Olen tylsä ja mitäänsanomaton ihminen

Tylsimyskö

En ole varma kirjoitanko tämän nyt väärälle alueelle mutta haluan nyt vain purkaa ajatuksiani. Olen 20v nainen. Olen melko yksinäinen eikä mulla ole koko nuoruuteni aikana ollut oikein mitään sosiaalista elämää, siksi olen kai vähän kehno sosiaalisissa tilanteissakin.

Aina kun minua pyydetään tai muuten vain menen "ihmisporukoihin" seuraan, se on aina sitä että minä vain istun ja kuuntelen, hymähtelen ja yritän olla kiinnostunut. Sitten kun minulta kysytään jotain niin vastaan lyhyesti.

Minua suoraan sanottuna ketuttaa että en osaa puhua. Joskus ajattelin että se on vain ujoutta, mutta kun ei se ole!! Oikeasti minun tekisi mieli puhua ja keskustella kaikenlaista tai edes heittää jotain läpän tynkää, koska tykkään oikeasti ihmisistä ja haluaisin tuoda omanitseni esille, mutta en vain osaa koota ajatuksiani sanoiksi!! Tuntuu että olen vajaaälyinen ja annan itsestäni sellaisen kuvan että olen tylsä ja itsekäs ihminen jota ei kiinnosta.

Hiljaisuuteni ei johdu seurasta. Asiaan ei vaikuta olenko vähän isommassa porukassa vai kahden kesken. Toisinaan mua pelottaa joutua kahden kesken toisen kanssa, koska se olisi niin kiusallisen hiljaista ja jutustelu olisi kovin yksipuolista.

Mulle sanotaan usein että olenpa mä hiljainen. Joskus myös jotkut näsäviisaat ovat kysyneet että osaanko mä edes puhua. Mulla on tapana vastata että tykkään enemmän kuunnella kuin puhua. Olen kuitenkin kyllästynyt kuulemaan aina tuota samaa ja se saa mut aina vähän lannistumaan.

En tiedä olenko liian ankara itselleni tässä asiassa. Luulen että kukaan ei kovin pitkään halua tutustua tälläiseen keskustelutaidottomaan tylsimykseen :( Ketään mieskään ei jaksaisi kauaa katsella tälläistä tuppisuuta.

Tietty en sitten tiedä olisinko puheliaampi kun vain pääsisin ajan myötä toisen kanssa samalle aaltopituudelle. Mutta taitaa olla mahdotonta sekin.

En tiedä tuliko tästä tekstistä kovin sekava. Kirjoitin suoraan vain mitä nyt ajattelen. Ja näyttää omien ajatuksien kirjoittaminenkin sujuvan ongelmitta kun vertaa puhumiseen. Voivoi.. Tähän loppuun kysymys että onko kukaan ennen kohdannut mun kaltaista ihmistä tai tunnistiko joku muukin itsensä tekstistäni?

23

1267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä yks..

Melko tutun kuuloista tekstiä. Itse olen myös seurassa hiljainen, varsinkin tietyssä seurassa. Olen ajatellut että se on luonteenpiirre, en voi sille itse kauheasti mitään. Osittain se johtuu rohkeuden puutteesta.

• hiljainen m

Eiköhän moni tunnista itsensä samanlaiseksi, ainakin itse tunnistin.
      Juuri viimeksi kun lähdin kaverin ja hänen kaverinsa kanssa ulos niin illan saldona oli taas kysymys "miksi olet noin hiljainen"
      Itse olen paljon puheliaampi kahdestaan kuin jos on enemmän ihmisiä ryhmässä.

• yli30mies

Löytyisipä jostain se hiljainen naiskumppani.
      Tuntuu ettei kukaan ymmärrä tätä hiljaisuutta vaikka tutustuttuaan minulla tulee juttua.
      Varmasti hiljainen nainen ja hiljainen mies ymmärtäisivät toisiaan paremmin.
      Itse osaan jo aistia toisen ajatuksia ja mielialaa pelkästä käytöksestä. Kai se on sitä hiljaisuuden tuomaa aisti herkkyyttä.

• täti 55

Olet vielä niin nuori ja kokematon. Kun tulee ikää lisää, niin tulee myös itdevarmuutta ja uskaltaa sanoa omia mielipiteitään.

Olin myös sinin ikäisenäsi hiljainen ja nyt olen tälläinen pälä päää.

Ajaudun hoitoalalle ja siinä opin olemaan ihmisten kanssa ;))

Sinusta tulee kyllä vielä oikein hyvä pälättäjä kunhan vain saat sitä elämänkokemusta ...

• Tylsimyskö

Toivottavasti niin. Itse olen asiakaspalvelu työssä (ollut vasta hetken aikaa) ja en osaa sanoa muuta kuin hei, kiitos ja näkemiin. Ulospäin näytän oikein iloiselta, mukavalta ja palvelualttiilta, mutta kun avaan suuni niin minusta saa taas varmaan ihan eri käsityksen. Jos mulle yritetään jutella niitä näitä niin tulee vain kiusallinen olo kun en osaa sanoa oikein mitään. :( Ehkä sit sen kokemuksen myötä asia muuttuu. Vaikka tuntuu se mahdottomalta. :/

• Et varmasti ole "tylsimys" ja varmasti sinun kanssasi olisi mukavaakin keskustella. Sinun kaltaisesi kanssa olisi hyvä vaihtaa kuulumisia ja tutustua hiukan paremmin. Tietysti livenä olisi varmasti paras vaihtoehto mutta netin kauttakin varmasti onnistuisi ja sopisi. Minulla on samanlaisia mielipiteitä asioista ja itsestäni, olen selittänyt itseäni varsin hyvin profiilini sivuilla. Mutta jos ainakin keskustella haluaisit, se voisi ihan mukavaa. Ei tarvitse ainakaan sanomisiaan hävetä ja ehkä jotain tajuaisi omastakin elämästään. Mitään ei ainakaan siinä voi menettääkkään.

• NoStress.

Turha tuosta on pahaa mieltä kantaa. Kyllä ihmiset hyväksyvät sun sellaisena kun oot. Myös tuleva kumppanisi kun sellaisen tapaat. Voi olla että sun ikäisesi eivät ymmärrä miten hyvä ominaisuus on kun osaa olla pelkkänä korvana. Ja se on hyvin arvostettavaa että on hyvä kuuntelija. Mielummin niin kuin jatkuva hölösuu. :-)

• Tylsimyskö

Kiitos lohduttavista sanoista. Mutta eihän se kuuntelijankaan rooli ole oikein vaikuttavaa jos ja kun ei osaa ottaa minkäänlaista kantaa asioihin mitä toisella on kerrottavana. Toiselle tulee varmaan vain sellainen olo että en edes kuuntele ja mua ei kiinnosta.

• ricks.

"Ketään mieskään ei jaksaisi kauaa katsella tälläistä tuppisuuta."

Haha! En voi sietää suutaan koko ajan aukovia naisia, jotka ei onnistu kaiken lässytyksensä keskellä sanomaan yhtään mitään. Oon unelmoinu sellasesta tytöstä, jonka kanssa vois olla vain hiljaa, ja puhua silloin kun on jotain puhuttavaa. Mun mielestä hiljaset ihmiset on parhaita. Sellaset, jotka mielummin ajattelee kuin aukoo suutaan kuin kultakalat.

• nena.....

Moi! Olen ollut samassa tilanteessa. Harjoitus tekee mestarin, joten rohkeasti vaan ihmisten keskelle. Välillä kannattaa pakottaa itsensä puhumaan. Harrasta juttuja, tutustu opiskelu/työkavereihin, pura tuntojasi täällä tai jossain asiaan liittyvällä sivustolla... Itse olen käynyt esim.yhden ihmissuhdetaito-kurssin, linkki on alla... Ajattelin myös, että alan kehittämään itseäni blogin avulla, tällöin minulla on aikaa pukea ajatukseni sanoiksi ja sitä mukaa niistä on helpompi kertoa muille, kun on jo ajatellut asian läpi. Kaikkein tärkeintä on se että hyväksyy itsensä ja sitten myös muut hyväksyvät. Tiedän monia introvertteja, jotka saattavat olla kovinkin karismaattisia vain sen takia koska ovat omia itsejään ja haluavat kehittää itseään.

Tsemppiä! Onneksi olet vasta 20-vuotias, sulla on aikaa hyvin kehittää itseäsi ja saada vielä uusia tuttavuuksiakin, vanhempana se saattaa olla hitusen vaikeampaa kun monilla alkaa olla perhettä ja muita kiireitä. Itse olen 25, onneksi itsellänikin on vielä aikaa. Tässä vielä pari linkkiä jotka ovat auttaneet minua. Ainiin, ja myös youtubesta löytyy aika paljon tsemppaavia videoita aiheeseen liittyen!;)

www.succeedsocially.com
      http://www.jaanmurtajat.fi/blogi

• läsäolo

Sinä olet onnekas. Oletko tiedostanut, että nykyään paljon suurempi ongelma on, että ihmiset puhuvat paljon- ei mistään. Monelle on vaikeaa olla hiljaisen ihmisen seurassa, koska silloin joutuu kohtaamaan itseään ja toista. Olemaan aito. Moni peittää epävarmuuttaan paljolla puheella. Toisaalta olemme yksilöllisiä.

Älä ota itseäsi niin vakavasti. Tutustu zen -filosofiaan, siinä opitaan aitoa läsnäoloa (mindfullness).

• niin tuttua

Täällä yksi myös. Saman ikäinen ja samat ongelmat. Toisaalta helpottavaa, kun tietää ettei ole ainoa.

• kiltti mies.

Antaa rakkauden puhua. Aina ei tarvii sanoa mitään vaan kun katsoo toista silmiin niin tietää mitä toinen ajattelee.

• Tylsimyskö

Kun nyt ensinnäkään löytäisin mitään rakkautta. Mutta kuka nyt toisten ajatuksia osaa lukea silmiin katsomalla. En mä ainakaan :|

• dd_dd_
        Tylsimyskö kirjoitti:

Kun nyt ensinnäkään löytäisin mitään rakkautta. Mutta kuka nyt toisten ajatuksia osaa lukea silmiin katsomalla. En mä ainakaan :|

"Mutta kuka nyt toisten ajatuksia osaa lukea silmiin katsomalla."

Mä osaan.

http://personalityjunkie.com/10/introverted-intuition-ni/

• dreeeee

Voit tehdä ja tuoda mielipiteesi ja luonteesi esiin muulla tavalla! Värjää hiukset räikeän punaiseksi, jos siltä tuntuu, pukeudu häkellyttävän tyylikkäästi, liity kuntosalille, pidä mielipiteitä ilmaisevia paitoja, kuuntele mielimusiikkiasi täysiä, katuevankelioi, osta kauppakärryt täyteen vaahtokarkkeja...

Kyllä itsestään saa mielenkiintoisen jos haluaa. täytyy vain unohtaa mitä muut ajattelevat sinusta ja toteuttaa kaikki lapsuuden unelmat

• Tylsimyskö

Olisipa se niin helppoa. Mutta jos noin tekisin kuin edellä mainitsit niin todennäköisesti minut leimattaisiin lopullisesti täydeksi kummajaiseksi. Mutta toisaalta, omapa on elämäni ja päätän omista tekemisistäni ja miten ilmaista itseäni. Tuo ei vain oikein kuullostaisi minulta. Jonkun vähän räväkkäämmän persoonan seurassa ne hulluimmatkin ideat voisi toteutua, mutta yksin minusta ei todellakaan ole sellaiseen :s Tässä taas tuli esille miten tylsä ihminen mahdollisesti olen joidenkin mielestä.

• vee-ille

Itse olen myös sitä sorttia että kun johonkin lähden niin olen lähinnä kuuntelijan roolissa, tuntuu etten keksi mitään viisasta sanottavaa joten olen mieluummin hiljaa. Eipä tuo itseäni enää juurikaan haittaa, muutoinkin niin harvoin tulee minnekään enää lähdettyä.

• Itselläni täysin sama juttu, haluaisin kyllä puhua ja kaveerata muiden kanssa.
      Mutta yleensä päädyn aina olemaan hiljaa kun en vain keksi mitään sanottavaa.
      Kaikki kenen kanssa olen aikaa viettänyt ovat sanoneet että ''miks et puhu mitään'' tai ''onpas toi hiljanen'' jne. Ja sitten kun ''pakotan'' itseni sanomaan jotain, on se yleensä aika jäätävää tai tyhmää mitä sanon, mutta ei aina tietenkään.

• Tylsiskö

Hah, täällä yksi samanlainen herrasmies Helsingistä. Jos joku haluaa lähteä syömään, ilman turhia puheita heh... Niin laitappa viestiä.

tylsis @ trashmail.net

• : D

nykyinen mediaseksikäs määrite taisi olla että jotkut on introverttejä toiset ekstroverttejä tai mitä lie. älä huoli. iän myötä menee ohi. introvertti= hiljainen itseensä kääntynyt, sanoissaan harkitseva, sulkeutunut. ekstrovertti= ulospäin suuntautunut, suulas, omaa persoonaansa ulospäin tuova, räpätäti:D. joten on sulla viellä toivoa. :D :D

• kiltti mies.

Miinus

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe