gerbiili kysymyksiä!!!

gerbiili ystävä

1.käykö gerbiilillehamsunhääkki?
2.voiko grbiilejä ottaa 2 mutta neolisivat eri poikueesta ja ne laitettaisiin samaan häkkiin?
3.voiko geebulle antaa hamsun ruakaa?
4.entä tarviiko ne heinää?
5.KUINKA KOULUTTAA GERBIILI KILTIKSI??????????????????

3

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gerbu

1. Gerbiilillä pitäis olla terraario. Tarkotatko hamsu häkillä jotain dunantapasta? Ite en hamsuista tiiä yhtikäs mitään. xD

2. Voi mutta ei ehkä kannata. Mieluiten samasta poikueesta jotteivät tappele.

3. No en tiiä. Riippuu onko siellä niitä samoja ruokia mitä gerbiili itse syö.

4. Heinää? No itse annan silloin tällöin Faunattaresta ostettua. Käyttävät sitä pesän rakennukseen.

5. No otat jonkin herkkupalan/ruuan esim. joku auringonkukan siemen tai joku tällänen ja laitat sen kädelle. Toisin sanoen totutat gerbuja itseesi. Älä jahtaa niitä ympäri terraa. Anna niiden tottua rauhassa. Ja älä vaikkapa ensimmäisellä kerralla nosta gerbua terrasta pois.

//Mulla hienot selitykset. xDD

• 1. Ei käy, koska gerbiili on kömpelö kiipeilijä ja saattaa kiivetä kaltereita pitkin ja pudota ja loukkaantua. Lisäksi ne yleensä jyrsivät kaltereita ja nenästä lähtee karvat ja voi tulla nenätulehdus. Lisäksi häkkiin ei mahdu gerbiileille tarpeeksi purua. Gerbiileillä nimittäin pitäis olla paljon purua tunnelien kaivamista varten.

2. Kyllä voi, mutta ei niitä saa yhdistää suoraan. Muuten ne tappelevat. Ne pitää totuttaa toisiinsa pienisilmäisen metalliverkkoseinän avulla. Ja siihen menee yleensä monta päivää, jopa viikkoja.

3. No periaatteessa voi. Mutta ruoassa ei saa olla liikaa pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä. Pienissä määrin ne ovat välttämättömiä, mutta ei saa antaa liikaa. Gerbiilit lihovat nopeasti.

4. Suosittelen antamaan. Ne tykkäävät nakertaa sitä (anna gerbiileille myös pahvia jyrsittäväksi). Lisäksi kuivaheinä auttaa pitämään tunnelit kasassa ja on hyvää pesätarviketta.

• gerbiili ystävä

kiitos kun vastasitte!!!!

nytten tiedän tarpeeksi gerbiileistä=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1044
    2. 65
      913
    3. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      898
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      47
      882
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      49
      811
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      684
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      649
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      580
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      526
    Aihe