Olen suunnitellut mieheni kanssa häämatkaa gardajärvelle syyslomalla eli lokakuun puolivälissä, ja mietimme mahtaako siellä olla silloin jo kovin sateista? Onko kukaan ollut siellä tuohon aikaan? Entä lämpötila? Toinen epäilykseni liittyy Gardajärvellä liikkumiseen. Auton vuokraaminen ei meillä tule kysymykseen, eli julkisilla olisi tarkoitus liikkua. Ihastuin hotelli Serenellaan Sirmionessa (onko kukaan ollut?) ja tarkoitus olisi lentää Milanoon ja sieltä junalla Desenzanoon (onko lentokentältä tultava ensin Milanon keskustaan että pääsee junaan?), josta edelleen bussilla tai lautalla Sirmioneen. Tarkoitus olisi myös tehdä päiväreissuja ainakin Veronaan ja Venetsiaan. Eli jos jollain on kokemuksia niin kertokaa onko junilla, busseilla ja lautoilla kulkeminen kätevää ja liikkuvatko myös vielä lokakuussa ja pysyvätkö aikataulussa. Olisin kiitollinen vastauksista :)
Lokakuussa Gardajärvelle?
2
964
Vastaukset
- BGY
Lokakuun lämpötilat ovat vielä 20 asteen kieppeillä, sateisia päiviä ehkä joka neljäs.
Milanon kautta lentäessä kannattaa valita Bergamon kenttä, joka on n. 120 km lähempänä (vievät sinne Ryanairin lennot Tampereelta ja Lappeenrannasta). Sieltä ei "takaisin" Milanoon, vaan junalla Bergamon rautatieasemalta Desenzanoon Brescian kautta. Lisätiedot, aikataulut ja ennakkoliput: www.trenitalia.com
Garda järven kyliin pääsee busseilla, www.atv.verona.it/flex/cm/pages/ServeBLOB.php/L/EN/IDPagina/77 (aikataulut), lisäksi myös laivoilla http://www.navigazionelaghi.it/eng/ (aikataulut, hinnat).
Jos lentomatka alkaa Vantaalta, niin saapumiskenttänä on Malpensa. Siinä tapauksessa täytyy ensin mennä Milanon päärautatieasemalle, sieltä junalla Desenzanoon.
Desenzanosta Veronaan ja Venetsiaan kulkee useampi juna päivässä - tuuli ja satoi
Kerran ollut lokakuussa enkä suosittele. Vettä satoi koko viikon eikä ollut mitään kesäsadetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059