Mitä koko koulun edessä itsensä nolannut ihminen voi tehdä ?

ahdistunut opiskelia

Olen onnistunut nolaamaan itseni koulussa, kun yritin olla samanlainen kun muut (luulin että se vähentäisi kiusaamistani mutta se ilmeisesti vaan pahentaa sitä) MIKSI minua ei hyväksytä tälläisenä kun olen :( ?! Ja mitä minun pitäisi vastata kun ne taas alkavat nimitellä minua ja kaikki vaan nauravat !!!

135

9184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juntt

      Haistata kaikille paskat, ole sellainen kuin olet ja uskalla elää

      • Rennosti oma itsensä

        Kävelet nokka pystyssä kiusaajien ohi, niin kuin et välittäisi, se hatuttaa kiusaajaa! Älä anna katsekontaktia.


      • kokemus puhuu

        ei toimi


      • kokemus puhuu kirjoitti:

        ei toimi

        jep, ei todelakaan toimi aiheuttaa vain lisää kiusaamista !!

        Itse ole kaiken tuon läpiköynyt ja ne 3 vuotta jotka yläaste kesti olivat täyttä helvettiä..kysyin samaa itseltänikin mikä minussa on vikana akun ei hyväksytä,,tytöt hylkiväöt ja pojat nimittelivät ja tönivät ja uhkailivatkin väkivallalla niin etten aina uskaltanut lähteä samaan aikaa kotiin...mutta sitä ei kuitenkaan kestä toivottavasti sen enempää,,,ja nyt olen jo aika hyvin parantunut henkisitä traiumoista, vaikka itsetunto on vieläkin lähes nollilla, ja oman arvon tunto aivan hakusessa..mutta sinulle AP lähetän halauksia ja toivon että parempaan päin kuitenkin olet menossa pikkuhiljaa, itse tein sen virheen etten puhunut kenellekään vaikka kyllähän opettajat nyt tiesivät eivä vain puuttuneet...kannattaa ehdottomasti puhua jollekin psykologille kenelle vain, niin sekin jo helpottaisi pahaa oloa...


      • etokolnelvii
        kokemus puhuu kirjoitti:

        ei toimi

        Olin aikoinaan "koulukiusattu". Yksi kiusaajista on nykyisin hyvin tunnettu politikka tässä maassa. Sitten aikoinaan koulut loppuivat ja ja oltuani aikani työelämässä mukan, hakeuduin uudelleen koulun penkille. Törmäsinpä yhteen näistä kiusaajista opiskelupaikassani. Tämä jullikka yritti jatkaa samaa, mihin aikoinaan jäätiin. Minäpä nappasinkin sille, että "Kuules Jaska, jios vielä kerrankin nimittelet, tavataan seuraavan kerran käräjillä. Enää ei ollakaan alakoulussa, vaan nyt on jauhot erilaisia. Ainakin mun pussissa!"

        Onnekseen "Jaska" tajusi niiltä istumilta, miten asia todellisuudessa oli. Tuhat-nakki olisi ollut, että käräjillä olisi tavattu.

        "Pa-dimppa-damppa-dimppa-damppa"!


      • tunnen monia
        hunajainen79 kirjoitti:

        jep, ei todelakaan toimi aiheuttaa vain lisää kiusaamista !!

        Itse ole kaiken tuon läpiköynyt ja ne 3 vuotta jotka yläaste kesti olivat täyttä helvettiä..kysyin samaa itseltänikin mikä minussa on vikana akun ei hyväksytä,,tytöt hylkiväöt ja pojat nimittelivät ja tönivät ja uhkailivatkin väkivallalla niin etten aina uskaltanut lähteä samaan aikaa kotiin...mutta sitä ei kuitenkaan kestä toivottavasti sen enempää,,,ja nyt olen jo aika hyvin parantunut henkisitä traiumoista, vaikka itsetunto on vieläkin lähes nollilla, ja oman arvon tunto aivan hakusessa..mutta sinulle AP lähetän halauksia ja toivon että parempaan päin kuitenkin olet menossa pikkuhiljaa, itse tein sen virheen etten puhunut kenellekään vaikka kyllähän opettajat nyt tiesivät eivä vain puuttuneet...kannattaa ehdottomasti puhua jollekin psykologille kenelle vain, niin sekin jo helpottaisi pahaa oloa...

        Mietin usein miksi jotkut ovat niin ilkeitä.


      • heikoin lenkki
        Rennosti oma itsensä kirjoitti:

        Kävelet nokka pystyssä kiusaajien ohi, niin kuin et välittäisi, se hatuttaa kiusaajaa! Älä anna katsekontaktia.

        Minuakin kiusattiin yläasteella ja lukiossa todella rankasti.
        Kaikki mitä tein, sanoin, vaatteet, kaikki oli väärin.
        Edelleen vuosien jälkeen olen todella epävarma itsestäni.
        Olen kouluttautunut hyvään ammattiin,olen hyvätuloinen, olen kai ihan hyvännäköinen, mutta en usko itseeni.

        Kiitos teille, rakkaat koulukaverit!
        Ehkä joskus opitte ajattelemaan, miltä se voi tuntua ja mitä jälkiä jättää...
        Uskon Karman lakiin; mitä kylvät, sitä niität.


      • N.T.
        heikoin lenkki kirjoitti:

        Minuakin kiusattiin yläasteella ja lukiossa todella rankasti.
        Kaikki mitä tein, sanoin, vaatteet, kaikki oli väärin.
        Edelleen vuosien jälkeen olen todella epävarma itsestäni.
        Olen kouluttautunut hyvään ammattiin,olen hyvätuloinen, olen kai ihan hyvännäköinen, mutta en usko itseeni.

        Kiitos teille, rakkaat koulukaverit!
        Ehkä joskus opitte ajattelemaan, miltä se voi tuntua ja mitä jälkiä jättää...
        Uskon Karman lakiin; mitä kylvät, sitä niität.

        Sama homma. Jotkut kiusaajat myöhemmin sitten pyytelivät facebookissa kaveriksi, enkä uskaltanut kieltäytyä kutsusta. Nyt nämä perheenäityskät linkittää kaikenmaailman "stoppi koulukiusaamiselle"-shaibaa nonstoppina. Tekisi mieli kirjoittaa muutamia ajatuksia heidän toimistaan lapsena ja teininä, mutten uskalla. Onneksi se koulukiusaamisen vastustus tulee esiin sitten kun omat lapset ovat kouluiässä ja mahdollisesti myös joutuu kiusattavaksi. Se on jännä juttu, asioiden tärkeys aina riippuu omasta ahdingosta.

        Se ikävä tosiasia on, ettei kiusaajat joko tajua koskaan kiusanneensa (aina löytyy selitys tekemisilleen) tai sitten asia unohdetaan, kun se kiusattu oli kuitenkin niin turha ihminen. Minä olen parille kiusaajalle kertonut aikuisena (humalassa) miltä kiusaaminen tuntuu ja pari ystävääni ovat myös päässeet aikuisena avautumaan kiusaajilleen aiheesta ja kaikissa tilanteissa sama homma; kiusaajalla ei ollut hajuakaan a) että kiusaamista oli edes tapahtunut, tai b) kuka kyseinen ihminen edes oli. Koskaan en ole kuullut, että kiusaaja olisi muistanut tilanteen, pyytänyt anteeksi jne.

        Karman lakia ei ikävä kyllä ole. Ne jotka veivät minulta kouluaikana halun elää, elävät nyt itse unelmaa. Toki elämä ei ole heilläkään täydellistä, mutta heillä on se mitä itse olisin halunnut jo ajat sitten. Saanko sitä varttuneempanakaan, sitä ei tiedä.


      • tunnen monia kirjoitti:

        Mietin usein miksi jotkut ovat niin ilkeitä.

        Niinpä tuota olen miettinyt koko ikäni kiusatusksi joutumisesta saakka...ainoa ystäväni joka hänkään nyt niin kiinnostunut minun asioistani nykykisin ole, oli myös minua kohtaan todella ikävä ammattikoulussa, että asiat voi kääntyä :) mutta hänkään ei avomiehensä tavattuaan kymmenisen vuotta sitten ole minulle aikaa suonut muuten kuin että aina raahaa tämän miehensä mukaan...siis aina....että usein toivon että olisi sellainen ystävä jotya oikeasti kiinnostaisi minun asiat myös ja olisi edes jotain samnkaltaisuutta elämässä, mutta kun ei...harmittaa.

        en aikooinaan juhlinut teini iässä synttäreitä kun kukaan ei olisi tullut ei ollut kaverille yökylään menoa tai mitään sellaista mitä tytöt siinä iässä harrastavat...vain yksinäisyyttä...ja siitä sitten kärsii aikuisena kun mistsäs niitä ystäviä sitten aikuisena saisi kun ne kontaktit luodaan lasuudessa ja nuoruudessa....ei ole mitään kaveri poriukkaa eikä ketään joka tulisi kahville kun pyydän, tai lähtisi lomalle kanssani tai vaikka vaib kaupungille ja olen edelleen lapseton sinkku, ja sellaiseksi taidan jäädäkin, ja paljon muuta paskaa sen lisäksi...toivon todella että kaikki koulukiusatut saisivat ystäviä ja tukea, ja ihmeessä sinne koulukuraattorin puheillle !! he voivat auttaa, kai niitä oli silloin kun minä oli teini mutten tiennyt että sellaisen puheille voi kääntyä ja kukaan ei sellaisista puhunut, yksi toinen kiusattu raahasi minut kerran koulu psykologille, ja hän vain kyseli millä nimill'minua kiusataan ym..ja lopuksi tuli päätökseen että kyllä minussa täytyy jotain vikaa olla, kun ei kai muuten kiusattaisi...en unohda noita sanoja koskaan , ja toiste en mennyt..toivottavasti nykyisin osaavat hommansa !


      • huononeuvokoira
        Rennosti oma itsensä kirjoitti:

        Kävelet nokka pystyssä kiusaajien ohi, niin kuin et välittäisi, se hatuttaa kiusaajaa! Älä anna katsekontaktia.

        ei kannata oikeesti kävellä nokka pystyssä... se näyttää ihan pelleltä ja si kaikki kiusaa sua siitäki


      • some111
        N.T. kirjoitti:

        Sama homma. Jotkut kiusaajat myöhemmin sitten pyytelivät facebookissa kaveriksi, enkä uskaltanut kieltäytyä kutsusta. Nyt nämä perheenäityskät linkittää kaikenmaailman "stoppi koulukiusaamiselle"-shaibaa nonstoppina. Tekisi mieli kirjoittaa muutamia ajatuksia heidän toimistaan lapsena ja teininä, mutten uskalla. Onneksi se koulukiusaamisen vastustus tulee esiin sitten kun omat lapset ovat kouluiässä ja mahdollisesti myös joutuu kiusattavaksi. Se on jännä juttu, asioiden tärkeys aina riippuu omasta ahdingosta.

        Se ikävä tosiasia on, ettei kiusaajat joko tajua koskaan kiusanneensa (aina löytyy selitys tekemisilleen) tai sitten asia unohdetaan, kun se kiusattu oli kuitenkin niin turha ihminen. Minä olen parille kiusaajalle kertonut aikuisena (humalassa) miltä kiusaaminen tuntuu ja pari ystävääni ovat myös päässeet aikuisena avautumaan kiusaajilleen aiheesta ja kaikissa tilanteissa sama homma; kiusaajalla ei ollut hajuakaan a) että kiusaamista oli edes tapahtunut, tai b) kuka kyseinen ihminen edes oli. Koskaan en ole kuullut, että kiusaaja olisi muistanut tilanteen, pyytänyt anteeksi jne.

        Karman lakia ei ikävä kyllä ole. Ne jotka veivät minulta kouluaikana halun elää, elävät nyt itse unelmaa. Toki elämä ei ole heilläkään täydellistä, mutta heillä on se mitä itse olisin halunnut jo ajat sitten. Saanko sitä varttuneempanakaan, sitä ei tiedä.

        "Karman lakia ei ikävä kyllä ole."

        Onko sinulla todisteita lausuntosi puolesta? Jos ei, niin älä puhu asiasta niin kuin tietäisit siitä jotain, tai niin kuin aiheesta olisi olemassa todisteita.
        Tuollaisten lausuntojen tekeminen saa sinut näyttämään vain typerältä.

        Ainoat asiat mitkä saavat ihmisen kieltämään karman lain tai kuolemanjälkeisen elämän, ovat tietämättömyys ja umpimielisyys.

        Google is your friend, ja maailma on täynnä opettavia kirjoja.
        Opiskelkaa ihmiset ja tutkiskelkaa sydäntänne, omaksi parhaaksenne! Toivoisin niin että te kaikki tietäisitte sen mitä voitte tietää..!!


      • some111
        some111 kirjoitti:

        "Karman lakia ei ikävä kyllä ole."

        Onko sinulla todisteita lausuntosi puolesta? Jos ei, niin älä puhu asiasta niin kuin tietäisit siitä jotain, tai niin kuin aiheesta olisi olemassa todisteita.
        Tuollaisten lausuntojen tekeminen saa sinut näyttämään vain typerältä.

        Ainoat asiat mitkä saavat ihmisen kieltämään karman lain tai kuolemanjälkeisen elämän, ovat tietämättömyys ja umpimielisyys.

        Google is your friend, ja maailma on täynnä opettavia kirjoja.
        Opiskelkaa ihmiset ja tutkiskelkaa sydäntänne, omaksi parhaaksenne! Toivoisin niin että te kaikki tietäisitte sen mitä voitte tietää..!!

        Jos ymmärrät englantia, kannattaa aloittaa lukemalla tämä kirja:

        http://www.amazon.com/Lawyer-Presents-Evidence-Afterlife/dp/1908733225/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1376590809&sr=1-1&keywords=a lawyer presents the evidence for the afterlife


      • iki:sinkku
        heikoin lenkki kirjoitti:

        Minuakin kiusattiin yläasteella ja lukiossa todella rankasti.
        Kaikki mitä tein, sanoin, vaatteet, kaikki oli väärin.
        Edelleen vuosien jälkeen olen todella epävarma itsestäni.
        Olen kouluttautunut hyvään ammattiin,olen hyvätuloinen, olen kai ihan hyvännäköinen, mutta en usko itseeni.

        Kiitos teille, rakkaat koulukaverit!
        Ehkä joskus opitte ajattelemaan, miltä se voi tuntua ja mitä jälkiä jättää...
        Uskon Karman lakiin; mitä kylvät, sitä niität.

        "Kaikki mitä tein, sanoin, vaatteet, kaikki oli väärin.
        Edelleen vuosien jälkeen olen todella epävarma itsestäni."

        Itse suljin ns. korvani sekä silmäni ja vietin koulupäivät /-vuodet (yläaste) yksin omissa oloissani. Ja siitä kärsin edelleen, asun yksin sinkkuna eikä ystäviä ole. Mutta olen silti omalla tavallani onnellinen. Tapahtumista jo kymmenen vuotta joten kolmekymppiset odottaa ja tulevaisuus hieman hukassa mitä tulee perheen perustamiseen.... Eipä haittaa hyvä koulutus suoritettu sekä työura sujuu loistavasti. Kaikki kehuvat minua sosiaaliseksi ja avoimeksi, tietämättä taustaani ja sen kerrottuani hämmästelevät ja kehuvat vielä rohkeaksi ;)

        Siis neuvoni on uskaltaa olla oma itsensä ja kuunnella itseään. Jos muut eivät viihdy seurassasi tai eivät muuten siedä, niin älä ainakaan itseäsi tyrkytä muiden seuraan.


      • tulta päin!
        hunajainen79 kirjoitti:

        Niinpä tuota olen miettinyt koko ikäni kiusatusksi joutumisesta saakka...ainoa ystäväni joka hänkään nyt niin kiinnostunut minun asioistani nykykisin ole, oli myös minua kohtaan todella ikävä ammattikoulussa, että asiat voi kääntyä :) mutta hänkään ei avomiehensä tavattuaan kymmenisen vuotta sitten ole minulle aikaa suonut muuten kuin että aina raahaa tämän miehensä mukaan...siis aina....että usein toivon että olisi sellainen ystävä jotya oikeasti kiinnostaisi minun asiat myös ja olisi edes jotain samnkaltaisuutta elämässä, mutta kun ei...harmittaa.

        en aikooinaan juhlinut teini iässä synttäreitä kun kukaan ei olisi tullut ei ollut kaverille yökylään menoa tai mitään sellaista mitä tytöt siinä iässä harrastavat...vain yksinäisyyttä...ja siitä sitten kärsii aikuisena kun mistsäs niitä ystäviä sitten aikuisena saisi kun ne kontaktit luodaan lasuudessa ja nuoruudessa....ei ole mitään kaveri poriukkaa eikä ketään joka tulisi kahville kun pyydän, tai lähtisi lomalle kanssani tai vaikka vaib kaupungille ja olen edelleen lapseton sinkku, ja sellaiseksi taidan jäädäkin, ja paljon muuta paskaa sen lisäksi...toivon todella että kaikki koulukiusatut saisivat ystäviä ja tukea, ja ihmeessä sinne koulukuraattorin puheillle !! he voivat auttaa, kai niitä oli silloin kun minä oli teini mutten tiennyt että sellaisen puheille voi kääntyä ja kukaan ei sellaisista puhunut, yksi toinen kiusattu raahasi minut kerran koulu psykologille, ja hän vain kyseli millä nimill'minua kiusataan ym..ja lopuksi tuli päätökseen että kyllä minussa täytyy jotain vikaa olla, kun ei kai muuten kiusattaisi...en unohda noita sanoja koskaan , ja toiste en mennyt..toivottavasti nykyisin osaavat hommansa !

        Se koulupsyko ei tainnut olla ihan viisas saati ammattitaitoinen. Kaikenlaisia psykologeja.


      • Zustus
        heikoin lenkki kirjoitti:

        Minuakin kiusattiin yläasteella ja lukiossa todella rankasti.
        Kaikki mitä tein, sanoin, vaatteet, kaikki oli väärin.
        Edelleen vuosien jälkeen olen todella epävarma itsestäni.
        Olen kouluttautunut hyvään ammattiin,olen hyvätuloinen, olen kai ihan hyvännäköinen, mutta en usko itseeni.

        Kiitos teille, rakkaat koulukaverit!
        Ehkä joskus opitte ajattelemaan, miltä se voi tuntua ja mitä jälkiä jättää...
        Uskon Karman lakiin; mitä kylvät, sitä niität.

        Sama juttu, mutta pääsin niistä ässholeista eroon, kun lukio alkoi. Persaukot menivät amikseen.


      • tulta päin! kirjoitti:

        Se koulupsyko ei tainnut olla ihan viisas saati ammattitaitoinen. Kaikenlaisia psykologeja.

        liekö sitten ollut ammatitaidoton sijainen...


      • Hörhöltä terveisiä
        huononeuvokoira kirjoitti:

        ei kannata oikeesti kävellä nokka pystyssä... se näyttää ihan pelleltä ja si kaikki kiusaa sua siitäki

        Meinasin että kävele pää ylhäällä, älä katso maahan kiusaajien edessä, saavat "voimaa" siitä...

        Huononeuvokoira pitää suunsa kiinni.

        Olkaa omana itsenänne.


      • no jopas
        some111 kirjoitti:

        "Karman lakia ei ikävä kyllä ole."

        Onko sinulla todisteita lausuntosi puolesta? Jos ei, niin älä puhu asiasta niin kuin tietäisit siitä jotain, tai niin kuin aiheesta olisi olemassa todisteita.
        Tuollaisten lausuntojen tekeminen saa sinut näyttämään vain typerältä.

        Ainoat asiat mitkä saavat ihmisen kieltämään karman lain tai kuolemanjälkeisen elämän, ovat tietämättömyys ja umpimielisyys.

        Google is your friend, ja maailma on täynnä opettavia kirjoja.
        Opiskelkaa ihmiset ja tutkiskelkaa sydäntänne, omaksi parhaaksenne! Toivoisin niin että te kaikki tietäisitte sen mitä voitte tietää..!!

        Sinulla ilmeisesti on esittää todisteita väitteellesi. Voisitko laittaa tähän muutamana.


      • en kiusaa
        N.T. kirjoitti:

        Sama homma. Jotkut kiusaajat myöhemmin sitten pyytelivät facebookissa kaveriksi, enkä uskaltanut kieltäytyä kutsusta. Nyt nämä perheenäityskät linkittää kaikenmaailman "stoppi koulukiusaamiselle"-shaibaa nonstoppina. Tekisi mieli kirjoittaa muutamia ajatuksia heidän toimistaan lapsena ja teininä, mutten uskalla. Onneksi se koulukiusaamisen vastustus tulee esiin sitten kun omat lapset ovat kouluiässä ja mahdollisesti myös joutuu kiusattavaksi. Se on jännä juttu, asioiden tärkeys aina riippuu omasta ahdingosta.

        Se ikävä tosiasia on, ettei kiusaajat joko tajua koskaan kiusanneensa (aina löytyy selitys tekemisilleen) tai sitten asia unohdetaan, kun se kiusattu oli kuitenkin niin turha ihminen. Minä olen parille kiusaajalle kertonut aikuisena (humalassa) miltä kiusaaminen tuntuu ja pari ystävääni ovat myös päässeet aikuisena avautumaan kiusaajilleen aiheesta ja kaikissa tilanteissa sama homma; kiusaajalla ei ollut hajuakaan a) että kiusaamista oli edes tapahtunut, tai b) kuka kyseinen ihminen edes oli. Koskaan en ole kuullut, että kiusaaja olisi muistanut tilanteen, pyytänyt anteeksi jne.

        Karman lakia ei ikävä kyllä ole. Ne jotka veivät minulta kouluaikana halun elää, elävät nyt itse unelmaa. Toki elämä ei ole heilläkään täydellistä, mutta heillä on se mitä itse olisin halunnut jo ajat sitten. Saanko sitä varttuneempanakaan, sitä ei tiedä.

        Miten niin et uskaltanut olla ottamatta vastaan kaveripyyntöjä? Haluatko heidän lukevan sinun juttujasi??? Opiskeluaikoina samassa kämpässä asui myös yksi tyyppi, joka oli välillä suorastaan ilkeä. Ei kiusannut sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta suolsi välillä todella loukkavaa puhetta ja käytti tavaroitani luvatta kun en ollut paikalla. Tämä henkilö lähetti myös pari vuotta sitten kaveripyynnön ja hylkäsin sen surutta. Jos ei ymmärrä, olkoon ymmärtämättä. En yhtäkään ole "varmuuden vuoksi" hyväksynyt kaveriksi facessa. Jos ei ihminen oikeassakaan elämässä minua miellytä, miksi sen pitäisi olla sitten ns. virtuaalikaveri. Ei kiitos. Suosittelen poistamaan nämä tyypit listastasi.


      • 9777
        tunnen monia kirjoitti:

        Mietin usein miksi jotkut ovat niin ilkeitä.

        Ihmisen pahuudesta se johtuu. Persoonallinen paha nimeltä Paholainen kun saa vaikuttaa ihmisessä niin se näkyy ja tuntuu ympäristössä ja kanssa ihmisissä.
        Onneksi tiedän aikanaan tilit tasataan ja jokainen saa tekojensa mukaan, myös minun koulukiusaajani, ja siellä ei enää selittelyt ja psykologisoinnit auta. Viimeinen tuomio.


      • klmkldmlgsm
        some111 kirjoitti:

        "Karman lakia ei ikävä kyllä ole."

        Onko sinulla todisteita lausuntosi puolesta? Jos ei, niin älä puhu asiasta niin kuin tietäisit siitä jotain, tai niin kuin aiheesta olisi olemassa todisteita.
        Tuollaisten lausuntojen tekeminen saa sinut näyttämään vain typerältä.

        Ainoat asiat mitkä saavat ihmisen kieltämään karman lain tai kuolemanjälkeisen elämän, ovat tietämättömyys ja umpimielisyys.

        Google is your friend, ja maailma on täynnä opettavia kirjoja.
        Opiskelkaa ihmiset ja tutkiskelkaa sydäntänne, omaksi parhaaksenne! Toivoisin niin että te kaikki tietäisitte sen mitä voitte tietää..!!

        Se on kyllä kumma, että koulukiusaajat monesti pärjäävät. Itsekin olin jonkin aikaa entisen koulukiusaajani kaverina fb:ssa ja tämä on nykyään psykologi ja kirjoittelee maailmanparannuspropagandaa fb:hen. Tuli niin paha olo, että poistin hänet. Ainakin hän osasi psykologisesti romuttaa minua yläasteella.


    • Unohda se

      Noloja tilanteita on kaikilla,pitää vaan unohtaa ne ja jatkaa elämäänsä. Kuulostaa kyllä siltä, että et edes ole mitenkään nolannut itseäsi, vaan jotkut typerykset ovat ilkeitä sinulle.

      • kylläsesiitä

        Et varmaan ole vielä yliopistolla? Odota vähän - kun vanhenet, pääset eroon tyhmistä koulukavereista ja kaikki on helpompaa :) Tsemppiä!


      • iso_antti
        kylläsesiitä kirjoitti:

        Et varmaan ole vielä yliopistolla? Odota vähän - kun vanhenet, pääset eroon tyhmistä koulukavereista ja kaikki on helpompaa :) Tsemppiä!

        Miten niin vielä??? Onko se jokaisen pyrkimys muka?


      • Vain laiskat
        iso_antti kirjoitti:

        Miten niin vielä??? Onko se jokaisen pyrkimys muka?

        jättää yliopiston väliin.


      • Osa noista
        Vain laiskat kirjoitti:

        jättää yliopiston väliin.

        "laiskoista" on ollut jo vuosikymmeniä töissä ja pönkittänyt verovaroin sinun "ahkeraa" opiskeluasi ennen sitä hetkeä kun valmistut, pääset pätemään sillä tittelilläsi ja toivon mukaan kiinni TUOTTAVAAN työhön.


      • eye of the tiger

        helppo sanoa että älä välitä.tärkeintä on tietää itse missä mennään.ei ole kyllä helppoa kun rääväsuu kommentoi väärin perustein,valehdellen kovaan ääneen muille ihmisille kuinka pasha sä oot (ja kuinka hyvä hän on,ja kuinka oikeassa hän on vaikka asiat ovat päinvastoin).mulla yx adhd-akka vääristelee kylillä asioita,just sellainen rääväsuu jolta ei ikinään pääse suusta mitään rakentavaa keskustelua tms. pelkkiä tyhmiä vitsejä solkenaan joilla "ottaa yleisön" ja joilla hän on "mukana keskusteluissa,yhteisössä". on sillä jotain älliä kuitenkin kun osannut olla jo 20v. fattan suojatöissä,saa tekemistä päivälle ja ruokaa,vuokrat,pvä-rahat maksetaan..
        mutta älytön,valehteleva lässyttäjä joka yrittää päteä olemalla mielin kielin kaikkien kaverina..!


      • äoäoäo
        eye of the tiger kirjoitti:

        helppo sanoa että älä välitä.tärkeintä on tietää itse missä mennään.ei ole kyllä helppoa kun rääväsuu kommentoi väärin perustein,valehdellen kovaan ääneen muille ihmisille kuinka pasha sä oot (ja kuinka hyvä hän on,ja kuinka oikeassa hän on vaikka asiat ovat päinvastoin).mulla yx adhd-akka vääristelee kylillä asioita,just sellainen rääväsuu jolta ei ikinään pääse suusta mitään rakentavaa keskustelua tms. pelkkiä tyhmiä vitsejä solkenaan joilla "ottaa yleisön" ja joilla hän on "mukana keskusteluissa,yhteisössä". on sillä jotain älliä kuitenkin kun osannut olla jo 20v. fattan suojatöissä,saa tekemistä päivälle ja ruokaa,vuokrat,pvä-rahat maksetaan..
        mutta älytön,valehteleva lässyttäjä joka yrittää päteä olemalla mielin kielin kaikkien kaverina..!

        tuttu juttu,näitä on nähty.näillä on itsellä paha ongelma kun joka puolelle on tullut sanottua sitä ja tätä että lopulta eivät muista mitä on tullut valehdeltua.


      • iso_antti kirjoitti:

        Miten niin vielä??? Onko se jokaisen pyrkimys muka?

        jep minulle kiusaanminen teki sen etten pystynyt pilkkamiselta jota tapahtui tunnin aikana enää opiskelemaan normaalisti ja sulkeuduin,,,ei toivoakaanparemmista kouluista kun ainoa ajatus oli että milloin tämä helövetti oikein päättyy...ei ollut kavereita joiden kanssa olisi voinut tehdä läksyjä harjoitella kokeisiin kimpassa ym...mitä nyt yleensä tehdäänkin, olin aivan yksin ja ulkona kaikesta...


      • Siwasta huudellaan?
        Vain laiskat kirjoitti:

        jättää yliopiston väliin.

        väärin, viisaat jättävät sen väliin


      • Päättelyä
        iso_antti kirjoitti:

        Miten niin vielä??? Onko se jokaisen pyrkimys muka?

        No tämä ketju on osiossa Yliopistot - Oikeustieteellinen, joten ehkäpä siitä voi päätellä jotain? Tai sitten ei...


      • Päättelyä
        Päättelyä kirjoitti:

        No tämä ketju on osiossa Yliopistot - Oikeustieteellinen, joten ehkäpä siitä voi päätellä jotain? Tai sitten ei...

        Ja tuolla yritin vastata nimimerkin "iso_antti" hämmästelyyn, ilmestyikin tänne vähän kauemmas.


      • kylläsesiitä
        iso_antti kirjoitti:

        Miten niin vielä??? Onko se jokaisen pyrkimys muka?

        Arvelin, että ihminen, joka kirjoittaa aloituksen tälle palstalle, on todennäköisesti hakeutumassa yliopistoon. Pahoittelut, jos oletus oli väärä.


    • Kiusaaminen on kammottavaa toimintaa, jolta oppilaitoksesi on velvollinen sinua suojelemaan. Jos vain suinkin pystyt, kerro kiusaamisesta ylöspäin. Sinulla on oikeus turvalliseen oppimisympäristöön. Valitettavasti kaikki opettajat yms eivät tätä oikeutta kunnioita, mutta siinä tapauksessa kannattaa vedota heidän esimiehiinsä jne.

      Tämäkin on helpommin sanottu kuin tehty, mutta älä etsi syitä itsestäsi. Kiusaaminen on monimutkainen ilmiö, mutta kiusattu harvemmin on siinä asemassa, että voi itse ratkaisevasti vaikuttaa tilanteeseen. Ilman ulkopuolista apua.

      Lopuksi toivotan sinulle kauheasti voimia ja onnea tässä selkkauksessa ja muutenkin!

    • 13+10

      Luultavasti moni on nähnyt sun läpi ettet ole ollut oma itsesi ja se on saanut nämä henkilöt sua vastaan. Ehdotan samaa kuin juntt, eli ole oma itsesi ja älä vietä aikaa sellaisten seurassa jotka eivät sun seuraa osaa arvostaa.

      Vielä sen verran, että jos haluat muiden hyväksyvän sut sellaisena kuin olet, täytyy sun ekaksi hyväksyä itsesi. Työstä sitä ja älä mieti menneitä.

    • kuraattorin tehtävät

      Sinun koulussasi on kuraattori ja hänen tehtävänsä on auttaa sinua. Pääasia on että jaksat viedä koulun läpi. Oma strategiani vähän "erilaisena" on ollut vaan hyväksyä erilaisuuteni ja se, että useimmat ihmiset on laumasieluisia pelkureita, joiden seuraa en edes kaipaisi. Olen ollut ylpeästi yksinäinen oma itseni ja siksi herättänyt kai pientä kunnioitustakin. Ihmiset eivät ole lähestyneet, enkä ole jaksanut yksin pitää yhteyksiä yllä. siksi olen joutunut elämään melko yksinäisen elämän. Samalla kuitenkin välttäen turhat pikku julmurit.

    • Asia on hoidettava

      Kouluterveydenhoitaja on ensimmåinen asiantuntija jolla on velvollisuus Sinua auttaa. Opettaja / opettajat ja apulaisrehtori, rehtori eivät välttämättä tunnista asian vakavuutta, eivätkä (ehdi) asiaan kunnolla paneutua. Poikkeuksiakin on, mutta valitettavan harvassa.

      Ne oppilaskaverit jotka Sinua kohtaan käyttäytyvät epäasiallisesti (jopaporukalla) tarvitsevat asiantuntijan puuttumisen jotta heidän käytös muuttuu.

      Mikäli epäasiallinen tilanne edelleen jatkuu, toivon että vanhempasi tekevät asiasta kantelun.

    • yksi uuno

      Hei. Ensin pitää hyväksyä itsensä. Arvosta, kunnioita ja rakasta itseäsi. On tärkeää myös kyetä antamaan itselleen ensin sellaiset yrittämiset ja erehdykset anteeksi ja päättää yrittää vaan olla oma itsensä. Siinä on meille kaikille läksyä yllin kyllin. Tsemppiä!

      • eespäin !

        Just niin, itselleen on oltava armelias. Kaikki tekevät virheitä. So what? Pää pystyyn !
        Olet hyvä ja arvokas sellaisena kuin olet. Jos muut eivät sitä ymmärrä se on heidän häpeänsä.
        Suomenmaassa taitaa olla koko liuta koulukiusattuja. (Minä myös aikoinaan)
        Voisiko muista saada vertaistukea ? Onko yhdistystä ?


    • marblo

      turpaan vaa

      • Nakke12

        "Turpaan vaa" on karusti sanottu, mutta siinä piilee totuuden siemen. Omista kouluajoistani eniten harmittaa se, että yritin noudattaa muiden neuvoja ja olla välittämättä kiusaajista. Ilkeilyt ja tönimiset olisivat loppuneet siihen, kun olisin tirvaissut tätä pääkiusaajaa kunnolla nekkuun mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Omille lapsilleni opetan, että väkivalta on pahasta, mutta itseään saa puolustaa henkisiltä ja fyysisiltä uhilta.


      • Luuvitoset

        Hai ensi meni maine ja sitten meni kunnia ja viimein meni poloiset huutelijatkin.


    • Maine = Muiden ihmisten tekemät mielikuvat sinusta. Jotkut tekevät sinusta positiivisia mielikuvia, toiset negatiivisia.

      Jos maine on sinulle tärkeää, saatat joutua kärsimään oppilaitoksessasi.

      Nolatuksi tulemisenkin tunne on lähtöisin vain ihmisestä itsestään. Onko nolatuksi tulemista siis muualla kuin ihmisten päässä?

      • oama-ajatus

        Mulla on kaveri, jota olen nyt opettanut täsä "nolous" asiassa. Aina se luuli ja luuli että "KAIKKI" katsoo kun hälytyskellot pärähtää kun hän on kassalla...sanoin että MITÄ VÄLIÄ kun kukaan ei tunne sua ja tiedät että ET ole tehnyt mitään. JA ne on UTELIAITA ei ne ajattele että siinä olet just SINÄ!
        Se koki noloksi yhden jos toisenkin asian, hissiinkään eu voinut mennä...Ja mä vaan puhuin ja puhuin että mitä ihmeen VÄLIÄ sillä on, mitä MUUT ajattelevat, se on niitten oma ajatus ja mitä sä siitä piittaat!
        Pikkuhiljaa se pääsi yli siitä...joskus se vielä sanoo niin että noloa, ja mä vaan totean että mikä nolo tuo on!
        Se nolous on niitten MUITTEN päässä, miksi pilaat OMAN päiväsi MUITTEN ajatusten pohtimisella!


      • 5+11=16

        Hyvin sanottu. Olen viiskymppinen mies ja nyt vasta oivalsin tään jutun elämässä !


    • Kannattaa puhua kiusaamisesta koulukurattorille / terveydenhoitajalle / opettajille / rehtorille. Jos ekan kerran jälkeen kiusaaminen jatkuu, puhut asiasta uudelleen. Jos sittenkään ei mitään tapahdu, puhut asiasta uudelleen. Niin monta kertaa puhut asiasta, että varmana jotain tapahtuu. Kiusaajat pitää EROTTAA koulusta väliaikaisesti, jotta jotain edes tapahtuisi. Viimeisenä vaihtoehtona suoraan poliisille. Kiusaajia EI SAA SIETÄÄ OLLENKAAN!

      • Elämän lyyli

        Olen kanssasi samaa mieltä KIUSAAMISTA ei tarvitse sietää tai muuttaa elämäänsä(tai niinkuin jokin tekee muuttaa koulua).ASIA on vakava, joka pitää selvittää HETI, kun ongelmia syntyy.Kouluissa pitää olla joku henkilö, joka puuttuu heti ongelman selvittämiseen.ON liian monia nuoria, jonka elämä on suistunut kiusaamisen takia yhteiskunnan ulkopuolelle.Nuori on haavoittuneessa ikäkaudessa, jolloin kiusaaminen koetaan suurimmaksi elämän murheeksi ja joka pilaa nuoren elämänhalun, joka yleensä johtaa masennukseen.Haluaisin sanoa sinulle muutamia elämän tuomia ohjeita.1.Naura mukana, älä välitä 2.Ole sinut itsesi kanssa.3.Etsi elämääsi jokin kiinnostava harrastus, jonka kautta saat uusia ystäviä.Koettuna on ja selvitty elämästä eteenpäin.TSEMPPIÄ.Osta hattu!


    • kkheebo

      Minua on kiusattu ala-asteella, ylä-asteella, armeijassa ja töissä.
      Itse olen vain hyväksynyt asian, mikä on väärin. Älä tee samaa virhettä.
      Käy juttelemassa psykiatrille ja hän auttaa vaihtamaan koulua.
      Asia ei voi mitenkään muuttua enää siellä missä olet nyt.
      Kaikki muistaa sinut kiusattuna ja kiusattuna sinua vastedeskin pidetään.
      Aloita uusi elämä toisessa koulussa ja siellä ole mieluummin vaikka hiljainen
      kuin että yrittäisit olla muiden kaltainen.

    • Ihanaa kouluvuotta !

      Kerro asiasta ensin luokanvalvojallesi / ryhmänohjaajallesi, äläkä hyväksy vastauksena ... kyllä se siitä, koita vaan jaksaa. Terveydenhoitaja / koulukuraattori on se henkilö jonka puoleen voit myös kääntyä.
      Jos pilkka kohdistuu siihen tekoon josta mainitsit sen kummemmin erittelemättä, voithan ajatella että jalkapalloilijakin tekee joskus huonon potkun, olematta huono futari. Jos koet muun haukkumisen valheina, pidä ne sellaisena edelleen mielessäsi, äläkä ota muiden vääristä teoista taakkaa itsellesi.
      Usein niillä haukkujilla on huono / vääristynyt itsetunto ja he tarvitsevat apua selvitäkseen kunnialla elämästä. Ota reippaasti kontaktia muihin ja ole oma itsesi, joukossa on aina niitä joiden hyväksyntää et täysin saa, keskity siis niihin jotka hyväksyvät ja nauti niistä kokemuksista.

    • 3r2r23r2r

      Eli sinua kiusataan. Kerro opettajalle, kuraattorille tms. Yrittäkää selvittää tilanne keskustelemassa koko porukan kesken.

      Jos homma ei onnistu...niin sitten ei mahda mitään. Jotkut ihmiset vaan on sellaisia etä heidän pitää päästä "polkemaan" toista. Silloin pitää joko viedä asia riittävän korkealle taholle...tai vedät itse vaan pääpukari turpaan niin loppuu se vittuilu.

      • vattuliisa

        Mitä enemmän kiinnität huomiota haukkumiseen, sitä enemmän sinua haukutaan. Ja tiedän että on hankalaa olla välittämättä.

        Mulle on harvinaislaatuisesti muutama ala-asteella kiusannut tullut pyytämään anteeksi, he olivat niitä jotka jäivät katsomaan sivuun ja naureskelivat yhdessä mutta sekin on kiusaamista.

        Mut muista että koulua ei tarvitse käydä kuin hyvin pieni osa elämästä.


    • kyllä unohtavat

      Jos nimittelysana ei ole kovin herjaava, niin älä välitä: kaikkia nimitellään joskus korkonimillä. Jos nimittelysana on halventava, silloin siihen pitää puuttua. Kun et välitä pian alat kuulla oikeaa nimeäsi.

      • rakkaus auttaa

        Voi sua, tiedän että sinulla on vaikeeta, meidän kaikkien on helppo vaan sanoo koeta kestää. Ei se sua lohduta yhtään, tiedän et sulla on kauheen paha olla. Tarviisit luotettavan ihmisen lähellesi, jolle voisit kertoo kaiken ja purkaa sisimpäsi kokonaan.
        Sinä tarviit rakkautta, ihmisen joka pystyy auttamaan sua, johon voit luottaa.
        Toivon sydämestäni ettet jäisi yksin tuohon tilaan.
        Monet joutuu ja on joutuneet kokemaan saman kuin sinä, tiedän seuraukset. Kuka sinä oletkin, rukoilen puolestasi ja toivon sinulle kaikkee hyvää elämässäsi.
        Eniten toivon, että löydät ihmisen lähellesi, joka todella rakastaa sua ja haluu auttaa sua, tuon vaikeen tilanteen kestämisessä. Oletpa sit kuka tahansa, rakastan sua, ja rukoilen puolestasi.


    • Hilkka J

      Minä tunsin olevani kiusattu - vielä työelämässä. Typerä Leo R kiusasi nuorta tyttöä punastumisesta. Jokainen kahvitunti oli kammottava. Muut seurasivat naureskellen vierestä kun Leo kiusasi. Monta vuotta oli kamalaa. Sitten kerran mielessäni toivoin, että olisi näkymätön seinä joka suojaisi minua. Siitä sain ajatuksen rakentaa sellaisen seinän. Seisoin peilin edessä ja liikutin kättäni edessäni, ikään kuin siinä olisi seinä. Tein sitä kauan. Vähitellen ajatus seinästä iskostui mieleeni ja kun näin epämiellyttävän ihmisen ajattelin seinän eteeni. Punastuminen lakkasi aikanaan, vieläkin inhoan yhteisiä kahvihetkiä, mutta tunnen olevani turvassa ja enään harvoin edes ajattelen seinää. Et voi muuttaa muita ihmisiä. Jos ihminen on typerä, hän käyttäytyy typerästi. Mutta sinulla on oikeus olla turvassa. Etsi oma turvasi ja käytä sitä. Tietysti, jos typerykset käyttävät väkivaltaa, seinä ei auta. Silloin sinun täytyy rohjeta tehdä ilmoitus viranomaisille.

    • dfgfghfdhjdfgj

      Minuakin kiusattiin niin koulussa Suomessa kuin myöhemmin opinnoissa ulkomailla. Suomalaisessa opistossa ei kiusattu, olin omieni parissa, ja siitä jäi kauniit muistot. Sen ulkomaisen kurssin keskeytin, koska en enää jaksanut. Kiusaaminen oli jatkuvaa pilkkaa, virnistelyä, seurasta pois sulkemista jne. Jopa useat opettajat liittyivät kiusaajien laumaan. Sosiaaliset taitoni eivät riittäneet selviytymään muuten kuin jättämällä kurssin. Vieläkin harmittaa, kun en osannut olla oma itseni. Kai se jollain tavalla "pyytää" kiusaamaan, kun huomaa, että toinen pelkää.

      Kiusatuista on tullut hirmutekojen tekijöitä. Minusta ei tullut, mutta jotenkin ymmärrän enemmän niitä, joille niin käy kuin niitä, jotka kiusaavat. Vaikka jos ihan toden sanon, olen aikoinani itsekin kiusannut nokkimisjärjestyksessä itseni alapuolella olevia. Kai siis sain palkakseni sen, mitä ansaitsin. Sinun kohdallasi varmaan ei ole niin.

      Häpeä on mielestäni vaikeampi tunne sietää kuin suru tai viha. Jotenkin se pitää käsitellä, muuten voi seurata itselle sairauksia tai lähiympäristölle väkivaltaisia seurauksia. Nykyään käytetään toisten häpäisyä viihteenä. Laitetaan nettiin videoita ja muserretaan lähimmäinen. Koko maailma tarvitsee eettisen heräämisen toinen toistemme kunnioittamiseen.

      Ehdotus: Ala pitää päiväkirjaa kiusaamisesta. Kirjoita ylös mahdollisimman tarkasti ja kiihkottomasti, mitä tehtiin ja sanottiin ja miltä sinusta tuntui. Ajattelepa, jos vaikka joskus vielä julkaiset "Kiusatun kronikan" ja sinusta tulee bestsellerkirjailija. Tai vaikkei tulisikaan, ylös kirjaaminen auttaa. Se auttaa siinäkin tapauksessa, että päättäisit myöhemmin haastaa kiusaajat oikeuteen. Sinulla on oikeus elää rauhassa. Et kuitenkaan voi muuttaa .usipäitä. Vahvista siis itseäsi. Minä pidin kerran työpaikalla kaksi viikkoa kirjaa kaikista kiusaamisista ja esitin sitten sen taulukkona pomolle. Kiusaaminen laantui heti. Sain kyllä sitten pian potkutkin, mutta itsetunnolleni se oli hyväksi. Se myös selkeytti omaa ajatteluani. Huomasin, että joskus olin osittain itse ollut "syyllinen" tapahtuneeseen, mutta useimmiten en ollut.

      Jaksamisiin. Ketään mattimeikäläistä ei kiusata. Mattimeikäläiset kiusaavat niitä, joita pitävät tarpeeksi vahvoina kestämään sen. Se on kieroutunutta imartelua, kiusaaminen. Olet spesiaali ihminen!

    • Olet ihan jees itse

      Mene sinne koulukuraattorin luo, mutta mene salaa näiltä kiusaajilta. Kerro myös kuraattorille, että ei missään nimessä tuo missään esiin käyntiäsi.

      Jospa kuraattori sitten pyytäisi nämä kiusaajat jokaisen yksitellen luokseen ja laittaisi vielä jonnekin psykologin luo, jotta varmasti saisivat leiman otsaansa ja samalla tietenkin apaua tuohon omaan pahaan oloonsa, josta kiusaaminen useimmiten johtuu.

      Sinun täytyy nyt vain olla rohkea ja olla huomaamatta kiusaamista, eli ei sinun tarvitse mitään heille vastata, eikä olla edes kuulevinaan huomaavinaan.

      Kiusaaminen taitaa olla yleisintä yläasteen aikana, tosin kyllä ala-asteellakin kiusaamista esiintyy.
      Joten kun yläasteelta siirrytään jatkoon ammattiopistoon, lukioon, vähenee kiusaamine, sillä yleensä kiusaajajoukko silloin hajoaa.

      Et ole yhtään erilaisempi kuin muutkaan, ihan samanlainen ihminen, joten älä nyt ihmeessä ajattele, että sinussa on vika siihen kiusaamiseen.
      Heillä kiusaajilla on omia vaikeuksia, jotka puretään toisen kiusaamiseen, haukkumiseen, nimittelyihin. Joskus voi tokaista, että itse olet, mutta varo heitä koulumatkoilla, silloin ovat valloillaan. Toivottavasti kotinsa ovat eri suunnissa ja puhu kotona tuosta kiusaamisesta vanhemmillesi ja ihan niillä sanoilla, joita sanovat. Eli puhu totta. Vanhempiasi sinun ei pidä pelätä.

      • rakkaus auttaa

        Oikeesti tällä kiustatulla tilanne sellainen, liian vaikee selvitä yksin.
        Suurin vaara on se, ettei kerkiis masennus iskee.
        Liian paljon on lapsia ja nuoria, jotka on masentuneita. Koettakaa ajatella ja samaistuu hänen tilanteeseensa. Hän tarvii rakkautta ja ihmisen lähelleen, johon voi luotaa täydellisesti. Kysynpä vaan onko oikee henkilö koulukuraattori, tilanne voi vaan huonontuu, tän kyseisen henkilön kohdalla.
        Muista, et ole yksin kiusattuna, mut ei tää sua lohduta yhtään.
        Minä rakastan sua ja kuljen ajatuksissa rinnallasi, kannan sua rukouksisn.
        Muista tää aina, olen hegessä mukana.


      • LYL/HYL

        kiusatun on vähän vaikeeta "unohtaa,älä välitä,älä katso heitä.." kun vedetään pultsarin nenää,pöllitään pipoa,potkitaan koulureppua,kokoajan revitään jne. JOKA VÄLITUNTI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • lclclcl

      Tässä ainoa toimiva ohje sulle. Harkitse tarkkaan tätä.

      Menet salille ja treenaat vähän voimaa. Aloitat joka salikerran nyrkkeilemällä säkkiä jotta saat tuntumaa miten lyödään. Itseasiassa sen oppiminen on tärkeintä kuinka lyödään kovaa.

      Jouluun mennessä olet hyvässä kunnossa että tipauttelet ne yksitellen. Siitä se elämä lähtee.

      • fdgdfghg

        Bryce Courtenay teki niin. Lukekaapa hänen ensimmäinen omaelämäkerrallinen kirjansa Power of One.


      • Näin tein nuorena

        olen samaa mieltä. alla onkin neuvoni jota noudatin.


    • ex kiusaaja..:/

      nolaa joku muu niin oma nolo tapahtumasi unohtuu..:D

    • tytön näkökulma

      Kiusaajia varmaan on olemassa aina, koska aina löytyy tyhmiä ihmisiä, jotka tosiasiassa eivät kestä ilman että hakevat oönkitystä omalle ololleen toisten kurjuudella. Voin vain todeta, että vaikka sinusta tuntuu, että muut/sinä itse saat nolattua sinut, niin tosiasiassa kiusaaja nolaa aina itsensä. Itse olen melko suosittu tyttö, ja ainakin meidän kaveriporukassa kiusaavat pojat saavat saman tien ärsyttävän idiootin leiman. Ehkä he eivät edes tajua sitä, jos heitä kannustamassa on muutama samanlainen idiootti, ja he kuvittelevat olevansa hauskoja. Monta kertaa olenkin tavallaan kostoksi nolannut heitä jos olen nähnyt heidän kiusaavan muita. Hausa reaktio, kun he ovat kuvitelleet viihdyttäneensä muita, ja homma kääntyykin heitä itseään vastaan. ;) Ehkä tuokin on jonkun mielestä väärin, mutta mielestänijos kiusaaja kaivaa verta nenästään, on ihan oikein että hän saa kokea millaista se on. Mutta pointti oli se, että vaikka moni vain tyyty katsomaan vierestä, ei se tarkoita sitä, etteikö näitä kiusaavia tyyppejä pidettäisi idiootteina heidän selkänsä takana. Ihmiset vain kokevat helpommaksi sen, ettei asiaan puututa ettei joudu itse kohteeksi, sillä nämä tyypit ovat usein niin tyhmiä, ettei heidän kanssaan esimerkiksi voi edes kinastella.. Tsemppiä sinulle, kyllä ainakin meillä (fiksuilla) tytöillä on sympatiat kiusattujen puolella.

    • Ex-rääkätty

      Näin alkuun osanottoni tilanteestasi. Olen itsekin ollut kiusattu aikoinani yläasteella, ja tiedän, ettei sellaisen kestäminen ole aina helppoa. Mitä itse asiaan tulee:

      Nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että mitä nopeammin itse "unohdat" tapauksen, sitä nopeammin kiusaajat lopettavat siitä ränkyttämisen. Jos nolostut aina, kun asia mainitaan, kiusaajat saavat juuri sen reaktion mitä kaipaavatkin, eivätkä jätä asiaa sikseen. Pyri siis suhtautumaan asiaan mahdollisimman viileästi tai ainakin näyttämään siltä ulospäin. Vielä parempi on, jos osaat löytää tapauksesta jonkinlaisen huumoriaspektin. Jos kiusaajat nimittäin huomaavat että naurat koko jutulle, he eivät viitsi siitä enää nälviä. Tällainen suhtautuminen tosin voi olla hyvin vaikeaa, joten väkisin ei kannata yrittää vitsiä veistää. Viilipytty-asenne on helpompi pitää yllä.

      Toiseksi, tulevaisuudessa sinun ei kannata yrittää matkia muita, ellet OIKEASTI ole kiinnostunut samoista asioista kuin muut. Nimittäin, jos yrität tällä tavoin esittää muuta kuin olet, menet suoraan kiusaajien ansaan. He tajuavat kyllä, että teeskentelet, ja pahimmillaan voivat saada sinut tanssimaan pillinsä mukaan kuin marionetin. Siltikään tilanne ei parane, koska nuo mulkut löytävät aina uusia "vikoja" käytöksestäsi ja ulkonäöstäsi.

      Se nimittäin kuuluu asian luonteeseen: Kiusaajat eivät ole lainkaan kiinnostuneita sinusta ihmisenä tai siitä, mitä teet ja ajattelet. He ovat kiinnostuneita vain siitä, että saavat sinulle pahan olon. Kuulostaa ikävältä ja onkin sitä, mutta ajattele sitä vapauttavana asiana. Sinun ei tarvitse yrittää miellyttää heitä, sillä se ei onnistu. Voit siis tehdä ja ajatella niin kuin itse haluat, piittaamatta heidän mielipiteistään.

      Kannattaa yrittää puhua asiasta jollekin aikuiselle, mieluiten opettajalle tai rehtorille. Siitä tuskin on haittaa, vaikkei olisikaan hyötyä. Ja vaikka et muille puhuisikaan, niin kerro ehdottomasti vanhemmillesi. Itselleni oli ainakin suuri hyöty siitä, että vanhempani tiesivät mitä jouduin kärsimään ja olivat tukenani. Koti oli minulle aina varma turvapaikka, mikä helpotti pahimpinakin päivinä oloani. Mikäli vanhempasi ovat yhtään hajulla siitä, mitä kiusaaminen on, he kyllä tekevät parhaansa auttaakseen sinua. Ennen kaikkea, älä vähättele tilannetta, kenelle sitten puhutkin. Sano asiat niin karusti kuin ne ovat. Muuten mikään ei ainakaan muutu. Äläkä jää vellomaan ikäviin asioihin, vaan koulun oven sulkeutuessa takanasi karista kaikki päivän ikävyydet mielestäsi, mene kotiin tai harrastuksiin ja tee mitä ikinä mielesi tekeekin hyväksi. Se on parasta lääkettä.

      Lopuksi, jos mikään muu ei auta, niin aika auttaa. Sinusta voi nyt tuntua siltä, että koulu ei koskaan lopu, mutta kun sinulla on päättötodistus kourassa, huomaat miten nopeasti aika oikeastaan menikään. Ajattele niin, että jokainen läpi raahauduttu päivä on myös yksi päivä vähemmän kiusaajien seuraa. Lisäksi, aika haalistaa arvet. Esimerkiksi omista kouluajoistani on nyt yli kymmenen vuotta, enkä oikeastaan enää muistakaan olleeni kiusattu ellen näe jotain aiheeseen liittyvää lehdissä tai netissä. Asia ei enää herätä suuria tunteita, paitsi myötätuntoa kiusattuja kohtaan. Muista siis, että mitä nyt käyt läpi, on vain pieni osuus elämästäsi loppupeleissä, ja että koulun jälkeen avautuu aivan toisenlainen elämä.

      Kaikkea hyvää!

      • itsekinkoulukiusattu

        JES,tämä on sitä oikeaa sanomaa ja täysin totta. Toimi tämän ohjeen mukaan!


      • clclclcl
        itsekinkoulukiusattu kirjoitti:

        JES,tämä on sitä oikeaa sanomaa ja täysin totta. Toimi tämän ohjeen mukaan!

        Mun mielestä se oli tyhjää lätinää, jolla kiusattu kieltäytyy ottamasta vastuuta omista asioista. Vaikka kiusaaminen on typerää on vastuu myös kiusatulla. Jos alistuu kaikenmailman "järkeviin" horinoihin ja ikäänkuin kieltäytyy uskomasta tilannetta niin miten siinä voi muka jatkaa elämää selkä suorana? Ei mitenkään ja siksi kaikki kiusatut ovatkin heikkoja vässyköitä, jotka hiipii siellä seinänvierustoilla kuin aaveet ja kun vähän sanoo "böö" niin kuset housussa.

        Jos joutuu kiusatuksi on ainoa keino päästä siitä eroon hakata yksi kerralla kiusaajat sairaalakuntoon. Katkaista pari luuta ja säikyttää paskat housuun. Sen jälkeen pystyy ensinnäkin jatkamaan elämää rauhassa ja toiseksi, ja tärkeimpänä, saa itsekunnioituksen takaisin.

        Jos hakkaamisen sijasta volisee asiasta jollekin koulukuraattorille tai pomolle niin tilanne voi kyllä rauhoittua, mutta hei haloo, kuka vittu voi muka kävellä selkä suorana ku kiusaajat nauraa nyt vaan välimatkan päästä.

        Turpaan vaan niille.


      • Ex-rääkätty
        clclclcl kirjoitti:

        Mun mielestä se oli tyhjää lätinää, jolla kiusattu kieltäytyy ottamasta vastuuta omista asioista. Vaikka kiusaaminen on typerää on vastuu myös kiusatulla. Jos alistuu kaikenmailman "järkeviin" horinoihin ja ikäänkuin kieltäytyy uskomasta tilannetta niin miten siinä voi muka jatkaa elämää selkä suorana? Ei mitenkään ja siksi kaikki kiusatut ovatkin heikkoja vässyköitä, jotka hiipii siellä seinänvierustoilla kuin aaveet ja kun vähän sanoo "böö" niin kuset housussa.

        Jos joutuu kiusatuksi on ainoa keino päästä siitä eroon hakata yksi kerralla kiusaajat sairaalakuntoon. Katkaista pari luuta ja säikyttää paskat housuun. Sen jälkeen pystyy ensinnäkin jatkamaan elämää rauhassa ja toiseksi, ja tärkeimpänä, saa itsekunnioituksen takaisin.

        Jos hakkaamisen sijasta volisee asiasta jollekin koulukuraattorille tai pomolle niin tilanne voi kyllä rauhoittua, mutta hei haloo, kuka vittu voi muka kävellä selkä suorana ku kiusaajat nauraa nyt vaan välimatkan päästä.

        Turpaan vaan niille.

        Miten vaan. Ongelmana on vaan se, että turpiinvetelystä saa erittäin todennäköisesti vain lisäongelmia. Selän suoruudella tai vääryydellä ei ole paskankaan väliä sen rinnalla, että saa tilanteen sellaiseksi, että pystyy olemaan edes jotenkin siedettävästi. Ellei kerro asiasta "ylemmille tahoille", voi kiusaaja esittää tilanteen niin, että päälle tultiin ilman syytä ja että hän on viaton uhri. Sitä paitsi, kaikilla eivät vain raamit riitä turpakäräjiin eivätkä riitä millään treenaamisella. Pitäisikö tällaisten ihmisten sitten vain niellä kaikki?

        Itsehän vedin yhtä kiusaajistani turpaan niin että jäljet näkyivät päiviä, kun en enää jaksanut. Siitä tilanteesta tuli kyllä äkkiä lähtö rehtorin kansliaan, kun tarkkailuluokan opettaja yllättäen nappasi niskasta. En saanut rangaistusta, mutta vain siksi, että rehtori oli joutunut selvittelemään minuun kohdistunutta kiusaamista useasti aiemmin ja tiesi siis tilanteen. Jos en olisi siis aiemmin käynyt "volisemassa" opettajille, olisi saattanut jopa koulusta erottaminen tapahtua. Vittuilu kyllä loppui pitkäksi aikaa, se on totta. En silti suosittele.

        Mitä tulee tuohon "nauraa nyt vaan välimatkan päästä" niin siinähän nauravat. Pääasia että jättävät rauhaan. Vai onko se suora selkä niin heikko, että säröilee jo pienestä naureskelusta? Hyvin lapsellista piitata noin paljon siitä, mitä ihmiset nyt sattuvat keskenään puhumaan.

        Vielä tuosta vastuusta: Sanotko noin myös ihmisille, jotka joutuvat rikoksen uhreiksi? "Mitä meni poliisille volisemaan kun joukolla hakattiin, olisi ottanut vastuuta!" Vastuun ottaminen kun tarkoittaa sitä, että tekee asialle edes jotain sen sijaan että antaa vain olla. Väkivalta on vain yksi keino valikoimassa, ja useimmiten viimesijainen.

        "ikäänkuin kieltäytyy uskomasta tilannetta" - Ja miten niin? Ohjeeni lähtivät nimenomaan siitä, että täysin tiedostaa tilanteen ja kiusaajien motiivit. Miten tilanteeseen voi puuttua, väkivaltaisesti tai ei-väkivaltaisesti, ellei sitä usko tai tajua? Et näköjään ymmärrä lukemaasi.

        Summa summarum: Viestisi on matalaotsaista, alkeellista paskaa.


      • k k k k kc
        Ex-rääkätty kirjoitti:

        Miten vaan. Ongelmana on vaan se, että turpiinvetelystä saa erittäin todennäköisesti vain lisäongelmia. Selän suoruudella tai vääryydellä ei ole paskankaan väliä sen rinnalla, että saa tilanteen sellaiseksi, että pystyy olemaan edes jotenkin siedettävästi. Ellei kerro asiasta "ylemmille tahoille", voi kiusaaja esittää tilanteen niin, että päälle tultiin ilman syytä ja että hän on viaton uhri. Sitä paitsi, kaikilla eivät vain raamit riitä turpakäräjiin eivätkä riitä millään treenaamisella. Pitäisikö tällaisten ihmisten sitten vain niellä kaikki?

        Itsehän vedin yhtä kiusaajistani turpaan niin että jäljet näkyivät päiviä, kun en enää jaksanut. Siitä tilanteesta tuli kyllä äkkiä lähtö rehtorin kansliaan, kun tarkkailuluokan opettaja yllättäen nappasi niskasta. En saanut rangaistusta, mutta vain siksi, että rehtori oli joutunut selvittelemään minuun kohdistunutta kiusaamista useasti aiemmin ja tiesi siis tilanteen. Jos en olisi siis aiemmin käynyt "volisemassa" opettajille, olisi saattanut jopa koulusta erottaminen tapahtua. Vittuilu kyllä loppui pitkäksi aikaa, se on totta. En silti suosittele.

        Mitä tulee tuohon "nauraa nyt vaan välimatkan päästä" niin siinähän nauravat. Pääasia että jättävät rauhaan. Vai onko se suora selkä niin heikko, että säröilee jo pienestä naureskelusta? Hyvin lapsellista piitata noin paljon siitä, mitä ihmiset nyt sattuvat keskenään puhumaan.

        Vielä tuosta vastuusta: Sanotko noin myös ihmisille, jotka joutuvat rikoksen uhreiksi? "Mitä meni poliisille volisemaan kun joukolla hakattiin, olisi ottanut vastuuta!" Vastuun ottaminen kun tarkoittaa sitä, että tekee asialle edes jotain sen sijaan että antaa vain olla. Väkivalta on vain yksi keino valikoimassa, ja useimmiten viimesijainen.

        "ikäänkuin kieltäytyy uskomasta tilannetta" - Ja miten niin? Ohjeeni lähtivät nimenomaan siitä, että täysin tiedostaa tilanteen ja kiusaajien motiivit. Miten tilanteeseen voi puuttua, väkivaltaisesti tai ei-väkivaltaisesti, ellei sitä usko tai tajua? Et näköjään ymmärrä lukemaasi.

        Summa summarum: Viestisi on matalaotsaista, alkeellista paskaa.

        Joidenkin mielestä matalaotsaista paskaa, joidenkin mielestä vastuunpakoilua.

        Tottakai siitä tulee seurauksia jos vetää jotakuta turpaan. Jopa oikeuteen saattaa päätyä ja pahimmassa tapauksessa linnaan jos toinen sattuu vahingossa kuolemaan. Sun neuvo oli välttää turpaanvetoa siksi, että itse saa siitä seuraamuksia. Olet sitä mieltä, että kiusatun pitää luikkia toisten selkien takana ja toivoa tilanteen jäätyvän jonnekin kylmän sodan tasolle, jolloin ei kuitenkaan koskaan voi olla varma milloin kiusaus räjähtää uudestaan käyntiin.
        Kun taas mun mielestä kerran tirvasta nenään ja lopettaa homma siihen. Okei, tulee puhuttelua ja kuulustelua, mutta kun sanoo miten asia oli niin vitut lopusta. Saapahan ainakin elää rauhassa.

        Itse olet vastuuta pakoileva vässykk.


      • Ex-rääkätty
        k k k k kc kirjoitti:

        Joidenkin mielestä matalaotsaista paskaa, joidenkin mielestä vastuunpakoilua.

        Tottakai siitä tulee seurauksia jos vetää jotakuta turpaan. Jopa oikeuteen saattaa päätyä ja pahimmassa tapauksessa linnaan jos toinen sattuu vahingossa kuolemaan. Sun neuvo oli välttää turpaanvetoa siksi, että itse saa siitä seuraamuksia. Olet sitä mieltä, että kiusatun pitää luikkia toisten selkien takana ja toivoa tilanteen jäätyvän jonnekin kylmän sodan tasolle, jolloin ei kuitenkaan koskaan voi olla varma milloin kiusaus räjähtää uudestaan käyntiin.
        Kun taas mun mielestä kerran tirvasta nenään ja lopettaa homma siihen. Okei, tulee puhuttelua ja kuulustelua, mutta kun sanoo miten asia oli niin vitut lopusta. Saapahan ainakin elää rauhassa.

        Itse olet vastuuta pakoileva vässykk.

        "Olet sitä mieltä, että kiusatun pitää luikkia toisten selkien takana ja toivoa tilanteen jäätyvän jonnekin kylmän sodan tasolle, jolloin ei kuitenkaan koskaan voi olla varma milloin kiusaus räjähtää uudestaan käyntiin."

        Olen sitä mieltä, että kiusatun ei ole mitään järkeä hommata itselleen yhtään enempää ongelmia kuin hänellä jo on. Sitä paitsi, mikään ei takaa että turpaan tirvaiseminen lopettaa yhtään mitään. Olen nimittäin sitäkin kuullut, että vastaan on tapeltu jopa menestyksellä, mutta sitten kiusaajat ovat kostaneet vähän isommalla sakilla. Ja kiusaajan tirvaisemista yrittäessä saattaa saada itse köniinsä, mikä ei takuulla tilannetta ainakaan paranna.

        Edelleen, kyse ei ole kunniasta vaan siitä, että saa elää rauhassa. Rauhassa elämiseen eivät kuulu "puhuttelut ja kuulustelut" tai oikeudenkäynnit. Mieluummin kylmä sota kuin jokin typerä koston kierre. Sitä paitsi, kysyn sinulta uudelleen, että kutsutko myös poliisin pakeille meneviä rikosuhreja "vässyköiksi" ja vastuunpakoilijoiksi? Koulukiusaaminen nimittäin pahimmillaan kirkkaasti täyttää pahoinpitelyn, kunnianloukkauksen ja erinäisten muiden rikosten tunnusmerkit.

        "Itse olet vastuuta pakoileva vässykk."

        Niinkö? Mutta minähän aikoinani tein sinun reseptisi mukaan, ja jopa pääsin kuin koira veräjästä. En kadu, että kiskaisin sitä mulkkua turpaan, mutta se harmittaa, että jouduin alentumaan sen porukan tasolle. On todella ikävää, jos päästäkseen elukoista rauhaan joutuu tulemaan itsekin elukaksi.

        Ja edelleen toistan, että kaikilla ei ole valmiuksia tapella. Pitäisikö tämän porukan siis vain sietää kaikki nahoissaan? Tai vielä tarkemmin, ansaitseeko esim. vammainen tai luonnostaan hyvin hento ja pienikokoinen tulla kiusatuksi koska ei pysty laittamaan hanttiin? Tähän sinä et näköjään osaa vastata. Mutta minä osaan, ja vastaus on: Kaikilla on oltava keinoja lopettaa itseensä kohdistuva kiusaus. Halventava puhuminen selän taakse juoksemisesta vain pahentaa asiaa. Meillä kun on yhteiskunta pystyssä juuri sitä varten, että heikot ja rauhallisetkin voisivat elää ilman pelkoa.

        Edelleen, on vastuun ottamista tilanteesta käyttää sellaisia keinoja tilanteen ratkaisemiseksi mitä on tarjolla, ja ehdottomasti viisainta pysyttäytyä rauhanomaisissa. On vain järkevää käyttää apua, jos sitä on tarjolla. Sen sijaan on vastuutonta itseään kohtaan ottaa mahdollinen rikosrekisterimerkintä vain yhden mulkeron vuoksi. Sinulla on todella omituinen käsitys vastuusta ja suoraselkäisyydestä. Itseään voi nimittäin puolustaa monella muullakin tavalla kuin väkivallalla.

        No, trollinahan sinä et tietenkään kykene keskusteluun, mutta tässä nyt sinulle pureksittavaa kuitenkin.


      • Ex-rääkätty
        Ex-rääkätty kirjoitti:

        "Olet sitä mieltä, että kiusatun pitää luikkia toisten selkien takana ja toivoa tilanteen jäätyvän jonnekin kylmän sodan tasolle, jolloin ei kuitenkaan koskaan voi olla varma milloin kiusaus räjähtää uudestaan käyntiin."

        Olen sitä mieltä, että kiusatun ei ole mitään järkeä hommata itselleen yhtään enempää ongelmia kuin hänellä jo on. Sitä paitsi, mikään ei takaa että turpaan tirvaiseminen lopettaa yhtään mitään. Olen nimittäin sitäkin kuullut, että vastaan on tapeltu jopa menestyksellä, mutta sitten kiusaajat ovat kostaneet vähän isommalla sakilla. Ja kiusaajan tirvaisemista yrittäessä saattaa saada itse köniinsä, mikä ei takuulla tilannetta ainakaan paranna.

        Edelleen, kyse ei ole kunniasta vaan siitä, että saa elää rauhassa. Rauhassa elämiseen eivät kuulu "puhuttelut ja kuulustelut" tai oikeudenkäynnit. Mieluummin kylmä sota kuin jokin typerä koston kierre. Sitä paitsi, kysyn sinulta uudelleen, että kutsutko myös poliisin pakeille meneviä rikosuhreja "vässyköiksi" ja vastuunpakoilijoiksi? Koulukiusaaminen nimittäin pahimmillaan kirkkaasti täyttää pahoinpitelyn, kunnianloukkauksen ja erinäisten muiden rikosten tunnusmerkit.

        "Itse olet vastuuta pakoileva vässykk."

        Niinkö? Mutta minähän aikoinani tein sinun reseptisi mukaan, ja jopa pääsin kuin koira veräjästä. En kadu, että kiskaisin sitä mulkkua turpaan, mutta se harmittaa, että jouduin alentumaan sen porukan tasolle. On todella ikävää, jos päästäkseen elukoista rauhaan joutuu tulemaan itsekin elukaksi.

        Ja edelleen toistan, että kaikilla ei ole valmiuksia tapella. Pitäisikö tämän porukan siis vain sietää kaikki nahoissaan? Tai vielä tarkemmin, ansaitseeko esim. vammainen tai luonnostaan hyvin hento ja pienikokoinen tulla kiusatuksi koska ei pysty laittamaan hanttiin? Tähän sinä et näköjään osaa vastata. Mutta minä osaan, ja vastaus on: Kaikilla on oltava keinoja lopettaa itseensä kohdistuva kiusaus. Halventava puhuminen selän taakse juoksemisesta vain pahentaa asiaa. Meillä kun on yhteiskunta pystyssä juuri sitä varten, että heikot ja rauhallisetkin voisivat elää ilman pelkoa.

        Edelleen, on vastuun ottamista tilanteesta käyttää sellaisia keinoja tilanteen ratkaisemiseksi mitä on tarjolla, ja ehdottomasti viisainta pysyttäytyä rauhanomaisissa. On vain järkevää käyttää apua, jos sitä on tarjolla. Sen sijaan on vastuutonta itseään kohtaan ottaa mahdollinen rikosrekisterimerkintä vain yhden mulkeron vuoksi. Sinulla on todella omituinen käsitys vastuusta ja suoraselkäisyydestä. Itseään voi nimittäin puolustaa monella muullakin tavalla kuin väkivallalla.

        No, trollinahan sinä et tietenkään kykene keskusteluun, mutta tässä nyt sinulle pureksittavaa kuitenkin.

        Ja vielä lisäyksenä: Tajuatko, miten vastuutonta sinulta on suitsuttaa väkivaltaa ratkaisuna kiusaamiseen? Kouluampujathan tekivät tekonsa juuri siksi, että tunsivat sen olevan ainoa keino kostaa. Siksi pitää nimenomaan kehittää "virallisten" kanavien kautta meneviä ratkaisumalleja sekä neuvoa kiusattuja kehittämään omaa ajatteluaan ja tunteenhallintaansa niin, että ei synny patoumia jotka johtavat pahimmillaan murhiin. Emme ole viidakossa asuvia barbaareja, vaan sivistyneitä ihmisiä, ja sellaisina meidän pitää pysyä.


      • vövöv
        Ex-rääkätty kirjoitti:

        Ja vielä lisäyksenä: Tajuatko, miten vastuutonta sinulta on suitsuttaa väkivaltaa ratkaisuna kiusaamiseen? Kouluampujathan tekivät tekonsa juuri siksi, että tunsivat sen olevan ainoa keino kostaa. Siksi pitää nimenomaan kehittää "virallisten" kanavien kautta meneviä ratkaisumalleja sekä neuvoa kiusattuja kehittämään omaa ajatteluaan ja tunteenhallintaansa niin, että ei synny patoumia jotka johtavat pahimmillaan murhiin. Emme ole viidakossa asuvia barbaareja, vaan sivistyneitä ihmisiä, ja sellaisina meidän pitää pysyä.

        Jos nyt lähdetään liikelle vaikka kouluampujista niin ymmärrän heidän motiivvit JOS se oli kiusaaminen. Itse mietin ihan samaa silloin kun olin koulussa. Ainoa toive oli saada elää rauhassa mutta se ei käynyt päinsä. Mitä tahansa ja missä tahansa elämä oli yhtä vitun paskaa, aina oli joku niskassa. Voin sanoa, että jos silloin kun olin nuori, olisi tapahtunut nämä koulujutut olisin ollut yhtenä ampumassa meidän koulun ns koulukavereita ja opettajia. Mutta koska silloin ei tiedetty kouluampumisista saavat he yhä elää.

        On ihan sama miten fiksusti ajattelet. Kiusaaminen loppuu vain A) joko muka keskustelemalla, mutta koskaan se ei lopu kuitenkaan tai B) lopettamalla se. Kunnon hakkaus, tappo tai murha. Sfw, riippuu siitä kuinka paljon haluaa elää rauhassa.


      • Ex-rääkätty
        vövöv kirjoitti:

        Jos nyt lähdetään liikelle vaikka kouluampujista niin ymmärrän heidän motiivvit JOS se oli kiusaaminen. Itse mietin ihan samaa silloin kun olin koulussa. Ainoa toive oli saada elää rauhassa mutta se ei käynyt päinsä. Mitä tahansa ja missä tahansa elämä oli yhtä vitun paskaa, aina oli joku niskassa. Voin sanoa, että jos silloin kun olin nuori, olisi tapahtunut nämä koulujutut olisin ollut yhtenä ampumassa meidän koulun ns koulukavereita ja opettajia. Mutta koska silloin ei tiedetty kouluampumisista saavat he yhä elää.

        On ihan sama miten fiksusti ajattelet. Kiusaaminen loppuu vain A) joko muka keskustelemalla, mutta koskaan se ei lopu kuitenkaan tai B) lopettamalla se. Kunnon hakkaus, tappo tai murha. Sfw, riippuu siitä kuinka paljon haluaa elää rauhassa.

        On vielä tapa C) eli antaa opettajille ja rehtoreille oikeasti kurinpitovaltuuksia ja auktoriteettia. Esimerkiksi koulusta erottamista ei mielellään käytetä, koska silloin kunta joutuu kustantamaan korvaavan opetuksen. Muutetaan tämä niin, että erotetun vanhemmat maksavat laskun. Eiköhän ala kiinnostaa enemmän, mitä ne kullannuput koulussa touhuavat, varsinkin, jos kiusaajilla on oikea uhka joutua määräajaksi erotetuksi. Toisen asteen koulutuksessa voisi harkita jopa lopullista poispotkimista. Tämä näin esimerkkinä, muitakin vastaavia voisi kehittää.

        Noin muutoin ymmärrän liiankin hyvin mistä puhut. Kyllä, keskustelu osapuolien kesken on koulun puolelta usein puolittaisesti ja vain näön vuoksi tehty toimenpide. Muistan elävästi eräänkin "keskustelun" joka oli käytännössä haukkumistilaisuus, jossa minua ryöpytettiin valheellisin syytöksin puolen luokan toimesta opettajan ja muiden oppilaiden katsoessa hiljaa vieressä. Rangaistukset ja niiden uhka ovat kyllä keskustelua tehokkaampi keino, ja tähän puoleen yleisestikin ottaen tulisi tulla kouluissa muutos.

        Mitä tuohon viestistäsi huokuvaan vihaan tulee, sekin on liian tuttu tunne. Kiusattuna sitä pahimmillaan tuntee itsensä kuin ajojahdin kohteena olevaksi metsäneläimeksi. Ei mikään ihme, jos joillakin napsahtaa. Juuri siksi olenkin sitä mieltä, että keinoja ratkaista tilanne ennen sitä napsahdusta TÄYTYY kehittää.

        No, tämä tästä minun puoleltani.


      • lvovovo
        Ex-rääkätty kirjoitti:

        On vielä tapa C) eli antaa opettajille ja rehtoreille oikeasti kurinpitovaltuuksia ja auktoriteettia. Esimerkiksi koulusta erottamista ei mielellään käytetä, koska silloin kunta joutuu kustantamaan korvaavan opetuksen. Muutetaan tämä niin, että erotetun vanhemmat maksavat laskun. Eiköhän ala kiinnostaa enemmän, mitä ne kullannuput koulussa touhuavat, varsinkin, jos kiusaajilla on oikea uhka joutua määräajaksi erotetuksi. Toisen asteen koulutuksessa voisi harkita jopa lopullista poispotkimista. Tämä näin esimerkkinä, muitakin vastaavia voisi kehittää.

        Noin muutoin ymmärrän liiankin hyvin mistä puhut. Kyllä, keskustelu osapuolien kesken on koulun puolelta usein puolittaisesti ja vain näön vuoksi tehty toimenpide. Muistan elävästi eräänkin "keskustelun" joka oli käytännössä haukkumistilaisuus, jossa minua ryöpytettiin valheellisin syytöksin puolen luokan toimesta opettajan ja muiden oppilaiden katsoessa hiljaa vieressä. Rangaistukset ja niiden uhka ovat kyllä keskustelua tehokkaampi keino, ja tähän puoleen yleisestikin ottaen tulisi tulla kouluissa muutos.

        Mitä tuohon viestistäsi huokuvaan vihaan tulee, sekin on liian tuttu tunne. Kiusattuna sitä pahimmillaan tuntee itsensä kuin ajojahdin kohteena olevaksi metsäneläimeksi. Ei mikään ihme, jos joillakin napsahtaa. Juuri siksi olenkin sitä mieltä, että keinoja ratkaista tilanne ennen sitä napsahdusta TÄYTYY kehittää.

        No, tämä tästä minun puoleltani.

        Kun olin koulussa ja jos olisin kertonut asioista opettajille siitä olisi seurannut, että nekin, jotka eivät ottaneet kiusaamiseen osaa olisivat nyt tulleet mukaan. Lisäksi tietyt opettajatkin olisivat lähteneet kiusausleikkiin ja luulenpa, että koko perheeni olisi vedetty mukaan. Meidän kylällä jopa poliisit olisivat lähteneet kiusaajien puolelle.

        Eli ei ollut olemassa vaihtoehtoja. Virkavalta ja opettajat ovat aivan hampaattomia kiusaajien edessä olkoonkin, että laki on kiusatun puolella


    • Sopeutunut

      Moi
      Olen itse ollut kiusattu ja lopulta minusta tuli kiusaaja.
      Tiedän aika tarkkaan tämän kuvion=( se ei siis ole mukavaa...
      Mutta,sen uskon vakaasti,että kiusaajasi ovat jostakin sinulle kateellisia? Seon oikeastaan fakta!
      Eli koita olla huomioimatta,mitä he sanovat ja tekevät,he yrittävät KAKKENSA saada sinut alistumaan.
      Kun olet reagoimatta,niin he kyllä lopulta jättävät sinut rauhaan,uskoisin näin ja tovottavasti olen oikeassa=))
      Toivotan sinulle tosi paljon voimia pysyä päättäväisenä ja rohkeana=))
      T,Kokemusta on kolmenkymmenen vuoden takaa...

    • Tyhjyyden voima

      Hei! jaa murheesi jonkun ammattikuuntelijan kanssa! Ja keskity asioihin mistä itse saat iloa ja voimaa! Rakennat OMAA tulevaisuuttasi!!! Älä rupea pelleksi sillä annat samalla kiusaajillesi hyväksynnän kiusata sinua. Harrasta jotain, jos jäät "tyhyyteen" asiat jauhavat kokoajan päässäsi, etkä saa otetta elämään ympärilläsi.

    • itsekinkoulukiusattu

      Tiedän,mitä koet kuten kaikki koulukiusatuksi joutuneet. Omasta kokemuksesta voin kertoa,että äidin helmaan ja isukin lahkeisiin on helppo turvautua ja tämä lähinnä pätee ala- ja yläaste ikäisiin,jotka eivät välttämättä osaa vielä puolustaa itseään kiusaajilta. Mitä vanhemmaksi tulee ja kokemusta karttuu niin oikeat (itselleen sopivat keinot) etsimällä löytää vastauksen. Ja tätä lainatakseni :

      "1.Naura mukana, älä välitä 2.Ole sinut itsesi kanssa.3.Etsi elämääsi jokin kiinnostava harrastus, jonka kautta saat uusia ystäviä.Koettuna on ja selvitty elämästä eteenpäin. "
      rohkaisen sinua toimimaan juurikin näin. Tässä on selvästi asennetta. Se, joka osaa nauraa itselleen on pahin uhka muille. Aitous on katoava luonnonvara ja koska kiusaajat eivät uskalla itse päästä kuorestaan,ne ovat sinulle kateellisia siitä,kun sinä uskallat.
      Joten älä esitä muuta kuin oikeasti olet. Äläkä oikopäätä turvaudu näihin "tuttuihin ja turvallisiin" aikuisiin,toki kiusaamisesta täytyy kertoa,mutta ei koulusta erottaminen tai edes toiselle paikkakunnalle siirtäminen lopeta kiusaamista. Sen jälkeen joudut koko aika pelkäämään,että nurkan takana sinua vaanitaan yms ja voin kertoa,että niin mitä todennäköisemmin tulee käymään ja lopulta se saattaa jopa yltyä väkivältaiseksi.
      Asia kannattaa siis ennemmin käsitellä,jotta se saadaan ratkaistua. Jos sinulla on mahdollisuus niin "piikitä" tätä kiusaajaa/kiusaajia,mutta muista olla ovela. kiusaaja ennen pitkään kompastuu omaan ansaansa. Ota puheeksi,miksi hän kiusaa sinua ja seuraa muiden reaktiota,tässä tilanteessa kiusaaja joutuu miettimään asiaa ja saatat jopa huomata ettei hänellä oikeasti ole mitään syytä.

      Turvamuuria rakentaaksesi,sinun kannattaa puhua jonkin luotettavan ihmisen kanssa,kuten kuraattorin tai psykologin ja sitä kautta etsiä vastausta kiusauksen lopettamiseen. Väkivalta ei ole mikään ratkaisu,psyykkinen pahoinpitely on järeämpi keino kuin fyysinen. Kuten varmasti itsekin olet huomannut,niin enemmän ne sanat satuttavat kuin tirpaisu kasvoille.

      "Ketään mattimeikäläistä ei kiusata. Mattimeikäläiset kiusaavat niitä, joita pitävät tarpeeksi vahvoina kestämään sen. Se on kieroutunutta imartelua, kiusaaminen. " ja tämä on tosi!
      joten parhaiten lopetat kiusaamisen soluttautumalla mattimeikäläiseksi,et vain anna ns. aihetta kiusaajalle.
      Vaikeutat kiusaajan asemaa heijastamalla peilin häntä kohti,mutta varo itse tulevasi häneksi. se käy liiankin helposti

      Älä sure,löydät kyllä keinon.
      Tsemppiä! :)




      1.Naura mukana, älä välitä 2.Ole sinut itsesi kanssa.3.Etsi elämääsi jokin kiinnostava harrastus, jonka kautta saat uusia ystäviä.Koettuna on ja selvitty elämästä eteenpäin.TSEMPPIÄ.Osta hattu

    • Puhu jonkun kanssa ihan oikeasti. Kuulostaa toki siltä et se tietty lisää kiusaamista mutta jos jättää asian sikseen ja yrittää vaan kestää ei ole hyvä ratkaisu. Minua kiusattiin 9 vuotta ja lintsasin ja keksin tekosyitä ettei tarvi mennä kouluun, kun kukaan ei nähny miten paha olo mulla oli koulussa kun ei ollu kavereitakaan niin senkin takia mun osa elämääni meni ihan palasiks ja nyt kärsin vakavasta masennuksesta. Ja puhut joillekkin niin et viesti menee perille. Kenenkään ei tarvi kestää tollasta enkä edes toivo kenellekkään sitä mitä minä jouduin kokemaan. Hirveesti tsemppiä ja voimia. :)

    • älä kuuntele heitä. ole sellainen kun itse haluat. kiusaajat tajuavat tekonsa vasta myöhemmin. kiusaajat tekevät tuota vain koska heillä on itsellään paha olla. sinussa ei ole vikaa:). asiaa auttaa kun menet rohkeasti kertomaan jollekin. älä jää yksin asian kanssa:).

    • Viidakon lait

      On taas typeriä neuvoja ketju täynnä. "Ne on vaan kateellisia sulle", "niillä on itsellä paha olo"...
      Kiusaajat kiusaa monesta eri syystä. Joku ylipainoinen nyhverö jota koulun suositut kiusaa, ei takuulla johdu kateudesta. Niillä on itsellä paha olo- suositut näyttää että ovat huipulla ja on valtaa kohdella muita huonosti kun tietävät että kukaan ei uskalla puuttua peliin, siinä ei ole mitään tekemistä pahan olon kanssa. Kyse on vain nokkimisjärjestyksestä joka tuodaan esille. Ainoa keino millä nostat arvoasi on antaa kovemmin takaisin.

      • Totta turiset

        Ihmetyttää, että useampi ei tätä tunnu tajuavan.
        Itseäni ärsyttää aina, kun näen artikkeleita, joissa joku psykologi tms hymisee, kuinka "kiusaaja voi pahoin".


    • i9uejf

      Onko peruskoulu kyseessä?

      Jos mikään ei auta, niin älä mene kouluun. Kenenkään ei ole pakko sietää ala-arvoista käytöstä ja tuntityösketelyn häirintää!!!! Aikuisten on pakko puuttua asiaan, jos vaan et mene paikalle. Toisekseen voit selittää asian ja pyytää itsenäistä opiskelua kotona, joka on paljon järkevämpää ja jossa OPIT huomattavasti tehokkaammin ja menet vain kouluun tenttimään.

      Minua on HÄIRIKÖITY koulussa mutta kukaan ei kehannut päin naamaa vhittuilla, sillä tietää kuinka pahansisuinen ämmä osaan olla takasin. Kuitenkin, otin hatkat siitä vammaisten laitoksesta enkä ole yhtään katunut!

    • entinenkoulukiusattu

      Ole oma itsesi, koska vain siten muut sinun kaltaisesi, niin ystävät kuin tulevat kumppanitkin, löytävät sinut.

      Kerro kiusaamisesta opettajallesi, opollesi, vanhemmillesi, kuraattorille, koulun psykologille, koululääkärille, terveydenhoitajalle, niin monelle kuin pystyt, ja niin kauan kunnes joku ottaa sinut tosissaan ja tekee asialle jotain. Minua ei aikoinaan yläasteella opo uskonut. Törmättyäni häneen joskus parikymppisenä, hän kysyi kuisattiinko minua oikeasti vai keksinkö koko jutun. Kerroin taas koko tarinan, jolloin hän uskoi ja kirosi. Liian myöhään.

      Älä luovuta, jos kohtaat ajattelemattoman aikuisen, joka ei usko sinua tai vähättelee kiusaamista. Mene seuraavan aikuisen luo.

      Tuli mieleen, että tutkimusten mukaan kadulla väkivallan uhriksi joutuu usemmiten epävarman ja laahustavan näköinen ihminen, siis sellainen, jolle on helpompi ryppyillä. Ihmisen henkinen epävarmuus näkyy hänen olemuksestaan.

      Ehdotan, että omaksut vähitellen! hyvän ryhdin ja varmat askeleet. Älä liioittele tai näytä ylpeältä. Aloita, jokin kamppailulaji niin saat ruumiillista varmuutta. Tämän kerron koemuksella.

      Ja seuraavan kerran kun kiusaajat tulevat apajille, ajattele - vaikka vaikeaa se onkin -, että kyllä on tyhymää porukkaa, herra jestas sentään!! Kuinka noin tyhmiä voi maailmassa ollakaan! Ihan ihmettelen!

      Jätä siis heidän kommenttinsa omaan arvoonsa, koska paskan arvoisiahan ne kommentit todellisuudessa olevat. Tiedän, että sillä hetkellä kun he sanoillaan sivaltavat persoonaasi, se tuntuu pahalta ja haluat vain painua kasaan. Mutta harjoittele jättämään ne kommentit omaan arvottomaan arvoonsa.

      Ja taistele omasta arvostasi menemällä koulusi ja perheesi aikuisten luo ja kerro, mitä on tapahtuntut.

      ÄLÄ KATKEROIDU! Elämää on vielä edessä vuosia, ihania vuosia. Oma kiusaajani on nykyisin edelleen kusipää, mutta sellainen pöhöttynyt juoppokusipää. Kamala katsella. Minulla elämä porskuttaa eteenpäin, koska olen laittanut sen porskuttamaan eteenpäin. Tsemppiä!!

      • elämä opettaa

        Juuri näin. Helppo sanoa, mutta harjoittele valmiiksi oikeat sanat mitä sanot kiusaajillesi. Harjoittele peilin edessä useasti ääneen, niin usein, ettei epävarmuus vivahda olemuksestasi. Kiusaajat ovat arkoja ja epävarmoja, mutta ovat oppineet muutamat sanat kiusaamiseen ja siihen se jää. Opettele Sinä terävät varmat vastasanat, jolloin kuiusaajat jättävät Sinut rauhaan. Minunnunkin kiusaajallinani menee huonosti, itse olen saanut vuosien saatossa varmuutta, mutta toki harmittaa ettei varmuutta ollut silloin kuin sitä olisi tarvittu. Mutta harjoittele kovasti. Mene vaikka jollekkin ilmaisutaidon kurssille.


    • Juha A.

      Jos se nyt yhtään helpottaa, niin kerron tässä yhden omista noloimmista koulumuistoistani:

      Olin ihastunut yhteen takanani istuvaan tyttöön, mutten mitään kehdannut sille sanoa. Tein sitten pienen suunnitelman. Tunnin alkaessa nappasin pyyhekumin tämän pulpetilta ("Anteeksi, lainaan hetkeksi") ja piirsin siihen sydämen.

      Meinasin sitten antaa sen takaisin, mutta kun aloin katselemaan ympärilleni niin huomasin että ensinnäkin siinä istuikin joku muu ja muutkin oppilaat vaikutti vierailta. Ja kaikki tuijotti minua, varsinkin se jonka pyyhekumiin olin juuri piirtänyt sydämen.

      Olin ollut niin ajatuksissani että olin sekoittanut lukujärjestyksen ja mennyt väärään luokkaan.

      ...että silleen.

    • Siis ei ole totta

      voiko yliopistossakin tosiaan vielä kiusata. Eli sielläkin ollaan vielä niin lapsellisia, vaikka ollaan jo aikuisia. En tiedä mitä voisi tuohon sanoa, muutakuin, että sinun pitää vain valittaa asiasta.

      Yleensä kiusaajilla on itsellään paha olla ja narsistisia piirteitä, jotka yritetään purkaa kiltimpään yksilöön. Tietenkin jokaisella on oikeus olla oma itsensä ja saada opiskelurauha. Jaksamista!

      • Nuijamies

        "voiko yliopistossakin tosiaan vielä kiusata. Eli sielläkin ollaan vielä niin lapsellisia, vaikka ollaan jo aikuisia."

        Kyllä. Eikä työpaikkakiusaaminen myöskään ole mikään ennenkuulumaton juttu, vaikka kaikki tosiaan ovat aikuisia..


    • Olet juuri ainutlaatuinen sinä. Jeesus rakastaa sinua :)
      Tsemppiä ja siunausta kouluun :)

    • Mr. Bean

      Itsekin olen joutunut kiusan kohteeksi myös näin vanhempana. Kestikin aika pitkään ymmärtää olla välittämättä siitä ja pyrkiä keskittymään ihan vaan omaan tekemiseen. Pysy erossa niistä ketkä sinua ei kunnioita, jos mahdollista. Jos ne ei tajua, että sinua ei heidän leikit kiinnosta, niin sitten siihen tarvitsee ehkä jonkun ulkopuolisen puuttua.

      Muista myös, että suurin osa niistä kiusaajistakin on monesti pelkkiä lampaita, ketkä seuraa sitä porukan suurinta pelleä. Noloja tilanteita sattuu ja tapahtuu aina, mutta ei se ole niin vakavaa.

      Tsemiä!

    • Kungpow

      Kasvata lihaksia ja opettele kungfua. Kiusaajista pääsee eroon voimakkaalla tahdolla ja voimalla.

      • ylläpidon mafiosot

        MAFIA auttaa, kuten aamulla joku tarjosi jo ilhasvoimiaan? Suomi24:n omistaa nykyisin venäläinen yandex, joten liittyiköhän aamun viesti siihen?

        Boris & Dt badaass toverit panee kiusaajat kiisseliksi.


      • fsrgdhfgjk

        Väkivalta lopettaa vittuilun


      • 15+12
        fsrgdhfgjk kirjoitti:

        Väkivalta lopettaa vittuilun

        Kyl, vedät vaa kiusaajaa turpaan tai jos ei ole voimia niin isket kaulaan.

        Kiusaaminen loppuu kuin seinään.


      • make949494

        Kaikki kungfut sun muut typerät venkoilut ovat liikuntaharrastuksina hyviä muuten niillä ei tosielämässä tee mitään kokemusta on..Usein harrastajilta puuttuu oikea kokemus ja se onkin näiden lajien kompastuskivi.Vapaa ottelu ja nyrkkeily ovat ihan hyviä.Arvostan enemmän sellaisia jotka ovat tehneet työtä 20 vuotta kuin sellaisia jotka opiskelevat vielä 40 vuotiainakin johonkin virkaan jota ei sitten olekkaan tarjolla siinäpä vasta laiskoja ihmisiä sanon itselleni.Kiusaajista pääset eroon kun et välitä heistä ja olet oma itsesi.Voit myös kokeilla Jos tulee sopiva paikka voit itseironisesti heittää vettä lisää myllyyn.Lyön vaikka vetoa että joku yliopisto pelle kielipoliisi vastaa tähän että ethän edes osaa kirjoittaa.Kirjoitus on silloin ajanut asiansa kun toinen ihminen ymmärtää sen.


    • Ai. Että yliopistossa, oikeustieteellisessä, kiusataan pahemmin kuin ala-asteella?

    • fb<bf<b

      Mitä itsevarmemmalta vaikutat, sitä vähemmän sinua kiusataan. Teeskentele aluksi, sekin auttaa. Mene johonkin urheiluharrastukseen, saat sieltä itseluottamusta.

    • koulukiusaaja = nolo

      Nykyajan nololololol -kulttuurille stoppi! Tarviiko oikeesti olla niin psykopaatti että kiksit saa vaan kyykyttämällä muita? *tun pelkurit

      Kiusatuille tsemppiä ja rutkasti selkärankaa, aina pitää uskoa itseensä. Sussa ei ole mitään vikaa ja "nolous" on aina katsojan silmässä, ei kohteessa.

    • no miksi vankilassa ei kiusaamisesta välitetä? älytöntä paapomista koulukiusaamisesta. tätä samaahan tapahtuu joka puolella, naapurit keskenään, töissä, kotona, kaupassa, virastoissa sossussa ja siellä koulussa mutta so what annat takasi samalla mitalla ja olen varma että kukaan ei tule väliin ja loppuu se vittuilu. omakohtaisesti voin sanoa että toimii niin koulussa kuin vankilassa ja miksei missä tahansa

    • kiusaajapilaayhteisk

      Tän takia niitä syrjäytyneitä nuoria vaan tulee. Eikä yhteiskunta muutu. Miettikää kiusaajat, maksatte tulevaisuudessa kiusatuiden mielenterveyspalvelut (kun psyyke on paskottu). Ja ehkä sairaseläkemaksut. Vieläkö hymyilyttää? :)

    • sfdghj

      Yliopistossa kiusaamista? Onko yliopistossa noin tyhmää porukkaa? Ei AMKissa ole kiusaamiseen törmännnyt. Voisin vaan todeta että teidä yliopistolaiset tunnistaa kilometrin päästä valtaväestöstä joten teinä en rupeis dissaamaan yksittäisiä henkilöitä.

    • Siskoani on kiusattu koko hänen elämänsä ajan koulussa. Kärsii siitä vielä yli kolmekymppisenäkin., eikä pysty normaaliin elämään.
      Opettajat, rehtorit ja muut, se ei välttämättä auta asiaan. Joskus tarvitaan järeämmät otteet.
      Jos olet jo aikuinen (yliopisto-iässä) pyydä poliisi selvittelemään asiaa, jos ei muuten onnistu. Ja koulun vaihto voi olla ratkaisu, sitten myöhemmin.
      Mutta älä lähde ennenkuin kiusaajat ovat saaneet jonkinlaisen herätyksen.

    • perus2

      On surullista lukea että kiusaamista ei kouluissa saada loppumaan,jokainen meistä on oma ainutkertainen yksilö,ja jokainen tulee hyväksyä juuri sellaisena kuin on,ilman että nimitellään ja pilkataan.Yleensä kiusaajilla itsellään on jotain vaikeuksia kotona tai lähiympäristössä,he purkaavat pahaa oloaan ,tiedän monta kiusaajaa heidän kodissaan on jommalla kummalla vanhemmista tai molemmilla alkoholiongelma,perheessä on väkivaltaa, pettämistä,köyhyyttä, SIIS ITSE KIUSAAJALLA JA NIMITTELIJÄLLÄ ON PAHOJA TRAUMOJA JOITA YRITTÄÄ PURKAA MUIHIN YLEENSÄ JOHONKIN FIKSUUN,RAUHALLISEEN JA VÄHÄN UJOONKIN OPPILAASEEN JOKA OSAA ASIOITA JA JOLLA MENEE KOULUSSA PAREMMIN KUIN ITSELLÄÄN.Mitä sinun pitäisi tehdä naura mukana ja kun kohtaat nimittelijän vastakkain vaikka koulun käytävällä luo säälivä katse,ja jos on tilaisuus ettei muita sano" ymmärrän sinua."
      Kun kiusaaja näkee että nolostut ja toiset nauraa se vaan yltyy.Jos kiusaaminen menee sietämättömäksi pitää puhua opettajan ,vanhempien tai jonkun muun aikuisen kanssa.ÄLÄ JÄÄ YKSIN.VIKA EI OLE SINUSSA

    • mies 86

      Jos ihmiset ns. hylkäävät sinut jonkun satunnaisen töppäilysi takia, niin voit ainakin lohduttautua ajatuksella etteivät he kuitenkaan ansaitse olla sinun ystäviäsi etkä sinä vastaavasti heitä ystäviksesi tarvitse. Todelliset ystävät katsovat mokailujasi läpi sormien.

      Jotenkin kuitenkin vaikea uskoa, että tuollaista tapahtuisi enää yliopistossa, voisitko ap kertoa mistä laitoksesta oikein on kysymys??

    • Elämä on outoa

      Mä en kokenut olleeni kiusattu yläasteella, mutta toinen yksistä kaksospojista vittuili koko ajan, raastoi (käsivarsi kaulan ympäri ja veti, ei onneksi sattunut) ja oli siis täydellinen mulkku. Sitten... 9. luokalla... Mulle riitti.

      Välitunti alko, ja siinä pihalla taas sitä samaa vanhaa paskaa: ekaks vähän hölistiin, ja sitte tuli huuto "ketään ei kiinnosta noi sun jutut!". Jälleen käytiin takaa kiinni, mutta sitten osat vaihtu. Pääsin itse irti ja nappasin sitä idioottia rinnuksista. Kukaan ei aiemmin ollut nähnyt minua huutamassa toisille koulussa, saati sitten käymässä käsiksi. Kaikki olivat aivan hiljaa. Kiusaaja oli aivan valkoinen. Hän pelkäsi. "Mitä toi nyt tekee ei se oo ikinä tehny näin". Työnsin hänet seinää vasten, ja sanoin lähes kuiskaten: "Minua et kiusaa enää ikinä. Tuliko selväksi?". Ja se loppui. Mua ei enää kiusattu.

      Mitään motiivia en saanut selville. Väkivaltaa en kannata, etenkään kouluissa, mutta tämä oli minulle helpoin tapa. Jälki-istunnot ja nuhtelut harvoin auttaa.

    • soraääni

      Jumala on suunnitellut jokaisen ihmisen habituksen (olemus) Uskova tietää, että vain Jeesus tukee, kun vainotaan. Muut ihmiset eivät välttämättä halua tai osaa auttaa hädässä. Väkivalta, katkeruus tai anteeksiantamattomuus jälkeenpäin ei auta yhtään,l vaikka niistä Hollywoodin filmit tekevät voittonsa. Ole oma itses, usko Jeesukseen. Mulla on 50 taistelun vuotta takana. Aina on Kristus armahtanut ja nostanut ja kantanut. Maailman paras diili!

    • 77777777

      Aloittaja tuskin (toivottavasti) on oikeustieteellisessä, koska en usko yliopistotasolla tapahtuvan kovin räikeää kiusaamista. Itse olin vähän "paremmassa" lukiossa (noin 9:n keskiarvovaatimus) ja porukka oli sen verran fiksua, ettei kukaan kiusannut ketään. Luulisin siten noihin hyviin tiedekuntiin (oikis, lääkis, jne.) pääsevän vain suhteellisen järkeviä ihmisiä.

      Tsemppiä kaikille kiusatuille (oikiksessakin oleville, jos sielläkin esiintyy kiusaamista!), muistakaa ettei teissä ole mitään vikaa! =)

      • rtegfdfggfdfdg

        Älykkäät ihmiset ovat hyvinkin usein mulkkuja. Tosin mihinkään noista päästäkseen ei tarvitse olla älykäs.

        Yliopistotaso on usein ihan hyvä tämän asian suhteen. Ei ole paljon kaikista typerimpiä ihmisiä, mutta ei myöskään huippuälykkäitä elitistejä.


    • EtOleYksin.

      Sinun täytyy olla vahva ja olla välittämättä mitä he sanovat. Kiusaajat ne vasta noloja ovatkin. Sinussa ei ole mitään vikaa eikä kiusaamisen takia kannata esittää muuta kuin on. Olet se mikä olet. Jos kiusaaminen on vain sanallista niin yritä olla huomioimatta sanoja ja naura vaikka mielessä kiusaajille tai vaikka ääneenkin. Se on niille oikein. Eri asia on se jos kiusaamisesta tulee fyysistä. Se on pahempi asia. Mutta kiusaajat todennäköisesti nauttii siitä että aiheuttaa kärsimystä, joten sen takia juuri pitää pitää pää kylmänä. Sinulla ei ole mitään hävettävää! Ole vain oma itsesi. Kiusaaminen on tyhmää ja se saattaa johtua siitä, että kiusaajat ovat kateellisia sinulle. :)

      • Missäjärkenne?:)

        Kaikki tuntuu ihmettelevän, että onko yliopistossakin kiusaamista. Sanon sen, että eipä tuo ikä tunnu muuttavan kiusaamista, kun onhan sitä työpaikoillakin...Kylläpä ihmiset osaa olla idiootteja. Keskittyisivät johonkin Järkevämpään kuin toisten mollaamiseen. Ihankuin he kuvittelisivat olevansa "parempia" kuin muut. Päinvastoin, idiootteja he ovat!


    • kiusattu lissu

      Lukio vai yläaste? Miten olet nolannut itsesi?

      Miten nimitellään? Minkälaisissa tilanteissa?

      Ei voi auttaa kun et kerro enempää

    • kiusattu tyyppi

      mua on kiusattu myös jouduin koulussa kiusaajani viereen ja tämä oli kamalin asia mitä on tapahtunut mutta en osaa auttaa kuin vain olla ''välittämättä''

    • lapsukainen

      kun tulet ikää niin menet baariin ja nait jokaisaiselta aivot ulos niin olo paranee

    • sydämeen sattuu

      Tämä on niin tuttu aihe. Olen 46-vuotias ja vieläkin pitkäaikainen koulukiusaaminen vaikuttaa minuun.
      Minulla on kolme lasta,kahta vanhempaa ei ole kiusattu mutta nuorimman kanssa pahin pelkoni kävi toteen. Häntä kiusattiin,paljon ja henkisesti tosi rankasti.
      Edellinen kirjoittaja sanoi,ettei sinua voi auttaa koska ei tiedetä miten sinua kiusataan. Kiusaamisen muotoja on niin monia ja kaikki ne ovat tuhoisia uhrille. Nuorimpani kohdalla otin yhteyttä kouluun useita kertoja ja opettajat eivät välittäneet. Jouduin menemään niin pitkälle, että otin yhteyttä koulutoimen johtajaan ja johan alkoi tapahtua. Koulun käyttämät keinot olivat hyviä ja nuorimmaiseni on jopa kaveri entisen kiusaajansa kanssa.
      Eli koululla oli keinot mutta opettajat eivät halunneet nähdä vaivaa.
      Sinä olet kuitenkin ilmeisesti vanhempi kuin oma lapseni aikoinaan joten samat keinot eivät toimisi kohdallasi.
      Toistan varmaan aikaisempien kirjoittajien neuvoja mutta yritä olla reagoimatta.
      Kiusaaja saa voimaa sun reagoinneista.Älä missään nimessä yritä olla muiden kanssa samanlainen. Moni ns.menestyjä on entinen koulukiusattu. Mun tärkein neuvo on kuitenkin:PUHU.Joskus voi olla kohdallaan puhua ammattiauttajan kanssa mutta joskus riittää,että voi puhua kenelle hyvänsä joka on valmis kuulemaan.
      Itse hautasin oman kiusatuksi tulemisin vuosiksi sisääni kunnes kerran radiosta soi Tommi Läntisen Syvälle sydämeen sattuu. Se laukaisi vuosia sisälläni olleen tuskan. Sen biisin kuultuani puhuin ja puhuin ja puhuin,aina kun joku halusi kuunnella. Mielestäni jo tämä on hieno alku,että kirjoitit tänne. Täälläkin,ikävä kyllä,on niitä kiusaajia jotka antavat ilkeitä neuvoja ja kommentteja tai vähättelevät muiden mielipiteitä.
      Jotkut neuvoivat myös antamaan turpaan. Tiedän pojan jota kiusattiin tosi rankasti ja hän päätti antaa kiusaajalleen turpaan.Kiusaaminen loppui ja poika huomasi väkivallan olevan toimiva ase. Tänä päivänä ko.henkilö istuu kahden vuoden kakkua pahoinpitelyistä.
      Toivon sinulle voimia jaksaa. Pysy sellaisena kuin olet. Sinä olet arvokas.

    • 16+16

      Kuitenkin niistä kiusaajista tulee jotain kansaa kusettavia ja suurta palkkaa nauttivia poliitikkoja samalla kun itse kärsii syrjäytyneenä koko loppuelämänsä kiusaamisen takia.

    • Aika entinen

      Osa niistä koviksista on häviäjiä ja nätit filkat rupsahtaneita tänä päivänä. Joidenkin haudalle pääsee jälkikäteen kusemaan. Harmi kyllä jotkut mulkvistit menestyvätkin mutta kaikkeen ei voodoo-nukella pysty :)

      Oliko tässä opetusta. Sellainen, että jätä se taaksesi. Ellet muuten käy jossain tilittämässä ja elä tässä päivässä. Ei niiden kiusaajien tai muiden nuoruuden persläpien elämä sen ihmeempää ole.

    • myös kiusattu

      Ei koskaan kannata yrittää miellyttää väkisin yhtään ketään. Kaikki ei voi millään miellyttää ja tärkeintä on olla oma itsensä. Ei se aina helppoa ole, mutta pitkässä juoksussa sinusta kasvaa tasapainoinen, itsensä sellaisena kuin on hyväksyvä ja tunteva ihminen, kuin surkea laumasielu, joka tarvitsee aina laumaa ja muita ihmisiä pönkittämään huonoa itsetuntoaan. Nykyihmisissä on valitettavan paljon näitä surkimuksia, joita usein vielä pidetään voittajina, koska he osaavat käsitellä ihmisiä. Kyllähän he tavallaan osaavatkin, mutta vain manipuloimalla ja aiheuttamalla ongelmia. Parempi yksin, kuin aivottoman lauman vietävänä. Ja aina löytyy joku kohtalotoverikin jostain. Nuoruus on muutenkin usein elämän vaikeinta aikaa niille, jotka eroavat jotenkin massasta.

    • myös kiusattu

      Ei koskaan kannata yrittää miellyttää väkisin yhtään ketään. Kaikki ei voi millään miellyttää ja tärkeintä on olla oma itsensä. Ei se aina helppoa ole, mutta pitkässä juoksussa sinusta kasvaa tasapainoinen, itsensä sellaisena kuin on hyväksyvä ja tunteva ihminen, kuin surkea laumasielu, joka tarvitsee aina laumaa ja muita ihmisiä pönkittämään huonoa itsetuntoaan. Nykyihmisissä on valitettavan paljon näitä surkimuksia, joita usein vielä pidetään voittajina, koska he osaavat käsitellä ihmisiä. Kyllähän he tavallaan osaavatkin, mutta vain manipuloimalla ja aiheuttamalla ongelmia. Parempi yksin, kuin aivottoman lauman vietävänä. Ja aina löytyy joku kohtalotoverikin jostain. Nuoruus on muutenkin usein elämän vaikeinta aikaa niille, jotka eroavat jotenkin massasta.

    • kovakakka

      lainaat isosiskoltas vespan ajat joskus koulumatkalla ilmän kypärää sitä tuijottaen ja heität keskisormen pystyyn ja huudat "IME MUNAA" KYLLÄ TOIMMII

    • cvx xcv 30 Vee

      Ehkä parhaiten rankaiset kiusaajia sillä lailla ettet reakoi mitenkään pilkkoihin, eli et ota heitä tosissasi. Heitä saattaa alkaa hissukseen v....uttaa se. He mahollisesti turhautuvat ja lopettavat.
      Kyllä suakin varmaan alkas ketuttaa jos tekis mieli kiusata jotain eikä se toinen ois millänsäkkään. Ihminen kuin nääs luonnostaan haluaa mm sitä että toiset ottaa hänet vakavasti ja hänen tekemisillään on jotain merkitystä toisille ja toiset ilmaisee sen, tavalla tai toisella.
      Loukkaantumisesi, mikä on toki täysin oikeutettua, kuitenkin palkitsee kiusaajia ja kannustaa heitä jatkamaan. Tokihan sun varmasti tekis mieli reakoijja jotenkin, itkeä tai vetää turpaan tai juosta pois, mutta voihan sitä ainakin kokeilla, minkälainen vaikutus on näennäisellä reagoimattomuudella eli viilipyttyilyllä. Eihän se ehkä kaikkein viisain tapa ole, mutta voisi siitä ainakin ensiavuksi olla. Ehkä ei sitten tarvitakkaan muuta.

      Jospa koitat olla kuin se Kummelista tuttu Jankon Betonin toimitusjohtaja. Sille käy yks ja toinenkin räyhämässä (tosin syystä) mutta se vaan jupisee: juu juu aivan...asia selvä...juu juuu....kyllä.. hoituu..järjestyy... juuu
      Lopuksi se kyllä pistää koko toimistonsa sirpaleiksi

      Muakin muinoin kiusattiin välillä koulussa. Kiusaajia oli useita. Ei se mitään vakavaa ollu eikä ne yhtä aikaa kiusannu. Aina väliin ilmestyi jostain joku uus tyyppi joka kiusasi omalla tavallaan. 7-luokalla esim. yks luokkakaveri sylkäs, tai oikeammin, rauhallisesti tähdäten puotti limpi päähäni portaita alas tullessaan. oli sitä mieltä että mullon nii paskane tukka ettei limppi siitä likasempaa tee. En muuten ruukannnut vielä tuollon käyttää shampoota. Sitten muuannela sain kerran nyrkistä kipeästi olkavarteen muuten vain. Istuttiin bilsan luokan eessä tuntia oottamassa ja se istahti viereen ja alko paukuttaa. Sytkärillä erään kerran eräs räpsäytti olkaan ohi mennnessäni.

      Henkistä kiusaamista olenkin pääasiassa kokenut.

      • swdfc

        Sekin päähänsylkijä taitaa nyttemmin olla aika mukava tyyppi, vaikken häntä pahemmin ookaan nähny sitten yläasteen päästötotistusten jaon. Keraan vaan yhellä autopajalla hiffasin hänenn olevan hommissa


    • Keep on spirit

      Ensinnäkään ei kannata yrittää olla kuten muut. Kun ihmiset kasvavat, he muistavat ne aidoimmat positiivisena, koska nämä oikeasti ovat henkilöitä, joita he jälkeenpäin - ja yleensä ennenkin - haluavat olla.

      Pelko on ihmisen pahin vihollinen, jota ei todellakaan tule näyttää - enempää kuin uhoakaan. Parasta "yleisön" suhteen olisi, että vetäisisit villasella, häpeilemättä.

      Kerroit varsin vähän tuosta laajemmasta kiusaamisesta, joten vaikea sanoa.
      Itse olin kiusattu ja kiusaajat luulivat saaneensa saman sisällön, mitä pieni paketti antoi ymmärtää. - Ei se kiusaamista ole lopettanut koskaan, mutta vähentänyt.

      Tärkeintä kuitenkin on oman mielenterveyden säilyttäminen ja itsetunnon ja -luottamuksen lisääminen, joten miten olisi vaikka thaiboxing??

    • Mattixl

      Olin koulukiusattuna 9 vuotiaasta noin kolme vuotta,kiusaamiseeni osallistui opettaja.Tuossa ylempänä puhuttiin karman laista.Jos se tarkoittaa "sitä saa mitä tilaa"niin voisi kai sanoa että kiusaajani saivat tilaamansa,sillä aikuisena vedin heitä jokaista kuonoon ja kunnolla.Teen niin edelleen jonkun heistä tavatessani,ja anteeksi en milloinkaan anna.Kun joudun jonkun heidän takia linnaan,päästyäni vapaaksi menen ja löylytän.

    • no jopas

      Kun klikkasin tuon etusivulla olevan linkin auki, niin ajattelin, että kyseessä on joku yläastelaisen kirjoitus. Mutta tämähän on oikeustieteellisen sivulla.
      En ihmettele enää sitä tukimusta, joka paljasti tässä menneillä viikoilla tuomarien jne. käytöksestä iljettäviä piirteitä. Oikeustieteellisen puolelle ilmeisesti pesiytyy näitä itseään muita paremmiksi luulevia tyyppejä, jotka pilkkaavat heikompiaan. Sinun on vain noustava asian yläpuolelle ja muistettava, että todellisia luusereita ovat he jotka muita mollaavat.

    • Naaaainen81

      Kiusaamista on monenlaista, mutta yksi asia on varma: asia täytyy pyrkiä ratkaisemaan jollain tavalla niin pian kuin mahdollista. Olipa ratkaisu mikä hyvänsä (viranomaisten/koulun henkilökunnan puoleen kääntyminen, takaisin haukkuminen, turpaan tirvaisu...) niin oman kokemukseni mukaan mikä tahansa keino on parempi kuin "välittämättä oleminen", joka ei toimi, koska kiusaajat silloin vain koventavat panoksia. He näkevät asian niin, että kiusattu on heikko, eikä uskalla tehdä mitään. Kaiken lisäksi kiusaaminen saattaa tällöin jatkua miten kauan tahansa, mikä taas saattaa johtaa uhrin leimautumiseen myös omissa silmissään, itsetunnon alenemiseen ja kaikenlaisiin muihinkin henkilökohtaisiin ongelmiin. Minulla on sellainen mielikuva, että tuota välittämättä olemista markkinoivat useimmiten ihmiset, joilla ei ole käsitystä oikeasta kiusaamisesta. Johonkin tilapäiseen pikkunälvimiseen tuo saattaa tepsiäkin, mutta systemaattiseen kiusaamiseen satavarmasti ei.

    • babih

      Eestissa on samanlaisia lapsia .Kaikki pitää olla samanlaisia.En ymmärrä miksi?Ole aina se mitä olet.Tämä on rehelista enkä tarvitse kiusajista välittää.He on vain vihaisia ja pahoja.Heillä on samatekevä ketä kiusaa sinut tai toisia.Heikot on aina laumassa

    • opeopeopeope

      Joo, jos itsetuntosi on kohdallaan, muut alkavat hakeutua seuraasi. Ei muita
      tarvitse orjailla.

    • ei liikaa väkivaltaa

      Ole edelleen oma itsesi ja haista niille kiusaajille, ja jos tiedät jonkun oikean riskin opettajan joka osaa käyttää järkeään pyydä viemään huomaamatta kiusaaja johonkin ja vannottaa nostamalla seinälle että seuraava vaihe tekee kipeämpää.
      Olen yli 40v toiminut pedakoomikkona ja kolleegani käytti tätä menetelmää ja aina tehosi tästä ei tietenkään pidä kertoa kenellekkään ja jos kiusaaja valitta kaikki sanoo puhuu taas p tä, ja todistajia ei ole.

    • 5x vittu

      tök* tök* = yhyy ---> kiusaajat innostuu lisää. Meidän luokka on aika tunnettu meidän koulun opettajien keskuudessa koska niin monta kusipäätä on meidän luokalla. Vittuilevat toisilleen, opettajille jne. ihan vitun vammasta väkeä vittu että vituttaa olla samalla luokalla niitten kanssa. Vittu!

    • Mie kerron hiukan omasta elämästäni: Minuu kiusattiin KOKO peruskouluaika (9v). Olin aina huonoin, syntipukki, hitain, kukaan ei ois halunnu olla mun pari parityöskentelyssä jne. Se oli sillon 80-luvun alussa, jollon koulukiusaamis-sanaa ei ollut käytännössä olemassa, joten piti vaan sinnitellä jotenki. Kävin lukiota vuoden, joka tuntu juhlalta; vanhat "kaveri-klikit" oli hajonneet ja vaikka vanhoja luokkakavereita olikin monta samalla luokalla, kukaan ei kiusannut. Sittemmin ovat taas alottaneet facessa. Olen klikkaillut "kavereita" pois, jopa estänyt. Riippuen mitä ovat tehneet.

      Eiväthän kiusaajat koskaan tiedosta tekemisiään. "ei me mitään olla tehty" on yleisin vastaus käsittääkseni.

    • Näin toimin nuorena

      Salillle on hyvä idea! Ala purkaa vitutustasi painoihin, nyrkkeilysäkkkiin yms. ole määrätietoinen ja päättäväinen. sinussa ei oikeasti ole mitään vikaa. Sun täytyy iskostaa mieleesi että vihaat pääkiusaajaasi ja odotat kunnes olet huomattavasti vahvempi kuin hän niin vedä niin monta kertaa turpaan että hänelle ruvetaan nauramaan ja häntä ruvetaan kiusaamaan. Älä koskaan rupea hänen kaveriksi.

    • anomuumi1

      Minun on hyvin vaikea uskoa, että ihminen joka ei osaa kirjoittaa opiskelijaa j-kirjaimella tai käyttää välimerkkejä olisi oikeustieteellisessä.

      Luultavasti aloittaja on erehtynyt palstasta.

      • ssalilleeeee

        Muo kiusattiin yläasteella ja yläasteen jälkeen aloin käymään itsekkin salilla. Tuli itsevarmemmaks ja tunsi itsensä vahvemmaks. Sitte ammattikoulussa muo ruvettiin haukkuu ja nälvimään kaikesta kuten saliharrastuksesta (joku 3 ihmistä siinä kiusaajaporukassa oli mutta yksi kiusas enemmän ku muut). Sitte eräänä päivänä ku tää kiusaaja tuli taas vittuilee nii sanoin sille että uskaltaisitko vittuilla jos me oltas täs luokas kahestaa. Tää paukahti punaseks ja yritti puolustella itteesä paskat housus. Sitte muut siinä tunnin lopus rupes sanoo hakkaa se jätkä (myös sen kaverit :D) ja olin sillee et en hakkaa ellei se enää ikinä tee mitää. Sitte se meni muo karkuu koulun jälkee ku muut yritti houkutella sen matsii muo vastaa ni se lähti himaasa ja katteli taakkesa etten vaa seuraa. No lähettii eri suuntii. sen jälkee ei oo kukaa kiusannu ja jos yrittää niin tiiän mitä tehä. Ja tässä voisin kiittää saliharrastusta kun se sai mut itsevarmemmaks.


    • peppuhevonen197

      älä välitä niistä vitun kusipäistä, mäkin nolasin itseni täydellisesti yläkoulussa ja viel ekana päivänä, tänää mei luokan poika sano mulle: haha muistan ku ekan ylä-aste päivän kerroit itestäs vitun nolosti, porukka nauraa sulle vielkii ku oot nii vitun nolo, mut nyökkäilin vaa ja sanoin: nii enks ollukkii aika nolo? kiva ku teil on ollu halvat huvit :)

    • PSGfani

      Sano niille että haista paska

    • Anonyymi

      Mitä mä teen jotkut auttakaa😭😭 Eli koulussa oli joulu juhla ja meillä oli tonttu tanssi ja aloin söhläämään ihan täysin siinä esityksessä... Mua kiusattiin koko loppu päivä ja haluaisin vaan tappaa itteni.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe