Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minä vuonna ootte syntyneet?

fnfn

Aloitampas nyt näin kulahtuneesti: Se tunne kun tajuat, että yläasteen aloittavat ovat syntyneet vuonna 2000!

Ja se tunne kun kutosluokkalaiset on syntynyt vuonna 2001!

Voinko nyt alkaa jauhamaan sitä samaa mantraa mitä aikuiset jauhavat? "Etkös sinä vasta syntynyt?" "Millonkas teidän Minttu aloittaa koulun, mitä, yläasteella?!" "Niin se aika vierähtää!"

Eli, milloin ootte syntyneet? :) Mitkä on stereotypiat tiettynä vuosina syntyneistä siellä missä te asutte? :)

Ite oon syntynyt 1995

Omat stereotypiat:
93: taiteellisia
94: taviksia
96: pissiksiä ja hipstereitä
97: juoppoja

Ei tietty kaikki, on kavereita jokasesta ikäryhmästä :) Ihan leikkimielisesti. En tunne enää niin hyvin 98 ja 99, että osaisin sanoa miten ne "luokittelisin"

86

3158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+19

      98

    • 5+2

      97

    • Pedo

      74

    • applejack44

      Itse -97 ja stereotypiat seuraavista:

      98: Kakaroita
      99: Jonneja
      00: Sekopäitä/muutenvaan hulluja

      • nlznca

        Minulla on sama syntymävuosi ja samat stereotypiat sillä yleistyksellä että pojat ovat jonneja ja tytöt pissiksiä.


      • mukko

        Sanoo 16 v brony :) ei saa tuomita


      • --{-@ seonkukka

        Oon 96.

        95: taviksia
        96: taviksia
        97: taviksia
        98: taviksia

        Oon lukion tokalla, eikä siellä juuri erota käytöksen perusteella kuka on milläkin luokalla.
        Mulla on pari 98 kaveria ja nekin on ihan normaaleja.

        Kuitenkin kun kävin vanhalla yläasteella viime keväänä, tuntui että kaikki oppilaat siellä on ihan kakaroita, vaikka silloin olin vuosi sitten itekin ollut siellä


      • 00ihminen

        jaahas kiva tietää et oon sekopää/muutenvaan hullu


    • 21345

      -96 enkä mikään stereotypia vaan kunnon ihminen sama ei voi sanoa muista kusipäistä stn

    • 93

    • swadyolo

      97, armoton juoppo ja ylpeä siitä

    • Fernando Gustaf Leo

      Syntynyt 2234, mutta tulin aikakoneella tähän aikaan.

    • 4t3ger

      1998 :)

      00 # Pieniä pikku ipanoita...?
      99 # Itsestään liikoja kuvittelevia ''gangsta'' jonneja :)

    • VERYBÖRDEINDEED

      olen 97 ja olen seministi enkä ole hipseri koska se on liian mainstriimiä.

      • GreenDragon98

        -98 Mun mielest 00 on liia nuorii yläasteelle.


      • without brains+
        GreenDragon98 kirjoitti:

        -98 Mun mielest 00 on liia nuorii yläasteelle.

        Kyllä sinä itsekkin menit saman ikäisenä ylä-asteelle, kuin me tuplanollat. Muistakaa että olette itsekin ollut saman ikäisiä, kuin tuplanollat ja tuplaysit


      • jaa a
        GreenDragon98 kirjoitti:

        -98 Mun mielest 00 on liia nuorii yläasteelle.

        Tämäpä mielenkiintoista


      • lissutjonnet00
        jaa a kirjoitti:

        Tämäpä mielenkiintoista

        "Tuplanollat "tuplaysit" tiedätkö miten tyhmältä tuo kuulostaa? Noh, enpä ihmettele kun olet 00. :)


    • Oon syntyny vuonna -98 ja -98 syntyneet on HULLUJA!!!

    • kasaripelle

      93 syntynä alkoholisti paska

    • good song
    • en edes 13

      Oon syntynyt v. 2000 (olen joo mielestänne joku "pikku kakara"), just yläasteen tänään alotin... Stereotypiat:

      -98: tavallisia keskivertotyyppejä, muka kovinkin aikuisia vaikka oikeasti vasta 15-vuotiaita
      -99: mölyäjiä, koulusta piittaamattomia, ulkonäkökeskeisiä ja typeriä pissiksiä
      -00: ihme esittäjiä, yrittävät olla niin cooleja ja 8./9. luokkalaisten näkösiä, pervoja -> huomio, itse EN ole mikään tyypillinen -00
      -01: ärsyttäviä ja hölmöjä

      Huomio huomio, nämä ovat vain minun käsitykseni ja en nyt yleistä... Täällä päin missä asun vähän tämmöistä vaikutelmaa on tullut.

    • mie oon -98 ja tiän et met olemma kuiteski vielä aika penskoja, mulla ei oikeestaa oo mittää stereotypioita muista mut se mie tiän et -99 ja -00 on nii olevinaa isoja ja vanhoja ja ne kauheita jonneja ja lissuja. ( ainaki meän koulusa)

    • Olen -00

      Kaikki on vastaan 00- syntyneitä? Ite oon 00 (eli 13), ja yläasteen aloittanut. Nyt sitä sitten "kehuskellaan" että "nollanollat tulee yläasteelle ja luulee olevansa aika helvetin isoja.." En kyl oo kuullu mitään vastaavaa 99- syntyneistä (no niin paitsi yllä, mutta muuten en IKINÄ ennen).. Juu, mul on varmaa sit ihan paska huumorintaju mut silti se vaan on hyväksyttävä (valitettavasti) että MYÖS VUONNA 2000 SYNTYNEET KASVAVAT (no shit sherlock, mutta joiltain se tuntuu vaan unohtuvan..). Emme me ole tietenkään mitään vanhoja lähelläkään, lapsia/nuoria vaan. Ei se tietenkää se yläasteelle meno tarkota että heti leimataan "isoksi", se on vaan se juttu että vaihtaa (luultavasti) isompaan, ja vähän vanhempien kouluun!

      • fnfn

        Kaikkia kolmetoistavuotiaita on aika piikitelty, usko pois, ei siinä ole mitään erikoista :) Muistan että 98 piikiteltiin, 99 varmaan myös. Meitä 95- syntyneitä piikiteltiin, kuin myös 94 jne jne.

        Ei siinä ole mitään henkilökohtaista. Se on tavallaan mulle ainakin sellanen "otetaan osaksi nuorisoyhteisöä"-rituaali, katsoa minä vuonna syntyneet ovat aloittaneet yläasteen. Ala-asteelaiset on kuitenkin vielä niitä ala-asteelaisia :)

        Ite myös kauhistelen miten 93 on jo 20-vuotiaita! Nuoriahan nekin vielä, mutta vielä vähän aikaa sittenhän ne olivat vielä niin ysejä mulle :D


    • hyijoku-00

      -98 oon, mut yleensä kaikki -98 on sellasii kauheita lissuja, jotka polttaa ja juo 24/7 ja on olevinaan niin koviakin. meidän koulussa siis. -99 taas on lissuja tai jonneja. -00 vielä pahempia minilissuja ja jonneja.. kuopiolaiset -01 ja 02 vasta on pahoja minilissuja.. vähintään kilo pakkelia naamassa ja huhhuh..

      • 13wee

        Kuopion Kalevalan koulun -02 & -01 on tosiaan lissuja! Hyi helvetta


    • elisabetthh

      -99 oon (: -00 on lissuja! ja -98 on sellasiii normaaleja kivoja ihmisii jotka ei enää esitä mitäääää ylimmääräsiii pissiksii !

    • 445445

      -98 ei esitä? :D Salli mun nauraa.

      Ite oon -94.

    • jorma-setä.

      1957

    • 1999

      1999

    • Vakka kantensa...

      Ite oon -94, enkä voi mitenkään käsittää jonkun 2000 syntyneen osaavan kävellä ja puhua. Itsellä vuosituhannenvaihdos vielä sen verran tuoreessa muistissa :D

      Ja kaikista ikäluokista löytyy ihan kakaroita ja sitten löytyy niitä pelottavan varhaiskypsiä.

    • raitis97kundi

      1997 ja olen huomannut, että aika moni ikäluokastani juo. Itsehän en juo.

    • loimaankassa :D

      1997. En oo mikää renttu.

      -93: emoja
      -94: entisii Tokio Hotel - faneja
      -95: scenejä, hipstereitä
      -96: juppeja/hienostelijoita
      -97: pikkuaikuisii sisäsiittosii paskoi, jotka ryyppää ja haukkuu raittiita nössöiks ja pukeutuu tylsästi tai muuten vaa vanhoillisesti
      -98: swagpellei,jotka revittelee mopoil
      -99: lapsellisii

    • sinatuubaska

      -94

    • hehheheheheh

      00

    • Stereotypiat.

      Oon 00 ja omasta mielestäni juuri tämä ikäluokka on yksi tyhmimmistä. Olen itsekin tyhmä, eikä se liity mihinkään keskiarvoon koska se oli 8.7. Joidenkin opettajien mielestä "muka" hyvä... Paskat. Asian idea oli nyt se, että 00 ovat luonteeltaan yksi tyhmimmistä ikäluokista. Varsinkin ne lyhyet 150cm cap jonnet on ihan saatanan ärsyttäviä.

      • Stereotypiat.

        Tai oikeastaan kaikissa ikäluokissa 1990-luvun jälkeen on aika paljon näitä paskaläjöjä... Eli aika paskoja me nykynuoret ollaan.. (No ei kyllä entisajan nuorissakaan kehumista ollut)


      • tuksunautti
        Stereotypiat. kirjoitti:

        Tai oikeastaan kaikissa ikäluokissa 1990-luvun jälkeen on aika paljon näitä paskaläjöjä... Eli aika paskoja me nykynuoret ollaan.. (No ei kyllä entisajan nuorissakaan kehumista ollut)

        01 enkä oo mikään lapsellinen oon kutosella ja mulla on gf


      • 11w kakara
        tuksunautti kirjoitti:

        01 enkä oo mikään lapsellinen oon kutosella ja mulla on gf

        -02 :D Mielestänne varmaan vauva :D Äläpä 11w ON vielä vauva.


      • GreenDragon98
        11w kakara kirjoitti:

        -02 :D Mielestänne varmaan vauva :D Äläpä 11w ON vielä vauva.

        Kun mä menin ylä-asteelle menin seiskalle. Samaa aikaa tuli nää jotka meni kuutoselle.


      • Ja vitut.
        GreenDragon98 kirjoitti:

        Kun mä menin ylä-asteelle menin seiskalle. Samaa aikaa tuli nää jotka meni kuutoselle.

        Antakaa mun loukkaantua.

        Oon 00 ja en oo mikään pissis enkä esitä mitään.Menin nyt seiskalle ja kiusattu mua on kolme vuotta.
        Kutosella mä tajusin,et mun on turha esittää jotain muuta,ja aloin olemaan oma itseni.Ja kiusaaminen katos.Mun' vanhat
        ystävät' on nykyjään niitä lissuja jotka polttaa ja juo.Mä en todellakaan aijo koskea mihinkään päihteeseen alaikäsenä.Jokane 8luokkalaine,9luokkalaine ja sitä vanhemmat on ollu seiskoja.Ja jos ei koulua käynyt,niin ainakin on ollut 13 vuotias.

        Mä en sano että olisin poikkeus 00 ja normaali,kyllä mä oon vähä hullu,mutta me kaikki ollaan.On varmasti muitakin 00 jotka eivät ole lissuja ja esitä mitään ylimääräistä.
        Jokane kasvaa,vaikka olisikin 00,01,02,03,99,98 tai 07.

        Musta ihmisiä ei sais arvostella syntymävuoden takia,ei me sitä päätetty et synnytään 2000 vuonna ja kun mennään seiskalle,ollaan iha tupla nollia,hahahaa.Ei.

        Tässä nyt oli mun mielipide tästä aiheesta,tapelkaa tästä nyt sitten.


    • perunakorva

      Ite oon 00
      -97 mun maailmasta kadonneita
      -98 olevinaan kovia ku on koulun vanhimpii
      -99 juo, polttaa ja popittaa musiikkii koulun käytävällä
      -00 yrittää olla niinku muutki jotta niitä ei dissattais
      -01 lissuja

    • Sunisäs

      -65

    • I like trains .__.

      Oon -00. En haluais alkaa yleistämään noita eri vuosina syntyneitä mihinkään "luokkiin", joten jätän ne pois koska joka ikäryhmässä on erilaisia ihmisiä vaikka miten paljo :)

    • disappear2

      En nähnyt ketään
      -91! :)

    • globalwish

      93 (ja kyl, on muitakin taiteellisia, joten älä yleistä)

      • änojoä6gy4o

        98


    • Jjeesus

      Vuonna 0, koska olen Jeesus

      • Missknowitall.

        Jeesus syntyi vuosina 3-7 jKr. :(


      • Deicidee
        Missknowitall. kirjoitti:

        Jeesus syntyi vuosina 3-7 jKr. :(

        Aika hyvin syntyi 3-7 jälkeen kristuksen. Kova jätkä, pitää sanoa...


      • hmh.
        Deicidee kirjoitti:

        Aika hyvin syntyi 3-7 jälkeen kristuksen. Kova jätkä, pitää sanoa...

        Aivan... Jeesus syntyi Jeesuksen jälkeen. Mitäköhän testamentissa lukee, ja kumpaa pitää lukea, uutta vai vanhaa?


    • tuplanollaa

      00-tyttö = täysin hullu sekoilijapissis, joka yrittää olla facebookfeimi ja vaikuttaa vanhemmalta kuin onkaan. Pakkelia naamas 10 senttiä ja nauru yleensä ärsyttävä kaikuva ja kimakan kovaääninen. Kiroilu on se juttu.
      00-poika = lätkää pelaava "supersuosittu" cäppiswägpelle joka vaihtaa tyttöystävää joka toinen päivä, koska "on kovaa ku on muija". Kiroilu on myös 00-pojan vakiojuttu, ja "vittu" on sanavaraston käytetyin sana. Tiivistettynä = Äänekkäitä uusia seiskoja, jotka hakevat huomiota jatkuvalla kiljumisella ja rettelöitselemällä.
      ite 00 mut häpeeen tätä ikäryhmää.

      • pnyalwiiu

        Oon -00 mut en oo tollanen, mä en ole pissis. En naura kimakasti ja kovaäänisesti. En meikkaa paljoa, enkä edes joka päivä.


    • entajuuuuuuuu!!!!!!!

      HIRVEEN OUTO SIVUSTO! MIKS PITÄIS LAITTAA OMA SYNTYMÄVUOSI????!!! JA ''''' SILLE!

      • nu0rukainen

        -92


    • Olen syntynyt vuonna 1994.

      • perperjonsson

        hieno homma, vitun hihhulipaska


    • metmeg

      1995

    • Lintsi

      -00 :D

    • Tyttö

      02 ärsyttää olla näin pieni

      • sokkapoon¡

        Olen 00. :D


    • 97korsteeni

      97 oon, kaukana juoposta, mutta tervakeuhko senkin edestä.

      Omat stereotypiat
      90 Asiallista porukkaa, sen perusteella mitä nyt ittelläni on kourallinen sen ikäsii frendejä (kyllä, ihan frendejä eikä mitää satunaisia hakiksia)
      91 aika sama homma
      92 iha sekoo porukkaa :DD
      93: taiteellisia paskat :DDD tupakoivia ryyppääviä amiksia, ainakin kaikki ketkä ite tunnen pari tupakoivaa ja ryyppäävää ex-lukiolaista
      94: taviksia sanoisin että asiallisia, omien tuntemieni perusteella
      96: pissiksiä ja hipstereitä renttuja, ainakin lähes kaikki tuntemani
      97: juoppoja nojaa... no oike kyllä, ja samalla nuuskahuulia
      98 pissisksii ja tollasii tulevia renttuja. myös kunnon taviksia. ehkä asiallisin mun tuntema ikäluokka.
      99 swagfageja ja vielä paljon enemmän pissiksii ko 98
      00 JONNEJA, siitä ei pääse yli eikä ympäri, ainakaan ko kattoo noita ketä täällä meijä nurkissa pyörii
      01 Ei saatana en haluu ees ajatella mitä noista helareista tulee ko ne menee 7 luokalle..
      02 suomen tulevaisuus tulee oleen helevetin hataralla pojalla.

      Tota

    • Tyttö 13v

      Olen syntynyt vuonna 2000
      Mutta niinkuin edellä oleva mainitsi niin ITSE en ole ''jonne'' olen oikeastaan aika lapsellinen pieni lapsi vielä :).

    • gwZ

      -96 godtier :3

    • sadnesssss

      Kuopiossa perkeleesti 00- lissuja. Luulevat olevansa kaiken sen meikin kanssa kauniita ja esittääkin niin vitusti. Varsinkin puijonsarven 00.

      • -00

        Ikä tai syntymäaika ei aina tarkoita ihmisen fyysisen tai henkisen kehityksen vaihetta (tiedän että tiedätte, en ole tyhmä! :D)
        Esim.92 syntynyt voi henkisesti olla täysin samalla tasolla kuin 97!
        Ihmiset on erilaisia! On 00 juoppoja ja 68 juoppoja XD!
        Täälläpäin gangstan esittäminen on kuitenkin sitä 02-98 ikäluokkaa, riippuen tietenkin ihmisestä!
        Siinä minun mietteitäni,
        t.00 tavallinen ihminen (viisas,rehellinen,hullu,pervo)


    • fiilis apina

      97 eli nykyiset 16v

      Vuodesta 00 ja eteenpäin = jonnelauma

    • :P 02

      02, vielä n. 80 vuotta. Omat ikäluokitukset

      92, ihania ihmisiä
      93, säälittäviä rääpäleitä edellisten vieressä
      94, lissuja
      95, tällä hetkellä täysi-ikäisiä
      96, itseäni kuusi vuotta vanhempia
      97, 17-vuotiaita
      98, pikkuilkimyksiä
      99, pitkin nenänvarttaan katsovia 170 senttisiä
      00, parhaita lissuja mitä löytyy
      01, haistattavat paskat ja vitut kaikilla

    • Eräs norjalainen

      Olen panoseuraa vailla.

      • säälittävää

        Eräs norjalainen ei valitettavasti ymmärtänyt kysymystä.


    • 12+1

      Jaa, itse olen -93 syntynyt. En kyllä osaa sanoa mitään muita stereotypioita, kuin että ysiluokallahan moni on olevinaan aikuisempi ja tietäväisempi/nokkelampi kuin onkaan. Sitten lukiossa tai amiksessa vasta oikeasti aikuistutaan, kun joutuu ottamaan itse vastuun ja tajuaa, että opittavaa riittää elämän aikana vielä monessakin asiassa. Itsekin muistan, että ysiluokalla meille naureskeltiin ja myöhemmin naureskeltiin itse kavereiden kanssa ysiluokkalaisten viisastelulle läheisellä tupakkapaikalla, jonne peruskoulusta tultiin salaa ja lukiossa jos huvitti. Minä tosin lopetin tupakoinnin jo kakkosella. Muistan kuitenkin sen, että yläasteelaisista kasiluokkalaiset olivat mukavampaa juttuseuraa, heillä kun ei ollut jatkuvaa tarvetta päteä.

    • tohtorisyker0

      - 98

      Sterotypiat eri ikäluokista:

      95, hulluja
      98, kusipäitä
      99, lissu / kusipää
      00, noloin, rasittava
      01, nolo
      02, rasittava kakara
      03, pikkune

    • 00 syntynyt

      -00 oon syntyny.

      mut 03 syntyneet -> Jonneja, luulee olevansa kovempia mitä on

    • vm1999

      Oon ite -99

      90, aika aikuisia jo. asiallisia.
      91, kts edellinen
      92, taviksia
      93, renttuja
      94, pissiksiä
      95, jotkut juoppoja ym., kuitenkin paljon asiallisia
      96, luulee itestään liikoja, rellestävät
      97, kts. edellinen
      98, pissiksiä, ovat hyvin ylpeitä kun ovat "jo" ysillä
      00, kovaäänisiä, lyhyitä, helareita, kiroilevat paljon

    • kaukovainio

      mitä hienoo siinä vanhenemises on? nauttikaa siitä nuoruudesta vieläkö voitte.

    • Olen 00. :D

    • anonyymii1

      eheheh 97

    • ----

      Täälläkin yks 2000-vuoden muuten vain seko Jonne. En oikein osaa yleistää syntymävuoden perusteella, koska ihmiset on erilaisia ja blaablaa, mutta obviously me nollanollat ollaan ikäluokkien kermaa D-----:

    • Vakituinen kakara

      02 vakituinen pieni kakara :D

    • -01

      ite oon 2001 ja kaikki meiän luokalta on tosi kypsiä ikäisekseen. Kaikki opet on sanonu niin, mut yleisesti -01 on aika lissui :D

    • Vanha akka -91

      Olin perin hämmentynyt kun 00 syntynyt pikkuserkkuni, jota aina ajattelen vauvaikäisenä, on menossa yläasteelle... o___o

      • minä 01 haukuttavaks

        Mä oon 01 haukkukaa pystyyn nyt heti :) mut kerron pari juttuu ennen ku alatte haukkuu. Mä olen itseni mielestä normaali ihminen. Mä en oo tietääkseni nolo. En ylistä itteeni mitenkään. Ja kyllä menen 7 luokalle.Olen jo oppinut kävelemään. Ja se on tosi ihme juttu ku monet jotka on sysyntynyt 99 tai sit o vanhempii ni haukkuu meitä 01 kamaliks rääpäleiks. On poikkeavia ihmisiä. Ja vielä te ku ootte niin vanhoi ni teijähä pitäis olla nii kypsii että te ette hauku meitä vauvoi vaa autatte :)


    • Anonyymi

      Ompa outoa lukea tätä nyt 2020 kun nollanollilla on ikää jo 20v :D
      T. seiskalla oleva 07

    • kj.

    • Anonyymi

      Mä luen tätä tääl 2024 ku yläasteella on nykyään 08,09,010 eikä enää 00 ja et 011 alottaa yläasteen tänä vuon

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe