Naisnarsisti työpaikkakiusaajana

Yleinen ongelma?

Onko kokemusta ja mistä tunnistit että kiusaaja on narsisti?

12

272

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n:n entinen t-kaveri

Puhuu itsestään, ei ole aikomustakaan kuunnella. Jos kuuntelee, niin vain siinä mielessä, että esittää arvostelevan ja pahalta tuntuvan kommentin. Pyörittää työpaikan muita työntekijöitä. Mielistelee ylempiään, joita tässä tapauksessa riittää. Jos joukossa on joku, jonka kanssa on mennyt sukset ristiin, paukauttaa tälle rumasti, vaikka tämän asema on narsistiin verrattuna hyvä. Narsisti ei piittaa siitä, vaan laskee, että kaikki muut ovat hyppysissä, niin sille yhdelle uskaltaa kyllä paukauttaa.

On kehunut mm. kuinka saa kiksejä, kun saa toiselta pissat housuun. Saanut minutkin kerran melkein shokkitilaan äkkiarvaamattomalla hyökkäyksellään. Käyttää muita hyväkseen. Työ ei ole sujuvaa miellyttävää annetaan-saadaan-jaetaan ryhmätyötä, vaan ikävää riistettävän olemista ja toruttavana olemista, milloin ikinä narsisti siihen hetken löytää. Hän on erittäin loukkaava, ja jos häntä arvostelee, hän itkee ja kuvittelee olevansa marttyyri, minkä sitten toisillekin kertoo.

Elämässään hän ei ole kohdannut omia vaikeuksiaan ja hoitanut itseään, vaan hän on paennut, jolla seikalla hän elvistelee ja kehuskelee, kuinka hienosti ja suuresti ja isosti on paennut, että on lähes maailmaa syleilevä selviytymiskertomus ja seikkailu.

Jos hänet jättää omaan rauhaansa, hän kerää kaikki muut "ystävikseen" ja nämä mielistelevät häntä, koska luulevat hänestä paljon enemmän kuin hän on. Tai eivät uskalla muuta. Esimiehen hän on raskaasti sotkenut omaan elämäänsä.

Tämän tajusin vasta kunnolla, kun olin jo lähtenyt pois työpaikasta, jossa viihtyvyys hänen vuokseen oli lähellä nollaa. Ja paha mieli aina silloin tällöin nousi hänen vuokseen pintaan. Hänen otteensa tuntui rakkikoiran räksytykseltä.

• kokemus sinänsä

Ensimmäisenä tulvahti vastaan hämmästyttävän suuri itserakkaus ja uuvuttava äänessä oleminen. Tavallinen työpäivä oli tälle tyypille kuin show, työtehtävät olivat tylsimyksille tarkoitettu sivuseikka.

Valheellisuus joka asiassa tunki pian esiin. Mielipiteet ja mielialalatkin vaihtuivat sen mukaan, ketä oli paikalla. Hän vääristeli tapahtumia ja ihmisten sanomisia. Alkuun hän oli minua kohtaan ylimakea, mutta koska en alkanut jumaloimaan häntä, muuttui käytös ilkeäksi. Ensin selän takana väitti minua varkaaksi ja oli aina saattamassa outoon valoon muutenkin. Erään kerran hän päin naamaa ja aivan yllättäen lupasi järjestää minut vaikeuksiin suhteidensa avulla. Tässä vaiheessa olin hyvin selvillä, että tyyppi todellakin pyöritti esimiehiä, näiden lähipiiriä ja suurta osaa muustakin porukasta.

• 13+8=

Kuvaa täydellisesti nykyistä työkavaria.
        Meni kuukauden päivät kestää ylimageeta mielyttämistä ja holhoamista.
        Kun huomas ettei homma etene minun kanssa alkoi pomolle kantelu.
        Työasioista puhuminen ei luonnistu, kun mielessä on minä, minä, minun lillu ja lallu.
        Tietoa pantataan ja/tai ohjeistetaan tänään näin ja huomenna noin...aina väärinpäin. Työt tehty vähän miten sattuu ja nyt alkaa vyyhti purkautumaan...
        Panettelua ja mustamaalausta.
        Pomo on kierretty pikkusormen ympärille, Säälittää...

13+8= kirjoitti:

Kuvaa täydellisesti nykyistä työkavaria.
        Meni kuukauden päivät kestää ylimageeta mielyttämistä ja holhoamista.
        Kun huomas ettei homma etene minun kanssa alkoi pomolle kantelu.
        Työasioista puhuminen ei luonnistu, kun mielessä on minä, minä, minun lillu ja lallu.
        Tietoa pantataan ja/tai ohjeistetaan tänään näin ja huomenna noin...aina väärinpäin. Työt tehty vähän miten sattuu ja nyt alkaa vyyhti purkautumaan...
        Panettelua ja mustamaalausta.
        Pomo on kierretty pikkusormen ympärille, Säälittää...

Holhoamista, niin, kuinka saatoinkaan unohtaa tuon sanan, kun puhutaan narsistista. Siis hirveän holhoava asenne, vaikka tosiaan ainoastaan muutaman vuoden itseäni vanhempi. Yököttävää.

Itserakkaus oli todella käsin kosketeltavaa. Itserakkautta leijui sakeana pilvenä hänen ympärillään. Kokoajan hän oli äänessä. Kaikki vähäisinkin risahdus, mikä hänen elämässään tapahtui, oli ilman muuta ohittamaton kohokohta. Asiallista keskustelua työstä sai todella odottaa... sitä ei koskaan tullut. Työasioista hän ei keskustellut vertaisten kanssa, koska olivat hänen mielestään liian alhaisia, vaan ilmeisesti kuitenkin pomo oli ainoa, jonka kanssa niistä kannatti keskustella. Ainakin minusta hän oli takanapäin puhunut.

Alkuun oli todellakin ylimakea, ja sitä myöden kokoajan, kuin siitä oli hänelle hyötyä, eli minä annoin hänelle niin kullanarvoista tietoa, jota hänellä ei itsellä ollut.

Hänen hallitsemistavallaan ei ollut mitään tekemistä ammatillisuuden kanssa, vaan hän oli äitityyppi, joka hallitsi maamottamalla. Tämä voi aikuisista olla iljettävää, ikäeroakin vain muutama vuosi. Hän todella odotti palvontaa... Jossain vaiheessa alkoi epäilemään, että vika oli hänen ulkonäössään, jonka olis muka kuulunut pudottaa muut polvilleen, jopa naiset...

• outoa on toi

Siis mies oli äitityyppi miten ihmeessä?

outoa on toi kirjoitti:

Siis mies oli äitityyppi miten ihmeessä?

Mistä sait tuollaisen ajatuksen, että oli mies? Naisesta kirjoitin kokoajan...:).

• kommervärkki
        n:n entinen t-kaveri kirjoitti:

Mistä sait tuollaisen ajatuksen, että oli mies? Naisesta kirjoitin kokoajan...:).

Joka ei ilmiöön ole törmännyt, saattaa yllättyä, että heteronarsisti mankuu ylistystä jumalaisesta ulkonäöstään myös oman sukupuolensa edustajilta. Ei riitä, että Hän itse kohkaa ulkoisesta olemuksestaan. Myös muiden on parasta olla siitä hyvin, hyvin häikäistyneitä ; D

• hhggghhjjkkjh

Onko kyse kenties opettajattaresta?
      Opetusalalla heitä on nelinkertainen määrä tavallisiin ammatteihin verrattuna.

• Elämäpeliä

Näin: Manipuloi muita omien tarkoitusperien kustannuksella. Annostelee ohjeita omien motiivien ehdoilla. Mielistelee ulkopuolisia, esittäen viatonta ja mukavaa. - itsensä vastakohtaa. Alentaa työnkuvaa, tai ylentää - motiiveista riippuen.
      Mustamaalaa väärää kuvaa selkäsi takana, riippuen tarkoitusperistään.
      Maksaa samasta työstä eriarvoista palkkaa, pärstäkertoimesta riippuen. Rikkoo lakia hyvinkin härskisti, kokien olevansa lain yläpuolella.
      Luokittelee alaisensa arvojärjestykseen, vaikka työ olisi samanarvoista.
      Ryövää toisten saavutuksen kunnian itselleen. Valehtelee, velehtelee ja valehtelee... Ei ymmärrä totuuksia. On vain hän ja hänen tarpeensa. Muut ovat kulutushyödykkeitä. Mitätöi. Kiristää jos löytää siihen sopivat pelivälineet.
      Levittää uhaksi kokemastaan henkilöstä perättömyyksiä.
      Nauttii komentamisesta ja valta-asemasta.Ei kykene empaattisiin eleisiin, kuten kanssaihmisten samanarvoisuuden ymmärtämiseen ja tätä kautta reiluun kohteluun.
      Petkuttaa loputtomiin, kunnes jää kiinni. Hakee kanssaihmisten ylenpalttista huomiota, kokien olevan kaiken keskipiste. Uhriuttaa raivostuessaan tai uhan edessä itsensä.
      Lahjoo, jos hyötyy.
      Johtaa harhaan, jos hyötyy. Hyödyntää uhrinroolissaan kaiken mahdollisen. Voi teeskennellä jopa kuolemansairasta, hakiessaan huomiota ja teennäisiä empatiapisteitä.
      Aikaansaa työilmapiiristä ahdistavan, luoden pelkoa ja eripuraa työläisten kesken. Hajoittaa ja hallitsee. Hänen seurassa vallitsee erityisen ahdistava ja painostava ilmapiiri.
      Huomaa virheesi ja "huonot" puolesi. Hyviä puolia löytää vain omasta erinomaisesta itsestään ja mahd. lapsistaan.
      Saastuttaa vastuuttomasti luontoa, jos hyötyy taloudellisesti.
      Näyttelee köyhää tai rikasta, ollen köyhän tai rikkaan vastakohta.
      Pitää ihmisiä pelinappuloina. On vain narsisti ja tämän sairaalloinen ylivertaisuus kaikkea muuta kohtaan. Tietää kaiken. Puhuu läpiä päähänsä, vaikka tähtitieteestä.
      Huumorintaju voi olla erityisen sadistinen ja kieroutunut, tai vain typerä. Puujalkahuumoria...
      Katsoo kaikkea kieroon. Näkee kulmien taakse, kuin periskooppi.
      Pimittää palkasta, saadakseen huomiota ja nauttien hallitsemisen tunteesta. Kaikki mitä hän tekee, tekee tämä nostaakseen oman erinomaisuutensa jokaisessa asiassa esille. Kehuu itseään ylenpalttisesti.
      Puhuu kovaa, teennäisen hauskasti.
      Siirtää kädenkäänteessä oman luuseriuden ja surkeuden muihin, voidakseen loistaa.
      Siinä muutamia tunnusmerkkejä mainitakseni.

• Narsistinarussa

Narsistista kehkeytyy tilaisuuden tullen pieni lapsi, jonka täytyy päästää valloilleen.. Kuin demoni, joka muuttaa muotoaan.. Joka Kuulee, tuntee, näkee, kokee, ymmärtää asiat uhkaavina häntä kohtaan. Narsistit puhuvat aina pahaa. Itse esitän narsistille, että olisin hänelle jotakin ainoastaan siksi, että työpaikallamme säilyisi sopu. Käytän järkeäni ja jos haluan työskennellä tuolla, niin muita vaihtoehtoja ei ole. Onneksi jää äitiyslomalle kohtapuoliin, hypin salaa ilosta. Tunnen niin hyvin narsistien käytöksen, että voisinpa tehdä kirjan tästä aihepiiristä. Olenhan ollut muutaman vuotta tällaisessa ihmiskontaktissa. Ei tule kuuloonkaan, jos pitäisi syventyä katsomaan itseään.. Sitä kuvaa paetaan, kovaa juosten. Ei haluta katsoa oikeaa heijastustaan silmiin, nähdään vain se toinen ihmismuoto jonka narsisti on itselleen '' rakentanut, luonut siitä pala palalta mahdollisimman täydellisen ja järjestelmällisen, aistejaan käyttävän, ihmisenä kehittyneemmän muodon. '' Siksi on oikeus arvostella, koska hänessä ei ole mitään vikaa, hän kuvittelee että hänen älykkyystasonsa on voinut luoda mielen avulla paremman ihmispersoonan, kehittyneemmän sellaisen. Narsistien on pakko tehdä kokoajan jotakin ja toistaa sanomiaan repliikeitä. Toistaa toiden ihmisten analyysejä ja varastaa ne itselleen, koska käyttäessään aistikkuudessaan korviansa, heidän ajatuskantaansa tulee signaali joka kertoo että oikeasti narsisti itse on sanonut kaikki nuo järkevät ajatukset ja muut ovatkin vain ilmaa.
      Tosin, ilmasta puheenollen.. Hän ei kestä kuitenkaan olla yksin, koska menneisyyden epätäydelliset ajatukset puskevat läpi hänen pilvilinnojensa. Lisää uhreja, joidenka henkisellä verellä voisi vuorata itselleen uutta suojaa, elinvoimaa, valtaa, kunniaa. Ikuista arvostusta tavoitellen narsistin elämä on sama noidankehä. Hän nauttii siitä, ei alitajuisesti tiedosta sitä. Hän kiduttaa ihmisiä kaikin mahdollisin tavoin, kuin pistelisi woodooseen neuloja. Mikä parasta vasta onkin, neulojen upotessa tarvitsee tuntea tuska ja vuotaa hänelle elinvoima. Eli ensin narsisti keskittyy tuhoamaan uhrinsa siihen pisteeseen, että hän on mielessään mitätön. Yrittää eristää hänet kaikesta elämän rutiineista ja tavoista, ihmiskontakteista ja tutkia samalla, mikä saa hänen energiansa nousemaan, se on määrä tuhota. Hän vihaa hymyileviä ja terveitä ihmisiä, koska kaikki näkevät että ne voivat paremmin niin hän haluaa tuhota sen kuvan haukkumalla nämä ihmiset paskaksi ja nostattamalla jälleen taas itsensä esille. Tässä oli minun analyyttinen teoriani näille ihmishirviöille.

• urtitritruiryiu

kuin demoni... miten niin "kuin"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe