Vauvojen TV:n katselu

muumejatelkustako

En oikein löytänyt ketjua tästä aiheesta, joten avataan keskustelu. Minkä ikäisenä teidän vauvanne ovat katsoneet tv:n lastenohjelmia? Meillä tyttö ollut tv-pimennossa, olen ajatellut, että ei ole hyväksi eikä edes kiinnosta. Tai värit ja valot joo, mutta ei lastenohjelmat.
Tänään oli tv auki ja sieltä tuli pikkukakkonen. Lapsi, 11kk, istui hievahtamatta reilut viisi minuuttia telkun edessä. Hyvä, huono, normaalia?
Ovatko lapsenne aloittaneet jo pieninä telkkarin katselun?

9

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äeti82

      Minäkin olen samaa miettinyt. Meillä on usein tv taustalla päällä, ja esim leikkimaton päälle olen viritellyt peitosta näköesteen - muuten poika 5kk ei muuta tekisikään kuin tuijottelisi telkkaria! Ei olla niin nöpönuukia oltu asian kanssa, joskus annetaan pojankin katsella telkkaria jonkun aikaa, esim keskuskeluohjelmista hän tykkää kun näkyy ihmiskasvoja, joskus hän katsoo ja naureskelee tv:n ihmisille :D

      Milloinkahan tosiaan on sopiva aika rueta katselemaan lastenohjelmia? Liika tv:n katseluhan (myös lastenohjelmat) voi pienillä vauvoilla aiheuttaa keskittymisvaikeuksia yms myöhemmin, joten ei kannata ainakaan liikaa antaa katsella. No kaikenmaailman Pokemonit sunmuut nyt sekoittaa aikuisenkin pään, hirveetä vilskettä ja vilinää ja sisältökin on mitä on.. Röllit ja Muumit takaisin kehiin niinkuin minun lapsuudessa :D

    • Kutri.

      Meillä tuijoteltiin innoissaan telkkaria noin 5 kk ikäisenä, mutta sitten jäi pitkäksi aikaa.
      Nyt 1 v 2 kk katsoo päivässä noin 20 min pikkukakkosta ja sitten jatkaa muihin leikkeihin, ikään kuin sellainen rauhottumis hetki...

      • mainosten orja

        Meillä tenava ollut ihan hupsuna mainoksiin 8 kk iästä alkaen ja edelleen ryntää töllön eteen kun mainokset alkaa :) ikää nyt 1v 1kk. Lastenohjelmia ei oikein jaksa katsoa.


    • voinollailman

      Meillä ei katota tv:tä... en ole mikään sohvaperuna eikä sieltä tulekaan mitään kiinnostavaa ohjelmaa yleensä. Jos nyt ihan pakko katsoa niin illalla sitten kun vauva on nukkumassa. En ymmärrä niitä jotka huudattaa telkkaria aamusta iltaan. Ei muuten ole varmasti hyväksikään vauvan silmille ja mielelle liikkuva ja kirkas kuva (etenkin jos nenä on melkein kiinni ruudussa).

      • muumejatelkustako

        Toi on kyllä totta. Ehkä muotoilin aloituksen vähän huonosti, tarkoitin juurikin sitä, että milloin lastenohjelmien katselu on alkanut. Varmasti telkun katsominen ihan pienenä - ja pitkiä aikoja - on tarpeetonta ja haitaksi.
        Tai onhan tietysti perheitä, joissa ei ikinä katsota myöskään lastenohjelmia.


    • jhglj

      Meillä on ollu televisio päällä aina aamusta ja illasta. Lapsi on muutaman kk ikäisenä ollu kaukana mutta katsellut teeveetä kohden 5-10 minuutuin pätkiä. Alkuun teevee oli kiinnostava, nykyisin se on vain taustalla ja lapsi leikkii omiaan ne muutamat hetket kun sisällä ollaan. (meillä ulkoillaan lähes 5-6tuntia päivästä niin ei paljoa ehdi teeveen ääressä olla)
      Ja voihan se olla lapsen kehitykselle haitallista mutta ei ainakaan vielä ole mitään näkynyt, tosin lapsi ei kyylää teeveetä kokoaikaa.. Lähti kävelemään 9kk ikäisenä ja muutamia sanoja tulee ja lapseni on vasta 11kk.

    • ei koko aikaa

      mun mielestä hyvä periate on, että se telkku ei oo siellä taustalla koko ajan. vaan se on auki silloin kun sitä oikeesti katsotaan. en olevarsinaisesti rajoittanut tellkun katsomista. mutta pitää olla paljon muutakin aktiviteettia. 2 ja puolivuotias ei nyt kesällä oo kattonu telkkaa juuri lainkaan. haluu mielummin ulos. mutta joskus vaikka flunssapäivänä tai jos keli on tosi kurjaniin katellaan enemmänki

    • Elkku Telkku

      En muista, mutta sen ikäinen, että sitterissä oli. Ehkä 5-20 min katsoi. Ja vaan joku tietty lastenohjelma kiinnosti. Kerkisin sillä välin tehdä ruokaa tms. Itse en muista koska olisin telkkaria ehtinyt katsoa muuta kuin lapsen mentyä nukkumaan. Lastenohjelmia lukuunottamatta.

      Lapsi on nyt yli pari vuotias ja on hyvä keskittymään.

    • äiti itsekin

      Meillä ei ole alle 3-vuotiaat katsoneet ollenkaan ja yli 3-vuotiaatkin vain valittuja DVD:itä. Tietää, mitä katsovat, ei tule ikäviä yllätyksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe