unelma vain

missä onni

Ajattelen monesti tämä kaiken ruljanssin ja vaatimusten keskellä.Olisipa mahdollisuus ottaa lähtö kauas erilaiseen elämään vaikka kuukaudeksi,vähempi ei riitä tai avata ovi toiseen maailmaam missä aurinkoa ,valoa ja paljon uusia asioita.Olihan meillä aurinkoa ja lämpöä mutta missä se meni kaikki.......vaippoja vaihtaessa,kuunnellessa sekavia puheita,lääkäri ja apteekkimatkoissa.Miettien mitä suraavana päivänä syödään kun pitäisi olla monipuolista ruokaakin.O maishoitajan onnea kai tämä,vai onko?

37

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaipaus<3

      Tämä on kyllä todellinen ruljanssi, ei olisi uskonut mihin joutuu.
      Lopettaminen on yhtä vaikeaa kuin jatkaminen. Elämä on muuttunut lähes sietämättömäksi, silti sääli hoidettavaani tekee luovuttamisen yhtä kamalaksi. Hän haluaisi olla kotona loppuun asti, vaikka ei juuri mitään muuta osaa ilmaistakaan, näkee kuinka pelkää intervallijaksojakin.
      Olen kuvitellut itseni jonnekin missä kukaan ei tunne, vaikka pieneen mökkiin metsän keskelle kissan kanssa. Voisi tehdä omia juttujaan, rauhassa ja kiireettömästi.
      Haaveita pitää olla, kuvittelen lähteväni välillä maapallon toiselle puolelle katselemaan kuinka siellä eletään.

      • Minä asun neljän kissan ja yhden koiran kanssa korvessa,eikä elämäni tunnu lainkaan siltä,että onni olisi tuntuvasti potkaissut.
        Mieheni Alzhemer etenee ja minä tunnen päiväpäivältä pudonneeni yhteiskunnankelkasta,(joka kiitävällä vauhdilla etenee),lopullisesti.

        Mieheni on tällä hetkellä viikon intervallihoitojaksolla kuukaudessa,mutta todennäköisesti hoitojaksoa on pidennettävä.
        Olen itse syöpäsairas,joten omat resulssitkaan eivät niin hääppöset ole.
        Henkisetpaineet eivät ole hyväksi minkäänlaiselle sairaudelle,saatikka näille vakavimmille.Mieheni vielä pystyy liikkumaan ja se se voimia kysyykin,kun paimentytöksi joutuu vanhoilla päivillään.


    • Loppuun asti loppuun

      Ruokapuolesta murehditte ihan suotta. Kun on sänkypotilas, joka ei enää sieltä nouse, on ravintoarvot samantekeviä. Kunhan potilaan käsitys ja kokemus on inhimilliset. Näitä palstoja nuorison pitäisi lukea enemmän, jotta tajuaisivat papin aamenen merkitystä (kuka sitä ny enää kaipaa) loppuelämän OMAISHOIDON kannalta. Avioliiton ja jopa avoliiton suosio tulee laskemaan räjähdysmäisesti, kun tämä uhkakuva siihen liitetään yleisesti.

    • vamma on nuorellakin

      Olipa erikoinen vastaus Lopuun asti loppuun nimmarilta.Et ole omaishoitaja vaa tulit taas meitä mollaamaan,olet ennenkin kirjoitellut samnlaisia viestejä.
      Eihän ne ihmisen ravinto-arvot ole samantekeviä,sägyssäkin tarvitsee ravitsevaa ruokaa.
      Et kuule itsekään tiedä mikä sinua odottaa tulevaisuudessa ja jos sinusta ei kukaan pidä huolta niin on elämäsi heitteillejättöä.Se on vääjäämätön asia että sinäkin vanhenet vaikka nyt olet elämäsi voimissa.On nuoria sänkypotilaita,vammautuneita,on sairaita lapsiakin,keski-ikäisiä ja vanhuksia.Ehkä luulet että vain vanhuksille vaippoja vaihdetaan ja syötetään,siinä erehdyt nimimerkki pahan kerran.Jo autokolareissa vammautuu vuosittain nuoria.Hekö sinä heitteille jättäisit ja huonolle ruualle.
      Ei tämä elämä mene aina niinkuin joku voimansa tunnossa ajattelee,voi tulla äkkipysähdys itsensä ,lapsensa ja aviopuolisonkin kohdalla vaikka elettäis elämän parhaita vuosia.
      Olet katkeroitunut elämässäsi kun avioliittoakin halveksit?

    • kuntoilu

      Ei kai tarkoitus ole,että omaishoitaja polttaa itsensä loppuun se ei ole kummankaan osapuolen kannalta hyvä. Hakekaa ihmiissä omaishoitolomille joko liiton tai kelan.Minä ainakin olen käynyt niin usein kun kela hyväksyy, noin parin vuoden välein ja kela kustantaa.Ja niissä ei ole ikärajaa, kaikki vapaat on paras käyttää.

      • Olen miettinyt, ja katsellutkin netistä noita omaishoitajille suunnattuja kuntoutuksia, mutta en mie vielä ole saanut ajoiksi laittaa hakemusta, katsotaan nyt ehkä joskus pyrinkin niille...pitäähän se joskus nähä millaisia ne ovat..kun pääsis jonnekin hieman erilaiseen ympäristöön kuin mikä tämä kotiseutu on, mutta taitaavat, kela ainakin suosia mahdollisimman lähellä olevaa kuntoutus paikkaa..

        Nyt muistaakseni elokuun lopusta alkavalla 6 päivän jaksolla lähden jonnekin sellaiseen paikkaan jossa voi vaellella luontopoluilla, ehkä vain Vuokattiin, tai Kuusamoon..


      • pirmiina kirjoitti:

        Olen miettinyt, ja katsellutkin netistä noita omaishoitajille suunnattuja kuntoutuksia, mutta en mie vielä ole saanut ajoiksi laittaa hakemusta, katsotaan nyt ehkä joskus pyrinkin niille...pitäähän se joskus nähä millaisia ne ovat..kun pääsis jonnekin hieman erilaiseen ympäristöön kuin mikä tämä kotiseutu on, mutta taitaavat, kela ainakin suosia mahdollisimman lähellä olevaa kuntoutus paikkaa..

        Nyt muistaakseni elokuun lopusta alkavalla 6 päivän jaksolla lähden jonnekin sellaiseen paikkaan jossa voi vaellella luontopoluilla, ehkä vain Vuokattiin, tai Kuusamoon..

        ..siis omaishoitajan vapaa jaksolla..


      • Pirre*
        pirmiina kirjoitti:

        Olen miettinyt, ja katsellutkin netistä noita omaishoitajille suunnattuja kuntoutuksia, mutta en mie vielä ole saanut ajoiksi laittaa hakemusta, katsotaan nyt ehkä joskus pyrinkin niille...pitäähän se joskus nähä millaisia ne ovat..kun pääsis jonnekin hieman erilaiseen ympäristöön kuin mikä tämä kotiseutu on, mutta taitaavat, kela ainakin suosia mahdollisimman lähellä olevaa kuntoutus paikkaa..

        Nyt muistaakseni elokuun lopusta alkavalla 6 päivän jaksolla lähden jonnekin sellaiseen paikkaan jossa voi vaellella luontopoluilla, ehkä vain Vuokattiin, tai Kuusamoon..

        No niin..muistinkin väärin, vasta melk. lokakuussa se lomajakso huoks..:(


    • omat jutut

      Se lopuunpalaminen voi tulla vaikka päivä -pari kuntoutuksen jälkeenkin ja lomien jälkeen.
      Itse en pidä niistä kuntoutuslomista,turhaa höpinää suurin osa.Olin työikäisenä,jo oli pitkät illat kuin laitoksessa olisin asunut. Kaikesta paras mennä vaikka toiseen maahan ja erilaista kulttuuria katselemaan tai vuokrata mökki maaseudulta ellei sellaista jo ole.

      • lomaa vain 2vrk

        Olen aivan samaa mieltä. Kun on niin tiiviisti hoidettavan kanssa 24/7, ei koe "kuntoutukseksi" mitään ohjattua/ aikataulutettua/ yltiösosiaalista höpinää. Minäkin olen parhaiten levännyt mökillä (vuokra) ja kaupunkilomilla. Lisäksi minulla on ongelmia saada edes 3vrk vapaata putkeen, koska kunta ei pysty järjestämään kuibn 2 vrk pätkissä niitä vapaata. Asiasta olen kyllä valittanut oikeuteen, päätöstä saanee odottaa pari vuotta. Lähde tästä sitten 2 viikon kuntoutukseen, ja jätä hoidettava yksin kotiin?

        Suuri haave olisi ulkomaan matka, mutta varaa ei ole ja minne saan hoidettavan siksi aikaa : (


    • Joo,en miekään oikein syttynyt noista Kelan kuntoutuslomista,en jaksa lomalla miettii kaikkea kurjuutta mikä kotona.Paras oli kun yksi ehdotti että ota mies mukaan,mikä loma se olisi ;) ja suurin osa oli eläkeläisiä,mulla eläkepäiviin vielä 20 v.Mutta jotkut tykkää niistä,niin sinne vaan sitten.
      "Loppuun asti loppuun" kyllä vuodepotilaskin tarvitsee hyvää ruokaa,sehän tuo mielihyvää hänelle,kun saa edes jostain nauttia..Vaikkei mun mies ole vielä vuoteessa,niin ruokailu ja kahvittelu,on virike ja piriste,ja näkee miten hän nauttii kun ruoka maistuu.Mansikat ja kaikki marjat on suurta nautintoa, ja jäätelö.
      Vaikka omaishoitajuus on rankkaa,ja surullistakin useasti,niin joskus on hyviäkin hetkiä,vaikka nekin vähenee joka päivä.

    • Ei kuntoutus piristä

      Minusta myös turhaa tohinaa kuntoutuksessa,voimisteluista en pidä ja sauvakävelyt tympäsee ja turhat pöpinät ottaa päähän kerrata siellä kotiasioita.Ei ne ota sitä taakka kuitenkaan kannettavaksi.Koulupohjalta oppineiden neuvoja.
      Joku mökki järven rannalla ja rannassa vene on minun haaveeni,eikä kukaan kävisi kolmeen viikkoon,puhelin kiinni ettei kukaan häiritsisi.Ulkona hyvä lepotuoli ja pino kirjoja. AH ONNEA!

      • mökille luontoon.

        Veit sanat suustani :)


    • kuntoilu

      Minä ainakin olen tehnyt omaishoitosopimusta tehdessä selväksi, että kahden kuukauden väliin inttervallissa siinä on 6 vapaa päivää käytettyä jos tarvitsee pidempää vapaata niin omaishoito vastaavalle vaan ilmoitus.Tähän asti kaikki toiminut,kyllä kunnan pitää vapaat järjestää.

      • Pirre*

        Täälläkin järjestyy vapaat, jos haluaa, kuuden päivän jaksoina tai sitten voi pitää ne kolmekin joka kuukausi. Täällä on järjestyi hyvä perhehoito paikka, jonne mieheni menee "mielellään", tai melkein..


      • Palvelu pelaaaaaaaaa
        Pirre* kirjoitti:

        Täälläkin järjestyy vapaat, jos haluaa, kuuden päivän jaksoina tai sitten voi pitää ne kolmekin joka kuukausi. Täällä on järjestyi hyvä perhehoito paikka, jonne mieheni menee "mielellään", tai melkein..

        Täällä ei oo tosiaankaan mitään lähellekään "perhehoito" paikkoja tarjolla vuodepotilaille, melkein naurattaa ajatuskin. Siis vaikka on sairaalasänkyyn 24/7 palveltava potilas. Nykyään viedään sairaala kotiin, eikä laitospaikkoja ole.


      • Pirre*
        Palvelu pelaaaaaaaaa kirjoitti:

        Täällä ei oo tosiaankaan mitään lähellekään "perhehoito" paikkoja tarjolla vuodepotilaille, melkein naurattaa ajatuskin. Siis vaikka on sairaalasänkyyn 24/7 palveltava potilas. Nykyään viedään sairaala kotiin, eikä laitospaikkoja ole.

        Niin, ei täälläkään sänkypotilaita oteta perhehoitoon, eikä karkailevia/yö vaeltajia, eli jotensakin omilla töppösillä pitää vielä liikkua, auttavat kyllä kun ei seisomaan nousu aina onnistu.


    • Ahhahhahaha

      Tääl on vaan pk-seudulla niin miljoona näitä hoidettavia X(. Että ne eivät vaan mahdu mihinkään kunnan intervallihoitoon. Pahemmaksi tulee menemään, eli jos ei omaishoitajat hoida, ne hoidettavat sitten kai vaan kuolee pois nälkään ja janoon. Tai sitten tulehtuneisiin painehaavoihin/keuhkokuumeeseen, kun eivät pysty yskimään ja ruokaa menee henkitorveen. Jos haluaa itse maksaa satoja euroja per vuorokausi niin sitten ehkä joku suostuu hoitamaan. Vrt. omaishoitajien korvaus ehkä 2 euroa per vuorokausi.

    • minä omaishoitaja

      Kyllä kesä alkaa olla lopuillaan mutta ehkä vielä joitain aurinko päiviä on edessä...omaishoitajan työ ei lopu koskaan,mutta aina kun aikaa on piipahdan parvekkeelle ja nostan naamani aurinkoa kohde...kyllä köyhällä on halvat huvit..kaupassaki kyselevät ,ett oletkos käyny ulkomailla...ulkona vaan ...niin kunhan oppis ottaan ne pienen pienet hetketkin ittelle lomaksi....ei kait tää työ lopu vasta kun elämän lanka katkee....................

    • kuntoilu

      Ottakaa Omaishoitajat selvää paikkakuntanne sosiaali-ja terveystoimesta hoidettavalle kuuluvasta henkilö kohtaisesta avusta, vammaispalvelu lain mukaan se on laki sääteistä, kunnan on järjestettävä apua kotiin , että omaishoitaja voi hoitaa omia asioita. Apua voi saada 15,30,40,60,80,tuntia kuukaudessa, kunta maksaa avustajan palkan,lisäksi täällä päin on palvelusetelillä 15 tuntia kuukaudessa.Mulla on avustajakeskuksen kautta 30 tuntia ja setelillä 15tuntia hoidettavan huolenpitoon.Omaishoitajan vaan pitää näistä itse huolehtia, kukaan näitä ei vapaa ehtoisesti tyrkytä.Vointeja kaikille.

      • näin meillä

        Kyllä se on ainakin Jyväskylässä niin, että edes lakisääteisiä palveluita ei saa, ennen kuin on kierrättänyt valituksia hallinto-oikeuden, pahimmassa tapauksessa korkeimman oikeuden kanssa. Kaikilla ei ole varaa asianajajaan ja monelta osin edes sosiaaliasiamies ei osaa antaa selkeitä vastauksia oletko oikeutettu johonkin vai et. Itse täytyyy ehtiä lukea lakia vaahetkillään ja kokeilla joka asiassa kepillä jäätä = tehdä valitus oikeuteen ja katsoa kumpi voittaa kunta vai omaishoitaja.

        Kaikki vopimat menee valittamiseen, kun joka vuosi täytyy kymmeniä sivuja tuyottaa tekstiä eri viranomaisille lakikirjaa (netistä) lukien. Aikaa ja kopio/ postimaksuja kuluu vietävän paljon. Eli lähes kaikki vapaahetket kuluvat byrokratian pyörittämiseen.

        Täällä kunta on ottanut sen linjan, että kieltävät röyhkeästio lakisääteisetkin palvelut( kuten omaishoitajan vapaat), ja laskevat että säästävät huomattavasti rahaa, koska valitusprosessi on niin pitkä (jopa vuosia) eikä oikeuden päätöksessä sanota muuta kuin "soos soo - hyi hyi - kunta on toiminut väärin.." Eli kun sakkoa/ rahallista sanktiota ei ole, kunta pelaa kielteisillä päätöksillä aikaa = säästää.


    • turhautunut ja yksin

      Täällä myös yksi yksinäinen omaishoitaja. Käyn välillä katsomassa mollin sivuilta työpaikkoja ja haaveilen kun voisin hakea jonnekkin töihin. En edes tajunnut kuinka helvetilliseksi voi meno mennä.
      Itse hoidan tytärtäni (5v)jonka hoito vastaa laitoshoitoa. Lisäksi on 8vuotias adhd poika ja 10vuotias lukihäiriöinen tyttö. Mies lähti kun nuorin sairastui. Olin silloin 25vuotias ja täydellä höyryllä ajoin asioita eteenpäin.
      Nyt huomaan olevani väsynyt yksin oloon,terapioihin ja sairaaloihin.
      Menin vahingossa sanomaan pojan psykologille että täytyy harventaa käyntejä koska en millään jaksa ja ehdi joka paikkaan, kalenterini on täysi olen joutunut sopimaan nuorimman toimintaterapioita viikonlopuille.
      Tästä innostuen tohtori totesi että olen henkisesti niin väsynyt että tarvitsen apua ja määräsi minut psykologille. Ei muuten helpottanut minun aika pulaani vaan pisti minut vieläkin kireämmälle.
      Enään en uskalla pistää vastaan vaan ajan paikasta toiseen välillä 15min aikataululla jo on kumma ellei kohta jo sakkolappu rapsahda käteen.
      Välillä on sellainen olo että vien lapset isällensä pistän hoito-ohjeet sekä aikataulut käteen ja katoan.
      Pahinta tässä on se että tajusin joutuvani elämään koko lopun elämäni ilman miestä. Kuka olisi niin HULLU että suosiolla edes yrittäisi sopeutua tähän HELVETTIIN!
      En kuitenkaan voisi kuvitellakaan laittavani tyttöä laitokseen.. joten ei auta kuin hyväksyä kohtalonsa ja luottaa siihen että kyllä se aurinko paistaa vielä tänne risukasaankin.

      • ukin hoitaja.

        Kun luin viestiäsi alkoi hävettämään oma valitukseni.
        Minulla on eläkkeeni, saan vapaata enemmän kuin ne kolme päivää kk. Voi kunpa pystyisin auttamaan sinua


      • Pirre*

        ..lisään vielä, että tarvitset ehdottomasti kongreettista kotiapua, ja niinkuin Kristiina tuolla jo sanoikin, kunnilta oli mahdottoman suurta typeryyttä ja lyhytnäköisyyttä lopettaa kodinhoitajien virat ja tuskin päätöksellä saatiin loppujenlopuksi kovinkaan paljon säästojä, päinvastoin luulen.

        Voimia Sinulle tapella byrokratian viidakossa.


    • Harmi kun ei enää ole kodinhoitajia ,niinkuin ennen vanhaan.Itse aloitin nuorena siinä työssä,käytiin paljon auttamassa perheitä joissa oli sairaita lapsia.Monasti oltiin koko päivä perheessä,ja äiti sai levätä tai mennä asioilleen tai mihin huvitti.
      Ruokaa tehtiin ja leivottiin,pestiin pyykit ja hoidettiin lapset,ja huomasi että meidän avusta oli suuri hyöty.Perheet jaksoivat paremmin.Se oli valtava apu perheille.
      Vanhuksiakin hoidettiin päästä varpaisiin,kylvyt,kaupat ja kahvit sun muut.Minullakin oli oma alue ja tunsin kaikki vanhukset sillä alueella,jos jonkun kunto huononi niin tuli vaan ilmoitus että meneppäs katsomaan miten mummo voi!
      Tulisipa ne ajat takaisin....
      "turhautunut ja yksin" sinäkin olet ihan uupunut,ja nuori vielä...

      • Pirre*

        *turhautunut ja yksin*

        Kuulostaapa melkoiselta tuo tilanteenne, ettekö saisi tosiaan mitään apua kunnastanne/kaupungilta - oletko kääntänyt kivetkin nurin?, - eihän tuollaista jaksa kukaan yksin loputtomasti..ja - ehkä on parasta loppujenlopuksi päättää itse tarvitseeko oikeasti terapiaa (lääkäreistä välittämättä), tai onko siitä apua, jäisi sekin tohina pois ....

        Mie ajattelen ettei Sinulle työpaikka olisikaan hullumpi ajatus, tietysti se vaatisi päivähoitopaikan nuorimmalle, ja eiköhän sellainen järjestyisi, vai raatsisitko antaa lapsen toisten hoitoon?

        Esim. miulla oli sellainen lapsi päivähoidossa, jossa äiti halusi oman olonsa takia, ja tietysti muutenkin, työhön..

        Nämä sanat tuntuu niin turhalta, mutta toivon että näistäkin oisi jotain apua, ja vielä -tee selkeä päätös tilanteesi pohjalta ensin, ja sitten toteutat päätöksesi määrätietoisesti edeten...voima hallaus Sinne teille.

        p.s. niin ja helppohan se on täältä antaa neuvoja.., en mie halua viisastella..auttaisin vain mielelläni.


    • missä onni.

      Voiko tuo olla tottakaan etta pitkän ja vaikean vuoden jälkeen saan hetken hengähtää,pidän lakisääteisen 2 viikon loman,enämpi ei saa kerralla pitää.Ehkäpä kesän lämpimät päivät ovat takana,mutta ajattelen satakoompa vaikka jäitä tai "pikku-ukkoja" se on lomani nyt.Kun vaan osaisin irrottautua tätä kaikkea ajattelematta ja surematta,kaikkeni olen tehnyt enempään en enää pysty.Lähden kauas paikkakunnaltani satojen kilometrien taakse.Olen tämän ketjun avaaja Unelma vain.

      • leena---k

        Vietä rentouttava loma. Tule takaisin levänneenä ja ala suunnitella jo uutta lomaa :)

        Pitää aina olla jotain odotettavaa, sekin auttaa jaksamaan. Nauti lomastasi.


      • Pirre*

        Virkistävä lomaa Sinulle, ja jätä kotihuolet huomiseen :)

        Sitten kysyisin, että mistä kahden viikon lakisääteisestä lomasta puhuit, kuuluuko om.hoitajilla sellainenkin, sehän olisikin jotain..jos jne.?


    • missä onni

      Kyllä kuuluu ainakin meidän kunnassa.Itse pidän yhden viikon intervallilomaa ja toinen on palkaton lomaviikko joka nipastaan siitä vähästä pois mitä saa. Olisin saanut kesällä samalla tavalla mutta peruutin.Olisin halunnut kuukauden mutta ei kerralla kuin2viikkoa,kai se on liian pitkä aika pois omaisen luota.
      Ota Pirre selvää kotikunnastasi ja vaikka omaishoitajaliitosta. Ei ne tule meille tarjoamaan mitään jos ei itse ole aktiivinen. Mulle luvattiin tarpeen tullen pari päivää lisää vapaata intervllijakson päälle ellen jaksa. Voidaan muuttaa 2/2 hoidoksi. Olen kokenut että meillä on hyvät ohjaajat ja kaikkea olen saanut mitä olen tarvinnut.Työ sinänsä on niinkuin te kaikki ystävät tiedätte mitä on omaishoitajan 24 tunnin työ.Onhan niitä parempiakin päiviä tässä elämän myllerryksessä.

      • missä onni

        jatkan vielä.oman loman aikana katkee omaishoitajapalkkio,mutta se laitetaan uudelleen.Niin oli viime kesänäkin.Kaikkea hyvää ja jaksamista teille,en roiku tällä palstalla lomani aikana kun netti ei ole käytettävissä sinne minne menen.Kerron kuulumisia kun oon taas nettini kanssa nokatusten


    • Meillä sillai että maksan itse mieheni intervallihoidon,2/2 saan itse tukea n.400 e.Vapaapäivät putosi nyt pois,eli tuo tuki menee konaisuudessaan intevallihoitoon.
      Itse olen maksanut kaikki hoidot,ennen oli 4 viikkoa kotona ja 2 intervallissa,sain 3 päivästä alennusta hoitomaksuista seteleillä,ja omaishoidontuki oli silloin n.600 e käteen.Nyt pitää lääkkeetkin kustantaa itse kun muuttui tehostetuksi,n50 -100 e kk.
      Vaikea hoidettava niin ,tulisin hulluksi jos ei olisi intervalli.Köyhäks tässä tulee,mutta ei ole muuta vaihtoehtoa .

    • huonommaks meni

      Nyt on paljon enemmän työtä tuon intervllihoidon kanssa kun se tuli muka tehostetuksi hoidoksi.Tehostettu..........sanoisinko raha siinä haisi päättäjillä.Omaishoitajille sata kertaa enemmän työtä vaan.Meillä ainakin lääkkeet pitää jakaa valmiiksi dosettiin.Vaatteet huolehtia mukaan ja kaikki tykötarpeet.vain lakanat ja pyyhkeet saa hoito-osastolta..Eikä hoito ole sen kummempaa kuin ennenkään.Huonompi tiedonkulku potilaan voinnista.Vaipat onneksi vielä saa.Meillä on intervallihoito 18e vrk.Ei tässä rikastumaan pääse olipa niin taikka näin,pääasia että henki pihisee omaishoitajalla ja jaksaa ja jaksaa............

    • kuntoilu

      Kun vien inttervalliin ja samalla pidän vapaa päivät maksu 10,60 vrk.

    • No tehostetussa hoidossa vrk 32,60 e,eikä kerrytä maksukattoa,joten hurraa...Ei meilläkään mikään muuttunut,hinnat vaan nousi,mutta kait se mies siellä tallessa.
      Hernesopal saa elää.;)

    • Unelma vain

      Olen tämän ketjun avaaja "unelma vain",Sain viettää 2 upeaa viikkoa aivan erilaista elämää seurustellen ihmisten kanssa ,kalastellen ja katsellen auringon nousuja ja laskuja sekä kuunnellen luonnon ääniä ja nauttien hiljaisuudesta.Oli todella virkistävää huomata että tälläistäkin elämää on olemassa.Sanoisin pitäkää lomaa jos olette uupuneita emmehän me ole rautaa mikä kestää mitä vain.Itse ajattelen ei mitään hälinä paikkoja asunhan jo kaupungissa.Ulkomaillekaan ei tee mieleni lomilla jonottamaan lentokentille.
      Onneksi meillä on näin kaunis kesä josta voi nauttia ilman palmurantoja.
      Viikosta joka on vapaa aion vastaisuudessa nauttia mutta mikäpä sen etukäteen tietää vaikka tressi iskisi josta ei pääse viikossakaan irti.
      Tänään loppuu tämä vapaus,kirjoittelen mitä jatkossa kuuluu.Hyvää kesän loppua ja jaksamista teille kaikille!

      • -----

        Mukava kuulla. Kaikkea hyvää ja jaksamista


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe