perheyritys voi mennä konkkaan, mistäs sitten sen palkkasi saat?). Loppupeleissä joudut itsesi/lapsesi elättämään, joten kyllä se koulutus on vaan aika hyvä olla...


      • justme...
        taas näitä... kirjoitti:

        Sisäistätkö ollenkaan kuinka iso homma lapsen saaminen ylipäänsä on?! Ei se ole vaan sitä, että max. 8 h päivässä hoidat lasta. Se on sitoutuminen koko loppuelämäksi. En ymmärrä mikä kiire teinillä on tehdä lapsi kun ei edelleenkään ole varmuutta niistä tuloista (ota huomioon, että perheyritys voi mennä konkkaan, mistäs sitten sen palkkasi saat?). Loppupeleissä joudut itsesi/lapsesi elättämään, joten kyllä se koulutus on vaan aika hyvä olla...

        tottakai tajuan että hommaa riittää 24/7 ja aion kyllä opiskella ja hankkia ammatin mutta siihen asti autan vanhempiani jos sattuu etten saa aikuisena töitä niin sitten saatan mennä töihin vanhemmilleni


      • Tuutänneteensunkaalapse

        Mist sut saa kiinni snäpis vai misä?


      • Sabrina

        No mä voin olla sun.


      • justme... kirjoitti:

        En kaipaa nyt tollasia vastauksia kun oikeesti oon halunnu jo lasta pitkään työpaikkakin on jo tiedossa saan koulutusta tai en ja käyn töissä tälläkin hetkellä perheyrityksen takia

        Jos haluat jäädä kotiin lapaesi kanssa pitämään hänestä huolta ja elämään vain lapsellesi, niin ota huomioon muutama seikka: Et koskaan pysty opiskelemaan ammattiin. Joudut sossun talutusnuoraan.
        Sinun on vaikea työllistyä, koska lapsenhoito estää sinua esim. muutamasta nopeasti uudelle paikkakunnalla työn perästä. Asuinongelma olisi oitis vastassa.
        Menetät nuoret ystäväsi, joilla o hauskaa keskenään ja iloisia tapaamisia ja menoja joka viikko. He eivät enää tiedä, mitä sinulle kertoa, kun sinulla on niin erilaiset ympyrät.
        Sinä ehkä ajattelet, että äitisi on aina auttamassa, jos apua tarvitset, mutta äitisi on ehkä oman lapsikatraansa jälkeen alkanut harrastaa mieluisia harrastuksia, joista hänen on vaikea luopua.
        Kodin huoltaminen, sisustaminen, kaiken uuden hankkiminen o n vaikea ja epäkiitollinen tehtävä jos varaa on vähän ja tavarat on kuljetettava perille ilman omaa autoa. , ,ja lapsen kanssa. Huomaa, että monet asiat on hoidettava virka-aikana, ja sinne on aina otettava lapsi mukaan, itkuinen ja kyllästynyt, kuumissaan nälissään. Lapsen hillitseminen yleisellä paikalla on muutenkin äärimmäisen vaikeata, koska lapsi nauttii huomiosta ja heittäytyy hankalaksi juuri ihmisten llmollla,
        Ja koska olet sossun silmien alla, saattavat he ilmaantua kotiisi milloin tahansa katsomaan, miten olet tehtävässäsi onnistunut. Ja koska tahdot lapsellesi parasta, on kotisi aina siisti ja valmis tarkistukseen. Sinuna siirtäisin näitä sinänsä mukavia aikoja muutamalla vuodella, etsit lapsellesi mukavan isä, saat hyvin palkatun työn ja opettelet suuanlaiton.
        Äitejä ja lapsia tarviaan. Perheissä saisi olla usewampia lapsia.
        atoivotavasi unelmasi toteutuu ja perheeseesi syntyy useanpia lapsia., koska sanotaan, että kansammalukumääräo vähenemässä
        a LUON NYKYISIN ON. tOIVOTTAVASTI TILANTEETE KEHITTYVÄT SUOTUISAAB SUUNTAAN JA SUBBJIB TYLEVAISUUDEBKUVASTI TOTEUTUU.


      • justme... kirjoitti:

        En kaipaa nyt tollasia vastauksia kun oikeesti oon halunnu jo lasta pitkään työpaikkakin on jo tiedossa saan koulutusta tai en ja käyn töissä tälläkin hetkellä perheyrityksen takia

        Jos haluat jäädä kotiin lapaesi kanssa pitämään hänestä huolta ja elämään vain lapsellesi, niin ota huomioon muutama seikka: Et koskaan pysty opiskelemaan ammattiin. Joudut sossun talutusnuoraan.
        Sinun on vaikea työllistyä, koska lapsenhoito estää sinua esim. muutamasta nopeasti uudelle paikkakunnalla työn perästä. Asuinongelma olisi oitis vastassa.
        Menetät nuoret ystäväsi, joilla o hauskaa keskenään ja iloisia tapaamisia ja menoja joka viikko. He eivät enää tiedä, mitä sinulle kertoa, kun sinulla on niin erilaiset ympyrät.
        Sinä ehkä ajattelet, että äitisi on aina auttamassa, jos apua tarvitset, mutta äitisi on ehkä oman lapsikatraansa jälkeen alkanut harrastaa mieluisia harrastuksia, joista hänen on vaikea luopua.
        Kodin huoltaminen, sisustaminen, kaiken uuden hankkiminen o n vaikea ja epäkiitollinen tehtävä jos varaa on vähän ja tavarat on kuljetettava perille ilman omaa autoa. , ,ja lapsen kanssa. Huomaa, että monet asiat on hoidettava virka-aikana, ja sinne on aina otettava lapsi mukaan, itkuinen ja kyllästynyt, kuumissaan nälissään. Lapsen hillitseminen yleisellä paikalla on muutenkin äärimmäisen vaikeata, koska lapsi nauttii huomiosta ja heittäytyy hankalaksi juuri ihmisten llmollla,
        Ja koska olet sossun silmien alla, saattavat he ilmaantua kotiisi milloin tahansa katsomaan, miten olet tehtävässäsi onnistunut. Ja koska tahdot lapsellesi parasta, on kotisi aina siisti ja valmis tarkistukseen. Sinuna siirtäisin näitä sinänsä mukavia aikoja muutamalla vuodella, etsit lapsellesi mukavan isä, saat hyvin palkatun työn ja opettelet suuanlaiton.
        Äitejä ja lapsia tarviaan. Perheissä saisi olla usewampia lapsia.
        atoivotavasi unelmasi toteutuu ja perheeseesi syntyy useanpia lapsia., koska sanotaan, että kansammalukumääräo vähenemässä
        a LUON NYKYISIN ON. tOIVOTTAVASTI TILANTEETE KEHITTYVÄT SUOTUISAAB SUUNTAAN JA SUBBJIB TYLEVAISUUDEBKUVASTI TOTEUTUU.


      • Samat

        <teksiti karkasi kesken kaiken. Onhan sitä ohjetta jontuossakin!


      • Anonyymi
        justme... kirjoitti:

        En kaipaa nyt tollasia vastauksia kun oikeesti oon halunnu jo lasta pitkään työpaikkakin on jo tiedossa saan koulutusta tai en ja käyn töissä tälläkin hetkellä perheyrityksen takia

        Ei susta ole vielä edes äidiksi olet liian nuori sellaiseen.


    • 15v poika

      Jos haluat voin auttaa sua siin :D

      • justme...

        ootko muka oikeesti tosissas???


      • HAHAHAHAHfdsf

        Kuules pikku pojan kloppi, kannattaa miettiä oikeesti mihin ryhtyy. Kun täytät 18 maksan useita satoja euroja elareita - kyllä mua sitten naurattaa sun puolesta.


      • erkkiperkkiii
        HAHAHAHAHfdsf kirjoitti:

        Kuules pikku pojan kloppi, kannattaa miettiä oikeesti mihin ryhtyy. Kun täytät 18 maksan useita satoja euroja elareita - kyllä mua sitten naurattaa sun puolesta.

        maksat*


      • mies 28v
        justme... kirjoitti:

        ootko muka oikeesti tosissas???

        Jooo, nää jutut on aina täällä vaan shokeraavampia! Siis mietihän nyt, ihan oikeasti!!! Pieni vauva tarvitsee 24/7 hoitoa; pitää syöttää, vaihtaa vaipaa, käydä kylvyssä, nukuttaa yms. Siinä ei ole aikaa lähteä kavereiden kanssa bilettää tai vetää sidukkaa puistoon! Se on oikeasti kovaa hommaa.Vauvalla voi tulla myös koliikki jolloin se voi itkeä tunti tolkulla.Monet aikuisetkin, ihan yli 30v ovat yllättyneitä lapsen hoitamisen raskaudesta vaikka, asiasta on voitu puhua jo vuosi tolkullakin ja käyty valmennuksissa.
        Lisäksi, lapsen kasvattaminen on kallista, varsinkin vauvana ja lapsena rahaa palaa aluksi tonnitolkulla.Mistä saisit rahat?Äläkä vastaa äitiltä koska, silläkin on ihan oikeita laskuja maksettavana!

        Siis järkikäteen! Itse olen 28v mies ja enkä tekisi lasta ihan kenen tahansa kanssa kyseessä on todellakin oikea ihminen!Kasvattaminen on vastuullista työtä eikä mitään nukkeleikkejä!


    • justme...

      Mä en tiiä enää et mitä mun pitäis tehä ku oikeesti itken vaan joka ilta ku ois niin ihanaa saada oma vauva:3 oon miettiny jo kaikkii mahollisuuksii eikä niitä taida olla ku yks: etin jostaa jonkuu miehen joka vois panna mut paksuks... btw oon vielä neitsyt tää kuulostaa nyt ihan tyhmältä mut jos joku vaan keksii miten saisin itteni helpoiten raskaaks niin pliis! kertokaa!!! :(((

      • taas näitä...

        Ei jumalauta nyt ruotuun siitä! Ei vauvaa hankita sen takia, koska "mä ny vaan haluun vauvan!!!11". Tällanen ajattelutapa kyllä kertoo todella paljon sun kypsymättömyydestä että etsisit vielä jonkun ventovieraan panokaveriksi. On se kiva sitten kun se vauva rääkyy taukoamatta esim. sen 5 tuntia koliikin takia, siinä vaiheessa ei voi enää palata aikaan ennen lasta. Missä on järjellä ajattelevat teinit? Ai niin, ei missään...


      • ustme...
        taas näitä... kirjoitti:

        Ei jumalauta nyt ruotuun siitä! Ei vauvaa hankita sen takia, koska "mä ny vaan haluun vauvan!!!11". Tällanen ajattelutapa kyllä kertoo todella paljon sun kypsymättömyydestä että etsisit vielä jonkun ventovieraan panokaveriksi. On se kiva sitten kun se vauva rääkyy taukoamatta esim. sen 5 tuntia koliikin takia, siinä vaiheessa ei voi enää palata aikaan ennen lasta. Missä on järjellä ajattelevat teinit? Ai niin, ei missään...

        no empä oo kyllä kuullut että kukaan ois vauvan hankkinu "ku mä en van haluu vauvaa" perusteluillakaan enkä muistaakseni sanonu ihan noin et ei se oo noin yksinkertasta kyllä mä voisin tietty tässä alkaa luetellakkin monia erisyitä miks lapsen haluan mutta vois kyllä mennä aikaa joten en jaksa alkaa kirjottamaan


      • taas näitä...
        ustme... kirjoitti:

        no empä oo kyllä kuullut että kukaan ois vauvan hankkinu "ku mä en van haluu vauvaa" perusteluillakaan enkä muistaakseni sanonu ihan noin et ei se oo noin yksinkertasta kyllä mä voisin tietty tässä alkaa luetellakkin monia erisyitä miks lapsen haluan mutta vois kyllä mennä aikaa joten en jaksa alkaa kirjottamaan

        Minulla on aikaa lukea, joten annahan tulla nyt ne todella pakottavat syyt miksi 14-vuotias TEINI haluaa saada vauvan. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä sinulla on tarjota. :)


      • justme...
        taas näitä... kirjoitti:

        Ei jumalauta nyt ruotuun siitä! Ei vauvaa hankita sen takia, koska "mä ny vaan haluun vauvan!!!11". Tällanen ajattelutapa kyllä kertoo todella paljon sun kypsymättömyydestä että etsisit vielä jonkun ventovieraan panokaveriksi. On se kiva sitten kun se vauva rääkyy taukoamatta esim. sen 5 tuntia koliikin takia, siinä vaiheessa ei voi enää palata aikaan ennen lasta. Missä on järjellä ajattelevat teinit? Ai niin, ei missään...

        ja sanoin just että se oli ainut vaihtoehto mikä mieleen tulee ja kysyin et jos jollain ois parempia ideoita emmä sitä mielelläni tekis mut jos se vaatii sen et saisin lapsen niin miksipäs ei..


      • justme...
        taas näitä... kirjoitti:

        Minulla on aikaa lukea, joten annahan tulla nyt ne todella pakottavat syyt miksi 14-vuotias TEINI haluaa saada vauvan. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä sinulla on tarjota. :)

        mä en nyt millään jaksais alkaa kirjottamaan niitä syitä ja eikös kaikki ihmiset halua lapsia melko samoista syistä ja musta on väärin että "teineille" sanotaan ettei ne voi olla äitejä, meiltä odotetaan samnlaista käytöstä kuin aikuisilta mutta meitä kohdellaan kuin lapsia?... ja mä oon vaan aina rakastanu lapsia ja pystyisin aivan hyvin huolehtia omastani olisin maailman paras äiti ja olis aivan ihanaa pitää omaa lastaan sylissä ja leikkiä sen kanssa ja ruokkia se ja tehdä mitä ikinä lapset nyt tarviikaan käyttää lääkärissä yms. herätä yöllä väsyneenä sen itkuun kun sillä olis nälkä ja tajuta kuinka ihanaa että se on oikeesti mun oma lapsi ja ostaa sille söpöjä vaatteita ja nähdä ku se kasvaa ja oppii kokoajan uutta ja vaihtaa sen vaipat yms. (sanoin alussa etten ala luettelemaan syitä mutta tossa tuli nyt kuitenkin muutama niitä kyllä riittäis vaikka kuinka paljon lisääkin)


      • taas näitä...
        justme... kirjoitti:

        mä en nyt millään jaksais alkaa kirjottamaan niitä syitä ja eikös kaikki ihmiset halua lapsia melko samoista syistä ja musta on väärin että "teineille" sanotaan ettei ne voi olla äitejä, meiltä odotetaan samnlaista käytöstä kuin aikuisilta mutta meitä kohdellaan kuin lapsia?... ja mä oon vaan aina rakastanu lapsia ja pystyisin aivan hyvin huolehtia omastani olisin maailman paras äiti ja olis aivan ihanaa pitää omaa lastaan sylissä ja leikkiä sen kanssa ja ruokkia se ja tehdä mitä ikinä lapset nyt tarviikaan käyttää lääkärissä yms. herätä yöllä väsyneenä sen itkuun kun sillä olis nälkä ja tajuta kuinka ihanaa että se on oikeesti mun oma lapsi ja ostaa sille söpöjä vaatteita ja nähdä ku se kasvaa ja oppii kokoajan uutta ja vaihtaa sen vaipat yms. (sanoin alussa etten ala luettelemaan syitä mutta tossa tuli nyt kuitenkin muutama niitä kyllä riittäis vaikka kuinka paljon lisääkin)

        Voi kuule, vauvat kasvaa ja tulee sitten murkkuikää ynnä muuta mukavaa. Vahvasti tuntuu siltä, että näet koko tämän vauvajutun nyt todella vaal.punaisten lasien läpi eli et kyllä ajattele asiaa muutamaa vuotta pidemmälle. Ostella söpöjä vaatteita, vaihtaa vaippoja... Mikset menisi koulun TET-viikoilla päiväkotiin harjoittelemaan, saisit vähän helpotusta sinun "tuskaasi".

        Kuka on sanonut, että lapsilta odotetaan samanlaista käytöstä kuin aikuisilta? Hyvä/fiksu käytös kuuluu jokaiselle mutta aikuisten jutut kuuluu vaan aikuisille. Alle 18-vuotias on vielä lapsi, joten ei kukaan oleta lapsen osaavan/tekevän kaikkea sitä mitä aikuiset.

        Herää nyt oikeasti jo sieltä haavemaailmasta ja käy koulut loppuun, hanki jatko-opiskelupaikka ja siitä sitten ensin vähän työkokemusta ja ikävuosia lisää. Veikkaan, että kuitenkin haluaisit tulevalle vauvallesi rakastavan isän ja äidin ja toimivan perheen.


      • justme...
        taas näitä... kirjoitti:

        Voi kuule, vauvat kasvaa ja tulee sitten murkkuikää ynnä muuta mukavaa. Vahvasti tuntuu siltä, että näet koko tämän vauvajutun nyt todella vaal.punaisten lasien läpi eli et kyllä ajattele asiaa muutamaa vuotta pidemmälle. Ostella söpöjä vaatteita, vaihtaa vaippoja... Mikset menisi koulun TET-viikoilla päiväkotiin harjoittelemaan, saisit vähän helpotusta sinun "tuskaasi".

        Kuka on sanonut, että lapsilta odotetaan samanlaista käytöstä kuin aikuisilta? Hyvä/fiksu käytös kuuluu jokaiselle mutta aikuisten jutut kuuluu vaan aikuisille. Alle 18-vuotias on vielä lapsi, joten ei kukaan oleta lapsen osaavan/tekevän kaikkea sitä mitä aikuiset.

        Herää nyt oikeasti jo sieltä haavemaailmasta ja käy koulut loppuun, hanki jatko-opiskelupaikka ja siitä sitten ensin vähän työkokemusta ja ikävuosia lisää. Veikkaan, että kuitenkin haluaisit tulevalle vauvallesi rakastavan isän ja äidin ja toimivan perheen.

        tämän rakastavampaa äiti saa hakea ja tottakai se kasvaa sanoin jo aikasemminkin että on ihana nähdä kun se kasvaa ja oppii ja siinä vaiheessa kun se on teini niin silloin mäkin oon jo aikuinen ja oon ollu tetissä päiväkodissa mutta se on ihan eri asia kun ne on muiden lapsia ei niitä voi verrata omaan missään määrin


      • Kiinnostunut ;)
        justme... kirjoitti:

        ja sanoin just että se oli ainut vaihtoehto mikä mieleen tulee ja kysyin et jos jollain ois parempia ideoita emmä sitä mielelläni tekis mut jos se vaatii sen et saisin lapsen niin miksipäs ei..

        Ja ikää oli 14?


      • Kiinnostunut ;)
        justme... kirjoitti:

        ja sanoin just että se oli ainut vaihtoehto mikä mieleen tulee ja kysyin et jos jollain ois parempia ideoita emmä sitä mielelläni tekis mut jos se vaatii sen et saisin lapsen niin miksipäs ei..

        Ei kai sulla oo mitään sairauksii? välttämättä ensimmäisellä yrityksellä ei onnistu. Ja missä päin asut? Haittaisko sua jos muutaman vuoden vanhempi jätkä auttais sua?? ;) Laita mulle sun sähkis nii jutellaan lisää!


      • yli18
        Kiinnostunut ;) kirjoitti:

        Ei kai sulla oo mitään sairauksii? välttämättä ensimmäisellä yrityksellä ei onnistu. Ja missä päin asut? Haittaisko sua jos muutaman vuoden vanhempi jätkä auttais sua?? ;) Laita mulle sun sähkis nii jutellaan lisää!

        En voi auttaa sua saamaan lapsen "justme" koska olet alle 18. Jos täällä on joku yli 18-vuotias joka haluais saada lapsen, voisin ehkä auttaa jos saan mailisi niin jutellaan lisää. Jos siis joku yli 18-vuotias kiinnostuu kun vähän vanhempi mies auttaisi. Olen jo saanut tehdä lapsen yhden kanssa ja voisin taas auttaa..


      • justme...
        Kiinnostunut ;) kirjoitti:

        Ei kai sulla oo mitään sairauksii? välttämättä ensimmäisellä yrityksellä ei onnistu. Ja missä päin asut? Haittaisko sua jos muutaman vuoden vanhempi jätkä auttais sua?? ;) Laita mulle sun sähkis nii jutellaan lisää!

        "Kiinnostunut ;)" kuulosta hyvältä jos et vaan asu kauheen kaukana, itestäni kerron lisää sitten spostin kautta ja oisko mitenkään mahollista et sä laittaisit eka mulle sun spostin ku jos omani tänne laitan niin voi aika paljon tulla valituksia yms. ??


      • nytperrkele
        justme... kirjoitti:

        "Kiinnostunut ;)" kuulosta hyvältä jos et vaan asu kauheen kaukana, itestäni kerron lisää sitten spostin kautta ja oisko mitenkään mahollista et sä laittaisit eka mulle sun spostin ku jos omani tänne laitan niin voi aika paljon tulla valituksia yms. ??

        justme oletko ihan helvetin tyhmä? "Muutaman vuoden vanhempi jätkä" se voi olla vaikka 25!? Joku pedo joka raiskaa sut tai jtn. Ent jos sillä on sukupuolitauti yms? Juuri tuon takia teinien ei kuulu saada lasta! Avaa silmäs oot just suostumassa panemaan jotai tuntematonta jätkää josta et tiie mitään? Entä ku se sun kakaras kysyy missä mun isä on? "No tuuotanoin panimpas tuossa 14vuotiaana jotai amisjunttia johon tutustuin suomi24" HALOOOO!! Järkyttävää. Päästäisin varmaan sen lapsenki yksin kauppaan 3vuotiaana? Et ole kypsä etkä kovin fiksukaan. Maailma on paha paikka, mitä sulla on sille lapselle tarjota? Rahaa? Koti? Turvaa? Tulevaisuus? Kärsivällisyyttä? Vaatteita? Ruokaa?. Onko sinulla: peruskoulu käyty? Töitä? Rahaa? Yms. Vanhemmat eivät ole ikuisesti apunasi vaikka olisivatkin alussa. Saat sen vauvan joka muuttuu hyvin pian vittumaiseksi teiniksi. Sä et ehi käymään koulua loppuun, ja elät sen "vauvas" kaa jossai turvakodis. Käy koulu, hanki työ, asunto ja sitten vasta se lapsi jonka pystyt elättämään. Se maksaa enemmän kun tiedätkää. Sen vakuutukset, vaatteet yms. Jos kummisskin päätät panna itsesi, ja kantaa todisteita leukasi alla seuraavat 9kk, niin nähää sit ku oot mäkkäris töis ja sun lapses on häiriintyny KUN SE RAKKAUS JOTA SULTA LÖYTYY EI ELÄTÄ SITÄ LASTA, VAAN T-Y-Ö jota sulta ei löydy. YRITÄ odottaa vielä hetki ja käy edes se peruskoulu loppuun? Lue sillä aikaa teiniäidin blogia, ja kysele häneltä omakohtaisia kysymyksiä, niin silmäs avautuu.

        becomingateenmommy.blogspot.fi


      • Halukastäällä
        yli18 kirjoitti:

        En voi auttaa sua saamaan lapsen "justme" koska olet alle 18. Jos täällä on joku yli 18-vuotias joka haluais saada lapsen, voisin ehkä auttaa jos saan mailisi niin jutellaan lisää. Jos siis joku yli 18-vuotias kiinnostuu kun vähän vanhempi mies auttaisi. Olen jo saanut tehdä lapsen yhden kanssa ja voisin taas auttaa..

        Olisin kiinnostunut. Olen 20 vuotias lähihoitaja ja haluaisin nyt tilanteen vakiinnuttua lapsen


      • yli18
        Halukastäällä kirjoitti:

        Olisin kiinnostunut. Olen 20 vuotias lähihoitaja ja haluaisin nyt tilanteen vakiinnuttua lapsen

        Olen siis vähän vanhempi mies. Jos se ei haittaa niin olen kiinnostunut auttamaan sua 20-vuotias "halukastäällä". Onko sulla mailiosoitetta niin kirjoitan?


      • leiki nukeilla vielä
        justme... kirjoitti:

        tämän rakastavampaa äiti saa hakea ja tottakai se kasvaa sanoin jo aikasemminkin että on ihana nähdä kun se kasvaa ja oppii ja siinä vaiheessa kun se on teini niin silloin mäkin oon jo aikuinen ja oon ollu tetissä päiväkodissa mutta se on ihan eri asia kun ne on muiden lapsia ei niitä voi verrata omaan missään määrin

        Ai kasvaisit lapsen myötä aikuiseksi? Mahtava idea, yhdessä voisitte leikkiä ja kokea sitten aikanaan teini-iän ilot ja surutkin. Miksi sä provoat vakavalla asialla? Eikö kannattaisi oikeasti leikkiä vielä nukeilla?


      • Santeri 17v
        justme... kirjoitti:

        tämän rakastavampaa äiti saa hakea ja tottakai se kasvaa sanoin jo aikasemminkin että on ihana nähdä kun se kasvaa ja oppii ja siinä vaiheessa kun se on teini niin silloin mäkin oon jo aikuinen ja oon ollu tetissä päiväkodissa mutta se on ihan eri asia kun ne on muiden lapsia ei niitä voi verrata omaan missään määrin

        Älä hanki sitä lasta vielä. Se on kyllä vain minun mielipiteeni. Odota muutama vuosi sillä kun saat lapsen silloin maailmasi muuttuu täysin ja jäät kaikesta kivasta elämässä paitsi.


      • Järki hoi
        justme... kirjoitti:

        "Kiinnostunut ;)" kuulosta hyvältä jos et vaan asu kauheen kaukana, itestäni kerron lisää sitten spostin kautta ja oisko mitenkään mahollista et sä laittaisit eka mulle sun spostin ku jos omani tänne laitan niin voi aika paljon tulla valituksia yms. ??

        Hei tyttö, tiedätkö että muutaman vuoden vanhempi poika joka joka on silleen alle 16-vuotiaan kanssa, syyllistyy rikokseen. Lapsen makaaminen on sitä edelleen, ei laki mihinkään muutu vaikka teinit olisikin omasta mielestään aikuisia.
        Ja kuka kundi haluaa ruveta makselemaan elareita jostain nuoruuden pikapanon seurauksesta?


      • voi*****oikeesti

        voi ***** nyt oikeesti! Tekisiks oikeesti vauvan vaa jonku randomin kaa!!! Se vauva tarvis oikeen isän ja oisko sitte kiva selittää sille lapselles, että voi ku sun isäs oli vaa sellanen yhen illan pano, enkä mä ees tiiä missä se nykyää on. Kyllä sun eka pitäs löytää sellanen, joka ois hyvä isäksi ja josta oikeesti välittäisit. Ja onko oikeesti mikään kiire saada lasta tuon ikäisenä?!?!? Hei pliis oikeesti, jätä se myöhemmälle ja keskity nyt vai siihen kouluun ja elä vapaana kun vielä on siihen mahdollisuus... Ja älä hanki lasta sillä mielellä, että "mä nyt haluun lapsen, ku ne on niin söpöjä". Ja mitäpä jos lapsi ei olisikaan terve. Ei se vauva välttämättä olisi mikään terve ja "täydellinen" vauva. Äidin mielestä aina lapsi on täydellinen, mutta kuitenkin. Ei muuta


      • Samaistunut
        nytperrkele kirjoitti:

        justme oletko ihan helvetin tyhmä? "Muutaman vuoden vanhempi jätkä" se voi olla vaikka 25!? Joku pedo joka raiskaa sut tai jtn. Ent jos sillä on sukupuolitauti yms? Juuri tuon takia teinien ei kuulu saada lasta! Avaa silmäs oot just suostumassa panemaan jotai tuntematonta jätkää josta et tiie mitään? Entä ku se sun kakaras kysyy missä mun isä on? "No tuuotanoin panimpas tuossa 14vuotiaana jotai amisjunttia johon tutustuin suomi24" HALOOOO!! Järkyttävää. Päästäisin varmaan sen lapsenki yksin kauppaan 3vuotiaana? Et ole kypsä etkä kovin fiksukaan. Maailma on paha paikka, mitä sulla on sille lapselle tarjota? Rahaa? Koti? Turvaa? Tulevaisuus? Kärsivällisyyttä? Vaatteita? Ruokaa?. Onko sinulla: peruskoulu käyty? Töitä? Rahaa? Yms. Vanhemmat eivät ole ikuisesti apunasi vaikka olisivatkin alussa. Saat sen vauvan joka muuttuu hyvin pian vittumaiseksi teiniksi. Sä et ehi käymään koulua loppuun, ja elät sen "vauvas" kaa jossai turvakodis. Käy koulu, hanki työ, asunto ja sitten vasta se lapsi jonka pystyt elättämään. Se maksaa enemmän kun tiedätkää. Sen vakuutukset, vaatteet yms. Jos kummisskin päätät panna itsesi, ja kantaa todisteita leukasi alla seuraavat 9kk, niin nähää sit ku oot mäkkäris töis ja sun lapses on häiriintyny KUN SE RAKKAUS JOTA SULTA LÖYTYY EI ELÄTÄ SITÄ LASTA, VAAN T-Y-Ö jota sulta ei löydy. YRITÄ odottaa vielä hetki ja käy edes se peruskoulu loppuun? Lue sillä aikaa teiniäidin blogia, ja kysele häneltä omakohtaisia kysymyksiä, niin silmäs avautuu.

        becomingateenmommy.blogspot.fi

        nytperrkele ihan rauhassa, jos menee noin paljon tunteisiin kultapieni ni älä tule tähän keskusteluun, tiedän monta äitiä jotka ovat 13-14 ja ovat hyviä äitejä. Ikä on vain numero. Sitä paitsi tekstin perusteella ei kukaan voi tietää minkä lainen oikeasti on :))


      • Ihana.vauvelini
        justme... kirjoitti:

        mä en nyt millään jaksais alkaa kirjottamaan niitä syitä ja eikös kaikki ihmiset halua lapsia melko samoista syistä ja musta on väärin että "teineille" sanotaan ettei ne voi olla äitejä, meiltä odotetaan samnlaista käytöstä kuin aikuisilta mutta meitä kohdellaan kuin lapsia?... ja mä oon vaan aina rakastanu lapsia ja pystyisin aivan hyvin huolehtia omastani olisin maailman paras äiti ja olis aivan ihanaa pitää omaa lastaan sylissä ja leikkiä sen kanssa ja ruokkia se ja tehdä mitä ikinä lapset nyt tarviikaan käyttää lääkärissä yms. herätä yöllä väsyneenä sen itkuun kun sillä olis nälkä ja tajuta kuinka ihanaa että se on oikeesti mun oma lapsi ja ostaa sille söpöjä vaatteita ja nähdä ku se kasvaa ja oppii kokoajan uutta ja vaihtaa sen vaipat yms. (sanoin alussa etten ala luettelemaan syitä mutta tossa tuli nyt kuitenkin muutama niitä kyllä riittäis vaikka kuinka paljon lisääkin)

        . . .ja ne vaatteet olisi aina sävy sävyyn, ja sen tukka kasvaisi poninhännälle. Ja mä panisin sen balettikouluun. Sen ei tarttis koskaan syödä mitä se ei haluu, ja mä antaisin sille kuunkin taivaalta. Se ei ikinä hylkäis mua ja mä en koskaan veisi sitä päivähoitoon.
        Ja mä puhuisin sille suomea ja englantia, että siitä tulisi kaksikielinen heti pienestä.

        Ja mä haluaisin heti tutustua "Samainstuneen" tuntemiin moniin teiniäiteihin, sillä meillä olisi ihanaa yhdessä.


    • taas näitä...

      Vieläkin toi aloittaja huutelee poikien perään. :D Hyvä, että täällä on muitakin takomassa järkeä tytön päähän, vaikka eipä se taida mitään auttaa. Vastuutonta tuollainen ajattelutapa, kun itsekin vielä reilusti alaikäinen. Varmaan tulee tähänkin vastaukseen uudestaan todistelemaan kuinka on kykenevä jne. hoitamaan mahdollista vauvaa... :)

      • justme...

        aluksi ajattelinkin sanoo jotain mut oon niin täys näitä teidän kommentteja ettei jaksais enää v*****kaan kiinnostaa joten sen kun kommentoitte tyhjää tän jälkeen aion vaan täysin ignorata ne :)


      • yritä!!!
        justme... kirjoitti:

        aluksi ajattelinkin sanoo jotain mut oon niin täys näitä teidän kommentteja ettei jaksais enää v*****kaan kiinnostaa joten sen kun kommentoitte tyhjää tän jälkeen aion vaan täysin ignorata ne :)

        Mä oon sun puolella!! mä oikeesti uskon kuinka paljon rakastaisit tota vauvaa jne. mutta se että hankkisit sen tuntemattomattoman kanssa ei ole ok. jos haluat lasta noin paljon, osaat odottaa. olin itse samassa tilanteessa 14v ja sainkin lapsen 16v... tuntui että olin saavuttanut jotain.. rakastan lastani (olen nyt 21v) mutta en suosittele sinulle tätä. uskon että sinä luulet että vauva täyttää sen tyhjyyden mikä sisälläsi on. Eti sen tyhjyyden syy ja yritä löytää ongelman lähtökohta, ja korjata se yksinäisyys tai tunne jota luulet vauvakuumeeksi, sen oikealla ratkaisulla. Koska minua vaivasi juuri tämä, tyhjyys ja tunne, joka ei ollutkaan lapsen halua, vaan halusin jotain uutta elämääni. Puhu terveydenhoitajalle, ja odota että tutustut mukavaan poikaan jonka lapsen voit saada turvallisesti.


      • justme...
        yritä!!! kirjoitti:

        Mä oon sun puolella!! mä oikeesti uskon kuinka paljon rakastaisit tota vauvaa jne. mutta se että hankkisit sen tuntemattomattoman kanssa ei ole ok. jos haluat lasta noin paljon, osaat odottaa. olin itse samassa tilanteessa 14v ja sainkin lapsen 16v... tuntui että olin saavuttanut jotain.. rakastan lastani (olen nyt 21v) mutta en suosittele sinulle tätä. uskon että sinä luulet että vauva täyttää sen tyhjyyden mikä sisälläsi on. Eti sen tyhjyyden syy ja yritä löytää ongelman lähtökohta, ja korjata se yksinäisyys tai tunne jota luulet vauvakuumeeksi, sen oikealla ratkaisulla. Koska minua vaivasi juuri tämä, tyhjyys ja tunne, joka ei ollutkaan lapsen halua, vaan halusin jotain uutta elämääni. Puhu terveydenhoitajalle, ja odota että tutustut mukavaan poikaan jonka lapsen voit saada turvallisesti.

        kiitos! kerrankin jotain asiallist kommenttii mut ei mulla oo oikeestaa mitään tyhjyyttä tai sellasta rakastava perhe ympärillä sopivasti kavereita koira ja kissa.. en kyllä hirveesti tykkää itekkään ideasta että kenkään tuntemattoman kanssa yrittäisin mutta se on ainaki varmaa että lapsen haluun tietenkin toivoisin että se oikee joku päivä löytyis ja pysyis myös lapsen elämässä mutta saas nähä nyt että miten käy..


    • Kasva pentu

      Ei kakaroita kakaroille, kun ei negatiivista palautettakaan osata ottaa vastaan kiroilematta. Haluaminen on onneksi ilmaista.

    • tämmösen löysin
      • justme...

        se pedofiili juttu oli ihan hyvin kirjotettu mutta toisen tekstin kanssa en ollut samaa mieltä...


    • Toinen14vuotiastyttö

      Eieieieiei... EI NÄIN!!! Älä hanki sitä lasta!!! Osoitit meille muille kypsymättömyytesi näillä muutamilla viesteillä; puheellasi sekä ajatuksistasi äidiksi tulosta.

      Itseänikin kiinnostaa raskaus, synnytys, vauvat ja äidiksi tulo enemmän kuin mikään muu, mutta en mäkään silti lasta halua! Noiden epäkypsien viestiesi ja ajattelutapojesi lisäksi et millään voi olla hyvä äiti lapsellesi, kun on vielä omakin kehitys kesken. 14-vuotiaan aivot eivät kertakaikkiaan ole niin kypsät että kykenisit oikeasti päättämään noin isoista asioista (

      • +-0

        ei se jumala ole turhaan ihmisille luonut kykyä lisääntyä jo 14 että anna mennä vaan


      • +-0
        +-0 kirjoitti:

        ei se jumala ole turhaan ihmisille luonut kykyä lisääntyä jo 14 että anna mennä vaan

        siis 14 vuotiaana


      • Uusi.vuosituhat
        +-0 kirjoitti:

        ei se jumala ole turhaan ihmisille luonut kykyä lisääntyä jo 14 että anna mennä vaan

        Maailma on sikäli , että muutaman sadan vuoden sisällä ihmisen eliniän odotus on huomattavasti noussut. Keskiajalla 14-vuotias oli juuri sopiva äidiksi, koska lapsia piti syntyä paljon, osa kuoli pienenä, joten lisää oli saatava elämän aikana, joka monien sairauksien rasituksen ja huonon ruuan vuoksi usein katkesi tuberkuloosiin kolmenkympin korvilla. Lasten isät kuolivat usein miten tapaturmaisesti tappeluissaan ja sotaretkillä. Avioliittojen pituus ei monta vuotta ollut, liittoja solmittiin useita elämän aikana. Kysymyksessä ei ollut rakkaus, vaan tilukset, yhteenliittyminen vihollista vastaan, yhteiset suunnitelmat omaisuuden lisäämiseksi tai muu liittoutuminen, miesten kesken. Nainen oli siinä kauppatavaraa.
        Keskiajasta sanotaan, että se oli teini-ikäisten aikaa, samoin vanhemmatkin aikakaudet- Aleksanteri Suurikin kuoli kolmikymppisenä valloitettuaan sitä ennen puoli tunnettua maailmaa.
        Tämän päivän lapsilla ja nuorilla on mahdollisuus ja oikeus kehittää itseään, opiskella ja valmistautua elämään. Murheellista, että heille tämä etuoikeus ei merkitse mitään.


    • Siis nyt loppu sit!

      Herranjumala sentään sanon minä!! Mihin tämä maailma on mennyt.

      Aloitetaan siitä ett JOO vauvat on niin suloisia ja niiden tuoksu on niin ihana. Voi että saan pukea sit mun pikku prinsessa Jasmiina Adalmiina Helmiina Aurooran ihaniin suloisiin vaaleanpunaisiin vaatteisiin tai sit sen mun pikku prinssin, "jolla olis varmasti vielä karseampi nimi" niin suloisiin ihaniin vaaleansinisiin.
      Mä vaihtaisin aina se vaipat kun on kakka ja pissa, Mä annan sille ruokaa kun se haluu ja leikin sen kanssa.

      • vihdoinkin_järkeä

        Tiedän mitä tuo on, ja ei kannata 14 vuotiaana alottaa mitään lapsen hankintaa kun on oikeesti vielä lapsi. Itse sain pojan kohta 2kk sitten, ja oon aina tiennyt mitä se on. en kyl vaihtas tätä mihinkään, mut kaipaan kuitenkin sitä vapautta. olen yh, koska lapsen isä, nooh oli alussa halukas saamaan lapsen, piti naimisiin yms mennä, mutta niin vaan jätti minut raskauden kolmanneksen aikana, voin sanoa ettei ole mitään herkkua olla yh. että kyllä sitä toistakin kaipaisi siihen vierelle.
        Välillä lapsi saattaa vaan muuten itkeä vaikka sitä ei vaivaisi mikään, ei se koko ajan nuku, syö ja tee vaippaan asioita. mahdatko oikeasti tietää mitä tää kaikki vaatii.. Ja kaiken lisäksi se synnytys sattuu törkeesti, ilman että mikään repeää.. ja sen jälkeenkin vaan sattuu, ja väsyttää ja on tokkurassa. ja pitäs jaksaa, jaksaa, jaksaa. sossut puuttus sun tilantees sun elämään, ja voin sanoa että ne tekee lisää h*lvettiä.. ramppaamisella ja perhetyöntekijöitä...


    • uio3

      Provo tai ei...

      Jos lähipiirissäsi on perhe, jolla on pieniä lapsia, niin pyydä päästä heille vaikka syyslomaviikolla "au-pairiksi". Tee kaikki ruuat, käy kaupassa annetun ruokabudjetin puitteissa, siivoa, pese pyykit ja hoida lapset, kuin olisivat "omiasi" eli kokeile viikko arjen pyörittämistä. Uskoisin, että auttaa vauvakuumeeseen, kun huomaat kuinka iso vastuu siitä on. Kokeilin moista aikoinaan 18-vuotiaana, ja sen jälkeen on ollut helppo vastustaa vauvakuumeilua, kunnes olen tuntenut itseni tarpeeksi kypsäksi. Tietenkin oikeat vanhemmat ovat taustalla varmistamassa, että kaikki sujuu hyvin.

      On aivan eri asia käydä esimerkiksi lapsenvahtina ilta tai kaksi muutamia tunteja, jolloin vanhemmat ovat tehneet puitteet valmiiksi, ja pääasiallinen vahdin tehtävä on leikkiä lasten kanssa :)

      Kuten yllä sanottu, tyhjyyttä kannattaa täyttää ensikädessä tuossa iässä jollain muulla kuin vauvalla.

    • haahaha

      kasvappa pentu aikuiseksi !!huostassa olisit jos muksun vääntäisit 14veenä

    • haahaha

      kasvappa pentu aikuiseksi !!huostassa olisit muksusi jos muksun vääntäisit 14veenä!! menojalka rupee vipattamaan kummasti kun tulet täysiikäiseksi !!jokainen tekee itselleen ei muitten hoidettavaksi!!

    • Niina S.

      Kyllä osaa olla aikuiset "järkevät" ihmiset julmia, toki kerrotte faktoja karusta reaalimaailmasta mutta itseasiassa minä ymmärrän tämän teinin LUONTAISTA halua saada lapsi. Ihmisillä vaihtelee hyvin paljon missä iässä tietyt unelmat ja hormonit hyrräävät.

      Itse olen 25 vuotias ja ensimmäistä kertaa raskaana. Olen itkenyt muutaman vuoden ja haaveillut jo yli 5 vuotta omista lapsista - ja nyt vihdoin siihen on tarjoutunut tilaisuus ihanan kumppanin kanssa.

      Lapsia ei tehdä eikä haluta järjellä vaan TUNTEELLA, luontaisilla tarpeilla ja hoivaamisvietillä. Suurinpiirtein melkein kaikilla eläimilläkin on tuo tarve saada jälkeläisiä ja yhtä "primitiivisiä" me ihmiset olemme omissa haluissamme.

      Lapsen haluaminen on aina Itsekästä, itsekästä siinä mielessä että se syntyy omasta halusta ja tarpeesta, toiveesta saada hoivata ja kokea mitä on vanhemmanrakkaus. Itse olen korvannut tuota tunnetta vuosia lemmikkien hoidolla.

      Toki on tärkeää että lapselle voi tarjota kodin, taloudellisen turvan ja ymmärtäväistä kasvatusta. Rakkaus ei ole kuitenkaan iästä kiinni, eikä se tarkoita välttämättä että lapsi olisi onneton vaikka asuisi "köyhässä" perheessä.

      Minä elän toimeentulotuella enkä ole kovin kykeneväinen käymään pitkiä aikoja töissä, se ei silti tee minusta huonoa äitiä. Mutta mistään muusta en haaveile tässä elämässä niin paljon kuin omasta lapsesta, perheen perustamisesta, kotona hääräilystä, kokkailusta, kodin laittamisesta ja lapsen kanssa kasvamisesta.

      Raskausaika on ollut ihanaa, on ihanaa kokea tämä muutos, vaikka välillä onkin rankkaa.

      "Teinille" odota rauhassa, ja toivo että tapaisit kuitenkin sellaisen kumppanin jonka geenejä mielelläsi haluaisit jatkaa, ota selville lapsenkasvatuksesta ja suunnittele ja haaveile :) Asiat tapahtuvat kun aika on kypsä, älä kuitenkaan kiirehdi. Itse uskon vetovoiman lakiin, se mitä toivot ja hartaasti uskot joskus saavasi - sen tulet joskus saamaan. Aikuiset haluavat suojella nuoria sellaisilta valinnoilta joita he saattavat joskus alkaa "katumaan". Itse olen ollut ala-ikäisestä asti kuitenkin sellainen etten ole halunnut mitään bile ja sinkkuelämää vaan olla kotona rauhassa ja perustaa perheen. Meitä on jokalähtöön.

      Tässä maailmassa on muutakin kuin vain materialismi ja kouluttautuminen!

      • Niina S.

        Niin ja muutama vuosi sitten olin vuoden lastenhoitajana perheessä, hoidin 2 ja 4 vuotiaita lapsia, siinä todellakin pääsi näkemään mitä on lapsiperheen arki. Vaikka työ oli ajoittain todella rankkaa, kiinnyin lapsiin todella paljon ja halusin omiakin lapsia vielä enemmän! Ja se on ollut ainoa työ jossa olen ollut hieman pidempään. Lapset ovat siitä ihania että he eivät tuomitse samalla tavalla kuin aikuiset, voit olla oma itsesi heidän kanssaan - siksi minä koin helpommaksi lastenhoitajan työn kuin työskennellä lapsellisten aikuisten kanssa :)


    • mitä saatanaaa.

      mitä helvettiä minä juuri luin :D oon 20-vee jätkä ja oon aina aatellu et en missää nimessä olis valmis isäks tässä vaiheessa nuorta elämääni ja sitte vastaan tuleekin 14-vee tytöntyllerö joka on valmis jakamaan rasiaansa ventovieraille saadakseen lapsen? onko tää ny totisinta totta vai onko tää seuraavan b-luokan leffan juoni?

    • voivoivoi1

      Siis herranan aika!!!!! Mitä mun silmät näkee?? oon itte 22v mies, ja luen tämmösiä et 14-vuotias haluaa lapsen!! saahan sitä haaveilla toki lapsista ja siinä ei ole mitään pahaa ja näin mut että oikeasti, kun 14-vuotias ei ole monesti kypsä ja näköjään tämän ketjun aloittajakaan ei ole vielä henkisesti kasvanut, jota äitiys vaatii... Lapsen kasvattamisessa on muitakin asioita kun se pelkkä ihanuus siitä kun lapsi on pieni ja oppii puhumaan tms, mutta sitten kun tulee se ihana teini-ikä yleensäkkin sitä lasta täytyy elättää alusta saakka, vaikka kuinka lasta rakastaisi niin ilmaista se lapsenkavatus ei ole, kuten jo tässä todettiin monta kertaa!! Eiköhän niitä lapsia kerkiä hankkimaan aikuisenakin!:)

    • toinen 14v tyttö,

      HERRANENJUMALA!! hei et mee hankkii sitä lasta!! oikeesti et ees tajuu minkälaista on olla äiti. voi olla unettomia yöitä vaik joku 2 viikkoo, et oikeesti tajuu et mitä äitiys on jote oota vielä jooko 4 vuotta nii oot kai sillo vähä kypsempi.


      jos ne vauvat kiinnostaa nii kannataa mennää mielummin osta br:stä joku baby born :)!

      jos tuut raskaaks niin tuun teille ja abortoin sen vauvan tai en annan sen syntyy!!

    • ei lasta hätiköiden

      Etsi apua mielenterveyshoitajilta, kertovat mikä pielessä. Jos olisit ihan terve ajatuksiltasi, et vouhkaisi vauvaa, vaan osaisit ajatella järjen äänellä.
      Saat apua tuohon pakkomielteeseesi, kun hakeudut lääkäriin. Äitis vois auttaa.

    • eilapsia :(

      Herranjumala. kohtalontoveri täällä. Olen 19v poika. Hirveä vauvakuume. En vain voi millään saada söpöä pikku pirpanaa. olen kouluttautunut ammattikoulussa ja nyt olen työelämässä. Aina vain itken itseni uneen ja mietin kuinka iloisesti vanhemmat lastansa keinussa keikuttaa ja palloa potkiikaan.. :( pärjäillään!

    • ....

      Ensin pitää hankkia kumppani, jonka kanssa pitää mennä naimisiin, ettei lapsesta tule aviotonta äpärää.

    • NYT ON PERJANTAI

      Vedä käteen.

    • hjry53982yt0q

      Hei tajutkaa nyt et tää on trolli -.-

      • juujuujuuuu

        Mietin samaa ettei porukka vaan tajua että trolli se tämän aloitti.


    • Halu teiniäidiksi on merkki mielisairaudesta. Muutenkin kannattaa olla naimisissa jotta saa lapsia. Siksi koska lapsi voi jotenkin ihmetellä jos on syntynyt avioliiton ulkopuolella ja lapsi voi masentua siitä.

      • Mun mielestä paras ikä tulla vanhemmaksi on joku 25v.


    • vaavikuume miulakkii

      moi! mie oon antsku imatralta ja miekii oon 14vuotta ja täytän myös tammikkuus 15v ihan kova vaavikuume miulakkii mie romahan jos mie en tuu raskaaks maikku kyl tietää miun vauvakuumeest no hää tietää siitä ku mie kattelin kaks plus vauva lehtee maikku hymyili nyökkäs samal no siitä mie päättelin mut ei se mitää maikku on miun paras ystävä

    • 2 lapsen äiti

      Kannattaisi myös miettiä sitä että kaikki voi mennä ihan persiilleen, mitäs jos vauva ei olekaan terve, osa tai lähes kaikki lapsettomat kaverit kaikkoaa, mitäs jos mies/poikaystävä tuleekin toisiin aatoksiin vaikka raskausaikana kun ei kestä hormoonisekavaisen nuoren äidiksi tulevan oikkuja... yhtäkkiä huomaakin olevansa vauvan kanssa melkein yksi viisivuotiaaksi asti lapsen kanssa puoliksi nukuttuja öitä... yhtäkkiä huomaat olevasi solmussa sossun kanssa ja pahin vielä että vievät lapsen sulta pois. Joskus iltaisin mietit olinko koskaan edes hyvä äiti... ehkä miettisit vielä ja viettäisit kunnon nuoruuden. Elämä ei lopu siihen että vauva tulee se muuttuu täysin erilaiseksi, sitten ei juosta enää kavereiden kanssa tuolla vaan sitten hoidetaan vauvaa yksin tai yhdessä.

    • vittumäämikäänälykäs

      vVoihan perkele.
      Tyttökulta.
      Onko sulla mitään käsitystä
      kuinka typeriä miehiä on
      olemassa.
      Sähän voit saada vaikka
      idioottilapsen..
      Siinä se sinun elämäsi
      sitten oli.
      Sait idiootin ja
      idiootin kanssa ole
      koko elämäsi.

      Parempi on valita,
      joku hieman älykkäämpi.
      Vai mitä ole mieltä.
      Vai käykö ihan mikä roska tahansa?
      Onko sinulla ymmärrystä.
      Voitko erottaa typeryksen.

    • Inkku1234

      Hei, itse täytän piakoin 17 ja olen tehnyt 15 iässä abortin. Tulin raskaaksi silloin nykyisen poikaystäväni "takia" Toivoin silloin lasta ja toivon edelleen,mutta sinuna odottaisin että löytäisit rinnallesi miehen joka olisi valmis tukemaan sinua tilanteessa kuin tilanteessa nimittäin yksinhuoltajana tuossa iässä ei ole helppoa. Oma kihlattuni oli mukana abortinteko tilanteessa ja on ollut tukenani silloinkin kun olen itkenyt itsekkin lapsensaamista ym. En tietenkään mollaa sinua ettetkö voisi olla äiti, mutta annan vinkin että edes odottaisit sitä miestä rinnalle joka tukisi sinua ja mieti lapsen puolesta se, ettei ehken eläisi isättä? Mutta jos päädyt raskaaksi näin nuorena, en ymmärrä itse heitä jotka väittävät ettet olisi hyvä äiti, eihän sitä kukaan tiedä. Omalla kohdalla abortin teoassa hoitajat sanoivat että olisin ollut hyvä äiti lapselle(en nyt halua kehua itseäni tai olla itse rakas) mutta ne sanat ovat jääneet hyvin mieleen. Jos tulet raskaaksi, mieti abortin tekoa kahteen otteeseen ja seuraa sydäntä ja mieti tulevaisuutta. Kukaan ei voi tehdä päätöksiä SINUN lapsesi kohtalosta(näin lääkärit minulle sanoivat, äitissäai tai kellään ei ole asiaa päättää pidätkö vai etkö ja tukea ja apua saa aina neuvolasta!), mutta oma kohtaisesti kannattaisin odottamaan hetken ;)

    • Voi pyhä yksink...

      Koettakaa nyt ihmiset käsittää että tämäkin trolli on vuoden vanha!!!

    • teekoo, ja sä tiiät

      Juu mutta elää edelleen..
      Onneksi, ja epä onneksi on meittä ihmisä monenlaisia täällä maan päällä.
      Ekax, antakaa anteeks kirjoitus virheet.
      No niin.

      Ei ole väärin haluta lasta vaikka olisi "alaikäinen".
      EIKÖS SE OLE PALJON KIVEMPAA JA HIENOMPAA, ETTÄ ON NUOREKKAAT VANHEMMAT, KUIN SE, ETTÄ ON JOTKUT IKÄ LOPUT VANHEMMAT MITÄ SITTEN HÄPEE... YM....?????

      Itte oon no, en kerro mikä ikänen oon, mutta voin hyvin kuvitella rakastuvani alle 16 vuotiaaseen, ja ajatella, huom, ajatella tulevaisuudessa tehdä hänen kanssa lapsen, ja todellakin pitää heistä kummastakin hyvää huolta.

      Hei. antakaa mahdollisuus kaikkeen..
      Ei voi olla pelkästään sellaisia vanhempia, jotka toivovat lastensa ensin kasvavan, ja opiskelut, ym harrastukset, työt, voi vittu oikeesti, milloin niitä lapsia sitten pitäisi alkaa tekemään?. 30 kymppisenäkö. ja kun lapsi on 30, ni vanhemmat on, toinen jo haudas, haitsakaa......... oikeesti, vetäkää...........

      Terv.
      Aloittaja tietää.. Mä rakastan sua..

      • kokemusta on!!

        määkin olin jotain 14 kun halusin kovasti lapsen. nooh aika kului ja tulin raskaaksi sitten 20 vuotiaana. olin hyvin onnellinen etten tehnyt lasta viellä 14 vuotiaana. oli kaikki opinnot ja kaikki käymättä. työtä on paljon riittänyt. kaikki alle 18 vuotiaat miettikää vielä lapsen hankkimista. teillä on koko elämä aikaa hankkia sitten lapsia. olette vain kerran nuoria ja kannattaa elää se aika sillä onnell mitä voitte kavereidenne kanssa tehdä. kun sinulla on lapsi,et todellakaan kerkee olla kavereidesi kanssa vaikka kuinka haluaisit nimimerkillä kokemust on


      • gfjdkjyghkiyg

        Voi sua reppanaa. Synnyttäjien keski-ikä on 30 vuoden tietämillä, joten "haudassa olevia" 30-vuotiaitten 60-vuotiaita vanhempia on paljon. Haloo! Kuuskymppinen on työikäinen ihminen (ja nykyisellä politiikalla on pian kasikymppinenkin). Kolmekymppinen on myös aikuinen itsenäinen ihminen. Eli jos kannustat lasta tulemaan raskaaksi sillä perusteella, että parhaassa aikuisuudessaan hän on siihen liian fossiili, niin mielipiteessäsi on ristiriita. Nimittäin jos näkemyksesi mukaan 30-vuotias ei pärjää ilman vanhempia (kuten valitettavasti toisinaan on), niin miten alaikäinen pärjää oman vauvan kanssa? Ellei sitten ne tytön vanhemmat hoida sekä lasta että lastenlastaan?

        Toisaalla keskustellaan, saako alaikäinen mennä kouluterveystarkastukseen ilman vanhemman läsnäoloa ja toisaalla keskustellaan, kannattaako lapsen tehdä lapsi. Omasta mielestäni alaikäisen lapsen raskaushaaveet eivät ole hänen oma asia 2000-luvun nk. sivistysvaltiossa. Itse asiassa kaikille nuorille naisille voisi laittaa pakkoehkäisyn. Lastensuojelun kulut saadaan alenemaan vain sillä, että tehdään lisääntymisestä luvanvaraista. Jos haluat jotain helliä, hanki kissanpentu (kannatan myös koirien hankinnan luvanvaraisuutta, liian moni ei pärjää piskin kanssa).


    • Mom15

      Itse olen 15 v ja olen raskaana suosittelen kaikille tätä kokemusta, myönnän sen että haittapuolena tuli että välit katkesi vanhempiini ja vähän muutakin.

      Kaikki korvautuu omalla nyytillä jonka saan maaliskuussa syliini en muuttaisin päivääkään pois.

      Mutta tukea olen saanut muualta, ja jouluksi muutan lapsen isän luokse ja sitä kautta myös elämä helpottuu.

      kuten myös neuvolassa on minua kannustettu.

      • Voi v---u!

        Sairasta, että joku edes trollimielessä tuollaisia kirjoittelee.


    • tittidiiiiii

      Joo tiedän että tää on sairaan vanha mutta haluaisin lapsen. Ei ole poikaystävää ja olen myös neitsyt. Seksi kiinnostaa jo paljon ja itsetyydytän joka päivä. Toivon että löytäisin ihanan poikaystävän joka ymmärtää minua. En todellakaan pitäisi lasta koska olen vasta 14 vuotta. Haluan raskaaksi vasta 20-25 vuotiaana. En haluaisi olla yh joten odotan sitä oikeaa ♡

    • keski-ik-n

      Teini-iässä parhaalla kaverillani oli vauvapuheita, malttoi kuitenkin odottaa kymmenisen vuotta. Mielestäni synnytysten lykkääminen tai väliin jättäminen on ekoteko. Maailma on muutenkin ylikansoitettu. Toki kaikki teiniäidit eivät ole syrjäytyneitä. Osa opiskelee hyvinkin pitkälle lapsen saamisen jälkeen. Eivätkä kaikki vanhempana synnyttäneet vastaavasti pärjää lapsen kanssa. Mutta silti. En pidä lapsena lapsen saamista järkevänä missään osassa maailmaa.

    • Hihh1

      Sinuna odottaisin vielä vuosia! :)

    • Milla.Sinisalmi

      kannattaa hankkia lapsi jos sellaisen haluaa, sillä vauvakuume johtuu suureksi osaksi hormoneista, mikä on merkki siitä että on valmis siihen lapsen saantiin. 14 vuotias voi olla ihan yhtä hyvä äiti kuin kuka tahansa muukin, kaikki on ihmisestä kiinni. Jos tosiaan olisi niin että 14 olisi liian nuori, alkaisivat kuukautisetkin myöhemmin.

      Teille kaikille jotka vauvan haluatte: Tehkää se! Iästä riippumatta, rakkaus on tärkeintä!

      • justmeee

        OON TÄ KESKUSTELUN ALOITTAJA Haluun huomauttaa että olen nykyään 16vuotias eikä mulla ole lasta. Hassuu miten tää on vieläkin elossa:D vaikka kirjotin joskus ikuisuus sitten. Edelleen kova vauvakuume ja nyt kun peruskoulu loppuu pian voisin ihan hyvin sen vauvan hankkia kun poikaystäväkin on enkä olis sitä koskaan kenenkään vieraan kanssa uskaltanutkaan tehdä pelko pois niiltä kauhistelijoilta:D Lukion aion käydä ja lääkäriksi lukea mutta ei yks välivuosi sitten kun vauva tulisi niin haittaa. En halua päätyä elämään vielä 40-50 kymppisenä elämään lapsen kanssa jos tekisin sen vasta reilu kolmekymppisenä omakotitalossa asuen vakituisen ammatin kanssa ihan hyvin voi tehdä ne asiat lapsen kanssa:D


      • ei_morjes

        Huh huh mitä tekstiä... Itellä alkoi menkat siinä 10-vuotiaana joten sinun logiikallasi olisin ollut oivallista äitimatskua? Vastuutonta kehoittaa tekemään lapsia tuosta noin vaan iästä riippumatta. Vauva on uusi ihminen jota ei voi palauttaa, kun elämä menee rankaksi.


    • Tietämällu

      No nyt olet 17 v toivottavasti odotat edelleen

    • Sabrina

      Mäkin haluan lapsen. Ps. Oon 13.

    • Adeleingrid

      Oletko jo saanut sen vauvan?

      • Lapsetoin

        .. . . ja onko monatakin ihanaa sisarusta?


    • Anonyymi

      No mites meni saitko lapsen

    • Anonyymi

      Mieti ennen kun ajatteletkaan tollasia .

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe