viimeinen askel

kahelii

Olen ollut koko elämäni ujo, enkä ole viihtynyt vieraiden ihmisten seurassa. Vasta reilu vuosi sitten otin itseäni niskasta kiinni ja aloin puhumaan tuttavallisemmin tuntemattomien kanssa, myös vastakkaisen sukupuolen kanssa. Nykyään olen helposti lähestyttävissä ja sen myötä kaveripiiri on kasvanut huomattavasti, ainoa mikä on pysynyt, on se etten kykene puhumaan tunteistani ihastukselleni, vaikka näen häntä melko säännöllisesti ja tiedän että hänkin viihtyy minun seurassani.

Uskallan flirttailla avoimesti kaikkien kanssa ja voin käydä heittämässä vaikka alastonmaratonin, jos siltä tuntuu.. mutta tunteista puhuminen on lähes mahdoton tehtävä, se saa minut tuntemaan itseni epävarmaksi ja haavoittuvaksi, olen muuten hyvin vahva persoona enkä hyväksy itseltäni mitään heikkouksia. Mutta samalla tiedän, että juuri tämä asenne tekee minusta hyvin haavoittuvan.

Ideoita miten pääsisin vielä tämän vaikeimman askeleen yli?

2

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieman kritikoin

Kun olet haavoittuva niin olet todellisuudessa heikko ihminen. Tuollaiset alastonmaratonit ovat sitä kuhan muka- uhoilua.
      Kun uskalttaa olla heikko, haavoittuva. ja ei tarvitse typeriä uhoiluja ja itsensävoittamisjuttuja on vahva. Kyllä terve itsesuojelu ja harinta pitää olla. Hyvä että olet tullut kuorestasi ja uskallat elää ihmisten parissa.

• kahelii

tiedän, mainitsinkin jo tuossa tekstissä, että tiedän asenteeni tekevän minusta heikon. kysyinkin sitä, miten löydän rohkeuden näyttää sen herkän puoleni, jotta voisin oikeasti tulla vahvaksi, pelkäämättä sitä haavoittuvuutta. ja itsensä voittaminen on se tärkein asia, en olisi vieläkään sosialinen, jos en olisi tehnyt sitä jo pariin kertaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      323
      29116
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      54
      2348
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      205
      1711
    4. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      44
      1710
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      157
      1611
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      34
      1361
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      51
      1128
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1038
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      99
      947
    10. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      942
    Aihe