Allergiaa?

kosmetiikkasuo

Olen vuosia etsinyt itselleni sopivia tuotteita ja olen epäillyt että jollekin olisin yliherkkä tai allerginen, mutta en millään saa selville mille... Tuoteselosteet tuntuu heprealta, enkä ole löytänyt mitään selkeää ainesosaa joka aiheuttaisi oireita.

Aloin kaivamaan tätä asiaani taas kun jokin aikaa sitten "pelästyin", kun kokeilin ystäväni hellävaraista, kallista jne kasvojen pesuainetta. Aine jotenkin reagoi että kasvoihini alkoi muodostua hiukan finnejä ja punoitusta ja seuraavana päivänä oli oikein vesikello! Minulla on ollut jotenkin huono iho kasvoissa ja näppyjä tulee herkästi. Nyt mietin näppyjen ja kosmetiikan yhteyttä. Yllättäen Pirkka tuotteet on nyt rauhoittaneet, mutta esim. erityisesti ihotyypilleni tehty Lumenen kasvovesi esim. ärsytti kasvojani niin että pisti oikein punoittamaan. Kuitenkin lumenen voiteet ovat tuntuneet sopivan..
Tuntuu että täytyy olla kovin varovainen tuotteiden kanssa. Tai ehkä omaa kokemus pelkoani. Kerran yksi deodorantti käyttökerta poltti kainaloni niin että jouduin hoitamaan kainaloita palovammoista. Kerran taasen kokeilin apteekin aknevoidetta ja se poltti naamani jotta oli punainen, turvonnut, kipeä. En kehdannut poistua kotoani viikkoon.. Esim. rexonan alkoholittomat deodorantit polttavat ihon. Nyt käytän vain Dovea. Sitten esim Libresse-siteistä tulee ihottumaa, mutta vuokkosista ei. Nuo oli rajuimmat virhe kosmetiikka oireet, mutta joistain tuntuu että tulee sitten lievempää ja toteaa ei tätä enää..

En tiedä onko ihoni vain jotenkin yliherkkä, mutta ajattelin kysyä täältä, onko muita samanlaisia? tai mitä voisin miettiä... Suvussani on myös tuommoisten ainesosien allergiaa, mutta en löydä yhteyttä esim. hartsiin tai linalooniin kun tuntuu että olen pystynyt kuitenkin käyttämään niitä sisältäviä tuotteita.

2

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hajusteeton76

      Hajusteaineallergia tuo ainakin tuollaisia oireita.

    • kissansilmä

      Useimmat saippuat ym. kosmetiikka sisältää myös säilöntäaineita. Itse ainakin epäilen, että säilöntäaineet aiheauttavat minulle allergiaa. Ei kaikkia tuotteen aineosia merkitä purkin kylkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe