Kannattaako ostaa D7100 kittilinssin kanssa?

snap crackle pop

Kannattaako Nikon D7100 hankkia kittilinssin (18-105 mm) kanssa? Tekeekö sillä objektiivilla mitään? Jos ei, niin mitä suosittelette tilalle?

11

1049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kittaaja

      Eiköhän tuo antane ihan kelpo vastineen siitä pyydettävään rahamäärään nähden. Terävyys saa kiitosta ja vääristymien kanssa voi elää. Halpuus näkyy mm. kiinnitysbajonetissa, joka on muovia. Hajonneistakin tapauksista on juttuja, mutta pakkokos kameraa on käyttää vasarana?.

      Itselläni ei tuota lasia ole ollut. Ostin syksyllä 2011 Nikon D3100 -kitin, jossa oli 18–55 mm:n optiikka. Halusin kunnolla lisää pituutta telepäähän ja tötterö vaihtui piankin 18–200-milliseen (jonka bajonetti on metallia). Hintaahan sillä on eri malliin kuin 18–105-millisellä – en osaa sanoa, kumpi antaa enemmän vastinetta hinnalleen.

      D3100 sai viime syksynä uuden käyttäjän lähipiiristä siirtyessäni D7000-runkoon (D7100:n edeltäjään, jota on markkinoilla tarjolla edelleen). Lasitavaran pidin itselläni, joten tuo 18–200-millinen VR on useimmiten D7000:n nokalla edelleen. Varsinainen kymmenottelija – ei huippua millään polttovälillä, mutta tekee ihan laadukasta turistikuvaa läpi linjan. Eniten käyttämäni objektiivi.

      Noita 18–200-millisiä on alkanut tulla mukavasti tarjolle käytettyinäkin, jos uuden hinta tuntuu pahalta. Itse en ole myymässä omaani.

    • Ei tuo 18 - 105 mm mikään toivoton vehje ole hintaansa verraten.

      http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/410-nikkor_18105_3556vr?start=1

      Olen tuon kerran antanut tulla rungon mukana (D90) mutta koska minulla ei ollut sille käyttöä (käytin 18 - 200 mm) niin lahjoitin sen pennuille (>40v). He olivat siihen tyytyväisiä ja se on edelleen käytössä vävypojalla.

      Edelleen käytän 18 - 200 mm Nikkorin valmistamana joskin kokeilin 18 - 300mm putkea vaan pääsin siitäkin eroon kun vaihdoin sen ja D5100 rungon uuteen D7100 runkoon.

      Jos on pientä nuusaa rahasta niin tuolla halvemmalla pääsee kyllä alkuun mainiosti. Jos rahaa on niin, että ranteet eivät tahdo kestää niin onhan sitten muitakin valittavissa.

      D7100 kiinnosti lähinnä alipäästösuodattimen unohduksen vuoksi, olen kerinnyt ottamaan vasta muutaman kuvan joten en osaa arvostella.

      Noiden optiikoiden paremmuus on varsin suhteellista jos kuvaa "turistikuvaa". Erikoiskuvauksissa kuten makro ja arkkitehtikuvat tai hippiäinen peuran sarvella 50m päässä taas vaativat ihan omat lasinsa onnistuakseen hyvin. Jotkut vannovat primejen perään mutta minä pidän zoomeistya jolloin lasin vaihdot harvenevat. Parilla zoomilla (esim. 17 - 70mm ja 70 - 200mm molemmat F2.8) kun peittää taviksen tarvitseman alueen johon tarvitaan vähintään 4 - 5 kpl kiinteällä pituudella olevia laseja.

      • ????

        "Parilla zoomilla (esim. 17 - 70mm ja 70 - 200mm molemmat F2.8) kun peittää taviksen tarvitseman alueen"

        Mikä tuo 17-70mm f/2.8 on? Sellainen kiinnostaisi kovasti. Onko sellaista edes olemassa? Olen vain nähyt 17-50mm f/2.8 versioita.


      • ???? kirjoitti:

        "Parilla zoomilla (esim. 17 - 70mm ja 70 - 200mm molemmat F2.8) kun peittää taviksen tarvitseman alueen"

        Mikä tuo 17-70mm f/2.8 on? Sellainen kiinnostaisi kovasti. Onko sellaista edes olemassa? Olen vain nähyt 17-50mm f/2.8 versioita.

        Valitettavasti 17 - 50 se on minullakin mutta vanha kallo saa uusia ideoita väärään aikaan. Nyt tosin on Sigmalla 17 - 70mm F2.8-4 DC HSM OS | C uutuuslasi jonka photozone arvostaa 5* arvoiseksi, omaa kokemusta ei löydy.

        http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/822-sigma1770284os?start=1

        Eli melkein oli, valovoimasta hieman piti tinkiä osin.


      • E quanto costa?
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Valitettavasti 17 - 50 se on minullakin mutta vanha kallo saa uusia ideoita väärään aikaan. Nyt tosin on Sigmalla 17 - 70mm F2.8-4 DC HSM OS | C uutuuslasi jonka photozone arvostaa 5* arvoiseksi, omaa kokemusta ei löydy.

        http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/822-sigma1770284os?start=1

        Eli melkein oli, valovoimasta hieman piti tinkiä osin.

        Mikä olisi edullinen 70 - 200mm f/2.8? Onko se Sigma vai jokin muu?


      • sanosin niin
        E quanto costa? kirjoitti:

        Mikä olisi edullinen 70 - 200mm f/2.8? Onko se Sigma vai jokin muu?

        Laatu se on mikä ratkaisee. Jostain syystä hinta ja optinen paremmuus korreloi erinomaisella tavalla tässä. Ylivoimaisesti parhain on Nikkor 70-200 f/2.8 sitten järjestyksessä: Tamron ja viimeisenä Sigma. Jos ei välttämättä tarvitse 2.8 valovoimaa on Nikkor 70-200 f/4 myös erinomainen valinta.


      • Toinen vaihtoehto
        ???? kirjoitti:

        "Parilla zoomilla (esim. 17 - 70mm ja 70 - 200mm molemmat F2.8) kun peittää taviksen tarvitseman alueen"

        Mikä tuo 17-70mm f/2.8 on? Sellainen kiinnostaisi kovasti. Onko sellaista edes olemassa? Olen vain nähyt 17-50mm f/2.8 versioita.

        Peittää "vain" 17 - 150 alueen mutta voi "taviksella" olla ok valinnat DX runkoon.

        SIGMA 17-50/2.8 EX DC OS HSM
        SIGMA 50-150/2.8 EX APO DC OS HSM


    • ....

      Nykyään löytyy 18-140VR KIT-paketteja.

      Nikkor AF-S DX 18-140mm f/3.5-5.6G VR on vähän uudempaa sukupolvea kuin 18-105 ja saattaa monelle olla ihan kelpo peli.

      • Kittaaja

        Kiinnostava polttovälialue kiitiobjektiiviksi!

        Nettisivun http://www.ephotozine.com/article/nikon-nikkor-af-s-dx-18-140mm-f-3-5-5-6g-ed-vr-lens-review-23219 mukaan ei tarjolla kiteissä, mutta tilannehan on toki saattanut muuttua jutun julkaisun jälkeen.

        Jutussa mainitaan kalliiksi, lähes 18–200-millisen hintaiseksi. Kiinnitysbajonettikin näyttää olevan muovia ja yleensä Nikonin lasien mukana tuleva vastavalosuoja puuttuu.

        Silti: jos tuollaisen saa kohtuuhintaisena kitissä, rungon puoli-ilmaisena kylkiäisenä, niin mikä ettei!


    • Kauppaan mars

      Itse pähkäilen saman asian kanssa ja tullut sihen johtopäätökseen että Ei kannata koska bajonetti on muovia. Joku täällä väitti että 18-140 bajonetti on muovia mutta se kylläkin on metallia. Rajala myy hintaan 399,- ja kittinä 7100 hintaan 1395,-(ovh 2101,-) ja 7100 18-105 1195,-(ovh 1729,-). Molemmissa kiteissä mukaan lisäksi muistikortti Wifi pieni suojalaukku.

      Itsellä 18-140 vaitoehtona 16-85 koska siinä on pienemmät vääristymät ja on aavistuksen laajenpi. Lisäksi olis tarkotus ostaa tamronin sp70-300.

    • Kittaaja

      >Joku täällä väitti että 18-140 bajonetti on muovia mutta se kylläkin on metallia.

      Kun etsii oikean kuvan ja ottaa silmän käteensä, niin metalliahan tuo sittenkin näkyy olevan. Kiinnitysbajonetti, meinaan.

      http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/18-140mm/D3S_0125-rear.jpg

      Olen pahoillani, jos ehdin johdattaa jotakuta harhaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      147
      2962
    2. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      316
      2092
    3. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      91
      2061
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      125
      1997
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1779
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1455
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1230
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      27
      1198
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1110
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      102
      999
    Aihe