Huomionarvoinen asia,

kyllä nicilliset ovat johdossa,kun palstaa seuraa.
Onhan se niin reilua,että olemme täällä,niinkun facepookissa face to face.
Ei minulla ole luurankoja kaapissa ja ketä ne ehkä kiinnostaiskaan.
Ei kaiketi ketään kiinnosta ainainen ruikutus,kuinka huonosti minulla menee.Olen huomioinnut omaishoitajapalstan ja sinne aion suuntautua.
Ruune otti uuden nicin kalareissulleen.Minä vain vaihdan toiselle saitille.
Silloin kun löysin tämän keskustelufoorumin taistelin maataloustukilinjoilla ja sain lokaa päälleni joka aloituksessa,kun yritin sitä luontoakin suojella.
Tulin tänne saitille,kirjoittelu oli juontevaa,jopa lämminhenkistä,ajattelin
tämähän on aivan uskomattoman hieno kanava.
Ei riidanjyväsiäkään ja sitten ilmestyi tämä haju.Hajulukko alkoi falskaamaan.Iili tuo herrasmies yritti pitää laumaa kasassa,eihän se kaikin osin onnistunut..niin joka vanhoja kaivaa sitä tikulla silmään

40

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaisu-liisa

Missä ihmeen johdossa? Vesikraanassako?

Mitä ihmeen johtoa täällä pitäisi olla? Minusta on ihan hyvä olla rinnakkain.

• Voi miten hieno kommentti ja ihanko omasta päästä lähtöisin?
        Näin tämä homma etenee ja mielipiteitä saadaan eetteriin kaisu-liisa.

• saivartelija..ko?

Firman johdossakin on joku ja urheilukilpailuissa joku on aina johdossa.
      Olisit kirjoittanut tuonne "sanoilla on kaksi merkitystä"!

• sonnenschein :-)

Niin varmaan ritirinnan!!

On nähty ja koettu, samaa sakkia olet jotka nakkelevat niskojaan.

Vesi- tai kusiraana, kummatkin käytössä tarvittaessa

• Homma lähti hyvin käyntiin näin lepopäivän ratoksi kiitos teille valppaudesta

• hyvää matkaa

sinne toiselle palstalle !

• Se toinen palsta onkin tunteidenpalsta ei tämä rääväsuiden asiaa ymmärtämättömien palsta.Päivä omaishoitajana vois avata sinunkin sielunmaisemaasi erilaisen näköpiirin "hyvää matkaa"

• -?-
        rituliini_38 kirjoitti:

Se toinen palsta onkin tunteidenpalsta ei tämä rääväsuiden asiaa ymmärtämättömien palsta.Päivä omaishoitajana vois avata sinunkin sielunmaisemaasi erilaisen näköpiirin "hyvää matkaa"

Mitä luulet, ettei omaishoitajuus/hoidettavuus olisi muidenkin osa tällä palstalla?

• koko elämäni
        rituliini_38 kirjoitti:

Se toinen palsta onkin tunteidenpalsta ei tämä rääväsuiden asiaa ymmärtämättömien palsta.Päivä omaishoitajana vois avata sinunkin sielunmaisemaasi erilaisen näköpiirin "hyvää matkaa"

olen hoitanut omaisiani, kun he ovat sairastaneet, myös iäkkäitä vanhempiani. Tosin ilman nimitystä omaishoitaja ja ilman korvauksia tietenkin.

• myötätuntoa
        koko elämäni kirjoitti:

olen hoitanut omaisiani, kun he ovat sairastaneet, myös iäkkäitä vanhempiani. Tosin ilman nimitystä omaishoitaja ja ilman korvauksia tietenkin.

Tunnen useammankin naisen, joka on hoitanut vanhempansa hautaan asti, jäänyt ilman omaa perhettä. Joku on oman työnsäkkin uhrannut ja ainakin kaiken vapaa-aikansa. Aina muut sisarukset eivät sitä edes arvosta.

• koko elämäni kirjoitti:

Sinun on otettava kuntasi sosialiviranomaisiin yhteyttä,ei näitä palveluja kotiinkanneta systeemillä syliin tuoda.Koska osaat tietokonettakin käyttää olet osa tietoyhteiskuntaa.Kaikki pitää hakea tuet sun muut,ei ne syliin ryöpsähdä tosta noin

• myötätuntoa kirjoitti:

Tunnen useammankin naisen, joka on hoitanut vanhempansa hautaan asti, jäänyt ilman omaa perhettä. Joku on oman työnsäkkin uhrannut ja ainakin kaiken vapaa-aikansa. Aina muut sisarukset eivät sitä edes arvosta.

Sille uhraukselle voi laskea hinnan perunkirjoituksessa.Voi ihan selkeästi vaatia perikunnalta hoitopalkkiota.Ei kenenkään ole paklko suostua hoitamaan omaistaan ilman sosiaalistatukea

• ''''''''''''''
        rituliini_38 kirjoitti:

Sinun on otettava kuntasi sosialiviranomaisiin yhteyttä,ei näitä palveluja kotiinkanneta systeemillä syliin tuoda.Koska osaat tietokonettakin käyttää olet osa tietoyhteiskuntaa.Kaikki pitää hakea tuet sun muut,ei ne syliin ryöpsähdä tosta noin

Eiköhän tuon ymmärrä jokainen luku- ja kirjoitustaitoinen.

• havumetsien mies

Ihmetyttää ketjun aloitus.
      Otsake sisältää väitteen, jota ei sen kummemmin käsitellä tekstissä,

• Sinä fiksu kirjoittelija,joka olet valmis heittämään kapuloita rattaisiin,niin pitääkin,että saisimme jatkumoa kirjoittelulle ja kannanotoille.
        Olet sanavalmis,harvoin otat kantaa,mutta snomasi kantaa ja mielipiteesi on rekisteriöty tänne kanavalle kiitos rituliin

• 11-08-2013

Tämä harmaapäiden palsta on pidemmälle kehittynyt siinä kuinka teksti ei merkitse mitään, vaan nimimerkki.
      Saadaan heittää surutta kuraa, helveksia, vähätellä, ivata ja saadaan vielä parvi muitakin joukon jatkoksi.
      Olisiko paikallaan jättää joskus vastaamatta?
      Nyt ainakin on näyttöä miten halpa-arvoiseksi toiselle kipeä asia voidaan tehdä.

Onhan se ainakin lapsellista ja ajattelematonta.

• Voi sinua,tämä on 70kymppisten palsta ja tukanvärillä ei ole väliä,senhän nykyaikaan voi värjätä.

• Nyt minäkin paneuduin tuohon sinun sanomaasi syvällisemmin.
        Näinhän se on kun on kauaskantava logo,siis nicci niin voi päästellä ajatelmiaan eetteriin,kun sinulla on meriittiä.On koulutusta on varallisuutta,siis olet yhteikuntakelpoinen,sijoituskelpoinen,ei velkaa vaan luottamusta.Pankissa sinulle kumarretaan syvälle,kun käyt siellä sivoitusneivojan pakeilla.
        Kerran kuulin sanonnan,että mitä se köyhä vallalla tekee,eihän se osais edes sitä käyttää

• anlis3 ek

Rituliinin aloitus on oikein hyvä. Vaikka sanotaankin, että kuka vanhaa muistaa sitä tikulla silmään. Huono sanonta. Tottakai muistella saa. Muistothan ovat kaikki vanhoja. Itsekin alamme olla elämämme ehtoopuolella.

Minulla on, kuten kaikilla, muistoja tältäkin palstalta. Karmeimpia muistoja olivat hajupoika- nikillä kirjoittavan ilkeydet. Ennenkuin aloin uudestaan kirjoitella tänne, tsekkasin , ettei se ryökäle edelleen ole täällä. Ei ainakaan entisellä nikillään ole näyttäytynyt, mutta kuka noista kertakäyttönikeistä tietää, takana voi olla kuka tahansa.

Ilkeät kertakäyttöiset ovat vakinikkien nurkan takaa huuteluja. Sellaisten, jotka näyttävät "nimellisinä" hyvää naamaa, mutta piileskelevät ilkeillessään. Aivan kuin jotkut juoruakat: "Ethän vaan sano, että minä kerroin!"

Joku meni vielä puskasta kirjoittamaan, että nikilliset ne vasta ilkeitä ovatkin. Vai niin! Mitähän ilkeää kukaan nikillinen on kirjoittanut, tai jos on, niin ei ainakaan nurkan takaa pärstä piilossa huudellen, vaan omana itsenään.

Eikä tämä asia ole loppuunkaluttu juttu, vaan aktuelli niin kauan kun asia saadaan korjattua, eli jokaisella on vakinikki, ellei kirjattu, niin ainakin sama, millä kirjoittaa, eikä mene kielteisiä asioita kirjoittaessaan pää pensaassa luimistelemaan.

• Ihanaa peesata sun juttuas.Toit todella esille kaiken sen joka kaihersi mieltäni.Sinulla toi asioden esilletuominen on selkeämpää,ei niin kangetelevaa kuin minulla.Huomaan keskenjäänyt koulunkäynti??

Olen aivan otettu,että avaukseni sai näin kauaskantiosia kaikuja.
        Rönsylevä ketju on mukavaa,kun ei mene henkilökohtaisuuksiin

• huhhuuhhh anlis

Tuon logiikan mukaan olet itsekkin epäiltyjen joukossa, eikös sinullakin ole vakinikki. Kumman suuri tarve puolustella ettet SINÄ alennu moiseen. Taitaa sinulla olla listakin valmiina, keitä vakinikkeja epäilet.
        Asia korjaantuu kun menet sellaiselle palstalle jossa on rekkauspakko.

• anlis..3. ek

Niin, juuri, minä palstan päsmäri, joka vaahtoan nikeistä ja puskista, mutta itse en osaa niitä käyttää!!!!

Voi hitsi, että pistelee, kun sattuikin nokospensas tänne puskaan.

Sanoisin tuohon rituliinin aloitukseen, että ja jos rituliini olisi aloittanut uudella nikillä, niin myötätuntoa tulisi, mutta nyt kaivellaan taas hänen menneisyyttään, jolloin hän oli työn uuvuttamana ja kirjoitti siitä.

Olen minäkin hoitanut äitini viimme´hetkiä ennen kuolemaa, mutta ei hänellä ollut muistisairautta.On aivan eri asia hoitaa vanhusta, kuin dementikkoa.

Niin, asiasta viidenteen, ne nikit???

• anlis..3. ek kirjoitti:

Niin, juuri, minä palstan päsmäri, joka vaahtoan nikeistä ja puskista, mutta itse en osaa niitä käyttää!!!!

Voi hitsi, että pistelee, kun sattuikin nokospensas tänne puskaan.

Sanoisin tuohon rituliinin aloitukseen, että ja jos rituliini olisi aloittanut uudella nikillä, niin myötätuntoa tulisi, mutta nyt kaivellaan taas hänen menneisyyttään, jolloin hän oli työn uuvuttamana ja kirjoitti siitä.

Olen minäkin hoitanut äitini viimme´hetkiä ennen kuolemaa, mutta ei hänellä ollut muistisairautta.On aivan eri asia hoitaa vanhusta, kuin dementikkoa.

Niin, asiasta viidenteen, ne nikit???

Osaanhan käyttää, niinkuin näet, mutta en missään nimessä yrittäisikään jäljentää kenenkään toisen nikkiä

• tutkittu on aivot

ei ole sisäänkirjattu, eikä vakinikkikään, mutta silti kirjoitan tänne samalla oikeudella kuin rekatutkin, eikä minun äo. ehkä ole sen alhaisempi kuin rekatuillakaan, mutta järkeäni on kyllä testattu ja ymmärtäväksi todettu.

Mikä hemmetti siinä on, että aina ja yhä vain verrataan rekattuja ja puskasta kirjoittajia ihan kuin nuo jäljessämainitut olisivat muita huonompia ihmisiä.

Mikä tekee rituliinista ta anlisistä paremman ihmisen kuin puskanikillä kirjoittavat ovat?
      Ei mikään, eikä kukaan voi määritellä paremmuutta !
      Ei kukaan ole pätevä täällä kirjoitetun perusteella määräämään muita pois tai sisään palstalle, vaikka sellaistakin täällä näkee ja kokee.

Sairautta ei ole se jos epäilee sairastavansa, mutta sairautta on, jos määrittelee toisen sairaaksi tietämättä edes oireista mitään.

• Olipa jämäkkä kannanotto,näin toivoin palstan etenevänkin.
        Siis olemme samoilla kalkkiviivoilla,kun viestini lähtee eetteriin.
        Mielipiteeni joko luetaan,tai sitten ei.
        Jos aloitukseni ei kolahda,se ei sytytä keskustelua ja niin..

Emme kilpaile paremmudesta,se kujanjuoksu jossa määränpää arvoitus on meillä jokaisella arvoitus.
        Saavutanko minä sen määränpään aikaisemmin,kuin sinä,sen vain luoja tietää,mutta kilvoitellaan sen määränpään löytymisen eteen,ehkä vaihtoehdoista parhain

• kyssärinä
        rituliini_38 kirjoitti:

Olipa jämäkkä kannanotto,näin toivoin palstan etenevänkin.
        Siis olemme samoilla kalkkiviivoilla,kun viestini lähtee eetteriin.
        Mielipiteeni joko luetaan,tai sitten ei.
        Jos aloitukseni ei kolahda,se ei sytytä keskustelua ja niin..

Emme kilpaile paremmudesta,se kujanjuoksu jossa määränpää arvoitus on meillä jokaisella arvoitus.
        Saavutanko minä sen määränpään aikaisemmin,kuin sinä,sen vain luoja tietää,mutta kilvoitellaan sen määränpään löytymisen eteen,ehkä vaihtoehdoista parhain

Rituliini, mitä tarkotti lauseesi.... kyllä nicilliset ovat johdossa?

Laatua vai määrää?

Kummassakaan kun en huomaa eroa nikittömiin verraten, samaa tavaraa, eri paketissa vain.

• kyssärinä kirjoitti:

Rituliini, mitä tarkotti lauseesi.... kyllä nicilliset ovat johdossa?

Laatua vai määrää?

Kummassakaan kun en huomaa eroa nikittömiin verraten, samaa tavaraa, eri paketissa vain.

Katsahdin vain pitkästä aikaa saitille ja huomioin,että kirjautuneita oli enemmistö,laadullisesti en voi ottaa kantaa.
        Ketju etenee mielestäni todella tasokkaasti,näin peruskoulutasollani ja katsaltokannaltani ajatellen

• aivot narikassa?

tutkittu on minunkin aivot ja nyt kirjoititkin asiaa. Tuo anlis, alias Seku ja mikä hiivatin mummi se olikaan, niin ahkerasti aina moitti näitä puskia ja itse ei ollut osannut luoda edes omaa "sinistä" nikkiään????

Eikö nämä ihmiset ole lukeneet, kuinka rekattuja nikkejä pystytään jäljittämään ja kuvia laittamaan ties mihin epämääräisiin gallerioihin? Inhottavaa olisi, jos kuvani olisi jollain seuranhakupalstalla, että "ylikypsä rehevä nainen haluaa pikapanoja"????

• aivot narikassa? kirjoitti:

tutkittu on minunkin aivot ja nyt kirjoititkin asiaa. Tuo anlis, alias Seku ja mikä hiivatin mummi se olikaan, niin ahkerasti aina moitti näitä puskia ja itse ei ollut osannut luoda edes omaa "sinistä" nikkiään????

Eikö nämä ihmiset ole lukeneet, kuinka rekattuja nikkejä pystytään jäljittämään ja kuvia laittamaan ties mihin epämääräisiin gallerioihin? Inhottavaa olisi, jos kuvani olisi jollain seuranhakupalstalla, että "ylikypsä rehevä nainen haluaa pikapanoja"????

Vai vsta aivotutkimuksen jälkeen pystyt toteamaan, että joku kirjoittaa asiaa.

Tuoko trefi-ilmoitus sinun mielestäsi on asiaa?
        Puskasta kirjoittaja osaa näköjään käyttää kieroilmaisuja tuodakseen ilmoituksensa esiin.
        Ei valokuvaa tietenkään, jos ei nimimerkkiäkään.

• anlis3ek

huhhuuuhh- puskasta kirjoittajalle On vakinikki, ja muulla en kirjoittelekaan.
      Joku kysyi onko nikilliset parempia ihmisiä kuin puskaluikurit.

Yksiselitteinen vastaus: On, siinä mielessä ainakin, ettei tarvitse luimistella pensaassa, on "munaa" tulla esiin omana itsenään, eikä millään huhuuuhhuuhaalla.

• Aika vauhdikas ketju ja niin elämänläheisiä asioita riipivä.
      Seku on niin nappikirjoittelija,että minullakin jauhot menee suuhun.
      Olipa ihana irroittelu taas tulevasta arjesta.Huomenna kaikki on taas toisin.Teidän myötätuntonne ja mukanaolonne antavat voimaa kestää ne vaikeat ajat.Olen nöyrästi mukana arjessa ja kiitollisena,että minulla on teidän tukenne.
      Haen mieheni kotitanhuville ja se muistelu alkaa,jossa se varhaislapuus on se asia jota käsittelemme.
      Olen todella kiitollinen teille kaikille,ilman teidän tukeanne en jaksaisi

• anlis3ek

Moi Rituli! Muistan sinut ajalta, jolloin kirjoitin Seku-nikillä. Sitten olin vuosia kirjoittamatta, enkä tietenkään muistanut entistä nimimerkkiäni.
      Facegookissahan saa kirjoittaa omalla nimellään, ja täytyykin. Sen sentään vielä muistan:)
      Siellä olen ollut ja olen vieläkin.
      Tämä on toisaalta mukava palsta, missä monia entisiä tuttuja, Ruuneperi, Fiiulin, Skillan. Uusia kivoja on tullut myöskin monta.

Miehesi on siis sairastunut ja sinä olet hänen omaishoitajansa. Muutamia vuosia sitten hän oli vielä terve, ainakin suhteellisen terve.
      Jaksamista sinulle ja kirjoitellaan!

• ymmärrän

Hienoa. Muuttuihan se viestittely.
        Rekatulla nikillä kirjoittamasi viesti on poistettu!

Kannattaa aina miettiä millaisia sanoja käyttää viestittelyssä!

• ymmärrän kirjoitti:

Hienoa. Muuttuihan se viestittely.
        Rekatulla nikillä kirjoittamasi viesti on poistettu!

Kannattaa aina miettiä millaisia sanoja käyttää viestittelyssä!

Nyt en ymmärrä,mitä poistui.te osaavat laitatteko soimaan jukka kuoppamäen niin paljon sanomatta jää,kun harvoin kohdataan,kiitollisena ama

• män se
        rituliini_38 kirjoitti:

Nyt en ymmärrä,mitä poistui.te osaavat laitatteko soimaan jukka kuoppamäen niin paljon sanomatta jää,kun harvoin kohdataan,kiitollisena ama

anlisin viesti män

• Ystävyydellä
      • Kiitos toi kertoo kaiken siitä muitisairaudesta

• rituliini_38 kirjoitti:

Kiitos toi kertoo kaiken siitä muitisairaudesta

kyynelehdin,että ässäkin jäi muistisairaudesta

• On se niin väärin,kun läheinen kaikkoaa jonnekin pois ulottuvilta

• Noita sanoja kuunnellessa ja kyyneleitä pyyhkiessä ajattelin,että toi laulu on nimenomaan tehty muistisairaiden omaishoitajille.
        Musiikki yleensä puhuttelee minua,varsinkin kun mieli maassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      106
      2585
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      107
      2042
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      22
      1867
    4. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      205
      1570
    5. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1565
    6. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1507
    7. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      103
      1121
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      58
      1011
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      126
      983
    10. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      976
    Aihe