Kuvan lisääminen kuvan taustaksi

polle laitumella

Powerpointissa on toiminnallisuus, jota en ole onnistunut löytämään, mistään ilmaisista kuvankäsittely ohjelmista.
Toiminto, jolla olemassa olevaan kuvaan muodostetaan vapaapiirtona alue, joka voidaan täyttää kuvalla. Vapaapiirto - aktivoi rajattu alue - täyttö - kuva - valitse omista kuvatiedostoista.
Ilmaisohjelmista löytyy kyllä värillä, tai kuviolla täyttöä, mutta ei omavalintaisella kuvalla.

esimerkkinä vaikka tilanne, jossa on kuva hevosesta talvimaisemassa, mutta halutaankin syystä tai toisesta kyseinen polle kesäisille niityille.
Eli piirretään vapaamuotoisella viivalla pollen ääriviivoja pitkin alue, joka sulkeutuu pollen ulkopuolella, valitaan kyseinen alue aktiiviseksi, ja töks.... liitä kuva, ja niin polle seisoo kesäisellä niityllä.

Kiitos, ja hatun nosto, jos joku jelppisi miestä mäessä :-)

4

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gimppari

      Gimpissä rajaat talvimaiseman hevosen polkutyökalulla ja kopio minkä jälkeen liität uutena tasona kesämaisemaan

      • polle laitumella

        Kiitos
        Latasin Gimp:in jo ennen kysymystäni, ja huomasin siinä monia aika mukavia juttuja.
        Tuo "polku" -toiminnallisuus kuitenkin jäi silloin....... ja nyt uudestaan kokeiltuani... hämärän peittoon. OK, löysin siitä kyllä ohjekirjasen, johon pitänee vielä syventyä.
        En oikein tajua sen logiikkaa ankkurointi, miten saa vapaamuotoisen piirron, miten hyväksytään rajaus...ja jne.
        Jos oikein ymmärsin, niin hevonen pitää raja, jolloin se voidaan "irrottaa" kuvasta- -- sitten kopio siitä----ja liittäminen uudeen kuvaan...?


    • gimppari

      http://opigimp.gimp-suomi.org/?o=5

      Tuollaisen löysin googlella.

      Siinä vaan pitää piirtää se alue polkutyökalulla ja sit aluuen päät yhdistää CTRL-plus hiiren klikki.

      ikkuna-valikosta valitaan sitten telakoitavat valintaikkunat, missä sitten valitaan se taso joka on rajattu jo aiemmin.

      Polut kohdassa vaan sit valintaikkunan alalaidassa saadaan tehtyä se juttu loppuun.

      Tämän jälkeen sitten hiiren kakkosella vaikka valitaan se alue ja kopioidaan. Lopuksi se viedään sinne uutseen paikkaan ja hiiren kakkonen, muokkaa ja littä uusi taso...

      Sit raahaat sen kohdilleen siellä ja vaikka suotimilla säätelet varjoja yms. kivaa...

      En minä osaa! älä kysy!!!! PRKEELE

      • polle laitumella

        Polle mäessä ja mies laitumella kiittää.
        Ohjeita olen tavannut moneen kertaan, kuin Jukolan veljekset aapista.
        Yhtä hyvällä tuloksella :-) .... Tosin, onnistuin :-) mutta vain kerran, enkä tiedä miten sen loppuviimeksi tein =) voin kiitollisena todeta, se toimii sittenkin....kunhan vaan keksisin, miten hitossa saisin sen onnistumaan toisenkin kerran =)
        Eli, ei ihan yksinkertainen juttu.... tai sitten minä olen yksinkertainen =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe