Uskaltaako Egyptiin?

green pepper

Siis millainen maan tilanne ja onko kukaan oikeesti tullut sieltä kotiin ilman mahatautia? :O

21

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkaaja_2013

      Mä olen käynyt Egyptissä 10 kertaa ja poikani 2 kertaa. Kummallakaan ei vatsatautia kertakaan. Ekalla kerralla poikani oli 1v ja tokalla 5v.
      Hurghadassa ainakin on ihan rauhallista tällä hetkellä.

    • Kyllä ja ei

      Kyllä siella melkein kaikki saa vatsataudin,vaikka on kuinkka tarkkana.Olen huomannut kaikki puhuu ku on vatsa sekaisin.Hyvin pieni osa ei saa vatsatautia.

    • Mahatauditon matka

      Mahtaudin ja turistiripulin voit saada jo ruotsin laivalta tai Viron puolelta. Joka paikassa eri bakteerikanta. Riittävä nesteen juonti ja käsihygienia ja maitohapot tai peroca auttavat bakteerien pääsyn suolistoon.

      Kyllä uskaltaa lähteä Egyptiin, itse lukemattomia kertoja Egyptissä matkustanut eikä kertaakaan mahatautia.

    • akkuna2

      Itse olen Egyptissä useasti käynyt ja varsinaista mahatautia en ole sairastanut. Pientä vääntöä koto suomessa vain. Paljon pullo vettä tai mehuja. Käsidesi/käsi pyyhkeet hyvä, wc reissuun omaa paperia kassiin. Ja paikallisesta apteekista saa Antinal-tabletteja, halvalla ja tehokkaita. Ystävä otti niitä, maha taudin alku kohta hävisi. Liekkö itselläni noro koti suomessa yrittänyt, vaan jäi kerta tabletista yrjö/ripuli siihen. Mutta veden riittävä saanti on kaiken a ja o.

      • maalis20

        Siinä onkin loistavat ainekset lomaan...käsidesi,wc-paperi,mahatabletit...


    • minä

      Mieluusti käytän varotoimia, kuin lomani pilaan. Ei kassissa paljoa paina. Kreikkaan oon nyt menossa ja varotoimet myös siellä. Jopa abcilla käydessä olis desit tarpeen, paljon ihmisiä olemassa ketä käsien pesu ei kiinnosta. Tietysti vettä paljon juotava ja meressä pitäs yrittää pitää suu kiinni, sieltä tulee pöpöjä. Paljon reissanneena olen vähällä päässyt. Tuuria vai viisautta?

    • Hoitsu Egyptissä

      No ei sinne Egyptiin kuitenkaan tarvii omia wc paperia viedä, tuo mene jo vähän liiallisuuksien puolelle. Hoitoalan ihmisenä voin sanoa, että nestemäinen käsidesi suotavampaa kuin paperilappuset. Maitohapot tasapainottamaan vatsaa suuren bakteerimuutoksen vuoksi. Useita kymmeniä kertoja käynyt eikä vatsatauti ole yllättänyt minua tai perhettäni.

      • maalis20

        Jaa,oletko käynyt hotellialueen ulkopuolella?
        En vieläkään ymmärrä mitä lomaa se on että pitää pyykätä itteään kokoajan ettei sais jotakin paikallista pöpöä.
        En ikinä lähde moiseen lomakohteeseen!
        Minun mielestä loma on ...ottaa rennosti ...kuljeskella kaupungilla...ottaa parit kaljat.tutustua ihmisiin..pelkäämättä jotakin isla... hörhöä.Eikä tarvitse poliisisaattueita käydessäsi jossain kulttuuri kohteissa.Egypti on toisin sanoen yksi (tällä hetkellä) vastenmielisimmistä lomakohteista.


    • notkut

      maalis20, mitä turhaa notkut tällä palstalla? Tiedämme mitä mieltä sinä olet.
      Takavasemmalla on ovi.

      • määkin notkuilen

        Kyllä täällä saa notkua kuka vain haluaa, että silleen, et sinä voi sille mitään.


      • maalis20
        määkin notkuilen kirjoitti:

        Kyllä täällä saa notkua kuka vain haluaa, että silleen, et sinä voi sille mitään.

        Nythän on oiva mahdollisuus matkustaa Egyptiin,ilmaista jännitystä,ammuskelua,turistien pahoinpitelyä,islamilaisten itsemurhaiskuja...jees Egypti näyttää parhaat puolet...
        kaikki nämä ja mahatauti päälle ,siinäpä kunnon loman ainekset...


      • egyyn
        maalis20 kirjoitti:

        Nythän on oiva mahdollisuus matkustaa Egyptiin,ilmaista jännitystä,ammuskelua,turistien pahoinpitelyä,islamilaisten itsemurhaiskuja...jees Egypti näyttää parhaat puolet...
        kaikki nämä ja mahatauti päälle ,siinäpä kunnon loman ainekset...

        Sinäpä sen sanoit, pitääkin alkaa tutkia lentoja, jotta pääsee lähtemään, ennenkuin jännitys loppuu, kaikki mukaan vaan.


      • maalis20
        egyyn kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit, pitääkin alkaa tutkia lentoja, jotta pääsee lähtemään, ennenkuin jännitys loppuu, kaikki mukaan vaan.

        Niin,ja mikä parasta ...voi saada pidennetyn loman..jopa vuodesta kahteen samaan rahaan.Hotellista ei oo tietoa ,monenko tähden...Mutta väliäkö sillä..kyllä Egyptifani asuu vaikka maakuopassa ,pää asia että ollaan lomalla suosikki kohteessa...


      • notkut
        maalis20 kirjoitti:

        Niin,ja mikä parasta ...voi saada pidennetyn loman..jopa vuodesta kahteen samaan rahaan.Hotellista ei oo tietoa ,monenko tähden...Mutta väliäkö sillä..kyllä Egyptifani asuu vaikka maakuopassa ,pää asia että ollaan lomalla suosikki kohteessa...

        no et lähde mukaan?


      • hutkat
        notkut kirjoitti:

        no et lähde mukaan?

        maalis20 on pelkuri


      • maalis20
        hutkat kirjoitti:

        maalis20 on pelkuri

        Ei pelkuri,vaan realisti...tuota eikös ne matkatoimistot alkaneet nyt evakoimaan porukkansa...


    • Ei lippua

      No niin nyt ostamaan matkoja ei maksa paljoa 14pv.327e, viikko vielä halvempi nyt näyttää olevan ostajan markkinat.En ihmettele yhtään egyptin matkailu on vähentynyt 40%.Tällä hetkellä suomalaisia egyptissä n.200 lomalla, vastaavasti Turkissa 4500 suomalaista.Uskoisin että vähenee vieläkin tosta. Hyvää lomaa rohkeille...toivottavasti ei oel pelko peen takana.

      • notkut

        Erdogan uhoaa siihen malliin, että Turkista tulee turisteille kiire lähtö.


    • ei lippua

      Kaikki on mahdollista,kuuma veri ja kiihkeä luonne.

    • ALIAS69

      KAKSI KERTAA KÄYNYT TÄNÄ VUONNA, ILMAN MAHATAUTIA

    • huyiu

      Ei lippua hepulle tiedoksi, että ero johtuu varmaan siitä, että Egypti onTALVIKOHDE ja Turkki KESÄKOHDE :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3105
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2492
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2306
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe